Toukokuun turinat

Aivan ihanaa, kun voi vauvan kanssa kulkea pihalla. Vaatteiden laittaminen on kyllä oma projektinsa. Niitä kun tulee kokoajan puettua liikaa päälle. Kokopuvun jätin jo eilen pois ja panostin muuten kerrospukeutumiseen. Pysty helposti ottamaan vaatetta pois jos kuuma oli :)
 
Joo. Pukeutuminen. Se +15 ja body+housut +nallepuku ja puuvilla pipo. Äp-makuupussin jätin pois. Taisi olla ihan jees. En viitsi laittaa vielä ilman nallepukua, kun välillä pikkuinen tahtoo syliin. Tämä vaatetus siis rattaissa.

Toinen kysymys tulee sitten mandukan kanssa mitä vauvalle päälle ja mitä itselle.
 
^ Käytiin eilen koirien kans lyhyt mettälenkki niin, että pätkä oli Manducassa. Mulla oli päällä ohkaset collegehousut, t-paita ja verkkatakki, pojalla body + puolipotkarit + ohut vuoreton fleecehaalari ja pipo. Kotia ko päästiin oltiin molemmat ihan hiessä.. :rolleyes: Eilen täällä oli + 15 ja pieni tuulenvire.
 
Joo. Pukeutuminen. Se +15 ja body+housut +nallepuku ja puuvilla pipo. Äp-makuupussin jätin pois. Taisi olla ihan jees. En viitsi laittaa vielä ilman nallepukua, kun välillä pikkuinen tahtoo syliin. Tämä vaatetus siis rattaissa.

Toinen kysymys tulee sitten mandukan kanssa mitä vauvalle päälle ja mitä itselle.

Mitä muuten tarkoitat nallepuvulla? Meillä se on sellainen H&M nallen korvainen karvapuku... Ei siis mikään tuulenpitävä. Tänään oli vielä äp-pussi nallen lisäksi, mutta ei vaunun omaa suojaa enää. Onko sulla ollut vainun jalkasuojus kuitenkin vielä?
Täytyy vähentä jotain huomenna.
 
S
Mitä muuten tarkoitat nallepuvulla? Meillä se on sellainen H&M nallen korvainen karvapuku... Ei siis mikään tuulenpitävä. Tänään oli vielä äp-pussi nallen lisäksi, mutta ei vaunun omaa suojaa enää. Onko sulla ollut vainun jalkasuojus kuitenkin vielä?
Täytyy vähentä jotain huomenna.
Nallepuku = fleecepuku, ei windstopper. K
Jallasuoja silleen puoliksi päällä. Joko jalkasuoja tai peitto vois olla jees.
 
Meillä likalla on vaunuissa body ja potkari sekä kypärämyssy. Makuupussissa pötköttelee. Hiessä on välillä, vaunutkin on mustat eli keräävät lämpöä, tosin täällä oli eilenkin lämpöä 18 astetta. Voin kuvitella kuinka lämmin vaunuissa on...
 
Joo, kohta joutuu laittamaan lakanat kärryyn...ja sitten jossain vaiheessa nukkunee pelkässä vaipassa, jos keli jatkuu tällä tavalla kauniisti.
 
Tänään jätin äp-pussinkin pois. Body+sukkikset + sisähanskat+myssy. Puuvillapeitto ja vaunun oma suojus aluksi. Harso aurinkosuojana.
Sitten lähti peitto välistä. Sitten hanskat. Sitten vaunusuojakin vaan jalkopäähän... Harson laitoin vielä laajemmalti ylle jotta suojais tuulelta+ auringolta. Toinen harso ajoittain ainoana peittona, jos tuuli.
Niin ja tyttö itse kiskoi myssynkin välillä pois...
 
Kivaa, kun voi imettää ulkona. Oltiin kävelyllä ja ajoitus ei mennyt nappiin...mitäs siinä, puistonpenkille ja vauva kohta kylläinen (noh, meni siinä tovin).

Mutta, mä yritän tässä löytää aikaa kakun teille huonolla menestyksellä. Liikaa hyysääjiä ympärillä. Ehkä sitä satsaa ostettuun äitienpäiväkakkuun...
 
Miksi meidän muksut ovat aamuvirkkuja? Olisi ihanaa pötkötellä sängyssä - tai siis nukkua aamulla. Ja nuo kaverukset herättelevät toisiaan. Grrr!

