Yleistä höpinää

Täällä kans zalandon kantia ja saa kyllä palauttaa :) zalando on niin kätevä kun voi melkeen kaiken sieltä tilata ja rauhassa kotona kokeilla. Tilaan saman vaatteen monesti kahdessa koossa jotta voin valita parhaan ja muutenkin suurin osa lähtee aina palautukseen.
Nyt tosin hoitovapaalla olen kirppisten kantis kun ei ole varaa muuhun :D
 
Huh, tuota en ole tullut ajatelleeksikaan, että palautetut tavarat menee kaatopaikalle :O Hyi mutä tuhlausta :sad001 Olis nyt sitten edes joku osasto, joka myisi niitä sillä tiedolla, että ovat käyneet jo jossain kokeilussa.

Pitäisiköhän itse ruveta vaan kierrättämään eteen päin tällaiset tapaukset, joissa on tullut tilattua väärää kokoa. Olis ehkä järkevämpää niin, vaikka eihän niistä koskaan saa omiaan pois sillä tavalla.
 
Ai kauhee, en ole tollasta roskiinheittoa tiennyt. Mä kyllä yritän valita tuotteen huolella ennen tilausta ihan siksi, että säästyisin palauttamisen vaivalta. Mä olisin naapuriin saanut ne kengät, mutta he ei niin kalliita kenkiä halunneet alunperin hankkia.

Äh, nyt tyli huono mieli kun mietin meneekö ne kengät nyt sit roskiin varsinkin kun se paperi puuttuu. Aivan sairasta tuhlausta tollanen.
 
En usko että zalando roskiin heitää, koska mulle ainakin on monesti tullut vaatteita joista näkee että on joku jo kokeillut. Mutta jos näin on niin sit täytyy kyllä tilaaminen lopettaa.
 
Sen mun näkemäni artikkelin jälkeen Yle näemmä on selvitellyt tota tarkemmin ja uudemmassa artikkelissa ovat saaneet Zalandolta tälläsen vastauksen:

"– Noin 97 prosenttia kaikista palautuksista voidaan testaamisen jälkeen palauttaa Zalando Shopissa myyntiin, ilmoittaa Linda Hübner yhtiön viestinnästä Berliinistä.

Hübnerin mukaan tuotteet, joista puuttuu vaikkapa nappi, myydään yhtiön outlet-myymälöissä Saksassa. Yhtiö ilmoittaa myös lahjoittavansa osan tuotteista muun muassa avustusorganisaatio Humedicalle.

– Zalando tuhoaa tuotteita vain poikkeustapauksissa, jos niin on esimerkiksi terveyssyistä pakko tehdä. Tämä koskee kaikkiaan voin 0,05 prosenttia tuotteista, Zalandon Linda Hübner toteaa."

HUH! Tää oli helpotus mullekin, koska iteki aloin vaan miettiä millasia kenkä- ja vaatevuoria mäkin oon sinne palauttanut.. Mut tietysti voi olla, että Zalando kaunistelee lukujansa, koska taas Kaupan liitolla oli käsitys, että iso osa menisi roskiin. Noh, kun tietää että tota tapahtuu ainakin jonkin verran, voi ehkä tarkemmin miettiä, tilaako sitä samaa kolttua montaa kokoa kerralla. :rolleyes:

https://yle.fi/uutiset/3-10272882
 
Kyllä iso osa palautuksista lentää mäkeen/myydään halvalla henkilökunnalle monessa firmassa. Esim. silloin kun Anttila ja Kodin1 kuulu vielä Keskolle, niiden palautukset myytiin henkilökunnalle pilkkahintaan omassa myymälässään Varistossa.
 
En usko että zalando roskiin heitää, koska mulle ainakin on monesti tullut vaatteita joista näkee että on joku jo kokeillut. Mutta jos näin on niin sit täytyy kyllä tilaaminen lopettaa.

Mulla myös tälläisiä tuotteita selkeästi tullut joita joku onkin jo kokeillut.
Mutta aika hurjaltahan tuo kuulosti miten suuri osa menisi roskiin.. Jos paljastuu todeksi, menee kyllä täälläkin välittömästi boikottiin.
 
Joko olette käyttäneet taaperoita parturissa?

