Yli kolmekymppiset ensimmäistä kuumeilevat

Menkat ei kuitenkaan oo alkanu? Koita tehdä jotain mikä vie ajatukset pois siitä! Kattelkaa vaikka joku kauhuleffa keskellä päivää! Käy kävelyllä ja fiilistele kuinka lehdet värjäytyy puissa ja tipahtelee maahan :) Koko talon siivousprosessit on kans hyviä :D
Nyt on kp29, viimeksi kierto oli 31pv, mutta kierrot vaihdellu 28-38 päivää.. Taitaa täytyä laittaa siivous projekti pystyyn :)
 
Ensikäynti tosiaan takana ja en nyt osaa sanoo fiiliksiä :D Juteltiin paljon, käytiin läpi meidän yrityshistoria ja ku. Kerroin, että parissa viime kierrossa ollut ruskeeta tuhrua ennen menkkoja. Ultrattiin ja tutkittiin paikat ja tää lääkäri oli sitä mieltä, että tää pari viikkoo sitten tehty johtopäätös, että mulla olis monirakkulaiset munasarjat ei olis oikee tulkinta. Tää lääkäri sano, että näki jossain mun sisällä (en enää muista missä, mutta "tyypillisessä paikassa") jotain sinertävää ja jotain nystyrähtävää ja hän oli sitä mieltä, että mulla olis endometrioosi. Ainoo mitä mulla ei oo sille tyypillistä on että mulla ei oo kovia menkkakipuja. Mut se oli silti varma, että siitä tässä ois kyse. Myöskin vasemmalla puolen oli jotain mikä aristi tosi paljon ja aristi jo pari viikkoo sit mut en miettiny sitä sen enempää. Mut siitä tuhrusta se myös mietti, että onko mulla uus kohdunulkonen menossa.

Mutta ovulaatioon saatiin selvyys! Siellä oli komee munarakkula kypsyny ja sen ympärillä oli pieniä rakkuloita (normaali määrä :D) ja se sano, että ovis on parin päivän sisään! Ainoo vaan, että se oli oikeella eli siellä edellisen ku:n puolella :sad001

Nyt seuraavasta kierrosta käyn verikokeissa kierron määrittämiseks ja mies käy tutkituttamassa spermansa. Lääkäri sano myös, että voidaan tehdä aukiolotutkimus, mutta se ei kuulemma kerro onko mulla kiinnikkeitä tms eli en tiedä onko se sit turha. Sen mielestä tärkeempi olis tähystää sitä vatsaa ja muita onteloita ja selvittää onko mulla se endo. Yli 200€ sinne meni, en tiedä ollaanko yhtään viisaampia vai vaan entistä sekasemmin! Täytyy sulatella.
 
Oi, no onpa kyllä tullu monenlaista esille sillä käynnillä ! Mulla on kans tota tuhru vuotoa monta päivää ennen menkkoja (nyt ei vielä ole!) ja mulla lääkäri epäili, et munasolut ei kypsyis kunnolla tms (huonolaatusia ?). Mites se vatsan tähystäminen tapahtuu, täytyykö se tehdä laparoskopiassa ? Mut toisaalta hyvä uutinenhan oli se, että ovis tapahtuu :)
 
Nipsuliini,
Miten pitkä yritys teillä on takana? Varasitteko suoraan ajan tonne Väestöliiton ensikäynnille vai miten homma lähti etenemään?
Meillä siis yritystä nyt reilu 1v 3kk ja yks kkm takana ja ollaan jo mietitty että pitäiskö mennä johonkin tutkimuksiin jollei nyt tästä kierrosta homma etene. En oo ottanut vielä selvää mistään, kun on kovasti toivottu että lähtis luomusti etenemään. Olis myös kiva tietää miten nopeesti asiat etenee kunnallisella versus yksityisellä jos jollain on kokemusta?
 
Nipsuliini,
Miten pitkä yritys teillä on takana? Varasitteko suoraan ajan tonne Väestöliiton ensikäynnille vai miten homma lähti etenemään?
Meillä siis yritystä nyt reilu 1v 3kk ja yks kkm takana ja ollaan jo mietitty että pitäiskö mennä johonkin tutkimuksiin jollei nyt tästä kierrosta homma etene. En oo ottanut vielä selvää mistään, kun on kovasti toivottu että lähtis luomusti etenemään. Olis myös kiva tietää miten nopeesti asiat etenee kunnallisella versus yksityisellä jos jollain on kokemusta?

