Yli kolmekymppiset ensimmäistä kuumeilevat

Heippa leidit! Miten teillä siellä menee? Milla mielellä tässä kierrossa? :anyone

Mulla jokseenkin kumma vaihe. Viime kuukautiset tuli siis tavallista aiemmin. Nyt ei löydy ovulaatiota tikusta sinä kiertopäivänä minä pitäisi. :confused: Vatsakin sekaisin ja väsyttää. Huoh. Ehkä tää tästä taas, mutta tämä kierto taitaa olla aika toivoton yritys, kun ei tuo ovulaatiokaan tunnu tulevan ellei sitten tule myöhässä ja kierto hieman nyt pitene. Tuskaista on toivojan taival! :grumpy:
 
Moi Mollukka, oviksen viivästymistä on liikkeellä.. Mullakin tuli ovisplussa myöhemmin kuin tavallisesti. Pitkästä aikaa testasin sen ja ihan digitestillä, ettei jäänyt siitä epäselvyyttä. Nyt on menossa dpo 6 ja menkkojen pitäis alkaa aikaisintaan n. vkon päästä.

En oikein tiedä, millä mielellä oon. Toisaalta en haluais taas toivoa liikoja, kun se pettymys on sitten niin kova. Muistuttelen itseäni, että nämä tuntemukset (kuten munasarjoissa tuntuvat kivut ja kireys alavatsassa) ei viimeksikään tarkoittanut mitään.. Mutta tokihan pieni ääni aina kuiskuttelee, et mitä jos sittenkin. No ainakin koitan viivyttää mahdollista testaamista niin, etten ennen aikojaan ryhdy siihen.

Mikä tilanne siellä?
 
Moi Suvetar! Oon tainnu uhrata ovistesteihin aika reippaan summan jo... Pitäis varmaan ostaa jotain halvempia kuin niitä apteekin ovistestejä. Ne on jotain 30e 7 kpl...

Luulenpa että ovis saattaa vielä tulla tässä kierrossa. Limat enteilisi sellasta parin päivän päähän. Saas nähä. Toki kierron loppu jäänee sitten liian lyhyeksi, ellei se pitene vastaavasti. Mulla on nimittäin melko lyhyt kierto.

Tuttuja nuo sun tuntemukset. Vuoristorataa nämä meikän fiilikset menee. Väliin tuntuu täysin toivottomalta ja sitten taas toivo herää. Tässä kierrossa ajattelin, etten tutkaile sitten mitään "oloja". Mutta niin ajattelin olla tikuttamattakin, vaan kuinkas kävikään... :wink

Odotellaan julkiselle puolelle pääsyä. Jotenkin epäilyttää miten hidasta se mahtaa olla niiden kanssa. Kertomukset ovat aika vaihtelevia, mutta harvalla se on mitenkään nopeeta toimintaa ollu.
 
Oon vielä lueskellut tätä ketjua ja ajattelin, että mäkin voisin kertoa mun hoitohistoriasta. Mulla myös epäilyksenä ovuloimattomuus, mutta selvästi käytännöt vaihtelee eri paikoissa.

Ollaan siis naispari ja meillä kaveri luovuttajana, koti-insseillä ollaan toimittu. Neljän kuukauden yrityksen jälkeen kävin yksityisellä gynellä ultrassa kp12 ihan vaan tarkistuttamassa tilanteen. Limakalvo hyvä, ei näkynyt johtofollia vaan suurin oli 12mm. Sanoi että todella runsaasti pieniä folleja, voi viitata pco:hon mutta ei osannut sanoa tuossa vaiheessa kiertoa varmasti. Tuo kierto venyi sitten muutenkin pitkäksi ehkä matkastressin takia.

