Yrttiteet

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Raskaana oleville ei kai suositella yrttiteitä, kun kaikkien yrttien vaikutusia ei ole tutkittu tai jotain sellaista. Olen viimeaikoina tykännyt juoda vaihteen vuoksi erilaisia yrttiteitä/teitä joissa on muutakin kuin teetä ja makuaineita, joten tämä asia alkoi mietityttää vaikka en raskaana nyt olekaan. Vauva kuitenkin on haaveissa. Miten tarkkaan muut on noudattaneet tätä suositusta? Mahtaako pienet määrät haitata...
 
Mäkin rakastan erilaisia yrttiteitä, erityisesti Yogi- ja Pukka-merkkisiä. Join niitä vielä raskauden alussa aika paljon, kun en tiennyt, että ne(kin) ovat kiellettyjä. Luovuin niistä haikein mielin ja nyt imetysaikana ne ovat vaipuneet ihan unholaan. Jokohan niitä saisi juoda? :p
 
Minäkin join yrttiteetä hyvillä mielin aivan alkuraskaudessa, kunnes luin jostain että niitä ei suositella. Sen jälkeen olen pidättäytynyt niistä ja juonut satunnaisesti vain mustaa tai vihreää teetä. Nyt on kaapissa odottamassa monta pakettia eri makuja, kun juuri keväällä vähän ennen raskaaksi tulemista täydensin varastoja.
 
Tää kiinnostaa muakin. Koko raskausajan olen pyrkinyt välttämään yrttiteetä. Nyt olen bongannut vadelmanlehtiteen (nimenomaan yrttitee), mitä mainostetaan imetysteenä, minkä pitäis helpottaa mm. maidon nousua. Kuulostaa hyvältä. Uskaltaiskohan sellaista juoda vai pitäiskö kiltisti vaan noudattaa THL:n suositusta ja unohtaa kaikki yrttiteet? 30. rv menossa.
 
Tää kiinnostaa muakin. Koko raskausajan olen pyrkinyt välttämään yrttiteetä. Nyt olen bongannut vadelmanlehtiteen (nimenomaan yrttitee), mitä mainostetaan imetysteenä, minkä pitäis helpottaa mm. maidon nousua. Kuulostaa hyvältä. Uskaltaiskohan sellaista juoda vai pitäiskö kiltisti vaan noudattaa THL:n suositusta ja unohtaa kaikki yrttiteet? 30. rv menossa.

Ihan viimesillään uskaltaisin ainaki jo alkaa juomaan, varmasti ehtii silloinki jo vaikuttaa siihen maidonnousuun jos on vaikuttaakseen :)

Mulla teenkulutus on täysin vuodenajasta riippuvaista, tähän mennessä ei oo koko raskausaikana tehny mieli teetä mut nyt kesän vaihtuessa syksyyn alkaa teehammasta kolottamaan :D täytyy pysytellä vihreässä ja mustassa teessä joulukuuhun...
 
Takaisin
Top