Yritystä odottavat

Kiitoksia kaikille :Heartred

Gemma oi mikä matka, nauttikaa:Heartred

Vargynja tsemppiä väsymykseen! Tuo raskausklubi kuulostaa hyvältä!

Miitu tämäpä, meille kävi just niin et ku ei olis tarvinnu ja mäki olin jo vähä siirtäny haaveita koulun pääsyn jälkeen nii pääsi yllättään totaalisesti! Asiat menee niinku on tarkotus.
 
loora84, oi että, noin pitkät reissut! ihanaa. Tuollaisista haaveilisin kyllä itsekin, harmi, että työt ei anna periksi noin pitkien matkojen suhteen. Missä päin te olette kiertäneet? Varmaan melkein koko Aasian :) Me lähdetään Thaimaahan, Vietnamiin ja Filippiineille! Jännää. Etelä-Amerikassa ollaan käyty Brasiliassa, nyt ensimmäinen kerta Aasiaan.

Miitu, niinpä! Kesä oli kyllä niin ihana ja tämä syksykin on ollut aivan mahtava. Ehkäpä tässä pian alkaa ne inhottavat syysilmat, mistä pitää mielellään hieman taukoa :wink Mutta kohta tulee joulunaika ja ihanat valot yms :) Kävikö teillä nyt sellainen onnekas vahinko, että raskaus olisi mahdollinen? Jännää!

Niemja, pääsitkö siis kouluunkin? Wau!!
 
Meitä plussanneita ei tosiaan taida olla vielä kuin minä ja niemja? Seurailen täällä kyllä teitä taustalla ja muitakin ketjuja, oma kirjoittelu vaan tahtoo kiireessä jäädä!

Täällä poksahti tänään 22+0, viikot vaan vierii ja mahassa käy mahdoton möyrintä :happy:

Ja niemjalle tosiaan onnea vielä plussasta :Heartred
 
Gemma en tiedä vielä, keskiviikkona selviää! Toivon niin hartaasti.

Huomio kiitos! Sieläkin jo yli puolivälin, ihanaa loppuraskauttta:Heartred
 
Mä sorruin eilen, ja ostin maailman söpöimmät vauvan sukat! Vastasyntyneiden kokoa :Heartred Toivottavasti joskus pääsee käyttöön. Pitää vaan piilottaa, ettei kukaan kaveri löydä! Mies antoi sentään luvan ostaa :) Tänään on ovisplussa, tätä kiertoa ei vielä voi hyödyntää, että voi reissussa nauttia, mutta ai että kun kuumeiluttaa.
 
huomiolle tsempit vielä loppu puoliskolle! :happy:
Hirmuisen nopeaa tää aika kuluu :woot:

niemjalle myös hyviä vointeja! Niinhän tää elämä aina yllättää ja uskon myös että asiat menee juuri niinkuin niiden kuuluukin :rolleyes:

Gemma, Joulunaika kyllä on ihanaa ja kun saa laitella jouluvalot tuomaan lämpöä :happy: Me muutetaan marraskuun vaihteessa ja ajattelin että kiepsuttelen valoja jo pimeyteen :grin
Hei ihanaa että teillä yritys pian häämöttää :wink Nyt vain malttia ja malttia ja nautit tästä reissusta erityisesti, vain te kaksi :Heartpink
Olisipa osannut itsekin nauttia miehen seurasta ennen lapsia. Apua, täähän kuulosti kamalalta :hilarious: Mutta siis niin paljon se elämä muuttui, eikä meitä koskaan enää ole _vain_ me kaksi. Sitä ei ymmärtänyt, olisi pitänyt tehdä jotain tuollaista yhdessä enemmän.
 
