Yksinhuoltajuus

Aika tiukassa on tänä päivänä..minulle sanottiin heti, että nykyään ei edes oikein aleta käsittelemään yksinhuoltajuus hakemuksia, kuin tosi kyseestä. Itse sain käräjäoikeuden kautta, isän laiminlyönnin takia. Isä oli pois Suomesta puoli vuotta enkä tiennyt missä hän on..isä suostui hakemukseen sähköpostin kautta, minkä käräjäoikeus hänelle lähetti. eli se helpotti huomattavasti päätöstä. Lastenvalvojat ja käräjäoikeus vahvistivat päätöksen. Ihan pienistä syistä yksinhuoltajuutta ei myönnetä.
 
Niin olen ymmärtänyt että ei hevillä saa yksinhuoltajuutta.
Mikäköhän olisi paras ratkaisu kun lapsen isää ei juurikaan kiinnosta olla ja touhuta ja hoitaa lastaan. Ei hoida yösyöttöjä, tai mene katsomaan jos yöllä herää. Eikä päivisin. Ei tiedä tämän päivärytmeistä, syömisistä saatika mistään mitään. Pyytämällä pyytäen saattaa vaipan juuri ja juuri vaihtaa.. Minua kohtaan riidan tullessa ollaan nyrkit pystyssä ja viihteellä käy usein viikonloppuisin. Silloinkin saattaa hankkiutua vaikeuksiin. Itse tahtoisin yksinhuoltajuuden. Lapsen parasta ajatellen.
Ei ole minusta vaihtoehtona minkäännäköien vuoro viikoin tai viikonloppu systeemi..
 
Lastenvalvojalle kertoa nuo seikat ja he voivat ehdottaa suostuuko mies yksinhuoltajuuteen vai menetkö käräjille. Jos on kovin välinpitämätön mies kuten minun ex niin suostuu ilman tappelua. Minulla sen takia kärjän kautta kun en tavoittanut eksää. Kurja tilanne :sad001 mutta lasten kannalta parempi näin yksinhuoltajana.
 
Voiko vauvan seuraavalla neuvola käynnillä ottaa asian puheeksi? Saako sitä kautta jotain apuja? Varmaan voisi saada yhteystiedot lastenvalvojalle.
Kyllä minustakin. Koska mihin se asia siitä muuttuisi. Enhän edes uskaltaisi vauvaa hänelle antaa yksinään, kun en edes tiedä, miten hän sitä hoitaisi kun ei tähänkään mennessä juuri ole häntä hoitanut.
 
Varmasti asian voi ottaa puheeksi neuvolassa ja uskoisin että sieltä jonkinlaista apua saa. Jos ei muuta niin neuvoja asian suhteen. Varmaan ne yhteystiedot myös. Tsemppiä! Voisi kuvitella että tuollaisessa tilanteessa se yksinhuoltajuus ei ole ihan mahdoton saada...

On kyllä aika älytöntä se että nykyisin on niin vaikeaa saada yksinhuoltajuutta. Ehkä se joitain lapsia palvelee. Monen muun lapsen ja vanhemman elämästä tekee tarpeettoman vaikeaa. :sad001
 
Takaisin
Top