Yritystä odottavat

Ja eilen tuo mies sitten heitti että mitäs jos heinäkuussa olisitkin jo raskaana. :nailbiting: Teki mieli sanoa, että pikkasen kiire voi tulla, eikä sitä noin vain tulla. Varsinkin kun edelleen pillereitä syö.:shifty:

Jospa se alkaisikin lämpeämään :woot: näin toissapäivänä erään tuttavan joka odotti esikoistaan. Tuntuu että tosi monella on vauva tulossa..

Itsekin haaveilen että jospa ensivuonna tähän aikaan vauva olisi ja saisi lämpimistä kevät/kesäpäivistä nauttia kotona vauvan kanssa.

Vargynja, ompa kiva kuulla, että teillä on jo toipuminen menossa!!
 
Enpä olisi osannut pukea sanoiksi paremmin, mitä Rauha sanoi! :happy:
Vargynja, Paljon voimia teille! Ja varmasti on apua kun pääsette purkamaan tuntojanne. Ikävä kyllä syöpä koskettaa aivan liian läheltä, joten voin vain kuvitella kaiken sen mitä olette joutuneet kokemaan.

Ja kun se syli on avoinna ja vailla sitä "tiettyä", niin siinä ei auta oli lapsi, kaksi tai kuinka isoja tai pieniä tahansa. Näin itse ajattelen. Koska se tunne on se, että joku vielä puuttuu :Heartred (En paremmin osaa selittääkkään)

hipshops, Mies joka ei lapsia halua, ei puhu kyllä tuolla tavalla. :wink Että kyllä nyt kovin optimistisin mielin oisin!
Miten sitä pistääkin sitten kuumeissaan juuri kaikki raskaana olevat ja vauvat silmään. o_O
Muistan kun oli aika että näin vain raskaana olevia joka nurkalla. Nyt puoleen vuoteen ei oo näkynyt ja tuskinpa ovat maan päältä kadonneet, tai kadun kulmilta kumminkaan. :rolleyes:
 
Minäkin oon viimiset 6 kk nähny ympärillä vaan raskaana olevia tai just vauvan saaneita :hilarious:

Jep, minäkin tunnistan tuon tunteen, ettei meidän perhe ole vielä kokonainen! Minulla nukkui 3 kk ikäinen vauva sylissä kun ensimmäisen kerran mietin että tähän syliin mahtuisi joku vielä tulevaisuudessakin. :rolleyes:

Vargynja, kuulostaisi että raskaimmat ajat ovat teillä jo takanapäin, onnea siitä että olette selvinneet jo näin pitkälle ja voimia jatkaa matkaa eteenpäin :Heartred

Haluan uskoa että meidän jokaisen vuoro tulee vielä, olipa haaveissa sitten ensimmäinen, monta lisää tai se viimeinen perheen kokonaiseksi täydentäjä!
 
Kiitos kaikille! :Heartred Keskusteluyhteys psykiatrian polille meillä kummallakin on. Näyttäisi vain siltä että pelkkä hoitajan kanssa juttelu ei nyt riitä varsinkaan kun kummallakin on enemmän tai vähemmän menneisyyden painolastiakin. Ikävä kuulla Miitu että teitäkin on syöpä koskettanut. :sad001

Onpas melkoinen tuuliviiri mies hipshops. :D Mutta tuohan kuulostaa lupaavalta kun puhelee että ois heinäkuussa raskaana! Ei vain ole tainnut mies tajuta että ei se onnistu välttämättä ihan noin vain. Mutta kuulostaa vähän siltä että kohta voisit jättää pillerit. :wink Toivotaan ainakin niin.

Miitu kyllä muotoili tosi hienosti tuon kun puuttuu se tietty vielä sylistä. :) Itsekin mietin jo kun lapsi oli todella pieni että joskus vielä toinen, vaikka en nyt ihan niin pian ollut valmis toiseen.

Samaa mieltä kanssa tuosta että vauvat ja odottajat osuu enemmän silmään kuin ilman vauvakuumetta! Niitä tuntuu olevan kaikkialla ja aina niitä pikkuisia katselee sydämenkuvat silmissä sydän verta vuotaen. :D
 
Juu, on tuo mies tosiaan aikamoinen tuuliviiri. Mähän aloin joulukuussa kuumeilemaan kun mies sanoi että jospa ensjouluna olisi jo lapsi tulossa. Mutta tiedä sitten, ne on aina vaan noita heittoja. Sanoista tekoihin, milloin lie tapahtuu. :shifty: Siksi tulee täälläkin pyörittyä, kun on ”luvattu” että vauva saisi mahdollisesti tänävuonna alkunsa. Mutta yrittämisen alkua varmaan saa odotella vielä, veikkaan että suorituspaineet ja se että asiasta pitäis tehdä totta, vielä ottaa aikansa..

