Yli kolmekymppiset ensimmäistä kuumeilevat

Voi ei Pipsu :sad001 Mut positiivista et kilppariarvot oli kunnossa! Ehkä se kierron kartotus veriarvoilla ois teillekin paikallaan. Niihin verikokeisiin pääsee käsittääkseni myös ilman lähetettä, mut sit niistä ei saa kela-korvausta? En kyllä oo varma!

Tiedän kyllä ton fiiliksen, kun turhauttaa, kun ei edes tiedä toimiiko paikat! :sad001

Mulla on nyt kaikki ku:n fiilikset päällä. Jotenkin vihloo niin samanlailla tonne oikeelle kuin silloinkin ja jotenkin on jo ihan luovuttanu olo. No, maanantaina testaan.

Kp 28/33-39, yk 7, dpo 8
 
Voi ei Pipsu :sad001 Mut positiivista et kilppariarvot oli kunnossa! Ehkä se kierron kartotus veriarvoilla ois teillekin paikallaan. Niihin verikokeisiin pääsee käsittääkseni myös ilman lähetettä, mut sit niistä ei saa kela-korvausta? En kyllä oo varma!

Tiedän kyllä ton fiiliksen, kun turhauttaa, kun ei edes tiedä toimiiko paikat! :sad001

Mulla on nyt kaikki ku:n fiilikset päällä. Jotenkin vihloo niin samanlailla tonne oikeelle kuin silloinkin ja jotenkin on jo ihan luovuttanu olo. No, maanantaina testaan.

Kp 28/33-39, yk 7, dpo 8

Toivottavasti siellä pärähtäis plussa ens viikolla testiin !! :) (Ja tietty oikeassa paikassa!) Eikös se keltarauhanen voi aiheuttaa jotain kipuja, hhmm, kai ..? Nyt on aika Felitas Mehiläiseen varattuna ens kuun alkuun.. hui :)
 
Toivottavasti siellä pärähtäis plussa ens viikolla testiin !! :) (Ja tietty oikeassa paikassa!) Eikös se keltarauhanen voi aiheuttaa jotain kipuja, hhmm, kai ..? Nyt on aika Felitas Mehiläiseen varattuna ens kuun alkuun.. hui :)

Hyvä että varasitte ajan! :) Ite en kans tiedä haluanko et noista tutkimuksista löytyy jotain vikaa vai en. Toisaalta jos löytyis jotain niin ois syy miks tää ei onnistu, mut sit taas toisaalta ei oo kivaa, jos on vikaa :D
 
Hei rakkaat kuumeilijat!
Ajattelin jakaa tarinani, jos se jotakuta ilahduttaisi :)

Jätimme mieheni kanssa ehkäisyn pois joskus 2011, kun tuo meidän petielämä oli/on sen verran hiljaista (noin kerran kuussa) ja mahdollinen raskaus olisi ok. Kesällä 2013 olimme kypsyneet ajatukseen ja olimme valmiit yrittämään. Jatkoimme rakastelua samaan tahtiin, mutta ajoitimme yhdynnän noin kierron puoliväliin. Tästä tulikin pitkä odotus....
Olin jo ihan menettämässä toivoani, mutta sitten raskauduinkin vuoden yrittämisen jälkeen eli kesällä 2014. Valitettavasti tuli keskenmeno rv10. Tämän jälkeen oli 4kk aktiivista yrittämistä ja tulin taas raskaaksi. Esikoisemme syntyi 12/2015 ja olin silloin 31v :Heartred

Mikä tässä on mielenkiintoista on mielestäni se, että synnytyksen jälkeen alapääni palautui "normaaliksi". Aikoinaan e-pilllerit aiheuttivat kuivuutta ja nyt olin taas yhtä kostea kuin teininä! Olemme nyt toivoneen toista lasta ja maaliskuussa raskauduin yhdestä yrittämästä, yhdestä yhdynnästä! Valitettavasti tuo raskaus meni taas kesken rv10. Nyt yritimme taas ja raskauduin TAAS yhdestä yrittämästä eli yhdestä yhdynnästä! Aivan käsittämätöntä, kun on aikoinaan yrittänyt vuoden! Uskon, että kohdallani tuo elimistön tasapainottuminen jollakin tavalla kaiken raskaus + synnytys + imetyshormonimyrskyn jälkeen on palauttanut minulle luontaisen hedelmällisyyden...... Tsemppiä kaikille!

Nyt jään jännitämään kuinka tämä raskaus menee. Saammeko toivotun pienokaisen 05/2018 :Heartred
 
Muokattu viimeksi:
Suositus: Viroon sillä asenteella, että kaikkea voi kokeilla, paitsi omaa isoäitiä. Säästyy hermot ja rahat. :D :D Ottaka yks kiva pikku pitkä viikonloppu tutkimuksiin ja hoitoihin. :) Jotenkin täällä Suomessa vaan ollaan niin ankeita ja nuivia kaikessa. Tsemppiä.

