YÖKUKKUMISKESKUSTELUA

Täällä kans kukutaan! Neiti kyllä on jo hiipumassa transsiin, mutta ite ei aina osaa nukahtaa heti kun on mahdollisuus...
 
Me kukuttiin ja kiukuttiin kunnes otin viereen ja siihen se sit nukahti :D Neiti oppinu miten äitiltä saa periks :D
 
Meidän pinnis on niin täynnä tavaraa ettei sinne mitää vauvaa ees mahtuis! :D Meillä nukkuu neiti siis vallan vieressä. ♡ Hänellä on sängyssä oma pikku pesä. ♡
 
Plääh, taaskin kukun yksinäni. Tissihommelit on tältä erää hoideltu, neiti on tuhissu jo hyvän aikaa tyyväisenä, mutta ite ei vaan saa unta!

Oloa ei helpota yhtään tämä perkuleen kohtutulehdus... Aamulla olin vielä ihan ok (no yöllä olin joutunu juosta vessassa ja vaihtaan pikkuhousuja kun aloin vuotaa aikalailla) mutta ihan silmissä romahti yleiskunto. Mies tuli esikoisen kans salilta puolen pvän aikaan ja silloin sanoin et ei oo kaikki hyvin ku sattuu selkään ja mahaan ja vuodan nii paljon, kahden aikaan lähdettiin päivystykseen ja kuuden aikaan kun päästiin lähteen sieltä ni kävelin jo seiniä pitkin kun sattu niin kovasti. Siitä asti ollu makuulla, muuten kyllä pärjään mutta kun pitää nousta tai liikkua edes vähän niin oikeen vedet tulee silmiin kun sattuu kohtuun! Johan siitä edellisestä tulehduksesta on kolme viikkoo....

Kauher avautuminen. :D
 
Plääh, taaskin kukun yksinäni. Tissihommelit on tältä erää hoideltu, neiti on tuhissu jo hyvän aikaa tyyväisenä, mutta ite ei vaan saa unta!
...
Et kuku yksin :) Mä oon kans koittanut nukahtaa jo pitkälle toista tuntia mut ei uni tule. Nyt kun ei eppariin satu, kutittaa. Hyvä, tarkoittaa paranemista, mut häirittee rentoutumista.

Kuin se tulehdus tolleen uusii? Vai eikö se parantunut ekalla kerralla kunolla?
 
Siis en mä ymmärrä! Ainakin viimeks kaikki oireet hävis ja olin ku uudestisyntyny ab-kuurin jälkeen. Sillon eka kerralla mulla oli sit lähes kaikki kohtutulehduksen oireet, kun en osannu yhdistää niitä siihen vaan luulin voivani muuten vaan huonosti. Nyt alko vähän jomottaa selkää, sit aloin vuotaa ihan sikana ja sit tosiaan ihan muutamassa tunnissa heikkeni täysin. Tänään oon kiskonu maksimit särkylääkettä, ollu lähes levossa koko päivän ja siltikin on niin kipee et huhhuh!

Huomenna on vauvelin 6vk-neuvolalääkäri... Sinne aion kyllä mennä vaikka pää kainalossa! Muutenhan voisin sen siirtää mutta meillä on tanisteltu neitosen painon kanssa (ei nouse kunnolla, välillä tippuukin vähän), joten haluan kyllä nähdä mikä on tilanne...
 
Meilläkin seurataan painoa viikoittain :sad001 Ärsyttää kun neuvolantäti syyllistää mua kun paino ei nouse :sad001
 
Me käydään perjantaina puntarilla ihan omasta halusta :) Haluan varmuuden siitä, että vauva on saavuttanut syntymäpainonsa ennen kuin vien ulos tuota pikkuista.
 
Tsemppiä Lila-Aurora tohon tulehdukseen, toivottavasti se tokenis, ja kokonaan. Ärsyttävää!

Ja tsemppiä teidän painonkeräyksiinnekin. Kurjaa joutua huolehtiin siitäkin. Tiadalla on vähän helpompaa, kun näkee paljonko ruokaa menee mut tissistä on vielä vaikee arvatakin. Mut on se silti vaikee saada toista pakotettua syömään, mistä välineestä tahansa!
 
Joo täälläki painoo seuraillaan pari kertaa viikossa ja lisäks meillä on ollu neuvolasta vaaka lainassa että on voitu kotona ettei tilanne mee liian huonoks. No, tänään oltiin neuvolassa, ja lääkäri oli kyllä huolissaan, soitti konsultaatiota Taysin lastenlääkärille. Kontrolli otettiin nyt vielä omaan neuvolaan maanantaille ja jos ei sillon oo paino noussu tarpeeks niin tekee lähetteen Taysiin. Taas.
 
