Yritystä odottavat

Miitu tyttöolo on mahan kasvun ja erilaisen raskauden takia, mutta saa nähdä. Paljo oon tyttövaatetta tehny :D onneks poikavaattetta on jo valmiina ja tyytövaatteet saa sit myydä pois jos poika tulee, molemmat tervetulleita enkä enää osaa toivoa kumpaakaa enempää, ku aiemmin oli tyttötoive.

Kumpa sielä kierto pian normalisoituis, vaikka ei yritystä olisi nii olis se kiva et kroppa toimis normaalisti!

Gemma kans niin pitkällä!

Toivotaan et Ennin kierrot kans tasottuis!

Miitu asuitkos nykyään pk-seudulla?
 
Miitu älä pelottele!! :hilarious: Tuntuu, ettei normaaleja ole muutenkaan enää, ensin jälkivuoto, sitten synnytyksen jälkeen kun alkoi menkat, oli yli puoli vuotta ihan kauheeta ja nyt tää :grin

Mulla alkoi menkat esikoisen jälkeen muistaakseni juhannuksen tienoilla, suht säännöllinen kierto mutta aivan tajuttoman runsaat verrattuna aiempiin. Nyt vihdoin tuli "normaalit" menkat vuotomäärältään! :grin Kierto vähän heittelee (28-30pv) mutta mielummin otan vähän epäsäännöllisen kierron kuin pesen viikon lakanapyykkiä joka kuukausi :angelic:
 
Taisi meilläkin olla se uhman lientyminen vain hetkellistä. Alkaa hieman mennä hermo, kun päivittäin kuuluu useita kertoja "äiti mene pois!". Ja sitten tulee huuto, jos äiti tottelee ja menee vaikka toiseen huoneeseen. :rolleyes: Kun jokainen uhma on ollut toistaan pahempi niin 5-v uhmaa odotellessa. Onneksi niiden välissä on aina se rauhallisempikin vaihe.

Hienoa Enni että vuoto alkoi ajallaan, vaikka aika hurjana sitten tulikin. Toivottavasti nyt on jo rauhoittunut.

Kiva kun käyt välillä hilmoittamassa itsestäsi Unisieppari. :)

Mulla tuntuu nykyisin kierrot heittelevän ja venyvän, kun nyt olen alkanut seurata ja laskea niiden kestoja. Varmaan menee stressin piikkiin. Ehkä siinä vaiheessa, kun päästään yrittämään voisi käydä gynellä jos vielä heittelee.
 
No mullahan on normaalisti monsuunimenkat :nailbiting:, eli vuotaa aivan jäätävästi ja vähintään sen 6-7 päivää kestävät.
Kun nyt on ollut vain pientä tuhruttelua ja vuotoa max päivän tai kaks, pärjännyt ohuilla siteillä. Lyhyt kierto.
Mutta mulle nää ei oo kovin normaalit.
Vai, oisko niin että jos nää onkin km jälkeen "normalisoituneet"?
Eikö yleensä keskiverto kierto oo 28 päivää, eikä tarkoituskaan vuotaa niin että siteistä vuotaa yli :facepalm:


Nyt mua niemja jännittää ihan todella että kumpikohan teille siunaantuu :dummy::dummy1: Ihanaa että olet itse ommellut! Se on kyllä hieno taito. Muistan omankin äitini ommelleen meille vaatetta, vaan multa taitaa tuo taito uupua :)
Ja asutaan juu pk-seudulla tätä nykyä!

Ainiin, saatiin nyt geenitutkimuksen tuloksia siitä BRCA geenistä, eikä mun isä ole kantaja joten mullakaan ko. geeniä ei näin ollen ole.
Ei tarvitse ainenkaan pelätä aivan mahdotonta riskiä rintasyöpään.
Tänään kävin labrassa tsekkaamassa kilppariarvoja! Ehkä nekin voisi jotain mun oireita ja oloja selittää. :)

Tipsulle tsempit yritykseen, toivotaan pikaista plussaa ja jännät ajat alkavat! :happy:

Toivottavasti Enni tekin pääsette pian yrittämään! :Heartred
 
Miitu ollaan tulos nyt paraillaan Helsinkiin, että jos haluat/kerkiät nähdä niin laita viestiä! Ollaan sunnuntaihin ja huomenna olis päivä aikaa tehdä kaikkea, perjantaina on lapsimessut ja lauantaina oon kisois itte :)
Hienoa että et kanna geeniä, varmasti huojentava tieto!