Yksi kierto välissä, ja sitten suunnattiin yksityiselle lapsettomuusklinikalle. Tarkoituksena oli siirtyä klinikkainsseihin. Aukkari tehtiin, putket auki, ja verikokeella prolaktiini ja kilpirauhasarvot jotka ok. Aukkari ja ultra oli kp9, tämäkin lääkäri sanoi että "hirveä määrä" pieniä folleja eikä näkynyt johtofollia (suurin 9ml). Limakalvo edelleen hieno. Eli epäilys taas pco:sta, mutta lääkäri sanoi että turha sitä on tutkia enempää vain saadakseen tietää. Hän sanoi että antaa joka tapauksessa lääkkeen ovulaation tueksi inssissä. No, klinikkainsseihin ei sitten päästy kun luovuttajan siittiöt eivät kestäneet pakastusta, mutta pyysin ja sainkin lääkkeet koti-inssin tueksi. Edelleenkään ei siis ole varmistettu ovuloinko vai en ilman lääkkeitä. Lääke oli Letrozole, ilmeisesti sama vaikutus kuin Clomifenillä mutta clomit voi ohentaa limakalvoa ja myös kertyy elimistöön, eli niitä ei voi syödä loputtomasti putkeen. (Eikä muuten ollut kallis lääke, vajaa 11€ 100kpl, pienempää pakettia ei saanut.) Sain ohjeeksi syödä yhden tabletin päivässä kp2-6. Eilen sitten oli seurantaultra kp10, ja siellä näkyikin yksi 18mm johtofolli! Todella hyvä tuuri siis että annos oli kerralla oikea. Sain vielä varalta reseptin irrotuspiikille, jos ovulaatiotestiin ei meinaa tulla muutaman päivän sisään plussaa luonnostaan. Jos ei tästä kerrasta tärppää, jatketaan samaan tapaan muutama kuukausi. Nyt on siis menossa yk8. Joo, nopeata toimintaa, mutta kaverin kanssa kun toimitaan niin ei viitsitty odottaa kovin pitkään ennen tutkimuksia.

Ai ja Mollukka ovistestejä voi hyvin tilata netistä, raskauskeijulta tai kotitesti.fi:stä. Itse oon tilannut jälkimmäisestä Sofin puikkoja, tällä hetkellä 6kpl näyttää olevan 8,50€. Tikut olis tietty vielä halvempia, mutta noi tuntuu kivemmalta käyttää. Molemmista paikoista testit tulee huomaamattomassa paketissa parissa päivässä.

TK toivottavasti et tällä kertaa joudu odottelemaan niin pitkään hoitoon pääsyä. Ainakin kun vaiva on jo tiedossa, nopeuttaa toimintaa.

Suvetar, montako päivää sulla pitäis olla vielä tätä kiertoa jäljellä?
 
Muokattu viimeksi:
Beisla, kuulostaa hyvältä nuo ultran näkymät :) Jospa nyt alkaisi tapahtua. Ootkin tuttu tuolta esikoista toivovien puolelta, mukava kuulla sun kuulumisia. Mulla jäi sen ketjun kommentointi, kun km:n kokeneille perustettiin salainen ryhmä, jossa on tosi hyvä ja tiivis henki. Nyt pitkästä aikaa kirjoitin esikoisketjuunkin.

Mulla on menossa kp 24 ja kierto on viime kuukausina ollut 29-30 pvää. Kaikki konstit on taas käytössä: nyt oon nautiskellut pienen alkoholiannoksen parina päivänä muka kiinnittymisen edistämiseksi :wink Mut nähtäväksi jää. Toisessa ketjussa puhuttiin ubikinonista, et se vois hyödyttää "vanhempia" yrittäjiä, pitäisköhän sekin vielä lisätä ravinnecocktailiin? :grin

Mollukka, kannattaa tosiaan tilata testejä netistä, ovat siellä paljon halvempia. Sellainenkin paketti on kätevä, jossa on sekä tavallisia testejä että digitestejä, voi pelata molempien kanssa. Toivottavasti sulla ovis saapui vihdoin! Ja pääsisitte pian lääkärin pakeille. Jos sitä tarvitaan.

Toivoisin, että kroppa kertois selkeämmin oviksen ajankohdan, Mulla ei tässä kierrrossa ollut ollenkaan mitään selkeitä limoja, vaikka ovisplussan sainkin ja muutenkin oon bongannu niitä harvoin.

Mikä on Beislan kiertovaihe?
 