Ihania uutisia niemjalla! :happy::Heartred

Siska, missä päin reissasitte? Me ollaan just ajamassa mun vanhempien luo päättämään matkakohde (Espanja tai Italia) ja varaamaan lennot, jänskättää miten tuon maaliskuisen kanssa selviää kun on niin tottunut matkustamaan aikuisten kesken. Onneksi eteläeuroopassa ollaan ilmeisesti sangen lapsiystävällisiä :joyful:

Mulla ovulaatio just päällä mutta päätettiin vielä pari kuukautta odotella, eilen oli miehen sisarukset lapsineen kylässä ja todettiin miten helpolla vielä päästään kun on vain tuo yksi :grin
 
Gemma, mullakin oli joskus tapana salaa ostaa vauvanvaatteita ja piilotella niitä. Lahjoin niitä sit pois kun kaveripiirissä syntyi lapsia. Pari bodyä säilytin vuosia, ja nyt ne on meidän tytöllä ollutkin käytössä. Saa nähdä millon hörähdän osteleen taas jotain ihan pikkukokoja :D

Niittipyssy, oltiin kreetalla. Lapsiystävälliseltä ainakin tuntui, ei kukaan tuumannut mitään itkevään lapseen ja monesti mummot ja ravintoloiden henkilökunta tuli höpisemään lapselle. Ainut ehkä mikä oli erilaista niin se, ettei julki imetys ollut kovin yleistä. Mä sit annoin pullosta jos oltiin enempi jossain missä paikallisia.
 
Noista vauvanvaatteista, mun tekis niiiiiin mieli ostaa Lindexistä sellanen kukallinen body jossa lukee "Baby sister", jos vaikka kumminkin meille se tyttölapsikin suodaan :joyful: On lähipiirissä kuitenkin sellaisia joille voisi lähivuosina kuvitella jälkikasvua niin saa sen eteenpäin jos ei omaan käyttöön päädy.

Me lähetään Espanjaan, jee! Meillä muutenkin pulloruokinnassa tuo lapsi niin imetysaspektia ei tarvitse ajatella. Mies tosin stressaa sitä miten saadaan pullot pestyä kun hänen mielestään kaikkialla Suomen rajojen ulkopuolella saa hanavedestä vähintään salmonellan :wacky:
 
Espanja kuulostaa kivalta!

Me keiteltiin reissussa pullot ja tutit pullovedellä kun ekan hanavesi kiehautuksen jälkeen älyttiin et ne pullot jotenkin kalkkeutui pinnaltansa. Vissiin tosi kova vesi. Ei hajuakaan miten paikalliset sit niitä pesee ja keittelee vai mitä ne sille keitinvedelle tekee, vai eiks heitä häiritse.
 
Ihan kamala olotila tämä kuumeilu :sad001 nyt tekis mieli heittää kaikki järkevät ajatukset nurkkaan ja alkaa yrittämään. Ja tieten ensin puhua mies ympäri. Kertokaa te keillä on kaksi tai useampia lapsia et kuinka paljon rankempaa elämä on useamman kuin yhden lapsen kans. Ehkä se sais mut järkiini :woot:
 
Me ei kans käyty ennen lapsia ku paristi ulkomailla, mutta onneksi niitä reissuja voi tehdä vaikka lapset on niin myös ilman lapsia.

Täälä 6+1 eikä oloja ollenkaan että raskaana olisin, hurjaa. Ehkä se joskus konkretisoituu.
Mutta pääsin kouluun! Eli koulu alkaa ny sit tammikuus.

Gemmalle ihanaa matkaa:Heartred ja niittipyssylläki odottamista, ihanaa! Espanjassa en oo käyny, vaan Kanarian saarilla.
 
Huhhuh, mulla on pitänyt kiirettä osastouudistuksen ja uuden Moderaattorin "rekrykoinnin" kanssa. Ensimmäinen on kyllä yhä kesken, mutta ehtii sentään tännekin kirjoitella. :)

Se on kyllä melkein helpotus kun ei nyt ole ihan niin voimakasta se vauvakuumeilu. Yksi kipeä tunne vähemmän. Helpompi keskittyä muuhun ja ehkä malttaa paremmin odottaa sitä aikaa kun voi antaa toiselle luvan tulla. :)

Onnea niemja kouluun pääsystä!

Voisin mennä pystyttämään meidän raskausklubiketjua, jos kukaan muu ei ole sitä vielä tehnyt.
 
Milloin ootte saaneet plussan r-testiin? Täällä nyt kp 30/28 ja täysin valkoinen erittäin herkkä One Step x3. Aina ollu säännöllinen kierto, tämmönen on erittäin outoa.. Entä onko suosituksia testimerkeistä? Mistäköhän tää johtuu o_O Yleensä menkkakipuja jo useita päiviä ennen, nyt ei edelleenkään, ei kyllä raskausoireitakaan.
 
