Yritystä odottavat

Ittelläki on synnytyspettymyksiä molemmat, koska en saanut luonnollista synnytystä. Esikoinen käynnistettiin ja kesti 5pv, oksitosiinitipalla syntyi ja imukuppiavusteisesti, lähellä oli sektio.
Toinen alkoi luonnollisesti, mutta kipulääkkeiden myötä synnytys pysähtyi ja piti laittaa oksitosiinitippa ja meni 14h silti sairaalassa ennenkuin syntyi. Olen nii pettyny ettei synny luonnollisesti ja nopeasti. Kolmanteen en suostu ottamaan kivunlievitystä, vaan kokeilen tensiä, jos vaikka syntyis luonnollisesti.
 
Jep, sama täällä. En olisi voinut tehdä mitään toisin, mutta paska maku jäi ja asia on edelleen selvittämättä. Yritin useaan otteeseen saada haluamaani ja tarvitsemaani, mutta ei kuulemma kriteerit täyttyneet. Kummasti lasketun ajan jälkeen rupes täyttymään, meinas tullakin kiire ja hätä. Enkä saanut kumpaakaan toivettani täytettyä synnytyksen suhteen. Potilas on siis aina väärässä eikä häntä kuunnella. Mietin jo mahdollista ensi kertaa varten aseita, jotta tällä kertaa saisin itse päättää ja edes joku toiveeni täyttyisi.
 
On tää kuumeilu jännä juttu, kun sillä ei ole sitten yhtään mitään tekemistä järjen kanssa. Just ulkomaanreissulta palanneena mietin, että kuin helppoa se on yhden lapsen kanssa - siis reissaaminen. Oli se toki erilaista kuin ennen, kun joutui vähän miettimään et kuin hankalia päiväretkiä voi suunnitella tms. Me ollaan reissattu paljon ennen lasta ja oikeastaan en oikein usko, että ikinä päädyttäis semmosiksi perus ihmisiksi jotka alkaa säästää rahaa taloa tai muuta varten. Oikeastaan ainut mihin kyetään just just säästämään on se reissaaminen, joten jatketaan sitä perheellisinäkin :grin Päässäni jo kykenin miettimään seuraavan reissun, kun tyttö on jo vähän isompi, mut se ei kyl mene yksiin tän mun kuumeilun kanssa. Ei sillä, etteikö kahden lapsenkin kanssa matkusta, mutta onhan siinä jo enemmän muuttujia... saatika sit isomman poppoon kanssa (en osaa kuvitella, että ne 2 lasta riittää mulle - mä kun haluisin ainakin ne 4..).
 
siska, Kyllä se vaan on ihan toista kahden lapsen kanssa. Kaikki. Ja tämän sanon siksi että itselle se ehkä tuli jopa vähän shokkina. Meillä ei ole edes autoa tällä hetkellä helpottamassa arkea, joten ylipäätään liikkuminen jo ihan kotikaupungissa on välillä melkoinen suoritus. En edes osaa kuvitella mitä se matkustaminen olisi näiden kanssa jonnekkin ulkomaille!
Toisaalta meidän pojat onkin melkoisen vilkkaita. :grin:grin

Ja silti pitää kuumeilla kolmannesta :hilarious: Onneksi elämä nyt laittoi vähän kapuloita rattaisiin, ettei tähän samaan syssyyn tarvii tehdä.

Ihana tuo että aiotte matkustella silti. Ei lasten pidäkään muuttaa sitä mitä te elämältä pohjimmiltanne haluatte. Vain hetken ne kulkevat mukana kaikissa kuvioissa. Matkailu avartaa ja on varmasti paljon elämyksiä lapsillekin! :happy:
 
Mä kävin yksin kahden lapsen kans Tanskas viikonlopun välilennolla ja hyvin meni! Ei se sen vaikeampaa ollu ku yhden kans, tai itte en kokenu haastavaksi. Toki etelänmatkalle en lähtis näiden kans ilman ammoja, tai kaupunkireissulle, tuo meni ku oltiin serkun työnä. Sitte ku pojat on vanhempia nii kuljetetaan niitä enempi mukana, nyt mennään todennäkösesti taas huhtikuun lopus Pariisiin kahden:Heartred
 
Voi menispä meilläkii näppärästi! :grin
Toki varmaan luonne erotkin vaikuttaa. Ja myös se että itse oon tosi täsmällistä ja järjestelmällistä tyyppiä, niin saatan helpommin halkoa hiuksiani, kun lasten kanssahan elo ei sellaista oo. Matkustelusta puhumattakaan. :grin

Ihanaa niemja jos pääsette kaksin Pariisiin! :rolleyes:
 
Miitu, reissaamiseen kyllä varmasti vaikuttaa paljon millaiset lapset ja varmasti myös oma luonne ja ihan kokemukset. Tai uskon, että jos ei oo paljoa kokemusta matkustamisesta yksinkään, niin kyl se on paljon jännittävämpää lasten kanssa. Sitä kun on matkustanut jo entuudestaan niin on jonkilaista silmää sille, että mitä kannattaa ottaa huomioon. Tosin aina sitä voi huolellisesti googletella.. googleteltiin mekin, mutta tuli silti yllätyksenä, että lapsi pitää olla kiinni vöissä laskun ja nousun aikana, eikä käy että on kantorepussa. Paluulennolla sitä sit jo osasi pyytää lapsen vyön astuessa koneeseen ja älysi riisua vauvan repusta ennen kuin istuu alas jne.

