ZZZ Väsymy ZZZ

riidu

Oman äänensä löytänyt
Ihan uskomaton tämä väsymys! En muista että olisin ollut näin väsynyt edellisissä raskauksissa.Nyt 13+1 toivottavasti pian helpottaa. Eilen käytiin perheen kanssa pitsalla ja kotiin tultua nukahdin sohvalle. Pari tuntia siinä nukuin ja unta riitti vielä yöksikin. Kaikken pahinta väsynys on klo 17.00 - 19.00. Välillä en jaksa koti töitä tehdä jätän ne miehelle.

Miten muilla?
 
Kyllä väsyttää. Tosin mua väsytti paljon jo ennen plussaustakin. En tiedä miksi, rauta-arvot ok, kilppari pitäis olla hoitotasapainossa, vitamiineja syön ja ulkoilen. Nyt raskaana tuntuu että on päiviä, jolloin vois nukkua paritkin päikkärit ja vielä ne normit yöunet päälle. Samoin jos on paljon tekemistä ja liikkeessä niin tuntuu että seuraavana päivänä ei jaksa mitään...
 
Väsymys vaivaa edelleen, rv 16+4. Ennen en tuntenut tarvetta päikkäreille enkä tosiaan ollut valmis yöpuulle klo. 21 mutta nyt on toinen ääni kellossa. Tuntuu ettei ole oikein merkitystä nukunko 6, 8 vai 10 tuntia koska aina vaan väsyttää. Mutta väsymys nyt on pienempi paha kuin esimerkiksi kauhea pahoinvointi joten mieluiten kärsin tästä!
 
Mullakin 16. raskausviikko jo menossa ja yhä vain väsyttää. Todellakin voisin nukkua kahdet päikkärit päivässä ja yksi päivä niin teinkin. Niinä päivinä kun ei saa edes yksiä päikkäreitä, on todella vaikea jaksaa pysyä hereillä iltaan JA bonuksena päälle tulee aina jäätävä päänsärky. Ei ole aiemmissa raskauksissa ollut näin sitkeässä ja näin rankkaa tämä väsymys. Odotan kuin kuuta nousevaa, milloin tämä helpottaisi!! Pakkohan tämän on jossain kohtaa helpottaa, onhan?? :eek:
 
Täällä kanssa järkyttävä väsymys. Esikoinen melko vilkas kaks vuotias ja herää välillä öisin valvottamaan, joka ei kauheesti auta väsymykseen.. Päiväunet ei auta. Tuntuu, että oon ihan zombi päivisin.. Ei ekan kanssa tämmöstä väsymystä ollut.. (ainakaan muistaakseni) voiko se olla tää vuodenaika, joka on niin raskas..
 
Minäki 16.viikolla. Mulla pahin väsymys oli siellä 9-11 viikoilla muistaakseni. Nyt väsymystä vähemmän,lähinnä töissä väsyn herkästi jos on jotenki hankalia juttuja,ku aiemmin en oo moisista paljon välittäny. Uskon että tää oma väsymys tällä hetkellä johtuu vain ja ainoastaan siitä että yöt menee pyöriessä ja heräillessä. Päikkäreitä ei oo tarvinu vielä kertaakaan nukkua... Mutta eiköhän tää tästä ja sit haen saikkua jos tuntuu ettei enää jaksa.

Muistetaan kaikki syödä paljon hedelmiä ja marjoja niin ehkä pysytään virkeinä :grin
 
Väsymys kans vähän helpottanu täälläkin. On jopa välillä jaksanu iltaan asti ilman 2 tunnin päikkäreitä. Ei kyllä tarvii paljoa tehdä niin väsymys kyllä tulee ja verottaa täällä myös. Yks hektinen päivä tarvii sen yhden kokonaisen lepopäivän.
Edellisessä raskaudessa kyllä olin kans todella väsyny... muistan et aina työpäivän jälkeen rojahdin vaan sohvalle tai sänkyyn ja en jaksanu enää siitä liikkua.
Nyt oon kotona reilu vuosikkaan kanssa, joten oon aika onnellisessa asemassa et saan nukkua päikkäreitä.
 
Huomenna 14+0 ja viimmeistään 22.00 oon nukkumassa ja päivisin otan esikoisen kanssa päiväunet:-D
 
Täällä ois tänää rv 15+1 ja jäätävä väsymys edelleen, viimestää 21.30 jo nukun eikä asiaa yhtään helpota se ettei muut lapset nuku lainkaa päikkäreitä eli ei mahista ees huilia muuta ku koomailla lastenohjelmia kattellessa..
 
Täällä väsymys riivaa edelleen..tuntuu välillä että päivä on kunnon koettelemus että jaksaa esikon kanssa touhuta! Yhtenä päivänä esikko oli päikkäreillä ja itse kanssa ajattelin vähän torkahtaa, mutta n. 15 min päästä heräsin aivan paniikissa että olen nukahtanut ja poika on hereillä! Meni vähän aikaa älytessä että omassa sängyssäänhän se nukkuu. Että hyvä minä! :laughing002

Viime yö taas oli aivan kamala..näin alku yöstä unta että tuleva vauva syntyi, mutta yhtä äkkiä se olikin kuollut ja olimme oman lapsen hautajaisissa..vauva silti katsoi minua ja räpsytti silmiään. Olin niin järkyttynyt ettei uni meniannut loppu yönä tulla..:sad001 Tympeää kun saisi nukkua kun esikoinen nukkuu ja ei ole vielä mitään suurempaa vaivaa joka vaikeuttaa nukkumista niin sitten on nämä kamalat unet!! :sorry:
 
Mä oon kans nähny unta että kannoin pientä valkoista arkkua:-(
Oli kyllä kamala uni..
 
Hyi kauhia..no toivottavasti ei tarvi joka yö järkyttyä vaan näkyis niitä ihaniaki unia välillä! :)
 
Huomasin eilen että kannattaa kuunnella kroppaansa ton väsymyksen kanssa. Olin kaverin kanssa kaupungilla liikkeellä, ja mitään tärkeää asiaa ei enää ollut hoidettavana. Olin ihan älyttömän väsynyt, mutta jäin pitämään silti seuraa. Kun sitten pääsin kotiin ja suuntasin sohvalle, iski ihastuttava päänsärky päälle loppupäiväksi. Olis vaan pitänyt lähteä ajoissa kotiin päin.
 
Täällä alkaa aurinkoisten päivien mukana tulla aina vain enemmän virtaa. Lisäksi iltaisin en malttaisi käydä nukkumana ollenkaan, kun pieni potkii reippaasti tätä mammaa ylös :wink
 
Aamuisin pääsee kyllä paremmin ylös ja hereille nyt kun päivät on pitemmät :)
 
Takaisin
Top