Enni, Molemmista raskauksista dpo 9 jo haamun :happy:
Itse luotan eniten kaupan halpoihin pc testeihin. Nega ollut nega, mutta myös suht ajoissa antaneet viivaa. Sekä pc puikko, joka on sama kuin apteekin oma.
Muihin testeihin piirtynyt yhtä sun toista värillistä ja väritöntä! Onpas siellä jännä paikat :wink
 
Voisin liittyä myös tänne jutustelemaan, :happy:mikäli joukkoon vielä mahtuu?
Vauvakuumetta on, muttei yritystä kuitenkaan vielä. Puhuin miehelle haaveistani noin viikko sitten ja sovittiin että vielä yksi lapsi ainakin tehdään, mutta ihan vielä ei ole sen aika.
Miten sitä malttaisi odottaa kärsivällisesti? :grinvälillä olen ihan sujut asian kanssa, ettei vielä ole uuden raskauden aika ja taas välillä on niin palava kuume, ettei malttaisi millään odottaa sopivampaa hetkeä. :p
 
Täällä tänään kp1 eli ei enää tarvitse pohtia mitään. Harmi, ettei taaskaan tärpännyt vaikka ajoitukset yms. menivät jälleen täysin nappiin.
 
Mites te muut suhtaudutte toisten mielipiteisiin kuumeilusta/yrittämisestä/perhekoosta? Mä oon vähän semmonen, että en hirveesti korvaani lotkauta, mutta lähipiirissä on muutamia joiden mielipiteet on vaikeempi ohittaa. Meinaan siis kun on parikin ihmistä jotka suhtautuvat lyhyisiin ikäeroihin asenteella: ei, ei, ei ja jos alle 2v ikäero niin varmana on ollu vahinko. Ja jos on iso perhe niin sekin on kauhistus. Itse kun taas aina ihmettelen, et miten joku voi haluta vain sen yhden tai kaksi lasta :grin mut siis mä oon huomannut että tulee tosi kurja fiilis, kun ei voi sillain olla avoin omista ajatuksistaan ja samalla vituttaa, et eivätkö he näe omaa käytöstään..
 
Minä ainakin olen ihan tietoisesti puhunut ja alleviivannut että haluttiin toinen lapsi pienellä ikäerolla ja puhuin jo ennen yritystä, että ei odoteta seuraavan kanssa kovin pitkään, vaikka sinänsä yllätys olikin että päätti tulla sillä pienimmällä mahdollisella erolla eli tärppäsi heti (näillä näkymin 1 v 7 kk). Ei ole kukaan ainakaan päin naamaa kehdannut mitään ikäerosta kommentoida. :hilarious: Muutenkin on mielestäni ihan idioottimaista puuttua sanallisesti toisten lapsimäärään tai ikäeroihin, minusta se kertoo lähinnä ihmisistä jotain, jos kovaan ääneen ovat lyttäämässä esim. pientä ikäeroa. :meh: eiköhän se ole jokaisen perheen oma asia, kuinka monta lasta ja millä ikäerolla haluaa. Minullekin pelkkä vuoden ikäero olisi ollut ehdottomasti liian vähän, mutta ei se minulta ole pois jos jollekin toiselle sopii ja jaksaa! Ja vaikka en itse ymmärrä sitä, että halutaan vain yksi lapsi (ei sopisi meille) niin jollekinhan se on just hyvä, joten mikäpä minä olen mitään asiasta kellekään avautumaan, eivätköhän he itse tiedä omat asiansa paremmin. Ja toisaalta taas en koe että olisi jaksamista tai resursseja suurperheen äidiksi (kolme varmaan riittäisi itselleni, vaikka lapset ihania onkin, voi olla että kahteen jäädään) mutta ne, joilla haluja ja voimavaroja riittää, voivat minun puolestani ihan vapaasti tehdä niin monta lasta kuin siunaantuu.

Se on sitten aina asia erikseen jos niitä lapsia annetaan tulla, vaikka ei aiemmistakaan tajuta huolehtia tai ei yksinkertaisesti resurssit riitä. Silloin kieltämättä toivoisi vähän järkeä hommaan, mutta ei se siltikään ole minun asiani mennä kenellekään päin naamaa asiasta sanomaan.
 
Takaisin
Top