Se ihana sokerinrasitustesti

Nonni, täällä sitä istutaan. Muistilappu itselle: älä enää koskaan ota maanantai-aamuaikaa pyhien jälkeen. Mummoilla on vähän asiaa :)

Nälkä ei ole, jano on ihan hirveä. En löytänyt mistään perusteluja miksi ei saisi juoda vettä mutta kun ei saa niin ei saa.
 
Nonni, täällä sitä istutaan. Muistilappu itselle: älä enää koskaan ota maanantai-aamuaikaa pyhien jälkeen. Mummoilla on vähän asiaa :)

Nälkä ei ole, jano on ihan hirveä. En löytänyt mistään perusteluja miksi ei saisi juoda vettä mutta kun ei saa niin ei saa.

Outoa, ettei saa juoda. HUSin ohjeessa lukee selkeästi, että vettä saa juoda mutta kahvia, teetä ja virvoitusjuomia pitää välttää.
 
Mulla oli tulokset tullu omkantaan, paasto 4,7 - 1h 6,2 ja 2h 5,4
Eli pitäs olla kaikki kunnossa!

Vielä odottelen tulosta sikiön veriryhmästä...
 
Outoa, ettei saa juoda. HUSin ohjeessa lukee selkeästi, että vettä saa juoda mutta kahvia, teetä ja virvoitusjuomia pitää välttää.
Samaa ihmettelin. Kyllä vettä saa juoda, se kun ei sisällä mitään mikä voisi arvoihin vaikuttaa..?
 
Niin ohjeissa luki, ei edes vettä. Joitain kulauksia Lukuunottamatta. Yhteensä lasillinen sen paaston ja näytteenottojen ajan. Kysyin vielä labrassa eikä antanut lupaa juoda vettä. Mitään perustetta en tosiaan saanut. Varmaan liittyy jotenkin sokerin nousuun?
 
Aaa, niin tarkoitit niiden litkujen väliä. :) Mie että tuota paastoaikaa meinasit.
 
mulle taas ohjeistettiin että paaston aikana se lasillinen ja sitten verenoton välillä ei kulaustakaan.... suuta ois saanu huuhtasta litkun jälkeen, muttei niellä. Mäkin olin lukenu sen HUS:n ohjeen kyllä jossa vettä ei rajattu...
sekavaa:banghead:
 
Eiku siis myös sen paaston aikana. Sori jos ilmaisen itseäni vähän huonosti :)
Tai minun luetunymmärryksessä on taas puutteita. :grin

Mutta joo, aika jännä että eri tavoin ohjeistetaan? Mulla nimittäin huomenna ois tuo testi ja vesi ei oo paaston aikana kielletty.
 
Täällä on kans aina ollu ohjeena, et vettä saa vaan pienen kulauksen ottaa paaston aikana ja ei ollenkaan mittauksen. Mut nyt tällä kerralla täti anto mulle lasillisen vettä heti litkun jälkeen, et en tiiä kans. Monissa asioissa on ihan eri ohjeet eri paikoissa, mikä on tosi hassua tämmösissä asioissa o_O Joissain saa juoda ja joissan paastoaika on vaan 10h. Luulis et näissä olis tyyliin yks ainoo thl:n tms laatima ohje..
 
Ja täällä taas melkein pitäis sekuntikellon kans olla se 12h :grumpy: ihan mälsää!
 
Mä en oikee saanu mtn ohjeita, muutakun et edellisenä iltana ei sokeriöveriä ja toi 12 h tais olla mitä neuvolas sanottiin.. Kattoo mitä ma tulee :D.
 
Tänään justiinsa kävin rasitustestissä. Varsin kivuton tapaus. :) Odotin jotenkin paljon pahempaa monien eri juttujen perusteella. Valmista tuli kahdessa tunnissa ja tuloksetkin sain sähköisenä siitä kolmen tunnin päästä. Kaikki oli kunnossa, ja meno jatkuu entisellään. Sattui vielä olemaan todella mukava laborantti, jonka kanssa heitittiin vähän vitsiä :happy:

HUS:in ohjeistus löytyy muuten täältä, kun huomasin, että tuo näyttävästi vaihtelee paikkakunnittain.


http://huslab.fi/ohjekirjan_liittee...oosikoe_ja_erikoistutkimukset/glukoosikoe.pdf
 
Niin se ihana sokerirasituskoe tosiaan. Tai ne ihanat tulokset! Sormenpäästä paastoarvo oli 4. Ja kuinka ollakaan plasmasta mitattuna just se 5.3 eli raskausdiabetesdiagnoosi!! Saattaa ehkä pikkasen potuttaa. Myönnän! En nyt just yhtään jaksais alkaa joka välissä mittaiseen ja kattoon kaikkea mitä suuhuni pistän. Miten ootte muut selvinnyt tosta rumpasta? Nyt 28+0
 
Täällä sitä istutaan labrassa. Sokerijuoma ei ollut kummoistakaan ja 20 min juomisesta on ihan hyvä olo. Toivotaan, että kaikki arvot ois kunnossa.
 
Niin se ihana sokerirasituskoe tosiaan. Tai ne ihanat tulokset! Sormenpäästä paastoarvo oli 4. Ja kuinka ollakaan plasmasta mitattuna just se 5.3 eli raskausdiabetesdiagnoosi!! Saattaa ehkä pikkasen potuttaa. Myönnän! En nyt just yhtään jaksais alkaa joka välissä mittaiseen ja kattoon kaikkea mitä suuhuni pistän. Miten ootte muut selvinnyt tosta rumpasta? Nyt 28+0
Mulla oli viimeinen arvo karvan verran yli ja muut priimaa. Kyllä ketuttaa! Nyt kolmatta päivää menossa kotimittaus ja näyttää siltä, että ei ole normaalin oman syömisen kanssa ongelmia. Olen yrittäny nyt vaan asennoitua niin että se tosiaan on sokeriRASITUSkoe, eikä sellasta sokerimättöä tuu helposti itsekseen tehtyä niin ei paniikkia. Vielä :D.
 
Mielestäni hyvä, että seuraavat ja herättelevät meitä tulevia mammoja jos ollaan riskirajoilla (tai sen yli). Enimmäkseenhän raskaus ja synnytys menee hyvin kaikilla RAD-äideillä, mutta jos ruokavaliolla saadaan riskit pienenemään niin onhan se vain parempi homma.
 
Takaisin
Top