Kesäkuun kälätykset

winks

Luottohahmo langoilla
Huhtimammat 2016
Normaalisti sitä nauttisi täysin riennoin lämpimästä keleistä...nyt se aiheuttaa päänvaivaa. Pitäisi vähän vakoilla miten lämpimissä maissa puetaan vauvoja...noh, moni taitaa olla aika paljon sisällä.

Pellavaa?
 
Me oltiin viime elokuussa Espanjassa esikoisen kanssa, joka oli silloin 1 v 2 kk. Oli uv-vaatetta, aurinkovoidetta sun muuta varustetta. Poika ui muutoin altaalla, mutta yhtenä päivänä käytiin myös rannalla. Olin ihan paniikissa, että miten sen kanssa uskaltaa käydä meressä tai missään aurinkovarjon alta pois, kun varjoa ei ollut ja aurinko porotti niin kuumasti. Sitten katsoin paikallisia lapsia, jotka oli koko ajan auringossa ilman päähineitä tai mitään suojaavaa vaatetusta. Ja osa heistä oli kuitenkin aika vaaleapigmenttisiä.

Eli kai tuolla ulkomailla ollaan vaan totuttu näihin olosuhteisiin eikä lämmöstä ja auringosta oteta samanlailla paineita kuim täällä.
He taas olisivat varmaan paniikissa, jos vauva täytyisi viedä pakkasella ulos ja kaikenlisäksi vielä nukkumaan useaksi tunniksi. Meille se taas on ihan normaalia.
 
Mutta päänvaivaa aiheuttaa täälläkin. Olisi tosiaan kiva hengata vauvan kanssa pihalla, mutta ei oikein ole sellaista tarpeeksi suojaisaa ja siistiä paikkaa, johon vauva laskea. Välillä jos piipahdan pihalla esim. rauhoittelemassa huutavaa vauvaa, niin laitan aurinkohatun päähän ja harson vauvan ympärille suojaamaan auringolta. Mutta ei se mitään mukavaa hengailua ole, kun on kädet sidottuna vauvaan eikä ole paikkaa mihin laskea se. Vaunuissa hermostuu hereillä, kun ei sieltä näe mihinkään.
 
Meilä poika on viltillä nurmikolla tai sitterissä ja suojana iso sateenvarjo jonka päällä tarvittaessa itikkaverkko. Tänään mietin että myös leikkimatto voisi toimia itikkaverkon telineenä. Pidemmät unet nukkuu päivisin vaunuissa ja välillä toki sylissäkin seurustellaan. Asusteiksi on riittänyt body ja toisinaan hattu. Näillä systeemeillä ollaan oltu ulkona aamusta iltaan.
 
Toi leikkimatto kaarteineen pitää kokeilla.

Mistä olette hankkineet hieman tylsiin hyttysverkot?
 
Eka tota annettu. Ei mitään havaittavia oireita onneksi. Ei edes enemmän unta. Mutta viidentenä päivänä tulo tyyliin 5 kakkavaippaa. En osaa sanoa johtuiko rotasta vai mistä.
 
Meillä ei tullu rotasta mitään selkeitä oireita. Kakkaa tuli yhtenä päivänä vähän vähemmän kun normaalisti ja seuraavana hieman normaalia enemmän. Muutos voi olla täysin rokotteesta riippumatonta.
 
Meillä ei tullu rotasta mitään selkeitä oireita. Kakkaa tuli yhtenä päivänä vähän vähemmän kun normaalisti ja seuraavana hieman normaalia enemmän. Muutos voi olla täysin rokotteesta riippumatonta.
Ehkä se rotan haittavaikutukset ovat liioiteltuja ( ei lohduta jos oma lapsi reagoi pahasti).

Mutta ne seuraavat rokote cocktailit...toivottavasti päästään vähällä
 
Ehkä paras puoli kevätvauvassa on et pääsee kesällä nauttimaan kesämökistä. Normaalisti kesät olen jumissa työpaikalla. Ja 2kk lapsi ei vielä karkaa, kun ei vielä ryömi eli tämä kesä on poikkeuksellisen rauhallinen. Ensi vuonna juostaan jo kilpaa :wink

Kesän siirtymisiä helpottaakseni mökille viedään tuttavilta saadut parveke- /mummolavaunut, sitteri ja leikkimatto. On sitten kotona omat ja mökillä omat. Pitää testata Heidi85 ajatuksen tuosta leikkimatosta hyttysverhon telineenä. Ja eräältä tuttavalta sain vinkin että kaukaloon tarkoitettu hyttyssuoja on sopivan mallinen kantorepun ympärille lasta suojaamaan.
 
Kaukalohyttyverkko on siis mo nipuolinen...olin ajatellut sen meille turhaksi :) hankintslistalle.. Tai mietintämyssyyn...
 
Täällä tämä yksi jokeltelee ja on söpö. Mutta äiti vois kyllä nukkua vielä tunnin tai kaksi :)

Onko muilla söpöjä aamuvirkkuja?
 
Onko muiden muksuilla jo voimakkaita unia? En nyt tarkoita unihymyjä vaan ihan painajaisia.. Meillä nyt kolme kertaa poika päiväunilla alkanut huutaa/rääkyä unissaan. Kaikilla kerroilla oon luullu heränneen ja et jotain pahaa on oikeesti tapahtunu (pudonnut esim. Sängyltä), mut huomannu olevan oikeesti unessa kun olen syliin ottanu. Poika on havahtunu hetkeks, lopettanu parkumisen ja jatkanu unia.
 
Muutaman kerran tyttö heräsi paniikissa itkien n. 8 viikon iässä, jos oli nukahtanut vieraaseen paikkaan esim. sohvalle tai kaukaloon. Kirkui suoraa huutoa. Mutta ne loppuivat yhtä nopeasti kuin alkoivatkin. Ja rauhoittui ja nukahti uudelleen, kun vain pääsi heti syliin.
 
Meillä huuto on tullut oman olohuoneen sohvalla, omassa autossa kaukalossa ja kerran sängyssä (ei omassa). Kaikkia näitä yhdistää ruokailu, jonka jälkeen nukahdettu ko. Paikkaan eikä siis siirretty unen aikana paikasta toiseen. Ensin mietin että oireileeko maha, mutta kaksi kertaa kolmesta rauhoittui jo ennen kun syliin tai pystyasentoon ehdin nostamaan. Alusta asti poika on nähnyt selkeästi unia (mm. Nauraa ääneen unissaan), sillä siis ajattelin hänen mahdollisesti näkevän myös painajaisia.

Tuosta unissaan nauramisesta tuli mieleen. Poika nauroi ensin unissaan ääneen, ennen kuin hereillä ollessa alkoi nauru kuulua.
 
Mä oon kuullut että 2v tulee noita huutoja yöllä, mutten tuolla tavalla kuvailtuna ihan vauvana.

Kuulostaa ihanalta tuo nauraminen :)
 
Takaisin
Top