Me ollaan oltu vain julkisilla hoidoissa (Hki/Naistenklinikka) ja todella toista lasta odotetaan. Hoitoihin hakeuduttiin loppuvuodesta 2013, eka raskaus alkoi 05/14, poika synt 01/15. Uudelle kierrokselle 06/15, jolloin toivottiin vuoden loppuun aikaa ja se sinne saatiin. Syystä tai toisesta ei hoidot toimineet, 02/17 päätettiin vielä yhdestä inssistä ennen ivf:ää, tämä toi plussan testiin 03/17. Tytön laskettu 12/17.
Ollaan kaikin puolin tyytyväisiä julkiseen, vähän hitaampaa se on kuin yksityisellä. Esikoisen hinnaksi (jos näin voi sanoa) tuli hieman reipas tonni. Mulle on tehty kaikki mahdollinen, mm laparoskopia tähystyksellä jne.
 
Meillä yritystä takana 9kk ja ekassa yrityskierrossa tuli kohdunulkonen. Mä soitin suoraan Väestöliittoon ja saatiin aika ensikäynnille (ois saanu ihan seuraaville päiville, mut oman aikataulun mukaan vasta viikon päähän). Eilen oli siis tuo ensikäynti, joka makso noin 230€ (Helsingissä) ja se sisälsi sen ensikäynnin, ultran ja toimistomaksun. Hinnat oli jo noussut Mehiläiseen yhdistymisen myötä. Ainakin Helsingin Väestöliiton toimipiste lakkaa muutaman päivän sisään ja porukka sieltä siirtyy Mehiläisen tiloihin. Että ei ole enää niin edullinen kuin ennen.

Meillä tosiaan ultrattiin ja puhuttiin miten yritys on sujunu, millasia mun kierrot on ja suunniteltiin et mitä seuraavaks. Meille se seuraava on sit et saatiin lähete verikokeisiin (minä siis), joissa pitää käydä kierron aikana kaks kertaa. Mieheltä tutkitaan sperma. Niiden hinnoista ei puhuttu muutaku et lääkäri sano, että kannattaa vertailla hintoja ja että ne tutkimukset voi teettää muuallakin kuin Mehiläisessä. Toi eilisen ultra tavallaan meillä korvas sen kierron kartotuksen ultran, missä pitäis tehdä ennen ovulaatioo. Eli hyvin oli ajotettu tää ensikäynti. Toista ultraa ei nyt tarvita!

Sperman tutkimisen jälkeen lääkärille voi varata soittoajan ja kuulla et miltä se näyttää!
 
Oi, no onpa kyllä tullu monenlaista esille sillä käynnillä ! Mulla on kans tota tuhru vuotoa monta päivää ennen menkkoja (nyt ei vielä ole!) ja mulla lääkäri epäili, et munasolut ei kypsyis kunnolla tms (huonolaatusia ?). Mites se vatsan tähystäminen tapahtuu, täytyykö se tehdä laparoskopiassa ? Mut toisaalta hyvä uutinenhan oli se, että ovis tapahtuu :)

En tiedä yhtään miten se tähystys tehdään! Se sano, että siihen on vaikee päästä. Ennen kuulemma kaikki tähystettiin, jos oli vähänki epäilystä endosta. Nyt pitäis kai olla huomattavia kipuja ja niiden lisäks noi kierron verikokeet tehtynä sekä vissiin sperma tutkittu. Sitä aukiolotutkimusta se ei vaadi.

Onks sun tuhru punaista vai ruskeeta? Mulla se on ruskeeta! Lääkäri epäili, että siellä vois olla vuotoo jonnekin vääriin paikkoihin, en muista että minne :D
 
Ruskeeta :D Ja sitä on ollu siitä mun ku leikkauksesta lähtien,mitähä sieltä on napsastu pois :D Jäikö sulla se oikea tuuba muuten millaseen kuntoon sen ku raskauden jälkeen tai tutkittiinko sitä mitenkään ? Jospa se komea folli sieltä nyt tärähtäis oikeeseen paikkaan :)

Mulla nyt kp31, heräsin aikaisin ja oikeen juoksin vessaan kurkkaamaan tuleeko sieltä jo jotakin, ei vieläkään tiputtelua.. jännittävää
 
Ruskeeta :D Ja sitä on ollu siitä mun ku leikkauksesta lähtien,mitähä sieltä on napsastu pois :D Jäikö sulla se oikea tuuba muuten millaseen kuntoon sen ku raskauden jälkeen tai tutkittiinko sitä mitenkään ? Jospa se komea folli sieltä nyt tärähtäis oikeeseen paikkaan :)

Mulla nyt kp31, heräsin aikaisin ja oikeen juoksin vessaan kurkkaamaan tuleeko sieltä jo jotakin, ei vieläkään tiputtelua.. jännittävää

No sitä ei sinällään tutkittu, nyt ultrassa "kaikki ok". Mutta tiedä sit mitä kiinnikkeitä siellä sit on!

