Yllätys

youngwoman

Satasella mukana keskusteluissa
Moikka. saimme perjantaina todellisen yllärin kun digitaalisen testin näyttöön ilmestyi: raskaana.
tai no oikeestaan en tiedä kuinka suuri yllätys se lopulta oli kun olin aavistellut sitä jo viikon verran. kuitenkin kun se testiin tuli lukemaan oli se pieni järkytys. Ehkäsyä olemme käyttäneet koko ajan joten ei osattu tätä odottaa eikä ollut suunniteltua. nyt pari päivää sitä on tässä ihmetelty ja onhan tässä vielä sulateltavaa :) tämä pisti oikeestaan kaikki meidän suunnitelmat uusiksi. Mitään muuta emme silti edes miettineet kuin että kyllä tämä lapsi pidetään jos vaan pysyy mukana matkassa kun alussahan vielä ollaan :) olen onnellinen mutta toisaalta hyvin hämmentynyt ja sekaisin tunteideni kanssa. tuntuu että koko ajan tulee mieleen asioita joita mun piti tehdä mut nyt sit en voikaa ko tulee tää vauva. no mut ehkäpä nää tunteet tässä selkenee kun aikaa kuluu. mut kolmas lapsi, hui :)
 
Samanlaiset tuntemukset oli mulla kun sana "raskaana" näky testissä. :) vaikka tämä pieni oli suunniteltu ja todella toivottu, niin Se että heti ekalla kerralla tärppäs oli meille iso yllätys. :) alkujärkytys meni ohi ja nyt on ilo ja innostus päällimmäisenä mielessä. Tosissaan on vielä piiiiiitkä matka lokakuuhun jolloin pääsis tutustumaan uuteen tulokkaaseen. :Heartred tämä olis siis kolmas lapsi minulle ja miehelläni on edellisestä suhteesta yksi poika, eli vilskettä meillä riittää.. :)
 
Olen kertonut asiasta äidilleni ja parhaalle kaverilleni ja molemmat ottivat asian niin hyvin että ei muulla ole oikeastaan edes väliä :) äitin ja parhaan ystävän reaktio huoletti eniten ja nyt sitä ei tarvi enää jännittää! :) kyllä mäkin pikkuhiljaa alan siirtyä innostuksen puolelle tunteissani :) ainoo mikä vähän harmittaa niin se että mun ratsastus harrastus jää :/ en tiedä voisko sitä vielä jatkaa näin alussa mut en haluu ottaa mitää riskiä ko en tiedä. olen kuitenki kerran pudonnu pahasti ja mietin vaa et jos putoisin sillain ja oisin raskaana nii varmasti tulis keskenmeno. ratsastus on kyl niin tärkee juttu et se iski ny tajuntaan et se nyt sit jää :/
 
Mulla on semmonen uskomaton olo. Aivan epätodellinen olo. Että hä, voinko todella raskaana. Saadaanko todella kolmas rakkkaus perheeseen. :) Toki tää yökötys muistuttaa koko ajan tästä raskaudesta. Mullakin toki opiskelut jää nyt hetkeksi tauolle, mutta mun mielestä opiskella ehtii koko ikänsä ja samoin tehdä töitä, perhe menee aina edelle. Onnea plussasta ! :)
 
mulla jäi opiskelut kesken ko aloin oottaa esikoista ja toinen tuli siinä melkee putkeen nii opiskeluja jatkoin nyt näiden kahden lapsen jälkeen eli viime elokuussa kun kuopus oli 1v 4kk. tarkoitus olis valmistua nyt toukokuussa ja siihen panostan kyllä niin paljon että valmistun koska tässä on niin vähän enää jäljellä :) Mulla kyllä kumma juttu ko molemmissa edellisissä raskauksissa oon kärsiny aivan hirveestä pahoinvoinnista, ihan siis niin et oon ollu jatkuvasti sairaalassa tiputuksissa ko ees vesi ei pysyny sisällä ja kuivuin monesti niin pahasti et välillä piti tiputella pari päivää nesteitä ennen ko saatiin nestetasapainoo korjaantuu. mut nyt mulla on aivan hyvä olo :) (koputtaa puuta!)
 
hyi että :/ saa olla onnellinen että itellä ei o ollu mitään pahoinvointia eikä ällötystä kahden ensimmäisen odotuksessa, mutta nyt kyllä on ihan kamalaa ällötystä, mikään lämmin ruoka ei maistu, kaikki etoo. mutta tämäkin pientä verrattuna sinun younwoman:n kokemuksiiin !
 
kaksi edellistä raskautta on ollu kyllä tosi raskaita sen oksentamisen takia. ko se ei ollu vaa aamusin vaa iha koko päivän ja synnärilläkin ollessa vielä vaa oksensin. loppua kohden se silti helpotti hiukan et sain ees jotakin pysyy sisällä. katoin täs just vanhoja äitiysneuvolakortteja joku päivä ja sinne n. 30 viikolle asti on molemmista menny nii et itelle ei oo tullu painoa grammaakaan. viimisillä viikoilla sitä sit tuli useempi kilo mut taisi olla suurimmaks osaks turvotusta kyllä ko lähti heti synnytyksen jälkeen. synnytystä seuraavana päivänä oli ihan käsittämätöntä ko pysty syömään aamupalaa ilman et teki pahaa! :) siinä jo pelkäs et se pahoinvointi ei lopu enää koskaa mut niin se vaa loppu ko seinään ko vauva synty! edellisissä raskauksissa ollu lisäks vielä muutaki et ei oo ollu iha helpoimmasta päästä, puhumattakaa synnytyksistä. mut jospa kolmas kerta toden sanoo et nyt menis kaikki paremmin :)
 
Takaisin
Top