Niemja, toi pariisin matka kuulotaa ihanalta!
 
c29ea44b9e18092cb995a37ff44b83cc

Ehkä uskallan nyt tännekki laittaa jo, mutta meille tuli välikierrosta yllätysplussa:Heartred LA olis 18.6 tai joskus siinä. Kirjottelen toisella nickillä tunnistautumisen pelos LA ryhmäs, vaihdan tähän ku muut tietää. :)
 
Paljon onnea Niemja! :Heartred

Mä oon viettäny hiljais eloa, mut oon käyny aina säännöllisesti lukemassa tätä palstaa :)
Meidän toisen lapsen teko jää ens vuoden puolelle, kauhea jänistys iski päälle kun olis pitäny pillerit lopettaa :joyful:
Tammikuussa ne loppuu sit kuitenkin, ja en aatellu reseptiä hakee enää. Joko sit antaa suoraan luvan tulla tai käytetään kumia vähän aikaa. Tulispahan sit ikäeroa ainakin se kaks vuotta. :)
 
Mulla meinaa kans välillä tulla jänistys, kun miettii, että joko vois puhua ehkäsyn jättämisestä. Tällä hetkellä on elämä mallillaan, niin tulee semmonen fiilis, että voiko tätä nyt lähteä sotkemaan :D Ja paljon tulee mietittyä sitä, että mitä jos tärppää heti tai mitä jos taas meneeki lähemmäs vuosi, tai mitä jos taas tulee keskenmeno. Paljon jossittelua eikä niitä kannata etukäteen murehtia, mutta tämmösiä ajatuksia pyörii päässä.

Ens viikolla koittaa odotettu etappi, jonka jälkeen voi toivottavasti puhua miehen kans enemmänki tosissaan ehkäsyn jättämisestä. Ajattelin puhua asiasta niin, että jätettäis ehkäsy pois ja katotaan mitä tapahtuu eikä niin, että nyt tehdään vauva. Mutta selviää ens viikolla lääkärissä, että onko se vielä järkevää.
 
Onnea Niemja! Ihana juttu! :Heartred

Me lähdetään meidän Aasian-reissulle tulevana maanantaina, jännää! Reilu kuukausi sitten reissussa ja päästään yrittämään! :) En tiedä, että kumpi jännittää enemmän.
 
Gemma. Minne päin Aasiaa meette? :) me tehttiin ennen lapsia kolme reissua Aasiaan ja tavote olis jossain vaiheessa uudestaan lasten kanssa. En usko et yhtä pitkiä pystytään.. Matkat oli pituudeltaan 4 kk, 3 kk ja vähän yli 2 kk kaikki aivan mahtavia.. Muuten ollaan paljon euroopassa menty ristiin rastiin.. Jos ei olis saatu näitä ihanuuksia niin olrais lähdetty tekemään tommosia kuukausien reissuja etelä-amerikkaan.. No onneks niitä ehtii vielä tehdä. .:)

Mut oikein ihanaa reissua teille :)
 
Oi, ihanaa onnea niemja! :happy:

Mä olen ollut viime aikoina aika väsynyt ja ollut niin paljon kaikkea muuta mielessä että vauva on jäänyt vähän taka-alalle. Vaikka haave elää ei se ole ollut nyt ihan niin valtaisa vauvakuume.

Kuinkas monta plussannutta meitä nyt on? Kaksi? Mietin olisiko kiva tehdä raskausklubeihin meille oma ketju missä voidaan jutella enemmänkin raskausjuttuja sitä mukaa kun sinne päästään. Musta ainakin on kiva jakaa niitäkin sitten tutulla porukalla. :) Vaikka tietenkin kiva kuulla täälläkin raskauskuulumisia.
 
Yritystä odottavien - plussaketju olisi kyllä huippu, olen ehdottomasti sen kannalla! :happy:

Vitsi tuo niemjan ylläriplussa sai omankin mielen haihattelemaan, kun me vähän miehen kanssa mentiin hetken huumassa meidän vuosipäivänä ja oviskin osui kohilleen:smiley-ashamed005
Tietystihän sitä plussaisi juuri kun on päätetty että se vauvaprojekti siirtynee lähemmäs tuonne 2020. :grin

Gemma, Aivan ihanaa reissua teille! :happy: Mikäs sen parempi kuin lähteä lämpöön näin syksyn tullen. Etenkin kun kohta puut ovat masentavan lehdettömiäkin ja se pimeys, iskee luihin ja ytimiin. :shifty:

Vargynja, Vähän sama juttu täälläkin että paljon kiireitä ja mielen päällä asioita, niin ei ehdi vauvakuumeilla :woot:Eikä se nyt huono asia oo, eihän se tarkoita unelmasta luopumista, vaan se unelma siellä elää muun arkisen lomassa :)
Rasittikin jo hieman se aivan mahdoton kuumeilu kun meinas olla niin ettei hetkessä pystyny elämäänkään :grin
 
Takaisin
Top