Yrittämisen kesällä 2012 aloittavat

elsiina

Jostain jotain jo tietävä
Lisäsin uuden aiheen, koska oma tilanne ei sovi tuonne raskaaksi 2012 tai muuten kuumeilijoiden kohtaan. Meillä on viime kesänä syntynyt poika, joka syntyi sektiolla. Nyt jo on vauvakuumetta ilmassa ja tahtoisin aloittaa toisen yrittämisen, mutta tuon sektion takia olemme päättäneet odottaa sen vuoden, jota lääkäri suositteli.

Meillä ei tuon ensimmäisen saaminen ollut kovin helppoa ja kului aikaa päälle vuosi ja pari keskenmenoakin ehti olemaan. Alku myös pikkusen kanssa ei ollut kovin helppoa vatsavaivojen ja valvomisten kera. Kumminkin ihme kyllä tuo kuume nostaa taas päätään :)

Olisi kiva kirjoitella muiden kanssa, joilla suunnitelmissa on kesällä aloitella yrittämistä, tälläistä esikuumeilua :)
 
Vastailen nyt, vaikka otetaankin jo varaslähtö tähän yrittämiseen. Tilanne on siltäosin samanlainen kuin sulla että takana mulla on hätäsektio lokakuulta 2011. Poika on pian 5kk vanha ja tänään napsin viimeisen minipillerin nassuun ja sitten vaan odotellaan joskos kierto palautuisi. Mulle sanoi lääkäri jälkitarkastuksessa että vuosi täytyy olla ja puolitoista olisi suositeltavaa olla synnytysten välillä (eli että edellinen lapsi olisi 8-9kk vanha uudelleen raskautuessa). Siitä laskettiin sitten keskiarvo että kuukauden päästä saisin tulla aikaisintaan raskaaksi. Ihana että ootte jaksanu odottaa tuon vuoden tässä välissä, mä meinasin että oisin lopettanu pillerit jo aikasemminkin mutta mies onneksi vähän toppuutteli :D

Me saatiin esikoinen alulleen yhdistelmäpillereiden lopettamisesta jo kolmannessa kierrossa, joten helpolla viimeksi päästiin. Katotaan  nyt kuinka paljon vaikuttaa noiden minipillereiden syöminen ja täysimetys, mutta ei meillä mikään hirveä kiire olekaan. Ennen kuin esikoinen syntyi sovittiin miehen kanssa että heti saa tulla toinenkin, mutta tosiaan kun synnytys päätyi sektioon jouduttiin tekemään suunnitelmat uusiksi ja pitämään vähän taukoa tässä välissä. Olishan se ihana jos jo pian tärppäis ettei tulis kovin suurta ikäeroa sisaruksille.

Mutta törmäillään tuolla raskaaksi 2012 keskustelussa kesällä sitten jos en raskaudu ennen sitä ;) Plussia sitten vaan kun alatte yrittämään!
 
Heippa,

meillä kesä katsotaan nyt alkaneeksi :)

Pikkukakkosta toivotaan. Esikoinen syntyi lopulta viime syyskuussa melko pitkän yrittämisen (aloitettiin elokussa 2009) ja parin keskenmenon jälkeen. Lääkäri sano synnytyksen jälkitarkastuksessa että toinen raskautuminen voi olla paljon helpompaa. Ei sitte aloitettu mitään hormoniehkäisyä, kumia käytettiin jos jaksettiin. Menkat palautu helmikuussa, ja taisi olla keskenmeno pääsiäisenä, kun oli niin runsasta ja alkoi yöllisillä supistuksilla. Siitä kierrosta on nyt laskettu ovulaatiota ja ensi viikolla voisi testata. Olo ei kyllä vaikuta yhtään raskaalta.

