Yhdyntäkivut raskausaikana

Susanna^^

Silmät suurina ihmettelijä
Mulla on ollut yhdyntäkipuja melkein koko raskauden ajan. Nyt olen viikoilla 25+5 ja alkaa jo hermot mennä tähän tilanteeseen. Mulla oli hiivatulehdus ensimmäisen kolmanneksen lopussa ja käytin siihen kuurin mutta kivut ei loppunu mihinkään. Luulin että mulla sitten on edelleen se hiiva kun ei kivut loppunu, mutta kun neuvolassa otettiin hiiva näyte niin ei ollut. Onko muilla ollut tällästä ja mistä vois johtua?
 
Itsellä on paikat ainakin niin kuivat että välillä aristaa, ei nyt suoranaisesti satu. Olen  sitten ottanut liukasteen yöpöydälle. suosittelen ;)
 
Itsellänikin on yleensä paikat kuivat ja silloin sattuu,mutta liukastetta ollaan käytetty.
Mutta aina ei ole kyse tuosta kuivuudesta... Mullakin on kipuja välillä mut ei aina. On ollut myös ennen raskauttakin. Joissakin tietyissä asennoissa on mulla ainakin kipuja.
Kannattaa kokeilla eri asentoja ehkä. Mutta en osaa sanoa mistä kipu vois johtua. Kai se on ihan normaalia?
 
Katsoiko lääkäri kanssa muiden tulehdusten mahdollisuuden? Jos, niin suosittelen samaa kuin IhaNainen - liukkaria kehiin, itte olen käyttänyt silikonipohjaista hajustamatonta. :)
 
Itse olen käyttänyt aina kun alapäässä alkaa tuntua omituiselle Gynocapseja, normalisoivat emättimen epätasapainossa olevaa bakteeristoa. Tästä epätasapainosta alapään ärsytys voi johtua. Mulla ainakin niistä apua kuivuuteen/yhdynnän hankaluuteen.
 
Kiitos. Täytyy kokeilla, vaikkei mulla mistää kuivuudesta kyse olekkaan.

Eikä kyllä ole mitään tulehuksiakaan ollut.
 
Mulla oli myös kipuja raskauden aikana. Seksiä ei voinut harrastaa missään sellaisessa asennossa missä osui pohjaan, joten mielikuvitusta piti käyttää...
Missä se kipu tuntuu? Raskauden aikana paikat turpoavat ja ovat verevät. Toisilla myös herkistyy niin ettei seksistä vaan tule mitään:(

Mutta ootappa vaan, synnytyksen jälkeen pääset "taivaaseen" ;P
 
Mulla on sama juttu, eikä lääkäri osannut oikein sanoa mistä voisi johtua. Itse kuitenkin päättelin, että kyse voisi olla streptokokki b:stä mikä löytyi nyt raskausaikana. Ensin virtsateistä ja myöhemmin emättimestä. Virtsatulehdus hoidettiin 5 pv antibiooteilla ja oli aika alkuraskaudessa. Kannattaa pyytää että toi bakteeri tutkitaan, meinaan se on tosi yleinen. Harvoin aiheuttaa ongelmia, mut isotkin riskit on silloin jos vastasyntynyt saa sen. (Guuglettamalla löytyy lisätietoa). Synnytyksessä toi bakteeri siis huomioidaan niin, että pari tuntia laitetaan tipassa menemään äidille antibioottia, ettei tarttuisi vauvaan. Itse siis oon aatellut että jonkinlaista tulehdusta olisi päällä ja sen takia limakalvot arat. Saattaa johtua jostain muustakin. Tietyt asennot oon huomannut vähän paremmaksi ku toiset ja tietty liukasteen kera sentään jotenkin onnistuu. Toivottavasti vaivaa häviää synnytyksen myötä!
 
Nyt menossa rv 11+3 ja kuvioihin on astunut yhdyntäkipu. Tälläistä ei ole koskaan ennen ollut, ei esikoistakaan odottaessa.
Kipu tuntuu koko kohdussa, mutta eniten kohdunsuulla ja yhdynnän jälkeen tuntuu kun koko kohtua jomottais kipeesti. Se kipu tulee nimenomaan siitä kun mies "osuu pohjaan". Aluksi sitä kipua esiintyi vain takaapäin työstäessä, mut nyt ihan kaikissa mahdollisissa asennoissa. Onko kenelläkään muulla kokemusta tai tietoa mistä vois johtua? Helpottaakohan tää koskaan vai onko tää tällästä koko loppuraskauden..? : /
 
LauraElina, mulla oli täysin sama juttu ja jatkui koko loppuraskauden. Kivut tosin alko mulla jo aiemmin eli ihan alusta asti oli. Piti vaan olla osumatta pohjaan joten aika säätämiseksi seksi meni. Eli meillä ei ainakaa löytyny mitää konstia jolla ois helpottanu tuota:( Viimesil viikoil siitä ei kyl enää välittäny ku toivo et jos se muksu vaa ny tulis ulos emoticon (ja sillähää se synnytys lähtiki käyntii)
 
LauraElina ja spösötin täälä sama juttu. Täälä kans yhdyntä kivut alusta asti olleet ja viime raskaudessa loppua kohden vaan voimistui....
Toki mulle on nyt tullut sellainen kausi, ettei tee edes yhtään mieli harrastella....Iltaisin kyllä tulee sellainen, että vov, mitäs jos nyt, ja oon ihan fiiliksissä; mutta yhtäkkiä kesken kaiken fiilikset katoaa ! Odotan innolla, että menee tämä kausi ohi ! 
 
Takaisin
Top