Itellä oli muuten ensin usean päivän vatsatauti, sitten viikon flunssa, nyt on sääreen ilmestynyt kuin toinen polvilumpio, joku ihme kova ja erittäin kipeä patti ja turvotus - toivon, ettei ole mikään veritulppa tai kasvain. Perjantaina lääkäriin. Et ei paljoa ehdi miettiä mitään testailuja. No joo, mietin mä silti. Mitään oireita pientä vihlomista lukuunottamatta ei ole, edes sitä viime kerran valkkariryöppyä, prkl. Et en oikein odota mitään siltä testiltä, siks ei kiinnosta testaillakaan ja aika menee nopeammin. :/

Hui, kuulostaa pelottavalle patille, toivottavasti on harmiton :) Tsemppiä piinailuun, jospa sieltä toivottu lopputulos tupsahtais :)
 
Testasin tänään ekan kerran ja nega pamahti :sad001 Sitä kyllä odotinkin, kun ei ollu taaskaan mitään oireita tai oloja, mutta silti tää on aina iso pettymys.

Flo ennustaa, että menkat alkaa ylihuomenna, joten sit se ois perjantaina verikokeeseen ja miehelle saa alkaa varaan aikaa spermapurkin kanssa.

Kp 32/33-39, yk 7, dpo 12
 
Nipsuliini voi ei :sad001 Tosin dpo12 on vielä tosi aikainen ja hyvinkin voi vielä alkaa näyttää plussaa myöhemminkin :) Tiiän kyllä tuon pettymyksen tunteen, eikä siinä paljon toiveikkuus auta :/ Tsemppiä, nyt vähän ittesä hemmottelua, sushia, alkoholia ja buranaa !!
 
Tänään just hemmottelin itteeni panadolilla :D Ja viikonloppuna aukeaa valkkari :) Luulen, että menkat alkaa tänään, kaikki merkit jo ilmassa!

Tänään voiskin soitella purkitusajan miehelle! Tietääks muuten kukaan kauan niissä tuloksissa kestää tulla?

Kp 33/33-39, yk 7, dpo 13
 
Tänään just hemmottelin itteeni panadolilla :D Ja viikonloppuna aukeaa valkkari :) Luulen, että menkat alkaa tänään, kaikki merkit jo ilmassa!

Tänään voiskin soitella purkitusajan miehelle! Tietääks muuten kukaan kauan niissä tuloksissa kestää tulla?

Kp 33/33-39, yk 7, dpo 13

Ne siemenneste vastaukset tuli kyllä nopsaa :) Tänne tuli ne esitietokaavakkeet sinne ensi käynnille..hui alko hirveesti jännittää ja tekis mieli perua koko juttu :D Näin untaki, että oltiin menossa lapsettomuusklinikalle ja käytiin matkalla ostaa jo uus isompi talo :D
 
Millon teillä Pipsu on se aika? Mä kans jännitän et mikä meillä on tuomio sit veri- ja spermatulosten jälkeen ja et mitä sit tapahtuu! Kp 3-5 eka verikoe.
 
Nipsuliini, mitä verikokeita sulta muuten otetaan ja missä käyt otattaa ne ?
Meillä on se aika ens maanantaina.. saa nähä heittääkö ne meidät pihalle sieltä ja käskee tulla vuodenpäästä uudestaan..sitte mennään sinne Tallinnaan :D Nyt kyllä menee seuraavat kaks kiertoa puihin miehen työmatkan vuoksi mikäli ovis tulee niin myöhään ku normaalisti..mutta pakkohan sitä on töitä tehdä :/
 
Pipsu aattelin käydä HUSsilla ottaan ne, kun katoin et tietyissä pisteissä saa käydä yksityisen lähetteellä. Luulen, että se tulee halvemmaks? Siinä otetaan kierron 3.-5.päivä (ootas lunttaan) fsh, lh ja prolaktiini (aivolisäkehormonit, jotka säätelee munasarjan toimintaa) ja tsh (kilppari).

Sit viikko oviksesta katotaan keltarauhashormonipitoisuus.

Se ultra mulle jo tehtiin niin sitä ei tarvi enää tässä kierron kartotuksessa tehdä. Se oli just sopivasti päivää ennen LH-huippua ja se pitää just ajottaa ennen ovista.
 
Meillä on se aika ens maanantaina.. saa nähä heittääkö ne meidät pihalle sieltä ja käskee tulla vuodenpäästä uudestaan..sitte mennään sinne Tallinnaan :D Nyt kyllä menee seuraavat kaks kiertoa puihin miehen työmatkan vuoksi mikäli ovis tulee niin myöhään ku normaalisti..mutta pakkohan sitä on töitä tehdä :/

Etteks tekin ollu menossa väestöliittoon? Tai mikä mehiläinen se nyt ikinä nykyään onkaan! Sinnehän saa mennä kukaan vaan, tilanteessa kun tilanteessa. Kyllä ne siellä ottaa tosissaan :) Kantsii miettii valmiiks kaikki mikä vähänkin mietityttää! Mäkin kysyin miljoona kysymysyä et vaikuttaaks tää ja mites tää ja mites tää oire ja ja ja :D Eikä se ollenkaan hajoillu meihin ja jakso vastailla kaikkeen!