Mietitään tässä, kun pojan hiukset alkavat olla melkoisen pitkät, että miten ihmeessä saataisiin niitä leikattua edes vähän lyhyemmiksi :O Otsatukka tulee jo silmille, ellei sitä siirtele sivuun, ja korvat peittyy jo hyvinkin, jos hiukset sattuu olemaan siinä kohdassa, yleensä kyllä ovat taakse päin menossa korvan taakse. Takatukka on myös jo aika pitkä, ylettyy jo olkapäille. Mutta miten ihmeessä tällaisen jatkuvasti liikkeessä olevan pojan saisi rauhoittumaan tarpeeksi pitkäksi aikaa niin, että parturi ehtisi edes vähän lyhentää hiuksia. Tuli jo mieleen, että pitäisikö kotona olevalla hiustenleikkuukoneella koittaa ajella koko pää samalla mitalla. Hiukan ikävältä sekin ehkä tuntuisi tehdä niin, kun ollaan jo kuitenkin totuttu pojan pitkiin hiuksiin, mutta kyllä nyt joiltain kohdin pitäisi lyhentää :sad001
 
Meiänkin varmaan "pitäisi" tukkaa siistiä, koska toi tyttö näyttää näyttää joltain venäläiseltä jääkiekkoilijalta. On sellanen vallaton, taipuisa tukka, ja niskassa sitten pitkä mulletti. :hilarious: Noi on pakko pitää kiinni, koska muuten ovat silmillä, ja jos hiukset on auki, hän on vähän homsuisen näköinen (tosin ainakin silloin tunnistaa mun lapseksi).

Mut ei leikata, koska se on koomisuudestaan huolimatta ihana. Tollanen luonnonlapsi. :joyful:
 
Meillä on miehellä pitkät hiukset ja ajattelin kasvattaa pojallekkin. toivottavasti ei ala haramaan vastaan jossain kohtaa :D vielä on kyllä aika ohuet haivenet mutta eiköhän se siitä, niin on mullakin lapsena ollut.
 
Meillä poika on vissiin perinyt isältään vahvan hiuslaadun, ovat jo nyt aika "hevosenhäntäjouhia", mutta pehmeitä sellaisia vielä kuitenkin. Takaraivon yläosassa on mahtava pyörrekin, voi olla haastavaa leikata siltä kohtaa.

Mies ja minä molemmat pidetään lyhyinä omat hiukset, itse pidän sen vuoksi, kun on niin ohuet luikerot, ja mies taas päinvastaisesta syystä, sillä on niin mahdottoman vahvat hiukset, että jos ne pääsee vähänkin pidemmiksi, niin mies joskus sanoo, että tuntuu kuin olis joku karvahattu koko ajan päässä :D Meillä molemmilla on jo ensimmäisiä harmaita hiuksissa :confused:
 
Meillä on miehelle suht pitkät hiukset. Ja myös pojilla! Esikoisen kiehkuroita on kerran latvoista pätkästy. Musta ne on niin ihanat enkelikiharat :grin
Ja lokakuisella on nyt samaa laatua hiukset. Mulla on aika ohuet hiukset, mutta tuollaisia "hevosenhäntäjouhia" ja myös pojat perineet. Aika ajoin takussa, etenkin takaa. Sellaiset luonnonkiharat. Multa kun 3v leikattiin nii jäivät enää vain taipuisiksi. Siksi en oo vielä raaskinut. :shy:
 
Voi, meidän pirrellä on niin vähän hiusta, että ei tarvitse miettiä saksimista. Mittaamatta veikkaan että hiuksen pituus ei ole vielä senttiäkään. Huolettaa hieman, että kasvaako sille ollenkaan tukkaa. Mutta siis jos kasvaa, niin pidetään siistinä ja lyhyenä niin kauan kunnes tukka on kunnollinen. Mä inhoan sellaisia epämääräisiä hiippoja ja epätasaisesti kasvavia töyhtöjä. Meillä vauvat on ollut kaikki vähätukkaisia ja alkuun hiukset on kasvanu semmosina tuppoina siellä täällä päätä, ennen kuin ovat vahvistuneet.

Meillä on alkuun leikattu ihan kynsisaksilla niitä pikkuhaivenia ja siistitty pitkin päivää jos ei kerralla ole saanut kaikkia.
 
Minkälaiset lelut ovat teidän taaperoiden suosikkeja?

