Yleistä höpinää

Täällä alkaa itellä pää hajota miehen reissutyöhön, vielä pitäs n. 4kk jaksaa jonka jälkee 2kk on lomalla ja Toivon ettei uutta reissua pukkaa päälle. Vauva on ruennu pikku hiljaa nukkumaan päiväunia, 0,5h-3h x2-3krt/pv. Vielä ootella et vakiintuis kunnolla. Kiinteitä ruettu maistelee soseiden muodossa ku ei sormiruokailu vielä oo luonnistunu. Yöt on vielä tosi huonoja: 1-2h välein herää ja ei nukaha ku tissillä eikä nuku omassa sängyssä. Plus herää viimestää klo 6. Mies nukkuu tytön huoneessa Patjalla ja mä pojan kans, oisha se mieski kiva saaha viereen jo. Alkaa vähä olla itellä turnausväsyä. :sad001 mut jospa tämä joskus helpottaa.
 
Muokattu viimeksi:
Täällä on nyt kans ollut huonoja öitä, mutta tänä aamuna poika nukkui pidemmän pätkän kun sai olla mun vieressä parisängyn toisella puoliskolla. Kokeilen nyt yöksi sitä samaa, josko nukkuisi pidempiä pätkiä.

Miestä en kaipaa samaan sänkyyn ollenkaan, tykkään nukkua väljästi ja yksin, pojalla on nyt toistaiseksi vielä lupa olla mun viekussa :)
 
Tarttis varmaan tehdä jotain...pirrellä on sukkikset ihan mustat varpaista ja polvista kun se on möyhinyt hetken aikaa lattialla. Ei tarvi kun 10 min pyöriä, niin housut on ihan pjaskaset. Muutamat vähän kulahtaneet pöksyt on menny isovarpaan kohdasta jo rikkikin. Ehdotuksia? Sitteri, hyppykiikku, kävelytuoli...:wink
 
Joo meillä sama homma että vatteet likaantuu kun lattialla pyörii :oops: koittanut imuroida usein kun koira tuo edelleen aika lailla likaa mukanaan, mut ehkä pitäis pestäkin se lattia. Vaan enpä ole vielä saanut aikaiseksi. Pesukone on keksitty :hilarious:

Hitto kun mulla tulee tänään täyteen 2 vkoa niska/hartiasärkyä :hungover: todella raskasta ollut kun enemmän ja vähemmän koko ajan sattuu. Nyt ekaa kertaa valvoskelen sen kanssa, tähän asti burana+panadol tehonneet hyvin mutta nytpä ei. Tunti sitten nappasin kun imetys vetäs ihan törkeän tuskan taas päälle mutta eipä tunnu auttavan. Kävin jo foamrollaamassakin mutta se auttoi just sen hetken. Että hyvää äitienpäivää mulle :shifty: voiko jäsenkorjaajalle mennä niska/hartiakivun kanssa jota ei ole käyty lääkärille näyttämässä? Tai hierojallekaan? Ei mitään kokemusta kun en ikinä ole missään tuollaisissa käynyt.
 
Mulla on ollu selkä jumissa kohta 8 kk pirren syöttämisen ja maidon pumppauksen vuoksi. Kävin hakemassa lääköriltä lähetteen fysioterapiaan/hierojalle/nikaman niksauttajalle/mikälie hoitoon. Ei lääkäri edes kysellyt enempiä, saati katsonut tai kokeillut mitään. En ole vielä ehtinyt käymään. Koska en ole ikinä ollut missään tollasissa hoidoissa, niin en tiedä pitääkö selän käsittelyssä maata mahalleen. Mulla on niin isot bosat ja kun niissä on vielä maitoakin, niin makaaminen vatsalleen ei onnistu. En kehtais siellä alkaa selittelee mitään.

