Yritystä odottavat

Aiemmin on siis ollut se 14 pv kun kierto on ollut sellainen oppikirjamainen mutta nyt ovis siirtynyt myöhemmäksi luultavasti imetyksestä johtuen (pari kiertoa ollut nyt siis näin kun olen kierron palautumisen jälkeen myös selkeästi ovuloinut). No, eipä se auta kuin odottaa ja toivoa parasta!
 
Mulla vielä 2vk ennen kierukan poistoa, pitkät viikot ootella :D

Meillä pojilla ikäeroa 1v3kk ja sillon ei tuntunu pahalta mutta ny ajattelin että olin hullu ku siihen lähdin. Nyt tulee kuopuksen kans ikäeroa vähintään 2v3kk ja toisaalta ahdistaa ku on nii paljo ikäeroa ku ekat on pienellä erolla mutta toisaalta helpottaa ku isommista on jo apua. Toki pahimmilla uhmahuutokonserteilla mietin olevani täys hullu ku haluan edes kolmannen :D ittellä tuli kuume heti synnärillä, mies halus vähintään 1.5v taukoa, joten se piti. Meillä kämppä kans jää pieneksi ja tää on kallis asua (rivitalo isolla vastikkeella) mutta tulevaisuus kans vähä epäselvä, mä haen kouluun ja alottaasin sen sitte äitiysloman jälkeen jos pääsen :) paikkakunta sitte saattais muuttua että katsellaan miten käy.
 
Aiemmin on siis ollut se 14 pv kun kierto on ollut sellainen oppikirjamainen mutta nyt ovis siirtynyt myöhemmäksi luultavasti imetyksestä johtuen (pari kiertoa ollut nyt siis näin kun olen kierron palautumisen jälkeen myös selkeästi ovuloinut). No, eipä se auta kuin odottaa ja toivoa parasta!

No tuossa tapauksessa onneksi toivoa on. Meinaan että varmasti siitä asettuu, imetys tosiaan voi hyvinkin sotkea. :)

Voi Niemja, sielläpä on jännät ajat käsillä! Tsemppiä pian alkavaan yritykseen. :)
Meilläkin esikoisella on nyt paha uhma ja kyllähän tuo kuopuskin osaa pakkaa sotkea, joten kauhulla odotan mitä tulevat kuukaudet tuovat tullessaan.
Varmaan tulee itsekin vielä muutaman kerran mietittyä tuota kolmosta niinä pahimpina hetkinä. x)
 
Minä olen ajatellut että jos siihen uhmaan asti ootellaan niin ei haluta enää ikinä lisää lapsia, joten parempi toimia ennen sitä! :hilarious:

Äkkiä se kaks viikkoa menee, usko pois niemja! Tuokin on toisaalta omalla tavallaan niin kutkutteleva vaihe kun ihan vielä ei yritetä, mutta tiedät että ihan kohta. :happy:

Jep, uskon että se kierto kyllä tasaantuu jossain vaiheessa mutta olen hätähousu ja haluaisin raskaaksi mahdollisimman pian :bored::angelic::bag: kuume ainakin plus sata :shy::shy: mutta eipä se auta, näitä asioita kun ei voi hoputtaa (tässä tullaan juuri siihen suunnitteluun kun olen haaveillut alkuvuoden vauvasta ja alkuraskauskin menisi nätisti ennen töihinpaluuta). Mutta näitä kun ei voi hoputtaa.
 
Miten teijän kropat on kestäny toisen raskauden lyhyen ajan sisällä?

Itteä mietityttää just että miten äkkiä on hyvä tulla uudestaan raskaaks. Kuinka paljon olis hyvä antaa kropan palautua..
Mulla tuli raskaus aikana 23 kg painoa, nyt enää olis jälellä 7 kg.. Tavotteena olis päästä samaan kuntoon kun ennen raskautta. Käynkin kuntosalilla 4 kertaa viikossa ja lisäks vielä saatan kerta viikkoon jumpata kotona.
Ennen esikoistakin kävin 4-5 kertaa viikossa salilla, mutta raskaus aikana ei kroppa juurikaan kestäny liikuntaa. Täytyy nyt siis nauttia taas liikunnasta kun ei vielä toinen oo tulossa :joyful:
 
huomio, Ymmärrän kyllä hyvin malttamattomuutesi! :p:grin

Sanpe, Tää palautumis asia nyt onkin juuri sellainen mikä on itselläkin pinnalla tosi paljon ja sen takia kolmosesta haaveilu myös mietityttää. Sitähän sanotaan että pari vuotta olisi hyvä pitää väliä kun onhan raskaus aina suuri mullistus keholle.

