Vyöhyketerapialla raskaaksi 1 1/2 vuoden yrityksen jälkeen

Mimmuli

Vasta-alkaja
Moi.Meillä oli takana puolitoista vuotta tuloksetonta yritystä, ei yhtään raskautta alulle saatu.
Olin syönyt pillereitä useiden vuosien ajan ennen yritystä. Sitten kaverini suositteli vyöhyketerapiaa
ja aloin käydä ihan huvikseni. Vyöhyke "herätti" kehoni pillereiden jäljiltä siten, että ensimmäistä kertaa
tunsin jopa ovulaation jälkeisen lämmön kuumeen tunteena ja kroppa oli muutenkin hyvinvoivampi.
Ehdin käydä 4 kertaa vyöhykkeessä, kun yhtäkkiä menkat olivatkin myöhässä ja pam olin raskaana.
En voinut uskoa asiaa todeksi, mutta nyt rv 12 jo menossa:)
Vyöhykkeessä kävi samaan aikaan viisi muutakin naista raskautumisen toivossa, joten en ollut ainoa!
Kokeilkaa ihmeessä vyöhyketerapiaa, uskon täysin, että meillä se sai haikaran liikkeelle:)
 
Hei mimmuli!

Itse olen kuullut samanlaisia tarinoita tuon vyöhyketerapian hyödyistä. Meillä saman verran, piltoistavuotta yritystä jo eikä ole tärpännyt. Terveydenhoitajani ei uskonut tämän toimivan ollenkaan kun kerroin varanneeni ajan vyöhykkeeseen, mutta ei tää tilanne nyt voi huonommaksikaan muuttua sen johdosta. Parin päivän päästä on aika varattuna sinne, ja osuu juuri ovulaatiota ennen, eli tärppiä odotellaan sitten..Pakko vaan jaksaa kokeilla kaikkea mahdollista!
 
Heippa Sarina!

Kuinka kävi raskautumisen suhteen,onko vyöhyketerapiasta ollut sulle hyötyä? oon myös itse miettinyt että pitäisiköhän sitä kokeilla, kun ei siinä varmaan mitään menetäkkään vaikka kokeilee. Meillä yli vuosi jo yritystä takana. Ja millaisessa hintahaarukassa vyöhyketerapiat liikkuu? vaikka varmaan riippuu kyllä vähän paikkakunnistakin. Itse en tiedä ees yhtään paikkaa, missä voisi vyöhyketeerapiassa käydä ainakaan meidän pikku kylässä...
 
Täällä kirjoittelee 33-vuotias ensiraskauttaan yrittävä. Vasta kuukausi sitten kuparikierukka poistettu, niin etten vielä osaa sanoa, onko raskautuminen helppoa vai vaikeaa omalla kohdallani.

Itse olen käynyt alkuvuodesta lähtien kerran kuussa vyöhyketerapiassa, mutten raskauden toivossa vaan muista syistä. Vyöhyketerapia on auttanut lievään masennukseeni, kirkastanut elämääni ja rentouttanut niin kehoani kuin mieltäni huomattavasti [:)]. Seuraava aika on varattuna perjantaille ja juttujanne luettuani lähetin kyselyviestiä terapeutilleni, että onko nyt turvallista terapiaan tulla, kun raskauden mahdollisuus on olemassa.

Niin ja *Mirella*: asun pääkaupunkiseudulla ja olen maksanut 1,5h vyöhyketerapiastani 40€. Toivottavasti löydät itsellesi sopivan paikan [;)].

-Riina
 
Kiitos Riina75 hinta tiedosta, löysinkin jo täältä paikkakunnalta ihmisen jonka luona voi käydä vyöhykkeessä, täytyy vielä vaa soittaa ja varata aika jos tällä kierrolla ei raskaus ala, itsellä ollut myös pitkän aikaa lievää masennusta ja stressiä niin josko siitä olisi apua myös siihen.
 
Itse olen syntynyt vyöhyketerapian tuloksena.
Taitaa se sittenkin toimia.

Vanhemmilla oli yritystä silloin 8v ja lukuisia keskenmenoja välissä.
 