Minä haluan lapset pienellä ikäerolla, menee sitten ikään kuin samalla vaivalla :) Ja esikoinen on ollut niin helppo ja mukautuva, että tässä sivussa menee vaikka mikä :)

Toivotan niitä tarrasukkia kaikille yrittäjille :)
 
Plussatuulia Hele81! Jospa nyt teillä onnistuisi helpommalla. Meillä ei oikein vielä ole tämä yrittäminen alkanutkaan kun ei ole niitä ensimmäisiä kuukautisia kuulunut. Raskaana en ole, viimeksi testasin eilen :) Mutta imettäminen loppuu kokonaan nyt kesäkuun lopulla niin jospa se kroppakin siitä alkaisi tokenemaan. Ainakin on nyt muutaman päivän alavatsassa ollut jonkinmoista hetkittäistä jomotusta ja nippailua niin jospa enteilis tulevista kuukautisista.

Joko elsiina te ootte alottanu uuden yrityksen?
 
Heips kaikki, Olenkin jo kirjoitellut tuonne Raskaaksi 2012 -ryhmään, mutta tämä osuu hyvin kohdalle koska vielä olis 7 viikkoa jäljellä ennen kun meillä yrittäminen oikeasti alkaa. Olen vauvakuumeillut jo melkein vuoden ja vihdoin päästiin miehen kanssa yhteisymmärrykseen että kesälomien jälkeen jää pillerit pois. Heti "sopimuksen" jälkeen hankin tietysti heti multivitan raskaus ja imetys-pillereitä, että saan tankattua foolihappoa ennen yrittämistä. Paljon plussatuulia kaikille, toivottavasti tulee vielä paljon plussailmoituksia ennen kun me täällä päästään yrittämään :)
 
Heippa!
en oo aiemmin kirjoitellut tänne, mutta ois kiva kuulla joitain kokemuksia/mielipiteitä muilta samantapaisessa tilanteessa olevilta..
me yritetään ensimmäistä lasta. lopetin e-pillerit maaliskuun lopussa ja olin niitä napsinut varmaankin jotain 10 vuotta (täytän syksyllä 28 v.). kierto on nyt aika säännöllinen, 27 päivää ja ovulaation ajankohtaa oon laskeskellu laskureiden avulla, muuten ei oo sen kummemmin yrittämiseen panostettu, seksiä aina ovulaation aikoihin ja perusterveellinen ruokavalio. tietty pettymys on aina suuri kun menkat alkaakin ja itse oon sen luonteinen et pelkään aina pahinta (= emme saakaan lapsia), mut nyt on koitettu ottaa vähä rennommin tässä kesällä. sovittiin, ettei sen enempää jutella enää asiasta, ettei tuu paineita/ressiä, mut mun on vaikee olla, koska asia on ajatuksissa jatkuvasti. haluaisin tehdä kaikkeni, jotta tulisin raskaaksi mahd. pian, koska nyt on juuri sopiva aika (jo iänkin puolesta).
monet kaverit ja sukulaiset on tulleet raskaaksi heti ehkäisyn lopettamisen jälkeen, tuntuu oudolta, miten kaikilla muilla tärppää heti, mut ei meillä..
pitäiskö siis olla huolissaan, kun nyt n. 4 ovulaatiota mennyt pillereiden lopettamisen jälkeen, eikä plussaa vielä näy? miten voisin edesauttaa raskautumista? ja milloin pitäisi mennä lääkäriin ns. tarkistamaan, onko kaikki kunnossa?
 
LiljaMaria: Ihan 'normaalia' pillereiden jälkeen, ettei heti tärppää. Keskimäärin menee 6kk ennen ku onnistaa. Vuoden jälkeen aletaan sit tutkimaan tarkemmin, jos ei oo tärpänny. 
Joillaki on vaan niin hyvä tuuri, että napsahtaa heti. Se tais jossaki lukea, et naisella on joka kuukausi 20% mahdollisuus raskautua ja näistäkin raskauksista 60% menee kesken tai jotai...Ihmettelen, miten ihminen ei vielä oo sukupuuttoon kuollu, sen verran on tylyjä lukuja.
Mutta paljon onnea yrittämiseen teille! Elkää ressatko!! 
 
Liljamaria: jos muuten on kaikki elämäntavat ym. kuosissa, kannattaa koittaa joka toinen päivä -menetelmää, jos määrität ovulaation laskemalla. Itse suosittelen raskautumisen avuksi ovulaatiotestejä, koska mullakin ovulaatio tapahtuu joissakin kierroissa 10 päivän, joskus 17 päivän kohdalla.