Positiivista on ettei tartte valvoa yksin. Tytär valvoo myös. Pitkälle neljättä tuntia. Tunnin päästä onkin sitten jo kuuden syöttö. Huoh!
 
Mä taas valvon edelleenkin aina yksin. Tyttö herää syömään, ja kun hommat on hoideltu, mua ei väsytä enää ollenkaan. Höh.

Onks teillä Riipitii tarkat syömäajat jostain tietystä syystä? Vai muuten vaan? Vai onko tytöllä vaan tarkka sisäinen kello?
 
Sisäinen kello toimii aika hyvin. Sama rytmi kuin mun heräämisillä raskausaikana, riippuu vähän syönnin tiheydestä. Ja noi mun ajatkin on vähän suurpiirteisiä, kuuden syöttö on jotain viiden ja seittemän väliltä tai se on kahdeksan syöttö :wink

Tänään alkuyön valvoin yksin, ei väsyttänyt syötön jälkeen. Nyt tytärkin on hereillä ja haluaa seurustella. Nukutaan siis huomennakin iltapäivään... Ärsyttää, kun se herää vaipanvaihtoon mut pakkohan se vaippa on vaihtaa, kun on täys lasti kyydissä.
 
Millon tää kahen tunnin välein syöminen loppuu?:sad001 Kun laitokselta tultiin kotiin nukku ronsu 5 tunnin yö unia,mutta sitten neuvolantäti käski alkaa herättää 2 tunnin välein syömään ja jumalauta tein työtä käskettyä ja nyt siis herätään 2 tunnin välein..:sad001 alkaa olee aika raastavaa :sad001 Kaiken kukkuraks tuntuu ettei toi maito käykkään ku kakka on vihreetä,mut läheppä vaihtaa sitä ku ei toinen valita mahaansa :/ Koliikki maitoo nimittäin on nii sit jos vaihdan tavalliseen nii tuleeko siitä vatsan väänteitä :sad001?
 
Tiia, uskalla reilusti kyseenalaistaa neuvolan ohjeita jos sun äidinvaisto ja maalaisjärki sanoo toisin! ♡ Sulla kun on vielä pullovauva niin sä tiedät tarkat määrät paljonko ronsuinen maitoa saa! Tissivauvan laskennallinen määrä on 30ml/h ja tota samaa mä oon käyttäny viitteenä pullon kanssa, vaikka korvike meillä onkin lisämaitona. Painonnousun kanssa ongelmia meillä(kin, eikös sielläkin?) ja sen takia tehostettua syöttöä. Neuvolasta sain ohjeen syöttää vauvaa kahden tunnin välein ja päälle pullottaa. Mähän en suostunu alkuunkaan tollaseen! Meillä pullotellaan päivällä kolmen tunnin välein 60ml ja päälle tissiä niin paljon ku maittaa. Yöllä mulla on klo soimassa 4,5 tunnin päästä vikasta syötöstä, ihan vaan varmuuden vuoks jos ei neiti sattuiskaan ite heräämään niin ei menis unet liian pitkiks. (Ei oo kyl vielä kertaakaan soinu se kello kun tyttö on heränny ite..) Yöllä annan pelkkää tissiä.

Tää on siis se mitä MINÄ teen ja MUN näkökulma asiaan, jokainen tietysti kuuntelee tai on kuuntelematta neuvolan tai jonkun muun ohjeita niinkus ite parhaakseen näkee. (Mut kyllä pullovauvan herättäminen kahden tunnin välein kuulostaa siltikin mun korvaan ihan naurettavalta ohjeelta...)
 
Riipitii meidän vaven kakka on kans vihreetä eikä oireile muuten. Välillä mahaa kipristää. Siskolta kysyin tänään tosta kakan väristä ni meinas ettei haittaa. Voi johtua siitä jos kakka ollu kauan suolessa. Meillä tiistaina neuvola ni aattelin siellä kysyä asiasta.
 
Joo painoa tarkkailtiin,muttei enää on nii hienosti lähteny nousuun :) Tuo ahmatti syö yöllä 90 ml 2-3 tunnin välein ku aloin herättelemään sitä työtä käskettyä,mut nyt se jotenki on alkanu syömään mua ku kaiken maailman antibiotit on itse äidillä :sad001 Tuskin enään on mahdollisya saada sitä 5 tunnin rytmiä takasin :sad001 Ehkä jonaon kauniina päivänä mäkin nukun :)
 
Kertokaa, mikä hormoni se on, joka estää nukkumisen vaikka väsyttää ja vauva nukkuu? Poistatan sen :mad:
 
Takaisin
Top