Beisla, teillä siis yk 8? Nopeasti olette hoidoissa päässeet sitten alkuun. Itsekin tässä pohdiskelen, odotellaanko miten pitkään sinne julkiselle vai pitäisikö jatkaa yksityisellä eteenpäin. Mites muuten tuo prolaktiini ja kilpparit, niissä ei kai väliä, minä kiertopäivänä ne otetaan? Olen käynyt ne otattamassa ja oli ok, mutta yhtäkkiä tässä nyt mietin, että oisko kiertopäivällä jotakin merkitystä niihin...

Suvetar, sullahan on siellä jännäilypäivät menossa. Toivottavasti on tärppi käynyt. :happy:

Kiitos linkkivinkeistä ovistestien tilaamiseen! Taidanpa laittaa tikkutilausta vetämään. Netistä oon aiemminkin tilannu, mutta jostakin apteekkiverkkokaupasta ja siellä ei tuntunut kovin edullisia vaihtoehtoja tähän hommaan olevan (paitsi niitä liuskoja).

Tähän asti olen saanut mahdolliset ovikset näkymään tikussa hyvin samoissa kiertopäivissä, mutta nyt kierto on erilainen. Viime kierto jäi tavallista lyhyemmäksi, joten johtuisiko siitä, että nyt ovis tulee myöhemmin. Mulla tuleva ovis bongattiin viime kierrossa, kun kävin ultrassa & aukkarissa. Kp7 johtofolli oli 12mm ja se oli gynen mukaan kooltaan ok. Koetin vähän vihjaista, josko clomeja tms. sais ovulaatiota tehostamaan, mutta gyne sanoi, ettei määrää niitä, koska hänen mielestään ovulaatio selkeästi tapahtuu. Tämä siis yksityisellä gynellä. Pregnylin pistin viime kierrossa irtoamisen varmistamiseksi. Tässä kierrossa ei nyt sitten mitään toimenpiteitä.

Kierron kartoitusta verikokein mulla ei olla vielä tehty, ja se on kai sitten seuraava askel. Täytyypä kysyä polilla sitten tarkemmin noista asioita jahka sinne päästään. Olen aikas kärsimätön luonne, mitä tärkeämpi asia niin sitä kärsimättömämpi... :rolleyes:

Milllaisia kikkakolmosia teillä on käytössä? Mulla nyt toista kiertoa käytössä greippimehu, jolla selkeästi ollut limoihin vaikutusta tässä kierrossa (vaikka ovistikussa ei ainakaan vielä mitään näy). Lisäksi multivitamiini, jossa foolihappo mukana. Vyöhyketerapiaa olen kokeillut pari kertaa. Lisäksi olen tässä kierrossa aloittanut sokerittoman ja vehnättömän ruokavalion. En tiedä, onko sillä mitään vaikutusta tai mitään hyötyä. Olo on kuitenkin pirteämpi ja energisempi. Laihdutustarvetta ei ole, mutta jostakin luin, että tällä ruokavaliolla voisi olla positiivinen vaikutus asiaan. Kaikkea pitää kokeilla. :wink
 
Mun arsenaali on seuraava: magnesium, vehnänalkioöljy+E-vitamiinikapselit, foolihappo, hieman satunnaisemmin sinkki ja seleeni sekä kalaöljy+D-vitamiini. Tässä kierrossa vielä join ovikseen saakka vadelmanlehtiteetä ekaa kertaa. Ennen ovista oon vähän vaihtelevasti syönyt tai juonut verigreippiä.

Mutta viime syksyn plussa tuli ilman mitään poppaskonsteja eikä nää oo toistaseksi auttaneet.. Sittenhän monet ottaa gelee royal -valmistetta ja macaa ja syöttää miehellekin näitä ravinteita (sitä ei oo meillä tehty). Että onhan näitä :p
kuulostaa toi mun lista jo lähes huvittavalta..
 
Suvetar, tosiaan kp11 on tänään, ultra oli eilen. Ei vielä ovisplussaa tai inssiä tässä kierrossa, mutta pe tai la on inssi, miten nyt plussa suvaitsee tulla. Jos ei suvaitse, pistän Pregnylin. Mulla on sama, että ilman ovistestejä en kyllä osais sanoa milloin mun ovis on. Vain yhdessä kierrossa tuli niin selkeät limat että olin varma asiasta.
Mäkään en nyt ole paljoa seurannut sitä Esikoinen toiveissa -ketjua, kun aloin juttelemaan siinä pidempään yrittäneiden ketjussa. Ei aika riitä kaikkeen. :p Onneksi tää on hitaampi ketju.