4 kiertoo ei ole vielä maailmanloppu eikä kummallista. Onhan toki niitäkin jotka pamahtaa paksuksi jo siitä että puhutaan vauvojen saamisesta. Ite lopetin pillerit heinäkuussa 2009, ja ekan kerran olin raskaana lokakuussa 2009 (meni kesken). Toinen km-raskaus tuli vasta kesäkuussa 2010. Lopulta tärppäsi joulukuussa 2010. Olin syöny pillereitä jo 13 vuotta, välissä pidin pari vuotta taukoa. Varmaan tuo pillereistä "palautuminenkin" on aika yksilöllistä. Meidän esikoista tehtiin lopulta se 1,5 vuotta.

Mutta tsemppiä matkaan! Koita nyt vaikka bongata sitä ovulaatiota. ja vanhankansan neuvo jalat kattoon ja tyyny pyllyn alle seksin jälkeen toimii ainaki psykologisella tasolla :D

Ja tsemppiä muillekin yrittämisen aloittajille! Puuh, puuh, plussatuulia! (täällä jo yk 4 menossa).
 
Heippa hei!

Täälläkin on plussat tervetulleita heti kun on tullakseen! Esikoinen syntyi 1/10 ja vauvakuumeilua on ollut ilmassa aika lailla vuoden verran jo. Miehen kanssa kuitenkin päädyttiin siihen, että jatkan opintoja ennen pikkukakkosta - ja on tässä tahkottukin! Onneksi vauvahaaveet on mukavasti lisänneet motivaatiota. ;) Maisteriksi asti on vielä pitkä matka, mutta nyt ois oiva tauon paikka taas, ettei ikäerokaan veny kauhean pitkäksi. 

Viimeisen pillerin nappasin 27.7 ja kierto on ollut sellainen 28-30 pv silloin kun se on viimeksi ollut normaali. (Esikoista imetin 1,5 v ja koko sen ajan menkat pysyi poissa. Ensimmäisten menkkojen alkaessa aloitin pillerit, joten luonnollisesta kierrosta on aikaa.) Nyt kun ehkäisy vihdoin on taas pois, ei millään malttaisi olla jo raskaana! Ekalla kerralla kävi niin hyvä tuuri, että ennen esikoisen plussaamista ehti pillereiden hylkäämisen jälkeen tulla vain yhdet menkat. Tiedän että nyt ei välttämättä tärppää niin nopeasti, mutta toiveet on korkealla. Ainakin ehditään nyt miehen kanssa humppaamaan, kun esikoisella on "minä olen iso ja rohkea"-yökyläilyvimma ja isovanhemmat hyvin mieluusti ottavat pienen ison ystävän vieraakseen.

Hurjasti plussatuulia kaikille!! :)

 
No nyt se yritys pääsee ihan kohta oikeasti vauhtiin... :D
Viimeinen pilleri lähtee HUOMENNA!! On sitä odotettukin :)

Katselin tuossa vanhaa kalenteria, kun viimeksi lopetin pillerit ja kierto näytti tasaantuneen 29 päivään.. ensimmäiset kierrot oli toki paljon pidempiä, 37 pv jne...

Meillä on TJOT-meininki, eli oviksia ei tikutella, onneksi ei tarvitsekaan kun muutenkin pupuillaan melkein joka päivä.. ;) 

Plussatuulia kaikille! Jännityksellä tuleviin viikkoihin...
 
