La Helmikuu 2016

Mä pesin pesuohjeen mukaan 60 asteessa osan vaatteista (jollain farkku ohjelmalla, en halunnu käyttää puuvillaohjelmaa mitä käytän liinavaatteille kun se kestää lähemmäs 3h ja aattelin, että se farkkujuttu ois lyhyempi mut juuei tosiaan ollu vaan pidempi...), osan 40 hienopesulla ja sit ois vielä valkoset (joissain pesulapussa 30 mut laitan ne varmaan kaikki 40).

Kaikki vauvan vaatteet oon pessy 60 ja käyttäny kuivausrummussa ja mitään ei oo menny pilalle. :) ja ihan perus ohjelmalla ja tehopesulla.

Ei jessus tätä selkäkipua kolmatta päiväääää!! En uskalla oikein nukkua selällään kun on nyt ollut tätä juttua että ei ole suotavaa vauvan hapen saannin kannalta.. Noh sitten kun yritän nukkua kylellään,niin alkaa oikein pistämään keskiselkää, molemmilla kyljillä sama homma :( lonkkiin sattuu kans vähän.. Kymmenen minuuttia pystyy olee kylellään,sit pitää vaihtaa toiselle kylelle,eli mahtavat yöunet ollut muutaman päivän... Panadol ei auta..

Mä pesen lasten vaatteet 40 asteessa ja jos niis on jotain tortturoiskeita/puklua/ruokatahroja niin liotan ensin ämpärissä. Ne missä lukee varovainen 30 niin pesen villaohjelmalla 30 asteessa. Kuivausrummussa mulla on muutama vaate menettänyt muotonsa niin en siks käytä sitä muutaku lakanoihin.

Tuulia88: Mitäs jos kokeilisit käydä lämpimässä suihkussa ennen nukkumaan menoa? Se vois vähän rentouttaa selkälihaksia päivän päätteeks.. Nii jos sit ois parempi nukkua..?

Nii ja jos Panadol ei auta, niin koita laittaa icepoweria. Se on ihan turvallista raskausaikana ja helpottaa kipeitä lihaksia..

Minähän pesin myös villavaatteet kuudessakympissä. Barbille vaatteita anyone?

Oli showerit ja oli vaippakakku :) harmi kun on ohi jo :(

Meillä on joku baby care ohjelma ja sillä pyöritetty kaikki 60 asteessa, paitsi joku fleece ja lämpöpussi 40 asteessa. Ja siks baby care ohjela ku siinä on monta huuhtelua, ettei vaa jää pesuainejäämiä vaatteisii ym.

Kiitos huiski vinkistä,täytyy tota suihkua kokeilla ennen nukkumaan menoa,tai jopa saunaa :) kylmägeelillä oon kuorruttanu selkäni tälläkin hetkellä,yleensä auttaa mut nyt on niin sitkeä jumi ettei meinaa auttaa.. Aikaisemmin oli pahoja lantio ja selkäkipuja jotka kesti neljä päivää,mutta meni oikeastaan itestään ja kylmägeelillä ohi,jospa nämäkin helpottais..

Mä oon pessy vasta yhen koneellisen vaatteita ja vielä ois varmaa kymmenen pesemättä :D

Oli tarkotus hioo ja maalata yks vanha pinnis, mutta päädyinki tilaan ihan uuen. Saa laittaa sitte vaikka mummulasängyks sen vanhan ja eipähän tartte ressata sitä maalaamista. Ruvennu nyt muutenki miettimään synnytystä ym. miten pärjään ku joudun yksin synnärillekki sitte ku aika koittaa. Viime yönä iski hirvee epätoivo ja itkin vaan monta tuntia. Kauheeta tää lomalla olo ku pyörii vaan kaikki paska mielessä. Ens viikko vielä lomaa ja sitte ois viimeset neljä päivää töitä. Toivottavasti pieni päättäis sitte tulla mahollisimman nopeesti ulos, sekoon muuten tähän oottamiseen ja miettimiseen. :banghead:

Ruvennu nyt muutenki miettimään synnytystä ym. miten pärjään ku joudun yksin synnärillekki sitte ku aika koittaa. Viime yönä iski hirvee epätoivo ja itkin vaan monta tuntia. Kauheeta tää lomalla olo ku pyörii vaan kaikki paska mielessä. Ens viikko vielä lomaa ja sitte ois viimeset neljä päivää töitä. Toivottavasti pieni päättäis sitte tulla mahollisimman nopeesti ulos, sekoon muuten tähän oottamiseen ja miettimiseen. :banghead:

Saanko kysyä miks joudut yksin synnyttämään..? Ja ootko miettiny Doulaa?

Onneks oon jo pessy kaikki vauvanvaateet+ muut pestävät jutut silloin viikoilla 20, nyt ku alkasin pesee kaikkee, niin kyllä ois väsy ja hermot varmaan menis :D Sitä mukaan kun hankin, niin pesuun ja kaappiin.. Tuntuu et vaatteita on vähä liikaakin, et tuleeko tosiaan käytettyä kaikkia :D Ois vaan se ruljanssi tehtävä, et järjestelee koon mukaan, pienimmät helposti saataville ja isommat vähä peremmälle.. Ja meillä kun on kaksio, aika vähän kaappitilaa, niin pakko järjestellä kaappeja uuteen uskoon.. Onneks on vielä aikaa tässä :) Makuuhuoneki pitäis järjestellä ja kasata pinnis tässä kuussa vielä valmiiksi, sit olis kaikki tehtynä.. Hullua et 6 viikkoa laskettuun aikaan, tänään rv 34.. Tai vähemmän kun 6, jos tulee aikasemmin.. Kun ei vaan menis sitä kahta viikkoa yli :D
Ootteko muute alkanu pakkailee vauvan sairaalakassia tai omaa jo valmiiksi?