Mollukka joo, yksityiselle kun menee niin tosi nopeasti voidaan edetä. Ei tuolla ainakaan ollut jonoa yhtään. (Eri asia sitten, jos oltais tarvittu lahjamunasolua. Siittiöitä vissiin saa aika hyvin, varsinkin jos hyväksyy tanskalaiset, mutta munasoluista on enemmän puutetta.)
En osaa varmasti sanoa noista verikokeista, että onko kierron vaiheella merkitystä. Luulisin että ei ole. Prolaktiinista sanottiin vain että on herkkä hormoni, eikä saa edellisenä päivänä harrastaa seksiä eikä kosketella rintoja. Hyvä jos gyne on kuitenkin sitä mieltä että sun ovis tapahtuu. Paremmalta sun folli ainakin kuulostaa kuin mulla on luomuna ollut. :)

Kikkakolmosista, pitkään en halunnut kokeilla mitään, mutta sitten oli muutaman kierron käytössä vehnänalkioöljy. En tiedä oliko sillä mitään vaikutusta. Geleetä kokeilin yhdessä kierrossa, mutta en tiedä johtuiko siitä vai muusta, mutta mun loppukierron tiputtelu lisääntyi selvästi. Annoin geleet meidän luovuttajalle, hän lupasi syödä. Verigreippejä oon syönyt satunnaisesti, koska pidän niistä. En ehkä ole syönyt niitä tarpeeksi säännöllisesti että vaikuttais ovislimoihin. Tässä kierrossa oon syönyt kolme greippiä, ehkä ostan vielä pari lisää. :grin Ai ja on myllä myös raskausvitamiini, mutta en tiedä onko se kikkakolmonen. Sekin vasta pari kuukautta käytössä.
 
Nopeaa Beisla, mahtijuttu ja kovasti tsemppiä :)

Kaveri oli liki vuoden jonossa lahjoitettuihin munasoluihin. Arvio ajasta oli pidempi, mutta yllätykseksi olikin asiat rullanneer nopeammin.

Meillä seuraava käynti pikkukakkosta ajatellen marraskuun loppupuolella. Kaiketi julkisella vaativat sen approx vuoden odotuksen ennen kuin tekevät asian suhteen mitään. Ymmärrettävää toki, jotta kroppa ja hormoonit kerkiää palautua edellisestä myllerryksestä :)

Mulla ei ole ollut kikkakolmosia käytössä missään vaiheessa. Syön kyllä jatkuvasti raskausajan monivitamiinia ja siihen lisäksi foolihappoa.

Itse en koskaan saanut niillä liuskaovistesteillä mitään näkyviin, tiedä sitte miksi. Testasin vielä digin kanssa samaan aikaan, jolloin se hymyili nätisti. Digit tilasin Englannista kun olivat siellä halvempia.
 
Tulihan se viiva tikkuun vihdoin! :) Se tuli tavallaan alkuperäisessä aikataulussa eli ajankohta ois sama kuin aiemmissa kierroissa jos viime kuukautiset ei ois ollu lyhyemmät. Selitinköhän sekavasti...
Jotenkin toi viiva aina tullessaan ilahduttaa. :) Kun vielä sitä tulostakin tulisi!

Mites Beisla, joko ovisplussa tullut?