kirjoittelen nyt myös tänne ketjuun kun on vähän niinku rinnakkainen "raskaaksi 2012" ketjun kanssa..
kiitos kaikille vastauksista ja tsemppaamisesta! mutta kyllä taas harmittaa, kun menkat alkoivatkin.. ehkä onkin niin, että mun kierto alkaa vasta nyt tasaantua pillereiden lopettamisen jälkeen (ainakin naama kukkii sen verran kauniisti)! täytyy tosiaan kokeilla vaikka niitä ovulaatiotestejä, jos ne valaisis asiaa mulle. hommaa hankaloittaa lisäksi se, että mies tekee reissuhommia eli on usein viikot pois ja välillä useamman viikon, jos on projekti ulkomailla, ei kiva!
ja kyllä tää nyt on sen verran ajankohtainen ja herkkä aihe itelle että tänään meinas töissä itku tulla.. eräs työkaveri tuli äippälomallaan käymään toimistolla ja koko toimiston porukka tietysti siinä käytävällä ihastelee pikkumiestä ja miten ihmeessä keskustelu kääntyykin muhun ja kommentteja tyyliin "tuo voi tarttua!" "jokos sulla hormoonit hyrrää?" jotenkin todella kiusallista ja alkoi oikein harmittamaan. kunpa vois sanoa niille päin naamaa että joo-o, koko ajan yritetään, mutta ei se aina niin läpihuutojuttu oo..
Minkälaisia kokemuksia teillä muilla on, miten töissä on suhtauduttu ja milloin ootte kertonu raskaudesta esim. pomolle? mulla on siinäkin mielessä kinkkinen tilanne, että oon määräaikaisessa työsuhteessa, joka hyvin todennäköisesti muuttuu pian vakituiseksi ja toivon sen saavani!
niin ja onnea kaikille, jotka ovat odottajien puolelle siirtyneet ja tsemppiä kaikille yrittäjille!
 
LiljaMaria
Pillereiden lopettamisesta saattaa tosiaan mennä aikaa ennen kuin kroppa "toipuu" niistä. Ne on aika heviä tavaraa. Ei kannata olla huolissaan. 

Raskautuminen on todella vaikeeta, kuten joku jo tänne kirjoittikin. Ihmiset on niin erilaisia ja raskautuminenkin vaihtelevaa. Tottakai se, että toiset tulee raskaaksi melkein vaan ajattelemalla seksiä, tuntuu ihan hirveeltä, kun itse toivoo tulevansa raskaaksi. 
Suurimmalla osalla se ei vaan oikeesti tapahdu mitenkään hetkessä tai muutamassa kierrossa. 
Raskaus on niin monen asian summa. Mä katsoin telkkarista hurjan dokkarin hedelmöittymisestä. Edes siihen, että naiselle on mahdollista raskautua, niin tarvitaan juuri oikea hetki, joka on todella pieni aika. Lisäksi mm. naisen paino ja ikä ovat tekijöitä siinä kuinka vastaanottavainen nainen on raskaudelle.
Naisen kroppa yrittää myös luontaisesti estää raskautumista mm. erittää jotain happoa, joka tuhoaa siittiöitä ja siitä suurensuuresta siittiömäärästä mikä lähtee sinne munasoluun yrittämään, päästyään kaikkien esteiden ohi, niin edes lähelle sitä munasolua pääsee alle 10, joista sitten joku mahdollisesti onnistuu hedelmöittymään ja näissäkin tapauksissa suuri osaa päätyy keskenmenoon ennen kuin nainen edes huomaa olevansa raskaana. 

Onneksi usea onnistuu silti!!! :)
Tarkoitus ei oo lannistaa. Muistuttaa vaan (myös itseäni), että ei raskaaksi tulla välttämättä tuosta vaan ja asenteella, että toivon mukaan vuoden sisällä yrittämisen alkamisesta on raskaana, pääsee aika pitkälle.
Ja voihan se olla, että seuraavassa kierrossa natsaa. Sitä ei koskaan tiedä ennen kuin pissa osuu tikkuun ;)

Mulla oli myös pillerit tai rengas käytössä yli 10 vuotta. Lopetin ehkäsyn renkaiden toimitusvaikeuksien vuoksi ja ehti mennä n. 4kk kortsun kanssa ennen kuin päätettiin, että yritetään lasta. Kroppa ehti siinä sen 4kk palautua ja kun emme raskautta odottaneet, niin ei ollu stressiäkään asiasta. Sitten kävi tuuri ja tulin heti raskaaksi eli meni se 4-5kk ehkäsyn lopettamisesta.