Mietin jatkuvasti päätäni puhki, kun pojan lelurepertuaaria pitäisi varmaankin jo vihdoin päivittää hieman erilaiseksi, vaikka pikku hiljaa onkin jo osteltu uusia leluja. Ei poikaa oikeastaan enää ne pienemmän vauvan lelut kiinnostakaan, vaikka välillä niitä räpeltääkin ja heiluttelee helistimiä. Pitäisi vaan saada aikaiseksi raakata ne pois sieltä lelulaatikoista. Duploista poika kyllä tykkää, vaikkei ihan joka kerta osaakaan vielä laittaa niitä oikein yhteen, menee vähän miten sattuu :) Tuntuu tykkäävän myös erilaisista palikoista, joita voi laittaa laatikoihin, joko kuviokannen läpi tai sitten kansi pois ja palikat laatikkoon, ja kansi takaisin päälle :D Erilaiset muoviastiat on myös kivoja leluja.

On myös Plaston iso kuormuri ja roska-auto, niillä poika leikki aiemmin tosi mielellään, mutta nyt kiinnostus on laantunut ja harvakseltaan niillä enää leikkii. Plaston mopokin löytyy, ja poika on ihan itse oppinut nousemaan siihen mopon penkille istumaan, on varmaan päiväkodilla nähnyt mallia :)

Kirjat ovat meillä myös aikamoisessa suosiossa, nyt on muutama iltapäivä mennyt siinä, kun poika kiikuttaa yhtä sun toista kirjaa ja tahtoo syliin lukemaan, ei tosin kauaa siinä viihdy. Ostinkin juuri lisää kirjoja, paksusta pahvista valmistettuja, kun käsittely on aika raisua vielä :)
 
Meillä ei varmaa oikee oo mitää suosikkia.. ei juurikaa oo -15 esikollakaan. Sais leluja raa'alla kädellä hävittää tässäki huushollissa, varsinki ku ei mitää isoja suosikkeja oo muodostunu..
 
Meillä suosikkeja on palapelit ja Legot. Tai ylipäätänsä kaikki rakennettavat lelut. Palikkaboxi on meilläkin ahkerassa käytössä. Sinne menee kaikki lelut, jotka menee rei’istä läpi, tai jos ei mahdu reiästä niin sitten laitetaan pohjasta. Myös kirjat on kivoja ja ääntelevät lelut. Pehmolelut esimerkiksi ei ole missään vaiheessa oikeen kiinnostaneet.
 
Olen kaikenlaisia rakennettavia leluja katsellutkin, yksi omasta mielestäni varsin mielenkiintoinen vaihtoehto on Laughing Millan palapelit sitten kun poika tuosta vähän vielä kasvaa.

Muutoin esim. puiset, tavalliset palapelit sujuu niin, että poika paiskaa yhden palan siihen alustalle mihin sattuu, kokeilee toista jo suurin piirtein siihen mihin se kuuluukin, ja sitten kyllästyy ja antaa palat mulle ja mun täytyy laitella ne paikoilleen :D Mutta kyllä poika on siinäkin kehittynyt ajan kanssa, kun on jo monta kuukautta ollut ne palapelit siinä esillä.
 
Kirjat! Hän oppi myös juuri sanomaan "kirja" minkä takia niitä nyt sitten raahataan ympärinsä ja hoetaan "kiija kiija kiija". Tänään kirjastoon pääsy olikin varsinainen onnenpotku tytölle :p
Leluista suosikkeja on Duplot, leikkikeittiö (ne kaapit ja hellan valot) ja astiat. Niitä astioita raahailee ympärinsä, varsinkin mukia!
 
Meillä kirjat, eli lukeminen on yhä mieluisinta puuhaa! :happy: Nyt myös ihan huippu juttu on Duplot sekä Brion junat, joilla leikkii esikoisen innoittamana. Osaa siis jo hienosti leikkiä ja nyt onkin alkanut tuntua että melkoisen iso poika tuo jo on. :rolleyes:
Leikkikeittiössä myös paljon kokkaillaan ja muistetaan tarjota syömistä ja juomista kaikille muillekkin! :shy:

Mikähän meiän lapsosilla on kun kumpikaan ei välitä juuri ollenkaan pehmoleluista, onko tää jotenkin poikkeuksellista o_O
Miten musta lapset aina tykkää pehmoleluista! :grin
 
Takaisin
Top