Suvetar, epäilen kans ettei kikkakolmosista ole hyötyä. Tai no ehkä sillä tavalla, että tuntuu että on tehnyt kaiken mahdollisen. Ja sit kuitenkin, eihän sitä koskaan voi varmasti tietää jos vaikka auttaisikin... :wink
 
Tosiaan sillä mielellähän sitä on, että pitää tehdä kaikki mahdollinen mitä voi.. Sinänsä en usko, että haittaakaan on mistään noista, mitä popsin. Rahanmenoahan se toki on :)

Mutta onnea ovisplussasta! Kyllä se muakin aina ilahduttaa, kun tietää, että jokin asia toimii kropassa oikein. Nyt sitten tallettelut käyntiin:happy:

Eilen olin hetken jo ihan täpinöissäni, kun oli niin kummia fiiliksiä. Vilua ja tuskanhikeä sekä huippaavaa oloa. Ja tietty tulkitsin ne raskausoireiksi. No sitten älysin, että ne voi olla masennuslääkkeen lopetusoireita. Oon tässä vähitellen purkanut masennuslääkitystä pois viimeisen kuukauden aikana. Nyt olen syönyt puolikasta tablettia joka toinen päivä ja huomenna otan viimeisen. Ei siis sovi toivoa liikoja.. Toisaalta mahassa on ollut sellanen toispuolinen täysi tunne, joka on tuttu raskaudesta. Mutta sitä on ollut myös sellaisissa kierroissa, jotka ei oo päättyneet plussaan. Mistä siis johtunee.

Tsempit teille kiertoihinne :)
 
TK totta joo, onhan se hyvä antaa kropan toipua. Ja kaikilla ei nuo liuskatestit vain toimi. Eräät tutut kertoi ettei koskaan saaneet ovisplussaa (en tiedä kokeilivatko vain liuskoilla vai oliko myös digi käytössä), mutta klinikalla todettiin ovulaation kuitenkin tapahtuneen.
Olipa pitkä munasolujono! En tajunnut että odotus on noin pitkä. Oon tässä monesti miettinyt, että olisi pitänyt luovuttaa munasoluja ennen yrityksen aloitusta, mutta en jotenkin tullut ajatelleeksi. Voisin kyllä ajatella meneväni joskus oman lapsen jälkeen.

Mollukka, hyvä että tuli plussa tikkuun! Joo, on se ovisplussa parempi kuin ei mitään plussaa. :) Se on ainoa mitä itekin oon saanut ihailla. Mutta ei kai kuukautisten pituus vaikuta oviksen ajankohtaan? Vai tarkoititko että koko viime kierto oli lyhyempi? Senkään ei kai sinänsä pitäisi vaikuttaa, mutta saattaahan ovulaation paikka vaihdella ihan muuten vaan.

Suvetar, tsemppiä masennuslääkkeistä vieroittumiseen. Ei ole aina helppoa se, toivottavasti menee hyvin. Mutta ilmeisesti monia niistä ei saa syödä raskaana? Mutta toivotaan että oireet johtuisi vaikka molemmista. :)

Täällä ei tullut ovisplussaa. Luulen, että se olisi kyllä tullut jossain vaiheessa, kun aina se on kyllä näyttäytynyt lopulta. Päätin kuitenkin toimia lääkärin ohjeen mukaan, ja ostin ja pistin eilen Pregnylin. Ovulaation pitäisi ilmeisesti olla noin 36 tuntia pistämisen jälkeen, eli huomisaamuna. Inssi tehtiin nyt puolenpäivän aikaan, joten ajoitus oli hyvä. Haluaisin uskoa, että lääke auttaa tuomaan meille plussan muutaman kuukauden sisään. Jos ei auta, siirrytään rankempiin hoitoihin.
 
Beisla, peukut on nyt pystyssä teille :)

Tuosta masennuslääkkeestä. Oon syönyt ensin essitalopraamia ja sitten sitalopraamia pientä annosta (10/20 mg), aloitin pitkän harkinnan jälkeen viime vuoden maaliskuussa. Vaikka noita molempia voi syödä raskausaikanakin, mua mietitytti juuri lääkkeen ja mahdollisen raskauden yhdistelmä. Kun nyt on ollut pitkä parempi jakso, tuumin, että haluan kokeilla lääkkeetöntä elämää. Pääsyy lopettamiselle ei ollut mahdollinen raskaus, mutta se oli yksi tekijä. Kyllähän sitä mieluummin käyttää mahdollisimman vähän lääkkeitä, jos on raskaana. Mutta toisaalta, jos mieliala alkaa taas painua masennuksen puolelle, on pantava oma hyvinvointi etusijalle. Sillä vauva (edes mahassa oleva) ei voi voida hyvin, jos äiti on masentunut. Toivon, että pärjään kuitenkin hyvin ilman lääkettä :)

