Vyöhyketerapia

Sohwia

Sanavalmis juttuseppä
Marraskuunmammat 2015
Elomammat 2017
Minua kiinnostaisi tietää, että olettekote kokeilleet vyöhyketerapiaa vauvalle ja millainen kokemus se oli?

Meillä kävi eilen ensimmäistä kertaa vyöhyketerapeutti ja kokemus oli ihan hyvä, vaikkakin vielä me ollaan miehen kanssa skeptisiä tai no lähinnä mies on. Kertoi kyllä ihan loogisia juttuja, että miten mikäkin vaikuttaa 8,5 kk:n ikäisen tyttäremme elämässä esim. mistä johtuu se, että tyttö nukkuu aika huonosti öisin ja päivisin . Ja ensi viikolla olisi uusi käynti ja varmasti otamme kolmannenkin, kun kerta anoppini maksaa koko lystin.
 
Olen kuullut paljon hyvää. Toki tekijöissä PALJON eroja.
Meillä kuopuksen kanssa käytiin helpotusta koliikiin. Muutaman kerran jälkeen alkoikin helpottaa! Toki siinä asiaan saattoi vaikuttaa myös se maaginen 3kk ikä joka alkoi olla silloin saavutettu. Aiemmin olisin toki mennyt, jos olisin silloin vaan moisesta tiennyt.
 
Käytiin vauvan kanssa etsimässä apua koliikkiin, ei auttanut. Maksettiin 3 kertaa, jotka suositeltiin, hierottiin kotiohjeilla kotona jne. mutta ei mitään hyötyä.
 
Käytettiin meidän poikaa sillon kun oli ihan pieni vyöhiksessä, koska oli kovin itkunen jatkuvasti ja paljon mahavaivoja. Muutaman kerran viety nyt vähän isompanakin. Itse käyn joka kuukausi. On ollu ainakin itelle paljon apua ja vauvalle.
 
Kuten outomamma sanoi niin tekijöissä on hullun paljon eroa.

Mä käytin esikoista kaksi kertaa mahavaivojen takia, ekalla kerralla itku muuttui ähinäksi ja toisen kerran jälkeen ähinäkin jäi pois. Eli apua oli. :) kuopusta kanssa käytin kaksi kertaa, ja saatiin myös hetkellistä helpotusta, mutta myöhemmin vauvalta löydettiin refluksia, eikä tuo terapia sitä poista.

Oon kuullu myös että korvatulehduksiin on ollu monella tuosta terapiasta apua.
 
Käytin kuukauden ikäistä vauvaa, ei varsinaista vaivaa ollut kylläkään. Mutta sen jälkeen oli. Vauva huusi ja itki viikon. Ensin oli päivän kakkaamatta (normaalisti kakkasi n. 5krt/vrk, ja tätä yritettiin hoitaa ettei kakkaisi kuin kerran-pari päivässä) ja sen jälkeen kakkasikin jo 10krt/vrk.
Toki sai hän avattua niskasta jumin, jonka ansiosta vauva sai mahallaan nostettua päänsä ja jopa koko yläkroppaansa ylemmäs kuin aiemmin.
Taisi meille osua vyöhyketerapeutti, joka ei kauheen hyvin vauvoja osannut hoitaa. Jäi silti sen verran huono fiilis tuosta kokemuksesta, että tuskinpa tulee enää käytettyä.
 
Mä oon käyttänny aikanaan toisiksi vanhintani vyöhyketerapiassa. Hän kärsi kovista vatsavaivoista reilu 2kk:n iästä alkaen. Kannoin häntä yleensä yöt, koska itki kipuaan muutoin. Häntä ei voinut pitää selällään, puettaessa tai riisuttaessa, koska itki kovin.


Ensimmäisen kerran vyöhyketerapiasta tullessamme laskin pojan sängyn päälle riisuakseni ulkovaatteet. Poika nukahti siihen. Se oli ihan ällistyttävää. Käytiin muistaakseni viis kertaa ja vatsavaivat jäivät siihen.

Voin vain suositella oman kokemukseni pohjalta!
 
Tyttö oli noin kuukauden kun meillä kävi kotona 3kertaa hieromassa eräs taitava nainen. Apua oli todellakin, vatsavaivat helpottuivat jo ekan kerran jälkeen!

Todellakin suosittelen! Saatiin myös helpot kotihieronta ohjeet ja niitä käytetään edelleen silloin tällöin, tyttö nyt 5kk.
 
Jotkut tutut ovat saaneet apua myös kun vauva ei mielellään käännä päätään tiettyyn suuntaan. Ja sitten neuvolassa keskusteltiin pahkoista ja joissakin tapauksissa vyöhyketerapiasta on ollut hyötyä sen hoidossa. Mutta on siis oikeasti eroja henkilöissä, hoidoissa ja vaivoissa. Ja joillekin se auttaa, toisille ei.
 
Takaisin
Top