Etsin tänään netistä vyöhyketerapeuttia sekä asuin- että työskentelypaikkakunnalta. En löytänyt mieleistä, kun en haluaisi kenenkään kotiin mennä hoitoja saamaan... Kiinnostaisi kovasti kokeilla vyöhyketerapiaa, kun olen vähän samantapaista kokeillut Aasian maissa. Olishan noita syitä... päänsärky, ylipaino ja raskauden yritys. [:-]
 
Hei vaan kaikille, olen uusi jäsen näillä sivuilla, vaikka pidempään olen palstaa jo seurannut sivusta [:D]
Ajattelin tarttua heti tähän keskusteluun, koska kävin tänään vyöhyketerapiassa mm. vauvatoiveet mielessä. Söin vuosikausia pillereitä ja ensinnäkin menkkojen alku kesti pitkään pillereiden lopettamisen jälkeen, ja kierto alkoikin vyöhyketerapian avulla. Niin ainakin uskon, koska parin hoitokerran jälkeen alkoi tapahtumaan. Noh alkuun kierto oli epäsäännöllinen, mutta nyt ensi kertaa oli 28 päivää, siis tänään.
Jippii!! [:)]
Nyt siis alkaa tosi yrittäminen ja otan nyt kuurina viikon välein vyöhyketerapiaa. Terapeutti suositteli näin kertoessani tilanteesta ja vauvahaaveistani. Eli hän tekee käsittelyn, josta voi olla apua. Toivottavasti! En nyt tietenkään uppoudu mihinkään liiallisiin haaveisiin, mutta itse olen valmis kokeilemaan tätä apukeinoa, ihan jo ainakin rentoutusmielessä :)
 
En ole tällä palstalla aikaisemmin vieraillut, koska olin niin onnekas, että tärppäsi jo kuukauden yrittämisen jälkeen (vaikka olen yli 30v). Ennen kuin aloimme lasta yrittää ehdin käydä 9 kk vyöhyketerapiassa (kerran kuussa) yleisen terveyden kohentamiseksi ja toisaalta siksi, että se on niin mukavaa. Niin että tiedä häntä, vaikka meidänkin kohdalla olisi ollut suotuisana vaikuttajana vyöhyketerapia. Lopetin sen siihen, kun aloimme yritykset, koska jostain olen sellaistakin kuullut, että ei saisi käydä, ainakaan raskauden alkuvaiheessa. Mutta en ole tästä varma. Tampereella maksoin tunnista vyöhyketerapiaa 40e.
(rv. 25+1)
 
Hei Sininen ja muut,
 
olen itse myös ymmärtänyt ja niin sanoi terapeuttikin, että raskauduttua ei vyöhyketerapiaa saa ottaa. Mutta nimenomaan tässä alussa voi auttaa kroppaa "orientoitumaan" raskautumisen suuntaan [:)] Mullakin yksi hoitokerta tulossa juuri ennen seuraavaa ovista, joten sitä odotellessa [;)] Tietty tilanteen mukaan edetään noiden hoitokertojen kanssa.
 
Hei!
Minulla on kolme lasta ennestään ja neljännestä olen haavelillut viimeiset 9-10 vuotta, nuorimmaiseni täyttää nyt kesällä 10v. Hänen jälkeensä minulla on ollut keskenmenoja vuosina 2003, 2004 ja 2006. Minulla on ylipainoa jonkunverran ja samalla vuosia sitten todettu PCO. Eli ovuloin todella harvakseltaan luomuna. Kuukautisetkaan eivät ole tulleet koskaan säännöllisesti ja viime vuosina vain Terolutin ansiosta säännöllisesti. Ilman Teroluttia kierto on ollut 70-150pv. Ja suurimman osan ajasta ollut kammottava olo. Lisäksi olen syönyt viimeiset 3 vuotta vielä metformiinia 1gX2/vrk. Aloin käymään vyöhyketerapiassa joskus lokakuussa 2009 kerran viikossa, joulun aikaan tuli taukoa 2-3 viikkoa mutta sitten jatkoin taas kerran viikossa käyntejä. Tammikuun 21pv. tunsin minulla ovulaatio-kipuja ja raskaustesti näytti positiivista helmikuun 5pv. Sen jälkeen en ole enää vyöhyketerapiaa ottanut, sillä se voi aíheuttaa myös keskenmenon, kohdun alueen pisteitä kun hieroo tarpeeksi loppuraskaudesta, lähtee synnytyskin käynnistymään. No itsekin ovulaation jälkeen kävin muistaakseni kahdesti vielä vyöhyketerapissa kun en tiennyt vielä olevani raskaana.
Tuota vyöhyketerapiaa suositellaan otettavaksi kerran viikossa 10-15 kertaa peräkkäin, sitten sen jälkeen voi harventaa käynti kertoja. Minullakin oli tarkoitus käydä toukokuun loppuun sitten joka toinen viikko mutta ei sitten tarvitsekaan. Täällä meillä vyöhyketerapia kestää 1h kerralla ja maksaa 30e.
 