Toinen juttu on stressi. Nää on näitä juttuja ja uskokoon ken tahtoo, mutta sanotaan, että lapsi tulee kun sille on aikaa. Jos äidin kalenteri on täynnä juttuja ja mielessä pyörii kokoajan miljoona juttua, niin raskautuminen on vaikeeta. Jos elämää sais rauhoitettua vähän ja keskittyis omaan hyvinvointiin, niin ei siitä varmasti haittaakaan ole. Rento, stressitön ja rauhallinen.

Parastahan olis itselle jos pystyis olemaan tulee, jos on tullakseen-asenteella. Ettei tikuttais oviksia ja laskis päiviä ja toivois ja odottais ja ... Helpommin vaan sanottu, kuin tehty. Varsinkin, kun tuntuu, että kaikkialla on joku maha pystyssä tai työntelee vaunuja.

Koita kuitenkin nauttia yrittämisestä ja miehestäsi. Ettei tule sellaista, että nyt on pakko heiluttaa peittoja ja itkun partaalla pissailet tikkuun. Se lapsi ei tule silloin yhtään sen nopeampaa. Päinvastoin tekemisestä nauttiminen on varmasti edistävä tekijä.
Päättäkää, että harrastatte maailman parasta seksiä aina, kun vain mahdollista. Maailman parhaasta seksistä on pakko tulla lapsi :)

Mä itse kerroin raskaudesta töissä vkolla 11, kun palasin kesälomalta. Ne tuntee mut niin hyvin, että olis sen kuitenkin nähnyt. Työnantaja otti asian tosi hyvin. (Mulla on vakituinen työpaikka)
Yleensä kerrotaan ekan ultran jälkeen, kun raskaus on siellä varmistettu tai vkon 12 jälkeen, jolloin suurin riski keskenmenosta on ohitettu. 
Raskaudesta ei tarvitse kertoa kuin viimeistään 2kk ennen äitiyslomalle lähtöä (vaikka mahasta sen kaikki arvais). Työnantaja ei saa sitä sulta kysyäkään. 
Määräaikaisena en kertois raskaudesta, koska saattaa olla este vakinaistamiselle ja sulla on täys oikeus olla kertomatta. Ja se on sun omaksi parhaaksi olla kertomatta. Itse kertoisin vakinaistamisen jälkeen.

Tsemppiä, tarrasukkia, plussatuulia ja kaikkea hyvää yritykseen! Toivottavasti tärppää pian! :)
 
Kiitos taas tosi lohduttavista vastauksista ja tsempeistä!
Ja taas on se aika kuukaudesta, kun jouduin pettymään pahasti.. :(
Nyt on siis kuudes kierto menossa pillereiden lopettamisen jälkeen, eikä vielä ole tärpännyt. Onnistuminen on todellakin vaikeeta, ihmettelen, miten joillekin se voi käydä "vahingossa"! Me harrastetaan kuitenkin hyvää seksiä ja säännöllisesti, eletään terveellisesti ym. Jostain täältä luin että suuseksi voi heikentää mahdollisuuksia.. voiko se olla totta?!? on se kumma jos siitä pitäis luopua, kun siitä molemmat tykätään ja sillä usein rakkauden harrastaminen meillä alkaa ;)
Oon laskenu ovulaatioajankohdat, ottanu käyttöön jopa greippimehut, multivitat (foolihappoineen) ja makoillut sängyllä tyyny pyllyn alla seksin jälkeen. Tilasin netistä ovulaatiotestejä, ehkä niillä selviää, ovuloinko ollenkaan.. en oo kokeillu ovistestejä vielä. Oon jo sen verran alkanu epäillä omaa terveyttä, että varasin lääkärintarkastuksen ihan varmuuden vuoksi. Saa nähdä, mitä lääkäri sanoo tähän mun epätoivoiseen yrittämiseen.. Mitä vielä voin tehdä? Työt stressaa sen verran paljon, että siitä vois löytyy heti yks syy.. kalenterini on tosiaankin liian täynnä ja lista tekemättömiä töitä odottaa. kunpa vain tulisin raskaaksi ja saisin alkaa odottaa sitä maailman parasta ja tärkeintä työtä eli äitinä olemista :) silloin unohtaisin varmasti kaiken turhan stressin!
miehelläkään ei kyllä oo helppoo, paljon reissaa työn takia ja tekee pitkää päivää. ja hänenkin mielessä varmaan jo alkaa painaa se, että miks meillä ei tärppää, kun hänkin niin kovasti jo haluis jälkikasvua. olikohan tosiaan virhe jättää tää homma näin "myöhäseen" ikään ja hankkia ensin se koulutus, työ ja asunto. nyt on ne kaikki ja kissanpentukin, mut vauvaa ei kuulu.. pelottaa.
miten teillä muilla?
 