Saanko kysyä miks joudut yksin synnyttämään..? Ja ootko miettiny Doulaa?

Mies ei tuu mukaan ku sitä kuulema ahistaa se tilanne niin ettei pysty olemaan mukana. Perhe ja ystävät taas asuu niin kaukana. Mietin mä sitä doulaaki, mutta jotenki tuntuu oudolta että ihan vieras ihminen ois muka "tukena". Tuskin pystyisin yhtään siinä rentoutumaan.

Harmi Eepu et miehes ei halua tulla synnytykseen. Vai miten oot ite kokenut asian, että synnytät ilman miestä?

Täällä ei oo pakattu vielä mitään kasseja. Jospa sitä sitku ehtis ku alkaa supparit tuntua siltä et lähtö lähenee :D

Vauvan kotiin tulo vaatteet vois tietysti laittaa jo valmiiks kaukaloon.

Mää oon pakannut kotiutumisvaatteet pienelle, mut omassa sairaalakassissa on tällä hetkellä vaan allergialista. :D

Mulla on tullu jo jonkin aikaa, olisko parisen kuukautta, huono olo jos makaan selällään. Kylkiä vaihtelen sitä mukaa miten olo tuntuu paremmalta. Jostain luin kans tuon että vasen kylki oli jollakin tavalla parempi mutta eiköhän maalaisjärki ole tässäkin hyvä eli niin päin miten hyvältä tuntuu.
Vaatteita oon kaivellu laatikoista esiin ja voi kun noi 50 cm onkin niin pieniä, oih... Kasseja ajatellaan sitten muutaman viikon päästä ☺En ole pitänyt itseäni ihan lähiaikojen synnyttäjänä kun mitään supistuksia tms ei ole ollut, mutta voihan sitä toinen tulla nopeastikin. Mies on viikot töissä 400 km päässä että siinä on pieni jännitysmomentti... Viime kerralla veikattiin syntymäaika väärin niin että kk odotettiin hartaana syntymää molemmat kotona ja sitten kun vihdoin viimein syntyi, joutuu mies lähtee töihin seuraavana päivänä mun kotiinpääsystä

No ponnistusvaiheessa se on kai se ja sama onko se siinä ku ei kuitenkaan voi avuks enää olla, mutta eniten kaipaisin tukee siinä avautumisessa nii ei tarvis yksin kärvistellä ja miettiä liikaa kipuja. Kyllähän se pahalta tuntuu ettei se rakkain pysty oleen vierellä ja kokee oman lapsensa syntymää, vaikka aluks yritinki olla sitä mieltä että pärjään yksin eikä se haittaa. Sen kyllä ymmärrän täysin jos ei pysty näkemään verta ja olemaan itse syntymässä mukana, mutta hulluks ainaki ite tulisin jos pitäs monta tuntia olla jossain muualla ja miettiä miten se avautuminen nyt sujuu ja onko kaikki hyvin. Ei vaan aina ymmärrä toisten ajatustenjuoksua..

Mäki sain ny vikat vaatteet pestyä ja tuttipullot ja tutit on myös pestynä. Vauvan laukku pakattu, puuttuu vaan kaukalo, vieläki.. omaa en oo pakannu ko tarttem viel itte kaikkia vaatteita :P yhet imetysliivit ostin treelta nyt mut jos kuppikoko viel kasvaa ni on ongelmallista, ku noi oli isoimmat mitä sillä firmalla on..
Eepu, harmi jos ei miehes pysty oleen yhtään läsnä :/ mut ehkä sen mieli viel muuttuu, eihä sitä tiijä. Voi olla et sit ku aika tulee ni hän haluaaki olla paikalla. Mun mies ei halua välttämättä olla samassa huoneessa koko aikaa, on niin herkkis ettei kestä yhtään verta tms.

Entäs jos Eepu miehes olisi tukena esim avautumisvaiheessa ja voihan hän sitten aina tarpeen vaatiessa poistua käytävälle jos tulee huono olo eikä pysty olemaan salissa? :) jos hän tulis sairaalaan siun kanssa nii ei tosiaan tartteis miettiä et miten toisella sujuu ja pystyis olemaan lähellä, vaikka ei välttämättä ihan salissa pystyis koko aikaa olemaan :)

Sitä oonki yrittäny selittää että pois voi aina lähtee jos siltä tuntuu, eikä siinä heti mikään veri ja suolenpätkät lennä ku sairaalaan astuu.. -_-
Mutta saa nyt nähä jos se mieli muuttuis. Kovasti kuulema haluais tulla, mutta on niin varma jo ettei pysty.

Alkaa kyllä pinna jo vähä kiristyä. Onneks se nyt lähti kaupoille nii saa rauhassa pestä vauvan vaatteita ja hakee vaikka vaunut vanhan kämpän varastosta ku niitäkää se ei oo saanu aikaseks hakee. On ne nuo miehetki välillä yksiä lapsia. :facepalm::grin

Kävin äsken ruokakaupassa ja olin riisunut takin, kun oli niin kuuma. Yhdellä kapealla käytävällä ohitin kärryineni isän ja kaksi pientä tyttöä. Kun olin päässyt ohi, toinen tytöistä sanoi: "olipa lihava täti".

Lihava?! TÄTI?! :(

Takaisin