Vyötärön ympärys

Rosalina

Foorumin legenda
Kesäkuunmammat 2015
Kuinka paljon teiän masujen ympärys on?

Kun mittasin viimeksi niin oli 111cm, nyt jo 113cm! On siis isompi kupla kuin esikoista odottaessa (tai no nyt on kyllä enemmän tavaraa myös kyljissä, esikoismasu oli niin tyypillinen poikamasu kuin olla ja voi eli suoraan ja eteenpäin kuin jalkapallo:D). Olikohan masu silloin isoimmillaan 115 vai 118cm... Eli taidetaan nyt mennä ohi heittämällä. Tässä on sentään vielä (todennäköisesti) 11vkoa aikaa kasvatella tätä bubblea.:P
 
Katos, en ookaan koskaan mitannut :) kerta se on ensimmäinenkin.
Tulokseksi sain 102 cm. Onhan se vähän isompi kuin normaalisti oleva 65cm :D katotaas kuin paljon vielä paisuu, melkein voisi heittää veikkauksia...
Kyljissä ei ole mitään tavaraa, vähän lihasta luun päällä, eli kaikki massa on keskittynyt tuohon eteen venyttämään vatsanahkaa. Metrin pallo ♥
 
Ohhoh, onpa mun maha iso normaaliin verrattuna! 111,5cm oli mitta täällä, enpä oo aiemmin mitannu :)
 
Olipa kiva kuulla masupallojen ympärysmitat ;) En ole itsekkään aiemmin mitannut..en ole varmaankan edes uskaltanut kun omat mitat on jo tipotiessä, ainakin vielä toistaiseksi ;D.
No, mun tulos oli 106cm navan ympäri kun mittasin. Vielä on 9 viikkoa LA aikaan, mun mielestä tää koko on jo hyvä! Mut onko se niin että vielä kasvaa julmetusti?
 
Yohanna77, mulla ainakin kasvoi masu ihan kauheesti viimeisen kuukauden aikana... oikeen repesi :D ja oli kyllä iso jo ennen sitä, tai no samassa kokoluokassa mennään tässäkin raskaudessa. Vähän pelottaa että nyt käy samalla tavalla, saapi nähdä.. Onneksi ihmiset ovat erilaisia, niin ehkä tätä ei käy kaikille! :)
 
94cm ja nyt tosiaan se 28vk menossa, vielä on matkaa 12vk ainakin. Ehtii tämäkin yksiö laajentua ;D kiva kun joku hoksasin kysästä kun eihän tuota olisi muuten tajunnu mitata ! :) Kiva joskus vertailla jos/kun on uudelleen raskaana että miten pallero kasvaa :)
 
IIIK! :) viimeaikoina on joo kasvanut mullakin..eli jatkuu varmaan sit hurjempaa vielä! Äkkii ne yhdeksän viikkoo alta pois ettei ehdi revetä.. ;D Vaikka ne onkin kunnian merkit! Mitäs jos söis vähemmän ja alottais Aerobicin..? Heheh. Kun en mä enää mamma vaatteitakaan aikonut ostaa, vielä mahtuu nippanappa entiset mamma kuteet. Saas nähdä miten tän neidin käy mini neitosensa kanssa;DD Mut toivon sulle että et taas ihan mahottomiin pullahda! ;D
 
Eipä ole minullekaan tullut mieleen mitata vyötärönympärystää. 97 cm oli ja nyt siis viikkoja 28+5. Sf-mitta oli 27 cm pari päivää sitten et kai sitä ihan kohtuullisen kokoisia tässä vielä ollaan :)
 
103 cm. Ja nyt on viikkoja kasassa 30+3. Nyt en yhtään muista, kuinka suureks tuo ympärtysmitta kasvoi esikoisen aikaan. Oon ehkä (toivottavasti) kirjoittanut sen jonnekin ylös :)

Esikoisen aikana mulle tuli ensimmäiset raskausarvet vasta viikolla 41+... Arvatkaa, harmittiko silloin?!?!? Silloin vatsa lässähti alaspäin yhdessä yössä, ja sai aivan uuden ulottuvuuden... No, onneks niitä arpia tuli vähän ja haalistuivat pikkuhiljaa. Mutta eihän niille tosiaan hirveästi voi mitään.

Vatsan muoto saattaa siis muuttua vielä sen mukaan, miten päin ja millä korkeudella vauva hengaa. Tällä hetkellä meidän vauvalla on vielä niin paljon tilaa, että hän kääntyy ympäri monta kertaa päivässä/viikossa. Odottelen koko ajan, että hän jäis paikoilleen, ja mielellään pää alaspäin, kiitos! :D
 
Mittasinpas taas. Viimeksi siis oli 113cm / 28+6 ja nyt oli, tadaa, edelleen 113cm (31+1). Tämä kertonee myös osaltaan siitä, että tyttönen on laskeutunut, koska ei oo ympärys kasvanu kahdessa viikossa yhtään. :P
 
No siitäkös se tietty johtuu! :D mittasin myös, ja sama lukema kuin reilu kaksi viikkoa sitten.

Mistä kohtaa muuten mittailette? Kun jos ottaa vyötärön kohdalta napaan, niin aika viistosti tuo mitta tulee mahan roikkuessa tuolla alhaalla. Mutta taitaa olla isoin kohta. Vai pitäisikö navan kohdalta vaakasuorasti?
 
Mä otan suoraan navan kohdalta. Mulla on kätevästi iso luomi samassa linjassa navan kans tuolla lähempänä vasenta kylkeä. Katon, että mitta menee suoraan niiden molempien yli niin pitäis tulla aina suht sama ja tarkka mitta.:DD
 
Pari päivää sitte mittasin uusiksi, ja näytti mahan ympärys puoli senttiä kasvaneen edellisestä. Elikkä nyt 112 :)
 
Vyötärönympätys on 99cm ja viikkoja on 34+3. Kuinkahan massu kasvaa loppuaikana? Odotan ensimmäistä joten ei ole aiempaa kokemusta.
 
Aikas yksilöllistä on miten masu kasvaa... Mulla ainakin tuli loppuvaiheessa vielä ympärystä ihan kiitettävästi, kun esikoista odotin, kun masu sojotti niin suoraan eteenpäin kuin potkupallo.:P Ja ymmärrettäväähän se on siinäkin mielessä, että vaavit pulskistuu viimeisinä viikkoina aikas paljon, joten pakko sen kasvun on jossain näkyä.
Toki sit vauvan laskeutuminen alemmas voi viedä sentin pari ainaski vyötärömittaa ns. takasinpäin.+)
Mulla oli vajaan sentin verran tullu mittaa lisää viime kerrasta, kun eilen mittasin (eli 32+2).
 
Pakko oli minunkin mitata. Nyt viikkoja 34+4 ja masun ympärys n.101 cm. Aika pieni pallo tuo tuossa on, mutta ei se aikaisemmissakaan raskauksissa ole juuri tätä isommaksi kasvanut.
 
Kasvaa kasvaa... Rvk:ja 34+5 ja masumutta 115cm! Alkaa olla iso ja vielä vaan pullistuu...:P
 
Täällä kanssa tänään mitattu vyötärönympärys. Rv 35+1 ja mitta 110 cm. Esikoisella se oli päivää ennen synnytystä 111 cm, joten tästä tulee vieläkin isompi pallo :) (Esikoinen ei siis ennen sairaalaan menoa ollut vielä edes laskeutunut)
 
Takaisin
Top