Toiveikkaana jaksan olla. Näin eilen entisen työkaverin ja hälläkin lapsi tulossa. Tosiaan, kyllä muuten ottaa silmään heti kaikki vauvojensa ja vauvamahojensa kanssa :Heartred
 
Puhuttiin äsken miehen kanssa vauvatoiveista ja hän sanoi että "se kakkonen täytyy sitten tehdä niinku nyt". Olen onnellinen että meillä on yhteisymmärrys ja konsensus mitä tulee perherakenteeseen. Mii sou sou häpi näy :D Vahvisti uskoa ja antoi toivoa, vaikka myötäillen hän on tähänkin asti asiasta puhunut. Kohta ehkä päästään aloittelemaan yritystä.. Jännittää aivan!
 
On se vain Rauha80 jännää, pelkkä ajatus siitä, että pääsee toista yrittämään! :happy:

Ihana että olette samalla sivulla miehen kanssa, oikein kovasti hyviä tuulia sinne jo etukäteen! Ja vauvanhuuruisia ajatuksia kaikille niille miehille, jotka vielä vähän empivät :hilarious:
 
Pakko tulla kertomaan teille! Näin viime yönä unta synnytyksestä. Uni ei ollut kovin yksityiskohtainen (tai realistinen), mutta siinä synnytys meni kaikinpuolin hyvin. :) Se tosin unessa harmitti, kun en saanut vauvaa jostain syystä heti luokseni eikä siihen annettu edes mitään järkevää selitystä.
 
Jospa se oli enne siitä mitä tuleman pitää? Raskausaikana näin paljonkin vauva- ja synnytys unia mutta enpä juuri sen jälkeen. Nyt jos olen nähnyt vauvakuvastoa yöllä niin ne on olleet melkein poikkeuksetta jotain painajaisia..
 
Jospa se Vargynja tosiaan oli jotain enneunta? :woot:
Itsekin oon nähnyt vain vauva- ja synnytysunia raskausaikana. Muistan kun esikoisen aikaan unet olivat lähinnä sitä että apua, mitä tälle vauvalle pitää tehdä :nailbiting:
Kuopuksen odotusaikana unet keskittyi lähinnä itse synnytykseen ja sitä toimitusta harjoittelinkin kovasti öisin :hilarious:

Nyt tulivat toiset menkat jo synnytyksen jälkeen. Kierto jäi 34 päivään. Normaalisti mulla on 32-35 väliltä. Pidän kirjaa Flo sovelluksella juuri sen takia että ois jtn havaintoa noista päivistä ja noh, niistä "varmoista päivistä" :rolleyes:
Onko siitä mitään haittaa jos omaa pitkät kierrot? o_O
 
Se olisikin kiva jos se oli enneuni! :D Yksi perätilasynnytyksestä sektioon päätynyt kokemus takana niin hyvin mennyt synnytys olisi huippu juttu. :) (No se lapsi olisi kyllä kiva saada heti vierelle eikä niinkuin unessa.) Mä en ees raskaana nähnyt kovin paljoa vauva/synnytysunia niin jännä että nyt näin.

Kurjaa Rauha että oot nähnyt vauvapainajaisia. :/

Miitu, ainakin mulla tärppäsi pitkittyneestä kierrosta ja tavallisestikin on ~30 päivää, niin ei pitkä kierto ainakaan kokonaan estä raskautta. En sitten tiedä voiko sillä olla jotain vaikeuttavia vaikutuksia. Mulla kyllä kesti aika pitkään raskautuminen.
 
Ai sielläkin perätilasynnytys! Käynnistettiinkö sulla vai lähtikö ihan itsekseen käyntiin? Kurjaa että päätyi sitten lopulta kuitenkin sektioon. :/
Synnytin itse esikoisen perätilassa alateitse. Tää kuopus tuli rt, mutta avosuisessa tarjonnassa ja jouduttiinkin imukupilla avittaan.
Hän syntyi 7:40 ja vasta iltapäivällä sain syliini. :sad001
Kummassakin suht pitkät ponnistusvaiheet (jälkeen päin syytän epiduraalia) joten kaukaa ei oo hakenut komennus sektioon itsellänikään.

Terveydenhuollon puolelta ollaan oltu sitä mieltä että ois pitänyt enemmänkin tutkia. Niin mietin että mitähän se sitten ois mitä epäilisivät.. Ja eikö kuitenkin joku 32 päivääkin oo ihan "normaali" kierto? Nyt mulla on sit ollut sellainen olo ettei ois normaalia ja mietin et mikä mua vaivaa. :'D
Mutta ehkä he sitten ovat yhdistäneet nuo kovat menkkakrampit (joita ennen oli) ja runsaan vuodon heittelevään pitkään kiertoon ja sen takia tiedustelleet onko tutkittu.
 