Tämä menee hieman ohi aiheen, mutta kysyn kuitenkin...
Onko kenelläkään tietoa piikkimaton käytöstä raskauden aikana?

Tuolla kysymyspalstalla lääkäri uskoi, että voi käyttää muttei ainakaan minua vakuuttanut. Kommentoi suunnilleen että... "itämaissa käytetty ja kun valmistajakin sanoo sopivan". Mielestäni ainakin yhden piikkimaton mukana tulleessa ohjeessa kehotettiin välttämään käyttöä raskauden aikana, kun stimuloi kohtupisteitä.

En ole käynyt vyöhyketerapiassa, joten en yhtään tiedä minne kohtupisteet sijoittuvat. Olen kuullut yhdestä akupisteillä käynnistetystä synnytyksestä, enkä uskalla kokeilla nyt enää mattoani (ainakaan selvittämättä asiaa lisää ensin). Harmi, sillä se on mainio rentouttaja.
 
Heippa,
kerronpa minäkin kokemukseni vyöhyketerapiasta.
Eli kävin vyöhyketerapiassa, n. 3vkon välein ja tulin raskaaksi toisen käynnin jälkeen - se tosin päättyi keskenmenoon. Jatkoin vyöhyketerapiassa käyntiä, lähinnä hoidatin stressiä, koska todellakin suositellaan raskautumishaaveissa tuota kerran viikossa 10krt käyntiä. Vyöhyketerapeuttini ehdotti että kokeillaan aromaterapiaa ja tähän lähdin mukaan. Ja taas toisesta kierrosta tärppäsi, eli olen nyt raskaana. Ehdin syödä välillä Terolutejakin, mutta niistä en saanut apua - kierrot heitteli 19-39:n pvn väliä ja menkkakivut oli valtavat. Jo ekalla aromaterapia"kuurilla" kiertoni tasaantui 30 päivään ja sitten jo tärppäs.
Uskon todella luonnonmukaisiin menetelmiin ja omakohtaisesti voin suositella. Ei siitä ainakaan haittaa ole ja varmasti lempeämpi menetelmä keholle kuin suun kautta otettavat hormonit.

Ja kommentoinpa vielä tuota piikkimattoasiaa; mä en lähtis kyllä sitä käyttämään - se stimuloi todella myös kohtupistettä.
 
Moikka!

Meillä yritystä takana melkein vuosi ja aika lapsettomuusklinikalle oli jo varattu.
Ajattelin kokeilla vielä vyöhyketerapiaa, koska täällä palstalla siitä kerrottiin niin positiivisia kokemuksia.
Ensimmäisen kerran kävin juuri ennen ovulaatiota ja siitä viikon kuluttua vielä uudelleen.
Muitakin kertoja oli jo varattuna mutta sitten ilmestyikin raskaustestiin positiivinen tulos.
Uskomatonta mutta totta!

Itsellä vakaa usko, että vyöhyketerapia toimii, kokeilkaahan ihmeessä.
Toki siinä kierrossa kokeilin ensimmäiden kerran juoda punaviiniä tilkan joka päivä
kiinnittymisen aikoihin, että toki tämäkin varmasti vaikutti. Kaikkia on tullut kokeiltua.. [:D]
Lopputulos oli kuitenkin plussa, joten IHANAA!!

Mukavaa kevään odotusta!
 
Takaisin
Top