Esikoisen raskausaikana mulle tuli kiloja +10kg ja ne jäivät saliin. Kuopuksesta tuli +25kg ja niitä karistelin tässä. Nyt 8kk synnytyksestä oon jo miinuksella 2kg lähtöpainosta. (Kiitos imetys!)
Mutta imukuppiavusteinen synnytys taas oli kropalle aika raju ja epäilin laskeumaakin ym. Lisäksi lantionpohjanlihakset oon joutunut etsimään uudestaan.
Mun raskauksia on myös varjostanut aina ennenaikaiset supistukset (supistusherkkä kohtu) ja pelkään että miten sitten kolmannella kerralla... :sad001 Vaikka ovat syntyneet 40+2 ja 40+4 sitten lopulta.
 
Mulla esikoisen aikaan alkoi supistukset rv25, syntyi 39+0 5pv käynnistelyjen jälkeen kun alkoi tihkua lapsivettä. Olin kipeä, liitoskivut vaivas.

Kuopuksesta alkoi harjotussupistukset rv15 ja jouduin jäädä osa-aikaselle sairaslomalle rv30 lähtien supistusten takia, sitä ennen olin kuukauden jo sairaslomalla. Olin paljo kipeämpi ku esikoisesta. Kuopus teetteli syntymistä rv35 lähtien ja lopulta syntyi rv37+0.

Vaikka olin kunnos ennen synnytyksiä ja niiden välis niin kuopuksen aikaan ei edes paino noussu ja kuopus oli syntyessään 3030g, esikoinen oli 3966g. Että varmasti olis ollu parempi odottaa kauemman.

Nyt en oo palannu samana kuntoon ku olin ennen esikoista, selkä, polvet ja olkapäät (nivelet löystyi eikä palautunu ) vaivaa ja lantionpohjalihakset on aika heikot vaikka jumppaan. Paino menee melkein alipainon puolella.
 
Itteä mietityttää kans, että miten kroppa kestää uuden raskauden näin pian edellisestä. :confused:

Ovis todennäkösesti tällä viikolla ollut, tarkkaa päivää en tiedä. Keskiviikkona tuli kuitenkin ns vähän huolimattomasti huolehdittua ehkäsystä :rolleyes: tässähän alkaa pään sisällä miettiä mahdollisuuksia :D Miehen kanssa koitettu yhä tuloksetta keskustella yrityksen alottamisesta, mutta tosiaan eii oo nyt kovin tarkkana oltu ehkäsyn kanssa, niin kai siitä pystyy vetää omat johtopäätökset asiasta. :eek:

Kauheesti jaksamisia odotuksen kanssa kaikille, on tää vaan piinaavaa :rolleyes:
 
Mulle Flo nyt ennustaisi ovista tälle päivälle, tosin mitään merkkejä siitä ei ole ollut. Pitäisköhän ne testit kuitenkin laittaa tilaukseen ihan mielenkiinnon takia.

Mulla ja mun veljellä on ikäeroa 1,5 vuotta. En tiedä, miten rankkaa vanhemmilla on ollut, mutta mun mielestä oli kivaa kun ei kovinkaan ikäeroa ole. Toki tuli myös kinasteltua, mutta muuten.
Pikkusiskoon ikäeroa onkin sitten 5 vuotta.
Aina välillä mietin, oliko se alkuperäinen tarkoitus vaan 2 lasta, mut sitten vauvakuume iski uudelleen. Voisin kuvitella itselleni käyvän näin, että kaks putkeen pienellä ikäerolla ja siihen jää, ja muutaman vuoden päästä sit kuitenkin houkuttelisi se kolmaskin.
 