Perätila huomattiin vasta synnärillä, kun synnytys oli jo melkeen käynnissä. Vedet oli menneet, mutta supistuksia oli siinä kohtaa sen verran harvassa ettei laskettu käynnistyneeksi. Jäätiin kuitenkin synnärille odottelemaan ja seuraavana yönä pääsi ponnistamaan. Kesken ponnistusvaiheen sit tosiaan päädyttiin sektioon lapsen sykkeiden takia. Kurjaa että sullakin on ollut kumpikin synnytys vähän haastavampia. :/ Hienoa että et kuitenkaan sektioon joutunut, itse ainakin olisin toivonut että se kokemus ois jäänyt kokematta. :) Ehkä sitä sit tosiaan olisi syytä tutkia jos terveydenhuollossa ollaan sitä mieltä. En ole mikään asiantuntija, mutta musta vähän kuulostaa että tolla yhdistelmällä saattaisi jo löytyäkin jotain. En nyt kyllä muista missä menee normaalin ja "liian pitkän" kierron raja. :/
 
Normaaliksi laskettava kierto on 23-35pvää. Pitkästä kierrosta ei ole muuta haittaa kuin vähemmän mahdollisuuksia raskautua :wink Lyhyt kierto on vauvatoiveiden kannalta huonompi, mikäli luteaalivaihe jää kovin kiireiseksi. Säännöllinen kierto on aina hyvä, olipa minkä pituinen tahansa, jos verrataan epäsäännölliseen.
 
Hipshops meilläkin tuntuu olevan juurikin vaan heittoja, joka viikko muuttuu mieli. Hirveesti on kyllä puhetta, mutta tekoja ei sitten ollenkaan. Pidemmän päälle tää tuuliviiri-meininki alkaa oleen tosi uuvuttavaa. Hetken kun kerkee oleen ilonen, niin seuraavaks se viedää taas pois. :confused:
 
Minäkin tulen tänne kuikuilemaan. Oli tarkoitus, että yrittäisimme nyt toista lasta (ja yksi kierto yritettiinkin), mutta onneksi ei sitten tärpännyt, sillä sain mahtavan työtilaisuuden vuodeksi, jollaista ei toistu. Ehdinkin miettiä, että miten voi olla, että ovistesti näyttää joka päivä plussaa koko kierron, eli en tiennyt milloin ovis on ja osuttiinko siihen. Hyvä näin, koska otan työn mielelläni vastaan. Eli nyt piinaillaan, milloin voi aloittaa yrityksen, että ei tarvitse jäädä äitiyslomalle työstä, JOS kävisi niin hyvä tuuri, että raskautuisi heti. Esikko tuli ekasta yrityskierrosta, mutta ikää on tässä välissä tullut lisää. Laskeskelin, että viisi kiertoa ja sitten voi alkaa yrittää. Piiiitkät kierrot.
 
Varmasti tosi rasittavaa tommonen että mies on kuin tuuliviiri. :/ Siinä ehtii varmaan hetken toivoa ja sitten ei kuitenkaan.

Tervetuloa pli tänne odottamaan. Mukava että sinulla sentään on mukava syy yrityksen siirtämiseen, vaikka se onkin aina tylsää kun ei voi vaikka haluaisi. Mutta onko varma että et ole jo raskaana? Ovistesti voi näyttää plussaa raskaudestakin. :wink Onko ovistestin plussa ollut tosi vahva?
 
Saattaapi olla että mun ei tarvi enää uutta pilleriliuskaa aloittaa. Tosin ei se meidän kohdalla edelleenkään tarkoita sitä, että vauva saisi tulla. Aikaisemmin miehen suhtautuminen on vaan ollut tosi kielteinen kun hän ei kumeja haluais käyttää (enkä liiemmin itsekään). Eilen sitten sanoi että lopeta jos haluat, oonhan mä niitä niin pitkään jo syönyt. Saa nyt nähdä, itseä alkoi jo jännittämään miten sekaisin kroppa menee ja palaako iho-ongelmat pahempana. Mutta tälläisenä ne pillerit tuottavat ongelmiakin, että aikakin jo lopettaa ihan terveyden puolesta.

Lapsesta puhuttaessa vastaus oli edelleen hyvin nihkeä. ”Mutta jos vahinko käy niin eihän sille mitään voi”, mutta kun mä en halua lapsen olevan mikään ”vahinko”. Tjottailu joo, mutta tuleeko se sit olemaan sitä :banghead:
 
Voi tsemppiä hipshops! No ainakin saat aloittaa jo kierron normalisoinnin, kun ei ikinä tiedä kauanko siinä kestää, jos jotain positiivista pitää hakea. Mutta onpa kyllä vähän nihkeää. Ehkä se siitä, kun mies saa pikkuhiljaa sulatella ajatusta. Se kumi voi kyllä jopa edesauttaa asiaa siirtymään tjottailuun! Mutta tokihan sitä tahtoo, että lapsen yrityksestä on yhteinen linjaus, ymmärrän kyllä.

Minun odotukseni on virallisesti päättynyt, mutta nyt odotellaan miestä kotiin ja ovista :hilarious:
 
Takaisin
Top