Nojoo, pitäis päästä kauppaan ostamaan vähän kesävaatteita lapsille. En ihan odottanut näin upeita kelejä jo nyt :) vaikka siis loppuviikosta muuttuu.
 
Meillä yöaika on klo 23-11 jonka aikana poika herää vain syömään. Päiväaikaan sit seurustelee usean tunnin ajan ja nukutaan lyhyitä päikkäreitä. Jos käydään vaunuilemassa niin silloin saattaa nukkua 3h päikkärit.
 
Meillä yöaika on klo 23-11 jonka aikana poika herää vain syömään. Päiväaikaan sit seurustelee usean tunnin ajan ja nukutaan lyhyitä päikkäreitä.Jos käydään vaunuilemassa niin silloin saattaa nukkua 3h päikkärit.
Luxusta, että yöt ovat ns rauhallisia. Meillä alkaa kitinähuutu 19 kieppeillä ja nukahdetaan kympi yhentoista maissa. Ja herätään viideltä aamulla. (joku yösyöttö välissä). Päivällä nukutaan usein yks pidempi jakso, ehkä n 3h, jos kärrykävely ajoitettu oikein (ja se on vielä arpapeliä). Muuten nukutaan lyhyitä jaksoja pitkin päivää.
 
Täytyy koputtaa puuta, mutta helpolla ollaan vielä päästy. Täällä kitistään jos seuraa ei ole tai ilmaa kiertää enemmän mahassa, mutta itketään vain ruuan perään.
 
Kertokaa miten voi vaihtaa vaipan ilman että vauva herää! Olisi niiiiin paljon helpompaa kun voisi itse vaihdon jälkeen jatkaa unia :)
 
Kertokaa miten voi vaihtaa vaipan ilman että vauva herää! Olisi niiiiin paljon helpompaa kun voisi itse vaihdon jälkeen jatkaa unia :)

tämän jos joku tietää niin on NERO! :grin Oma vinkki on että älä vaihda vaippaa yöllä jos ei ole ihan pakko (=kakka tullut tai pissa tullut läpi). Ja silloinkin valot kannattaa pitää minimissään ja välttää seurustelua. Meillä toimi nämä vinkit esikoisen kanssa hyvin :)

Muoks. nämä vinkit sain siis ihan neuvolasta, sillä meidän pojalla oli vatsakipuja ja yöt olivat vaikeita muutenkin sen vuoksi.
 
Muokattu viimeksi:
Kertokaa miten voi vaihtaa vaipan ilman että vauva herää! Olisi niiiiin paljon helpompaa kun voisi itse vaihdon jälkeen jatkaa unia :)


mä laitan öisin vaatehuoneen valon päälle, huoneen oven todella vähän auki et nään hoitaa. toki vauva ei oo 4vkn ikäsenäkään vielä yöllä kakannu mut pissannu senki edestä, ensin vaihdan vaipan ja sit lämmin maito. Toki poitsu on ollu synnäriltä asti uniensa perään eli vaikka se herää, niin ei tarvi murehtia etteikö maitopullon avulla nukahtais uudestaa :D

sit yks pieni kysymys, onko kellään tietoa vatsalihaksien treenauksesta. missä vaiheessa uskaltaa edes harkita ja entäs jälkivuoto, olin kaavinnas 2 viikkoa sit ja tänään tunne et menkat ois alkanu :O ei kai ne nyt vielä voi alkaa..? vai voiko? :)
 
sit yks pieni kysymys, onko kellään tietoa vatsalihaksien treenauksesta. missä vaiheessa uskaltaa edes harkita ja entäs jälkivuoto, olin kaavinnas 2 viikkoa sit ja tänään tunne et menkat ois alkanu :O ei kai ne nyt vielä voi alkaa..? vai voiko? :)

Voi noi menkat alkaa :sad001 tai jollekin kiva, jos haluaa heti lisää muksuja...mutta kyllä kaavinnan jälkeenkin voi se jälkivuoto välillä olla vähäisempää ja välillä vähän runsaampaa.
 
taitaa meidän vauvat olla tässä ku on vähän huonoa tuuria tausta, 2 enkelivauvaa jne.. mietin vaan et kuinka kauan voi vielä kaavinnan jälkeen tulla, et missä vaihees tarvii huolestua :O
 
Tuota noin, eikö kaavinta poista istukkaa yms, eli kohtutulehduksen riski on todella pieni. Mutta se ei poista jälkivuotoa. Neuvola osannee antaa keskimääräarvioita...arvio se kuitenkin on.
 
Takaisin
Top