Kirjoitan tän nyt silläkin uhalla, että kuitenkin viikon päästä ruikutan täällä menkkoja.. Mulla on ollu tänään ihan semmonen olo, että oisin raskaana. Tuo mahafiilis, jatkuva nälkä, hieman herkistynyt hajuaisti, hieman etova olo. Eilen olin juhlistamassa synttäreitämi (ne kamalat 35 v tuli täyteen..) eikä oikein alkoholi maistunut, vaikka olisi ollut lupa juoda. No yhden kuoharilasin join ja ison lasin viiniä, ja tänään olo on ollut tosiaan kuin krapulaisella :eek: ei kyllä pitäis tuolla määrällä siltä tuntua. Voipi olla, että kuvittelen kaiken, mutta haluan uskoa, että edes kiinnittymisyritys alakerrassa olis.

Mitenköhän mulla taas käy testauksen kans.. Dpo 9 tänään.
 
Mitä teille kuuluu? Minä täällä piinailen testauksen kans.. Tänään kp 29 (kappas, luulin muuten eilen sen olevan päivän vähemmän kun en tarkkaan laskenut, vaan luotin muistiini :eek:) ja dpo 12. Meinasin jo, että teen aamulla pregcheckin, joka mulla on jemmassa, mutta en sitten tehnytkään.. Jos oviksesta menkkoihin on yleensä se 14 pvää, niin sit mulla voi mennä menkat perjantaille. Joten ajattelin olla kärsivällinen. Vaikka oikeasti oon ihan täpinöissäni :nailbiting:

Ihan semmosia oloja ei oo kuin viikonloppuna, mutta samantyyppisiä tuntemuksia. Mutta tänään hieman on lannistanut, että rinnat on nyt kipeät, mikä mulla yleensä ennakoi kuukautisia. Toisaalta nännit on arat, mikä ei taas oo mulle tyypillistä.. Vähän ahdistaa ajatus negatestistä, järkevintä olis ootella, että kuukautiset olis kunnolla myöhässä. Se on vaan niin vaikeaa :banghead:
 
Tsemppiä Suvettarelle loppukiertoon ja jännäilypäiviin! Tuttuja tuntemuksia ja pohdiskeluja. Ja se tunne, kun aika matelee... Erityisesti loppukierrosta haluaisi vaan saada tietää asap ja samalla kuitenkin pelkää pettymystä.

Mulla ihan kohtuullisen hyvä fiilis. Vehnätön ja sokeriton ruokavalio on selkeästi vaikuttanut energisyyteen ja vatsan toimintaan positiivisesti. On kevyempi ja helpompi olo kehossa. Suosittelen. :)

Sitä olen tässä pähkäillyt, että miten pitkään siellä julkisella puolella oikein joutuu sitten kaikkea jonottamaan ja odottamaan... Yksi vaihtoehto olisi jatkaa yksityisellä. Siinä taas tulee haasteeksi kalliit maksut ja pitkät matkat. Eihän lasta tietysti voi rahassa arvottaa, mutta täytyy miettiä mikä on järkevää eikä hätäilemällä ratkaista asioita, koska sinne julkiselle puolelle ollaan kuitenkin pääsemässä. Kun oliskin se jokin kristallipallo, että vois tietää, mikä toisi avun nopeimmin ja varmimmin. Yksityisellä tehdyt hoidot kai jotenkin myös vaikuttaa siihen, mitä julkisella puolella tekevät, näin olen ymmärtänyt. Siis jos yksityisellä on saanut hoitoja, ne kai vähennetään julkisella puolella saatavista hoidoista. Tiedän, että olisin asiani kanssa paljon levollisempi, jos mittarissa olisi vähemmän ikää, mutta sitäpä ei voi muuttaa enää. Ikä siis ahdistaa mua paljon ja usein. :sad001
 
Julkisella puolella minusta on joku puolen vuoden pykälä, että sen sisällä on päästävä hoitoon, hoidosta riippumatta.