Tipsulle tsemppiä ja pikaista tärppiä!
 
Ennille ja vargynjalle kiertojen tasoittumisia!

Hienoa, että Miitu ei ole BRCA geenin kantaja!

Pikaista tärppionnea tipsulle, kiva kun pääsette pian tositoimiin!

Tänne ei uutta, uus kierto just alkamassa ja kierrot olleet säännöllisiä, n.28pv. Laitettiin just uus, isompi 60kpl kondomisatsi tilaukseen :grin

Onko kellään muuten kokemusta kuukupista?
 
Tiuhtimus mä käytin kuopuksen jälkeen, tykkäsin. Parit kuukautiset oli opettelua, sen jälkeen tosi hyvä.
 
Tiuhtimus mä käytin kuopuksen jälkeen, tykkäsin. Parit kuukautiset oli opettelua, sen jälkeen tosi hyvä.
Oliks sulla mikä merkki ja kumpi koko? Monessa lukee, että 2 koko synnyttäneille..mutta omat vuodot ei mitään hirveen runsaita ole vai onko noilla koossa kuinka paljon eroja?
 
Onnea yritykseen Tipsu! :) Ethän sitten katoa kokonaan. Mua ainakin kiinnostaa miten yritys sujuu.

Voi höh Enni, kun lääkäri käski odottamaan vielä. Sanoiko hän siihen syytä?

Ihanaa Miitu ettei ole sitä geeniä. :Heartred Varmasti huojentavaa. Mun käsittääkseni kumpikaan ei ole ihan normaalia. Ei se että vuotaa ihan hirveitä määriä eikä se että vaan tuhruttaa. Sitä en sitten tiedä kuinka runsas vuoto on liikaa. Voisikohan olla että keskenmenon jälkeen ei limakalvo ole paksuuntunut ihan entiseen malliin niin ei ole mitä vuotaa.

Musta tuntuu että mies alkaa lämmetä sille että tehdään vauva. Ei hän siis ole ollut sitä vastaan, mutta vahvasti _ei vielä_ kannalla. Nyt hän ehdotti että mennään ilman kumia "varmoilla" päivillä eli heti menkkojen jälkeen. Ja yleensä hän ottaa huomioon "mitä jos" asiat eikä siis ilmeisesti olisi maailmanloppu jos varmat päivät pettäisi. Mun kierto on kyllä sen verran pitkä että ei tässä hirveästi kannata toivoa/pelätä että sattuisi vahinko.
 
Oliks sulla mikä merkki ja kumpi koko? Monessa lukee, että 2 koko synnyttäneille..mutta omat vuodot ei mitään hirveen runsaita ole vai onko noilla koossa kuinka paljon eroja?

Mulla on lunette ja koko 2, sitä antennia vaan lyhensin aika lailla. En osaa kokoon sanoa miten eroaa 1.

Vargynja kuulostaa hyvältä!
 
Miitu, onpa huojentavaa ettei ole sitä geeniä :happy:

Vargynja, Ei sanonut syytä. Minulla onneksi ollut kierrot aina hyvin tasaisia :) vuotojen määristä minullakaan ei ole tietoa, kun en ole ennen paininut näiden ongelmien kanssa. Vau, jos miehesi alkaa tuntea olevansa valmis uuteen vauvaan, kohta :)

Tiuhtimus, En ole koskaan kokeillut kuppia. Kortsujen tilaus ja määrä naurattaa, en varmaan itse osaisi enää edes asentaa moista :hilarious:

Tsemppiä ja iloista mieltä kaikille!
 
Tiuhtimus, En ole koskaan kokeillut kuppia. Kortsujen tilaus ja määrä naurattaa, en varmaan itse osaisi enää edes asentaa moista :hilarious:
Haha, aateltii et jos noilla pärjättäs sinne asti kunnes aloitetaan yritys, ei jaksa koko aikaa ostella pikkupaketteja kauppareissulla :joyful: ja meillä miehen homma laittaa kondomi paikalleen asti, mä hoitanu yleensä ehkäisyn ni nyt miehen vuoro laughing7
 
Kiitos tärppitoivotuksista :shy:

Enni, miten pitkään joudutte odottamaan?