Se lääkäri oli sitä mieltä et se ruskee tuhru vois olla ku tai sit et se vuotaa jonnekin mihin ei pitäis. Jaa-a.

Mikä dpo sulla on menossa?
 
Äh, nyt se perhanan tiputtelu alko :banghead: :arghh: Noh, ei auta jäädä masistelemaan vaan soitella huomenna vaikka aikaa sinne lapsettomuustutkimuksiin :)

Taidan ottaa vähän tosissani tämän vauvakuumeilun kun nyt nousi oikea kuumekin :D
 
Muokattu viimeksi:
Äh, nyt se perhanan tiputtelu alko :banghead: :arghh: Noh, ei auta jäädä masistelemaan vaan soitella huomenna vaikka aikaa sinne lapsettomuustutkimuksiin :)

Taidan ottaa vähän tosissani tämän vauvakuumeilun kun nyt nousi oikea kuumekin :D

Voi ei! Mutta, pieni vuoto on kuitenkin alkuraskaudessa sallittavaa että ei vielä luovuteta! :)

Mutta suosittelen kyllä niitä perustutkimuksia. Me ainakin saatii uutta virtaa touhuun, kun tuntuu että edes johonkin etenee :D Sit jos sieltä löytyy jotain niin mietitään sit uusiks et mitä tehdään ja lähdetäänkö hoitoihin jne.
 
Voi ei! Mutta, pieni vuoto on kuitenkin alkuraskaudessa sallittavaa että ei vielä luovuteta! :)

Mutta suosittelen kyllä niitä perustutkimuksia. Me ainakin saatii uutta virtaa touhuun, kun tuntuu että edes johonkin etenee :D Sit jos sieltä löytyy jotain niin mietitään sit uusiks et mitä tehdään ja lähdetäänkö hoitoihin jne.
Mites sun mies muute suhtautuu siihen simppänäyte testiin ? En tiiä miks me saatiin siitä niin paljo huumoria revittyä (hyvä toki, että tää asia jossain mielessä saa nauramaanki), mies ei lopulta kelpuuttanu mua lainkaan 'tueksi ja turvaksi' ku pelkäs, että siitä koko hommasta ei tuu nauramiselta mitään :D
 
Jaaha mitäköhän tässä nyt ajattelis?! Eilen testasin aamulla ja sain tosi haalean plussan testiin mut tänään aamulla tuliki sit vähän veristä vuotoa.. pelko nous heti pintaan taas, vaikka voi olla ihan harmitonta niin heti iski ärsytys ja epätietoisuus :sad001
 
Mites sun mies muute suhtautuu siihen simppänäyte testiin ? En tiiä miks me saatiin siitä niin paljo huumoria revittyä (hyvä toki, että tää asia jossain mielessä saa nauramaanki), mies ei lopulta kelpuuttanu mua lainkaan 'tueksi ja turvaksi' ku pelkäs, että siitä koko hommasta ei tuu nauramiselta mitään :D

Joo on kyllä hilpeyttä herättäny meilläkin! :D Se on onneks helpoimmasta päästä tässä selvittelyssä, että mielenkiinnolla ootellaan et millaset puitteet siellä on tarjolla :D
 
Jaaha mitäköhän tässä nyt ajattelis?! Eilen testasin aamulla ja sain tosi haalean plussan testiin mut tänään aamulla tuliki sit vähän veristä vuotoa.. pelko nous heti pintaan taas, vaikka voi olla ihan harmitonta niin heti iski ärsytys ja epätietoisuus :sad001

Mikä dpo sulla on ? Alkuraskaudessahan monella vuotelee ties mitä ja viivan vahvistumisessa voi mennä aikaa :) Mulla dpo 13 ja testi nega.. mitään ei kyllä vielä vuoda, nyt kp32, viime kierto oli 31pv. Testi oli kyllä niin nega ku vaan voi olla ja kai siinä jotaki haamua pitäs pilkistää, jos ois tärpänny :sad001
 
Mikä dpo sulla on ? Alkuraskaudessahan monella vuotelee ties mitä ja viivan vahvistumisessa voi mennä aikaa :) Mulla dpo 13 ja testi nega.. mitään ei kyllä vielä vuoda, nyt kp32, viime kierto oli 31pv. Testi oli kyllä niin nega ku vaan voi olla ja kai siinä jotaki haamua pitäs pilkistää, jos ois tärpänny :sad001

Tänään on oletettavasti dpo15. Testasin tänään uudestaan tosin en heti aamulla ja oli vielä haaleempi plussa kun eilen, hyvä kun sitä erotti ees tosta tikusta. Tosi inhottava tilanne :sad001 ekassa keskenmenneessä raskaudessa tuli kuitenkin jo dpo15 ihan selkeä plussa samantien kun tein testin..
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top