Mulla jokunen tuttu käynyt tekemässä ns perustestit julkisella ja hakeutuneet niiden pohjalta yksityiselle, säästöä sekin. Ja eihän julkinen mistään sun yksityisiä hoitoja tiedä jos et niistä mainitse tai yritä olla hoidettava kahdessa paikassa päälleikkäin, jolloin esim lääkitykset ei istu yksi yhteen.

Julkisella todella hoidetaan alle 40v ja taitaa olla ns kahden lapsen raja.
 
TK, mullakin on sama käsitys, että hoitotakuun mukaan erikoissairaanhoitoon tulee päästä puolen vuoden sisällä. Mahtaakohan se vaan millä tavalla käytännössä toteutua. Voihan olla, että puolen vuoden sisällä saa ajan polille ja sitten varsinaiset toimenpiteet ovat taas useiden kuukausien päässä. Taidan olla aika kärsimätön. :wink

Ja sit tuo, että gynet on monesti yksityisellä ja polilla niitä samoja, joten tietävät sitten kuitenkin yksityisen hoidoista. Lisäksi jos menee järeämpiin hoitoihin, niin ne väistämättä tulee tietoon ja kai täytyykin sanoa. Ehkä mä nyt vaan kiltisti odottelen vielä sitä kirjettä polilta (sen pitäisi tulla parin viikon sisällä). Siinä kirjeessä kai pitäisi selvitä ensikäynnin ajankohta ja ehkä sitten ensikäynnin jälkeen alkaa kuvio hahmottua, mitä suosittelevat tehtäväksi, missä ajassa jne.
 
Toivotaan, että aika tulee paikkoin :)

Meillä lähete laitettiin tammikuussa, huhtikuun alusta eka käynti Naistenklinikalla ja heti tutkimuksiin. Aukkari ei onnistunut, joten lähete laparoskopiaan ja siinähän meni just se puoli vuotta eli oli marraskuussa. Tämän jälkeen itse hoitoja varten aika tammikuun alkuun, josta 4 clomi-kiertoa ja toukuussa plussa. Poika syntyi tammikuussa eli kaksi vuottahan tuohon kaikkiaan meni.

Pikkukakkosta varten lähete juhannuksen alla ja aika tuli hetki sitten marraskuulle.
 
Testasin sitten kuitenkin tänään. Eipä tarvinnut arvuutella haamuja, niin vitivalkoinen nega ku olla voi. Seuraavaan kiertoon haluan kyllä lobotomian oviksen ja menkkojen väliin.

Toivottavasti mollukka saat pian sen kutsun polille. Munkin ajatukset alkaa kääntyä lääkärille soittelun puoleen... Mikä siinä on, kun eka tulee raskaaksi tosta vaan ja sitten ei mitään??

Mäkin tiedän muutamia, jotka on käyneet verikokeissa yksityisellä ja saaneet sieltä lähetteen julkiselle. Jotain parisataa kuulemma ne kokeet. Mutta olitko sinä käynyt jo verikokeissa? Sori, en muista (tässä itsesäälini keskellä)..
 
Voi harmi Suvetar!!! Pahinta toi on just niissä kierroissa kun on tuntunut jotenkin erilaiselta. Paljon tsemppiä ja jaksuhaleja.

Mulla on fiilis ettei oo tärpänny. Ärtyisyyttä ilmassa ja ovismaista juilintaa munasarjoissa edelleen, vaikka ovis ois pitäny olla jo. Näin oli myös viime kierrossa eli tutut tuntemukset tällä kohtaa kiertoa.

Mulla on tehty yksityisellä ultra & aukkari (toinen auki, toiseen johtimeen ei saatu virtausta). Työterveydessä prolaktiini ja kilppariarvot - ne oli ok. Miehen simppanäytteessä kaikki ok. Kierronkartoitus verikokein & hormoniverikokeet siis vielä tekemättä.

Edelleen tuumailen sitä yksityiselle menemistä. Pitäs vaan vaihtaa klinikkaa isompaan kaupunkiin, siis sellaseen jossa voidaan tehdä isompiakin hoitoja tarvittaessa.
 
Takaisin
Top