Mulla esikon raskaus sujui pitkälti ilman sen kummempia, lähinnä peruspikkukremppoja. Käynnistettiin LA:na lapsiveden vähäisyyden takia (kävin loppumetreillä seurannassa kun sf-mitta ei enää kasvanut). Supistuksia alkoi olla vasta loppumetreillä, tosin liitoskivut alkoi vaivata sen verran noin rv 20 lähtien, että kovin pitkiä matkoja ei pystynyt sitten enää kävelemään. Tyttö oli syntyessään pieni (47 cm ja 2860 g) mutta ei me miehen kanssa mitään jättiläisiä itsekään olla. Palauduin synnytyksestä tosi nopeasti, tuli ainoastaan pieni repeämä johon pari tikkiä ja jälkivuotoakin kesti vain 1,5 viikkoa ja lempeä meillä oli jo ekan kerran 2 viikkoa synnytyksestä. Jonkin verran olen jumpannut toki lantionpohjan lihaksia.

Paino on samoissa kuin ennen raskautta, vaikka liikkumaan en ole juuri päässyt muuta kuin vaunulenkkien muodossa enkä ole halunnutkaan kiirehtiä mihinkään kovaan rääkkiin vaan antaa keholle aikaa. Toki ennen raskautta oli kertynyt muutama ylimääräinen kilo, josta toivoisin pääseväni eroon ja olen koittanut nyt kiinnittää huomiota syömisiin ja päivittäiseen aktiivisuuteen ja kuntouttaa jalkaa (vanha vaiva) siihen, että voisin joskus vielä juosta. Oon pari vuotta joutunut työskentelemään sisäilmaongelmaisissa tiloissa, jotka on tuoneet mukanaan kaikkea ongelmaa ja mm. kroonisen väsymyksen, jonka vuoksi liikunnat on olleet tosi minimissä.

Vointi on kaiken kaikkiaan oikein hyvä, mitä nyt selkä välillä vaivailee jumien vuoksi, joten siinä mielessä ei pelota lähteä yrittämään uutta raskautta näin pian. Tiedostan toki että seuraavasta raskaudesta palautuminen ei suju yhtä nopeasti, mutta sitten keholle pitää vain antaa aikaa toipua. Ja sitä kolmatta kun ei meille todennäköisesti enää tule, ellei miehen mieli muutu :rolleyes:
 
Hipshops pistä ihmeessä tilaukseen!

Vähintään sen 1,5 vuotta ikäeroo lapsille haluaisin, ja enää ei ainakaan oo "pelkoo", että tulis pienemmällä erolla. Miellän kyllä ton pienemmän eron kivempana, vaikka varmasti raskasta kahden pienen kanssa. Voisin myös kuvitella, että kävis samoin! Tällä hetkellä tosiaan sitä mieltä että 2 lasta riittää, mutta eihän sitä ikinä tiiä :D

Olikos teillä huomio heinäkuinen vai muistanko väärin? :confused:
 
Juu heinäkuinen on tää, uskomatonta että siitä on kohta vuosi kun neiti syntyi! :shy:

Meilläkin tuo 1,5 vuotta oli ikäerolle ehdoton minimi ja sen ohi ollaan jo nyt.
 
Meillä esikoinen meni hoitoon ollessaan 1v ja jatkoi hoidos 2v asti vaikka olin kuopuksen kans kotona ja se meillä autto jaksamaan raskaan arjen. Kumpikaa ei siis nuku ja koliikkia on ollu, nyt tulee kerta viikkoon yö että molemmat nukkuu koko yön..
 
Niemja apua, kuulostaa raskaalta noi yöt !

Meillä herätään 4-5 kertaa yössä, ja haaveilen että saisin vielä nukkua kokonaisia öitä ennen raskaaks tuloa. Raskaus aikana joutuu kuitenkin yöllä ramppaamaan vessassa.. Täytyy varmaan unohtaa kokonaiset yöt, samahan se on sit valvoa monta vuotta putkeen :joyful:

Mää haaveilisin kesävauvasta, kun tää eka on joulukuinen. Mut jos nyt vaan millään malttais mielen ens vuoden syksyyn asti, sinne on vaan niiin pitkä aika !
Mulla on pillereitä helmikuuhun asti. Tekis mieli olla hakematta lisää ja alkaa yrittää jo sillon, mut sit saadaan pian toinen talvivauva :joyful: mä kun uhosin etten enää oo talvis aikaan viimesilläni :oops:
 