Vitsit noi työmatkat on niin inhottavia! Meilläkin tässä päättyvässä kierrossa mies lähti just ovispäivänä reissuun :sad001 Ja syksy tulee oleen täynnä työreissuja. En tiedä pitääkö tässä sit lähtee mukaan :D

Tsemppiä maanantaille! :Heartred Tuu sit kertoon miten meni!
 
Jee, näin se homma etenee ! :) Kauanko se ensi käynti muuten kesti ajallisesti ?

Se kesti noin tunnin! Puoltoista käskettiin varaan :) Siinä ajassa se kerkes tosiaan ultraan mut ja mieheltäkin katto extrana ultralla kivekset (ei laskuttanu siitä) ja juteltiin se meidän kohdunulkoinen (olin tulostanut oma kannasta potilaskertomukset ja labratulokset mukaan ja se silmäili ne läpi ja otti ylös ainakin hcg-arvon siitä raskaudesta) ja puhuttiin paljon siitä endosta ja miten se oireilis ja toteutuuko se mulla. Olisin ehkä kaivannut vielä selkeempää loppuanalyysiä, että mitä nyt tapahtuu, vaikka onhan se tavallaan selvää. Otetaan ne testit, mut mitäs sit? Kai varataan uus aika.

Jäin miettiin et jos sitä endoo ei olis löytyny niin oisko meillä ollu niin paljon puhuttavaa. Tai et mitä se sit olis sanonu et mikä mättää. En tiedä vieläkään oikein miten suhtautua siihen käyntiin ja endoon ja kaikkeen :D

Mut tsemppiä teille! :) Hyvin se menee!!
 
Se kesti noin tunnin! Puoltoista käskettiin varaan :) Siinä ajassa se kerkes tosiaan ultraan mut ja mieheltäkin katto extrana ultralla kivekset (ei laskuttanu siitä) ja juteltiin se meidän kohdunulkoinen (olin tulostanut oma kannasta potilaskertomukset ja labratulokset mukaan ja se silmäili ne läpi ja otti ylös ainakin hcg-arvon siitä raskaudesta) ja puhuttiin paljon siitä endosta ja miten se oireilis ja toteutuuko se mulla. Olisin ehkä kaivannut vielä selkeempää loppuanalyysiä, että mitä nyt tapahtuu, vaikka onhan se tavallaan selvää. Otetaan ne testit, mut mitäs sit? Kai varataan uus aika.

Jäin miettiin et jos sitä endoo ei olis löytyny niin oisko meillä ollu niin paljon puhuttavaa. Tai et mitä se sit olis sanonu et mikä mättää. En tiedä vieläkään oikein miten suhtautua siihen käyntiin ja endoon ja kaikkeen :D

Mut tsemppiä teille! :) Hyvin se menee!!

Kiitos informaatiosta ! :) Paitsi tuon kivesten ultrauksen taidan jättää miehelle kertomatta :wink
Toivottavasti teilläki ois hyvä tilanne simppatestin ja sun labrojen suhteen :)
 
Tsemppiä Pipsu tänään lääkäriin! :)

Täällä käyty antamassa ensimmäinen verinäyte kierron kartottamiseks! Mies käy huomenna antamassa spermanäytteen ja torstaina hypätään lentokoneeseen ja suunnataan lämpöseen kaverien kanssa.

Kp 5/33-39, yk 8
 
Kiitos, käynnistä selvitty, vaikka jännitti kyllä hirveesti ja itkin kuin vesiputous välillä, pitää myöhemmin kertoa mitä sovittiin :)

Oon kyllä tosi tyytyväinen tuohon käyntiin ja lääkäriin, tosi mukava ja asiantunteva :) Ja tuli semmonen olo, että meidän huoli otettiin tosissaan. Mullahan on se tilanne, että on vaan se yks munanjohdin, joten se on yks raskautumista heikentävä tekijä ja nyt lähdetään Letrozol-lääkityksellä ens kierron alussa aktivoimaan ja tukemaan munasolojen kehitystä ja ens kierron n. 10 päivä tehdään munanjohtimen aukiolotutkimus, vielä jäi vähä epäselväksi onko sit ns. ajoitettu yhdyntä vai inseminaatio, varmaan tuolla ajoitetulla yhdynnällä ainaki aluksi mennään :) Sit nyt vielä verikokeilla katsotaan prolaktiini ja feffitiini ja sain vielä käskyn alkaa syömään reseptillä vahvempaa foolihappoa.. Meillä tosin miehen työmatkan takia mahd. tuo eka lääkkeellinen kierto voi mennä mönkään, mutta ei pidä vielä stressata asiasta ku tää kiertoki on vähä epäsäännöllinen.. Tsemppiä ja onnea teille muillekkin projektiin ! Ja Nipsuliinille ihanaa lomareissua, ois kyllä ihana päästä aurinkoon :)
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top