onko täällä ketjussa tosiaan ollut näin hiljaista? oon välillä huomannu et nää sivustot ei aina pelitä, niinku pitäis..
onko muilla ollu ongelmia esim. noiden omien tietojen kuten kuukautiskierron tietojen muuttamisessa ja tallentamisessa?

entä onko tärpänneitä ja vielä plussaa odottelevia? olisi kiva kuulla muiden yritysprojekteista, nyt kun syksykin on virallisesti alkanut..

meillä siis yritetty n. toukokuusta asti aktiivisemmin, eikä vielä tulosta. oon aikamoinen stressaaja-tyyppi ja etenkin työkuviot ottaa nyt tosi koville.. väsymys, stressi, vähäinen liikunta ja huonosti syöminen eivät varmaan edesauta plussaamista. kävin verikokeissa tarkistuttamassa, että kaikki on fyysisesti ok ja olikin. lääkäri sanoi myös sen, mitä täällä on kuultu, eli vuosi voi hyvinkin mennä yrittäessä. oon niin kärsimätön että itseäkin se turhauttaa! tilasin netistä ovulaatiotestejä ja niitä nyt tässä kokeilin, kun kalenterin mukaan pitäisi olla se aika. mutta eipä testit ainakaan olleet samaa mieltä. lääkäri sanoi myös, että ei ne virtsatestit ole kovin luotettavia. onko muilla kokemuksia? mitä testejä ootte käyttäneet ja miten? onko osoittaneet ovulaation ajankohdan ja onko jollain jopa onnistanut sen avulla?
 
Heippa teille kaikille!  Olen jo tuolla "äidiksi ensikertaa"- ketjussa mukana, mutta liitympä tännekkin, kun te olette yrityksissä niin samassa vauhdissa minun kanssani. Olen kohta 33v rouva ja me yritämme esikoista. Pillereiden käytön lopetin heinäkuussa ja (ikävä kyllä) nyt on yk4 aluillaan. Yhdistelmäpillereitä olen ehtinyt käyttää n.17vuotiaasta asti, välissä ollut vain muutama kuukauden tai parin tauko. Heti ekasta kierrosta onnistuin saamaan plussat tikkuun ja olimme onnemme kukkuloilla. Viikko ennen ekaa neuvolaa tein kuitenkin uuden testin, kun oireet olivat kadonneet ja se näyttikin negatiivista. Viikko tästä tehtiin vielä verestä hcg-arvon määritys ja se oli alle 1 eli normaali. Liekö tuo sitten ollut tuulimuna tai varhainen keskenmeno, mutta matkustaja jäi kuitenkin kyydistä.  :(   Nyt sitten vain yritystä jatketaan ja toivotaan,että se vielä joskus osoittautuu onnistuneeksi.  Minulla myös lähipiirissä oikeastaan vain naisia jotka ovat raskautuneet vahingossa tai jo pelkästä ajatuksesta ja osalla heistä useampikin lapsi tällä tyylillä.  On siis aika kurjaa ja rankkaakin olla se erilainen. Ja tieto siitä,että "harvalla" onnistuu lapsenteko nopeasti ei paljon lohduta, kun on ympäröity sellaisilla ihmisillä.  :/ 