Meillä on myös melko kuuma. Pirrellä ihan hirvee hiki kun on liian lämmin unipussi. Täytyis hankkia vähä kevyempi pussukka tai laittaa se tyynyliinan sisään. Ikeassa pussit on miellyttäviä hinnoiltaan, mutta näyttivät olevan polyesteriä. Puuvillapussit näyttivät olevan 50 € ja yli muualla.
 
En mä ole lääkärissä käynyt kuin lähetteen hakemassa fysioterapiaan/hierontaan, eivätkä ne siellä ole edes tutkineet oikein mitenkään.

Mulla on koko yläkroppa ollut jumissa jo kuukausia, ja alaselkä romuna, mutta kävely on pikkuisen auttanut, vaikk se alkuun heti lenkin jälkeen aiheuttaa melkoiset ongelmat alaselkään. Kädet puutuu jatkuvasti varsinkin nukkuessa ja sängyssä kännykkää pidellessä, ja myös käsitöitä tehdessä.

Taidan pyytää työfysioterapeutilta uuden saliohjelman sitten kun työt taas alkaa. Viimeksi se oli kyllä hyvä. En tosin tiedä, onko mulla sitten enää töiden alkamisen jälkeen aikaa/jaksamista käydä siellä salilla...
 
Hierojalle/osteopaatille vaan suoraan kun jumit ilmestyy. Ite makaan aina tyyny rintojen kohdalla. Turhaan kärsiä jos siihen on helpotus.
 
Kyllä tulis tarpeeseen hieronta ja sen sellainen, mutta eipä tässä ole rahaa edelleenkään niin kauheasti ylimääräistä ottaa esim. kymmentä hierontakertaa :sad001
 
Musta tuntuu että mulla kanssa ryhti oikein romahtanut tässä vuoden sisällä, pitäisi saada aikaiseksi joku fysioterapiakäynti ennen kun alkaa oikeasti tulemaan ongelmia.

Kävin muuten hierojalla, mutta kun tulee niin harvoin käytyä mulla nous siitä käsittelystä kuume ja koko kroppaa särki niin paljon seuraavan päivän etten oo uskaltanut mennä enää uudestaan. :rolleyes:

Meillä kanssa sisälämpötila jo +23 ja ostettiin growbagin kesäversio, tyttö nukkui sen kanssa heti yönsä paremmin. :)
 
Mulla hieronnasta seuraa aina myös hirveä olo ja migreenikin yleensä seuraavana päivänä.
Täytyisi löytää muita keinoja hallita jumitiloja ja saada niitä auki.
Mies hieroo kyllä usein, sekin auttaa ettei pääse niin pahaksi. Mutta osaan usein silloinkin odottaa tuota migreeniä.
 
Mä kävin hierojalla ja tosiaan kans joka paikkaa särki ja oli niin hirvee olo seuraavana päivänä :p En kyl tiiä mikä kaikki sen teki ku tulin sit kipeekskin ja myös siitepölyallergiat lykkäs päälle.. mut kaamee olo. Hieroja sano että olin ihan tosi jumissa ja myös toispuoleisesti enemmän (imetän yöt aina samalta puolelta ja kannan enemmän vasemmalla ku teen oikeella). Ei oo vaikea olla samaa mieltä.. mutta nyt hieronnan jälkeen esim ylettyy avaamaan ja sulkemaan kantorepun selkäklipsiä ja löysäämään olkahihnoja, alaselän vihlova kipu loppui yms. Aika isokin ero jo kertakäynnillä. Kuulemma ois hyvä käydä viikon välein muutaman kerran mut aika utopiaa että onnistuis..
 
Muokattu viimeksi:
Ei ollu lähetettä ku oli yksityinen hieroja ja maksoin omakustanteisesti. Kelan lapulla saa muutaman euron takas jos hankkii lähetteen mut se on aika pieni määrä.
 
Mä kuulun työpaikan saurauskassaan, niin se maksaa 90% lääkärin määräämistä hieronnoista/fysioterapioista ym. Pitäs vaan löytää sopiva rako ja poistaa henkinen kynnys ja mennä käsittelyyn.