Vargynja: Voin tulla kertomaan miten etenee :) Oi kiva kun miehesi alkaa lämpeämään vauva-ajatukselle :)

Mullakaan ei ole kokemusta kuukupista, mutta olen kuullut, että monet tykkää. Voisi kokeilla joskus.
 
Haha, aateltii et jos noilla pärjättäs sinne asti kunnes aloitetaan yritys, ei jaksa koko aikaa ostella pikkupaketteja kauppareissulla :joyful: ja meillä miehen homma laittaa kondomi paikalleen asti, mä hoitanu yleensä ehkäisyn ni nyt miehen vuoro laughing7

Joo ymmärsin kyllä, jotenkin vaan alkoi naurattaa niin oli pakko kirjoittaa se :grin Me ei olla taidettu nykyisen miehen kanssa käyttää korsuja koskaan o_O Siitä tuli mieleen tuo, en tiiä kelle kuuluis :grin
 
Miitu: Ompa kiva kuulla ettei kanna sitä geeniä :)
Ennille: tärppi toivotukset :)
Meillä kuumotellaan näitä kuukautisia ja seuraavasta tai sitä seuraavasta alkaa yritys :) meille tulee karva vauva toukokuussa :Heartred
 
Josko minäkin tänne liittyisin. Eli meillä 9/18 syntynyt pieni neiti ja itsellä hirvee vauvakuume. Mies ei vielä niin innoissaan oli ideasta, mutta ei ole kokonaan ajatusta tyrmännyt. Todennut vaan ei vielä. Toki oma kiertokin ihan mitä sattuu edelleen, mutta josko sekin sieltä alkais säännöllistyä ennen ku mies suostuu.
 
Ihan pakko seurata ronsun esimerkkiä ja liittyä mukaan. Meillä myös pikkuneiti 9/18 ja isompi neiti 5/15 - ja kamala vauvakuume. Kaksi piti olla meidän maaginen luku mutta nyt lähes päivittäin käy mielessä että josko vielä yksi... Oon vähän miettinyt että vuoden päästä voisi antaa tulla jos on tullakseen. Mulla ei ole vielä kierto palautunut eikä sillä mikään kiire olekaan. Mies ei ole kolmannesta innoissaan (tarvitaan kuulemma isompi talo) mutta ei ole vihjailujani vielä täysin lytännyt. Ja voihan se olla että tämä oma kuume laantuu ekan uhman tai töihin paluun myötä (ellei silloin ole jo liian myöhäistä...) :wink
 
Minäkin täällä haahuilen... Välillä käynyt lueskelemassa teidän viestejä, mutta en ole tainnut kirjoitella mitään. Joskus viime vuonna taisin laittaa viestin siitä, että nyt kesällä voitaisiin alkaa yrittämään. Noh, ei ihan. Meille tuli solmuja suhteeseen ja muutama muukin ongelma, jotka vaikuttivat elämään. Muutosten tuulet puhalteli oikein urakalla, mutta nyt kaikki alkaa taas olla kondiksessa ja tätäkin asiaa on keskusteluissa sivuttu. Nyt on suunniteltu, että kierukanpoistoa voitaisiin miettiä loppuvuodelle. Syksy-talvi. Ehkä marraskuussa. Siihen asti pitäisi siis odottaa :nailbiting: Mulla tää vauvakuumeilu on ollut aika isoissa sfääreissä huolimatta siitä, että elämäntilanne on nyt ollut hieman haasteellinen. Mieskin sanoo, että ei muuta toivokaan kuin lasta, mutta tällä hetkellä tilanne on liian hektinen ja muuttuva, että ihan vielä ei voida antaa vauvalle lupaa tulla. Uhmiksen (4/16) kanssa pärjääminen on myös ollut omanlaisensa haaste ja paikoitellen kyllä hävittänyt vauvakuumettakin tehokkaasti... Mutta vain hetkellisesti. Viime syksystä lähtien on ollut vahva tunne siitä, että ehdottomasti haluan vielä ainakin yhden pienokaisen, varmaan kaksikin. :dummy1::dummy:
 
Takaisin
Top