Ovulaatiota en ole tikuttanut vaikka se on mielessä käynytkin. Mahassa on lähes jokakierrolla "kipristellyt" suunnilleen laskurin antaman ovulaation tienoilla, joten olen optimistisesti uskonut ovulaation tapahtuneen. Vasta kuulin,että pillerit myös estävät ovulaatiota, joten pillereiden lopettamisen jälkeen saattaa mennä tovi ennenkö ovulointi alkaa...   Aaargh! En ole tuotakaan tiennyt kaikkina näinä vuosina joina olen pillereitä napsinut..  :(
  Tähän asti olen myös luottanut vain ja ainoastaan terveellisiin elämäntapoihin, mutta nyt kävin apteekista hakemassa D-vitamiinia, jota ruvetaan miehen kanssa molemmat napsimaan. Ja olen myös ruvennut valkkaamaan hedelmiä ja ruoka-aineita sen perusteella missä olisi runsaammin foolihappoa...  ;D  Josko nämä vaikka auttaisivat innokkaan pupuilun lisäksi. :)

Kierto on yllättäen vakiintunut (ainakin toistaiseksi) 27-28pv mittaiseksi. Se hieman yllätti, sillä aikanaan ennen pillereitä kierto heitteli 2-5viikon välillä ja pillereitä syödessäkään se ei ole aina ollut aivan vakio. Toivottavasti se nyt kuitenkin pysyisikin tuollaisena.

Onko teillä kierrot menossa missä vaiheessa? Minulla nyt 7/27.
 
Sekoileeko teidänkin mielestänne tämä ketju?... Välillä näyttää,että tänne olisi tullut uusia kirjoituksia ja nyt minusta täältä on kadonnut joku kirjoitus. Outoa.

Sekoiluista huolimatta, mitä teille kuuluu? Onko kenellekään tullut toivottuja plussauutisia tai ei toivottu täti kylään?
 
Täällä joidenkin kirjoitukset vois olla suoraan miulta lainattuja. :) Päätimpä sitten itekin tänne kirjoitella. 

Me miehen kanssa tosiaan aloitettiin ensimmäisen yhteisen lapsen yritys heinäkuussa. Molemmat odotettiin kovasti, että ensimmäisestä kierrosta jo tärppäis. No ei tärpänny, eikä sitten toisestakaan, eikä kyllä kolmaskaan tuottanu tulosta. Neljännestä kierrossa mie sain pahoinvointikohtauksia ruoan jälkeen ja menkatkin olivat myöhässä viikon... Ei sit tärpänny silloinkaan. Nyt sitten alkaa yritys viisi. :) Joka yrityskuukauden jälkeen tulee olo, että onko miussa joku vika ku ei tärppää.

Meillä on tälläinen tilanne, että miehellä on jo kaksi poikaa edellisestä liitosta ja lapset ovat olleet tuloillaan suhteen ollessa kriisissä tai muuten vain vähän huonoon aikaan. Nyt taas mies on sanonut olevansa valmis lapseen ekaa kertaa elämässään ja todella odottaa sitä, että meillä tärppäis. Mies ei voinut olla pidättelemättä hymyään niinä kertoina kuin miulla oli järkyttävän pahaolo (yleensä ruoan jälkeen), vaikka itteä ei naurattanu ollenkaan silloin kun pidätteli oksennusta. 

Ovistikuista olen lukenut toiselta palstalta ja nyt niitä tilasin mammaksi.fi nettisivuilta. En tosin ole varma käytänkö, mutta ompahan nyt kaapissa jos on tarve. Työt ovat tällä hetkellä kova stressauksen lähde ja halu piteämmälle lomalle (äippälomalla) ois kova. :) Voi, kun osais olla stressaamatta niin vois tärpätäkkin helpommin.
 
Tervetuloa joukkoon Anne83!  =)

Voihan nuo viimekierron oireet viitata siihenkin,että raskaus on alkanut, mutta tullut sitten heti alkumetreillä keskenmeno.  :(  Kurjaa, mutta mitä olen täältä palstoilta lueskellut, niin keskenmenon jälkeen saattaa (joillakin) tärpätä nopeastikin uudelleen. Toivottavasti teille käy näin.  :)  Hienoa,että teilläkin on molemmat täysillä mukana projektissa. Ei muuta kuin kohti uutta ovulaatiota ja plussatikkuja!  ;)
 
Takaisin
Top