Kyllä tää aika menee kuitenkin aika nopeeta loppujen lopuks :confused:

Rupesinkin tässä laskeen, että jos nyt jostain syystä oliskin tästä kierrosta tärpänny, niin ikäeroo tulis 1v 5kk :eek: :D
 
Mä haluaasin kans kesävauvan, vähä vaan jänskättää miten kauan menee tällä kertaa.
Esikoista kun yritettiin niin ehkäsy jäi 7/13, eka plussa 10/13 päätty kkm, seuraava plussa 3/15. Kuopus sitte tuliki yk2 ku menkat alko kunnolla. Nyt taas on hormonit sekottamas pakkaa niin pelkään että menee kauanki raskautua.
 
Juu ei meilläkään kaikista yrityksistä huolimatta nukuta kokonaisia öitä vielä ja alkaa vähän ahdistaa töihinpaluun ja kaiken kannalta. :sad001

Viime yönä ramppasin laskemassa lasta sänkyyn jonkun kymmenen kertaa ja lopulta noustiin kuudelta ylös ja tämä päivä on ollut yhtä kitinää kun lapsi on koko ajan väsynyt :banghead: muutenkin sellainen päivä että kaikki menny päin honkia aamusta asti niin tosi mieltä ylentävää kyllä.

Että kai ne kokonaisia öitä nukkuvat taaperot on joku urbaanilegenda :rolleyes:

Että nyt jos plussa pärähtäis just tänä päivänä niin tulis varmaan itku vähän siitäkin paniikista että apua :oops: on kyllä niin tunteet herkillä ja veekäyrä korkialla tosin että enteilee varmaan ihan vaan menkkoja.
 
Joo kyllä tämä töiskäyminen täs samalla on raskasta. Onneks isovanhemmat hoitaa hyvin aina kun kerkeävät, asuvat molemmat 200km pääs joten harvemmin silti apua saadaan..
 
Mä taas oon miettinyt että meillä kuopus syntynyt lokakuussa, esikoinen marraskuussa ja mies loka-marraskuun vaihteessa, niin syysvauva ois kyllä ihana taas! :) Mutta mutta, pienen vauvan pukeminen ym talvipakkasilla ei kyllä oo lempipuuhaa ja toisaalta kesävaavi ois ihana. Kunhan masu on poissa ennen hirmuisia helteitä. :)

Tsempit niemjalle! Kuulostaa kyllä rankalta teidän yöt. :sad001
huomiolle myös täältä tsempit! Meillä samanlainen päivä tänään. :D Ja esikoinen on alkanut nyt heräillä 5.50.... Kuopus vastaavasti käy yöunille klo 22.
Meilläkin 2v7kk esikoinen heräiee vielä vähintään sen kerran yössä ja silloin hän haluaa vettä. Yleensä onneksi jatkaa uniaan.
 
Noh, onneksi nyt on kesä ja meillä valosaa aina vaan niin helpottaa kummasti tätä vähillä unilla olemista! Tsemppiä kaikille uniasioiden kanssa painiskeleville, pitää lohduttautua sillä että teininä noita ei sitten saa kirveelläkään hereille ennen puolta päivää :hilarious:

Minusta kesävauva oli ihana just tämän valon vuoksi niin oli helpompi olla väsynyt, kun sitten taas pahimmat refluksi-itkut osui syksylle kun oli pimeää, märkää ja muutenkin mieli vähän maassa ja tuntui raskaalta. Toisaalta syksyllä ja talvella malttaisi ehkä paremmin pesiä vauvan kanssa (mikäli esikoiselta ehtii :rolleyes:) toisin kuin kesällä, jolloin ei malttanut kun ulkona oli ihana sää ja kaikkea. Viime kesä ei ollut kovin helteinen :rolleyes: joten se suosi pötsin kanssa oleilua kyllä! Kevät(talvi)vauvaa haaveilen nyt, valon määrä silloinkin jo lisääntyy ja päivisin on ihania vaunuilukelejä eikä enää niin hirmu kylmä mutta illalla vielä malttaa unillekin laittaa:grin

Katsotaan mitä tulee! Kaikki toki käy, kunhan saisi vauvan :Heartred
 
Takaisin
Top