Onko vähä muuten ollut kuuma tänään.
 
Kiva kuulla Aaria että oli apua hieronnasta! :)
Tosiaan vissiin useammin täytyisi käydä putkeen jos haluaa täyden hyödyn saavuttaa..
Uskaltaisipa sitä itekin.

HoosiAnna, Maksetaanko teillä myös vanhempainvapaalla? Ite kuulun myös ja kaikki terveys ym palvelut menee työnantajan piikkiin, muttei tietenkään nyt vanhempain- tai hoitovapaalla. Ärsyttävää kun julkisen kanssa saa vain jonotella ihan kaiken kanssa...
 
Joo, maksetaan, hoitovapaasta en tiedä. Olen käynyt yksityisellä lääkärillä muutaman kerran ja ihan normaalisti on maksut hoituneet. Aikaakin on jo niin kauan, että olisivat lähettäneet laskun jos eivät maksaisi. Meillä muuttu vuodenvaihteessa tuo, että pitää itse maksaa 10%, ennen kassa maksoi kokonaan.
 
Meillä oli äsken yllättäin sähköt poikki 20 minuuttia. Olin juuri laittanut mikroon steriloitumaan pulloja ja pumpun osia. Istahdin sohvalle ja käynnistin rintapumpun. Sitten pimeni. Tajusin kaivellessani käsipumpun osia, että olisin ihan pulassa jos sähköt ei tulis takasin ennen aamua esim., saati että olisivat poikki päiviä. Jotenkin alkoi pelottamaan kuinka riippuvaiseksi on tullut sähköstä, vesijohdoista, netistä ym. En tiedä yhtään millä saisin maidon lämmitettyä pirrelle ja pullot puhtaiksi jos ei olis sähköä ja/tai vettä.
Onneksi nyt taas kaikki hyvin kun olen saanut hinkutettua pullot täyteen ja pääsee nukkumaan ilmanvaihdon hurinaa kuunnellen.
 
Meillä on täällä kesällä aika usein sähkökatkoja, mun lemppari tähän mennessä oli kun olin aamulla lähdössä töihin, just tulin suihkusta ja rupesin hiuksia kuivaamaan eikä ollutkaan sähköä. Siinä sit meni puol päivää toimistolla tukka märällä ponnarilla.. :rolleyes:

Viime kesänä oli yks katkos joka kesti useamman tunnin, ja meidän naapurit joilla on 2 alle 2v lasta tuli kyselemään olisko meillä sellasta kaasulla toimivaa retkikeitintä lainaan, että sais lapsille ruuan ja maidon lämmitettyä. Täällä joissain vanhemmissa asunnoissa ei vielä oo aurinkopaneeleja ja vesi lämmitetään boilerilla, eli jos ei oo sähköä ei oo sit lämmintä vettäkään. Sitä on kyllä sillon tosiaan aika avuton olo! Kyllähän sitä itse selviää muutaman tunnin ilmankin, mutta nyt kun on toi pieni niin on kyllä varmuudeks hommattu se retkikeitinkin. :)
 
Täytyis varmaan katsella jotain niitä ohjelmia, joissa tyypit varaituivat maailmanloppuun ja maan kiertosuunnan vaihtoon ym ja poimia sieltä vinkit käyttöön.
Meillä ei paljoa hyödytä naapuriin lähteä kun eilenkin oli puoli kaupunkia pimeänä.
Retkikeitin olis varmaan hyvä ja jotain kynttilällä toimivia kännykän latureita ja valoja.
 
Ohhoh, onpas hurja ajatus! Aloin tässä itekin pohtia että hyvähän se ois varautua myös sähkökatkoihin. Eihän sitä ikinä tiiä..

Melkoista jos on noin useinkin katkoksia. Lemonia, mistä moinen johtuu juuri kesäaikaan siellä? :eek:
 
Takaisin
Top