Vuoden 2015 pikkusisarukset <3

Eevei, jos joku susta ajattelee jotain negatiivista niin se kertoo paljon siitä ajattelijasta mutta ei niin yhtään mitään susta :Heartred
Nyt keskityt lepäämään ja pitämään pienen sisällä siihen asti että viikkoja on tarpeeksi :Heartred
 
Pikkuruusu, kovasti olen pahoillani puolestanne :sad001 ei tähän oikein löydy mitään järkeviä sanoja..
 
Mä haluun takas fb ryhmään, osaako joku auttaa? Mä vaan en keksi kui pääsisin liittymään. xD Nyt jo kamala ikävä teit kaikkii siel, kun täälläkin niin vaisua. :P
 
Onnea Hennannaa!!! :)

Ja Mamiallekin on varmaan jo käärö syntynyt...?

Mites muutama muu plussannut, koska teillä laskettu aika? :)
 
Täällä laskettu aika 22.11.

Inhottava alkuraskaus oli kaikkine pahoinvointeineen ja vatsatauteineen, mutta nyt alkaa jo helpottaa kun viikkojakin 16+1. Haikea olo toisaalta kun on puhuttu että tämä jäisi meidän viimeiseksi :) maha on jo niin suuri että ei ole epäselvää odotetaanko vaiko eikö :D
 
31+0. Viikot menee hurrrrjaa vauhtia. Maha on iso. Syyskuun esikoinen on alkanut yhä enenevissä määrin osoittaa omaa tahtoaan ja kiukutella, niin vie kyllä hyvin tämän mamman energiat..
 
Ja vielä vähän kuulumisia. Elmahan on siis jo pian puolivuotias! Nyt on aloitettu soseiden syönti, menee jo kasvis-, liha- ja hedelmäsoseet sekä puuro. Nyt ollaan siis pikkuhiljaa menossa kohti sitä, että päästään lisämaidoista eroon, jee! Olen muuten aika kovasti tehnyt tällä kertaa töitä tuon imetyksen suhteen, ja olen niin onnellinen ja iloinen että lähes onnistuin pääsemään täysimetykselle.
Elli tykkää siskosta kovasti, auttaa vaipanvaihdossa ja tahtoisi kovasti siskon kanssa tanssia ja leikkiä. Viihdyttää Elmaa hetkittäin jos pyydän ja melkein päivittäin haluaa pitää kainalossa... hellyttävää!
 
puapru: uskomatonta, että Elma on jo kohta puolivuotias! Vastahan hän syntyi :eek: Huippu juttu, että imetys on teillä sujunut hyvin. Itseä mietityttää, että miten Juuso antaa meidän olla rauhassa imetysten ajan..
 
No niinpä!!
Kyllähän se alkuun meinasi olla haastavaa kun vauva koko ajan melkein rinnalla, meillä onneksi isäntä oli aika pitkään kotona niin hän sitten pitkälti touhusi Ellin kanssa. Elli on muutenkin sellainen isin tyttö... :Heartred

Käytiin tänään ottamassa passeja varten kuvat, josko joskus päästäisiin jonnekin ulkomaille lähtemään?
 

Liitteet

  • 003.JPG
    003.JPG
    44.3 KB · Katsottu: 28
Kiitos onnitteluista! :) kyllä sitä vaan on onnellinen näistä kahdesta ihanuudesta. Sydän pakahtuu :Heartred

Kuulostaa kivalta puapru! Meneepä aika tosiaan nopeasti kun pienempikin on jo niin"iso":)
 
Meilläkin menee muuten imetys tällä kertaa tosi paljon kivemmin! Saa siis myös pullosta maitoa, mutta pääsääntösesti tällä kertaa rintamaitoa:) on tosi kiva fiilis siitä mullakin!

Mulla muuten jäi taas se istukka kiinni. Tällä kertaa ilman vuotoa niin vältyttiin nukutukselta. Vaikka se käsinirrotus melkoinen kokemus olikin, kun olin hereillä. Mulla tuli myös sen yhteydessä kohdun seinämään haavauma. Siinä jännittyneenä kuuntelin, kun puhuivat verisuihkusta että mitäköhän tapahtuu.. Menetin yhteensä 2,2 litraa verta, mutta se korjattiin verensiirrolla myöhemmin. Muuten synntys sujui tosi mukavasti, vaikka koin tän kertaisen kivuliaammaksi kuin ensimmäisen. Aika onneks kultaa muistot:)
 
Oih.. mä vältyin siltä istukan irrottamiselta, tällä kertaa. Puudutukseksi valittiin epiduraali koska spinaali kuulema lisää riskiä sille ettei istukka itse irtoa. Lisäksi sain kyllä jo hyvissä ajoin tipassa oksitosiinia(?) auttamaan irtoamista.
Ja minustakin tämä toinen kerta teki kipeämpää, puudutus nimittäin vaikutti eri alueella. Ellin synnytyksessä hävisi supistusten tuntu oikeastaan kokonaan, nyt tunsin sekä supistukset että repeämät mitkä tuli.... Mutta mä olisin ihan valmis synnyttämään jo lisääkin! :wink
 
Meitsillä on la 29.9.
Maha on ihan erilainen ja erimallinen ku esikoiselta, vaikka poika olis nytkin tulossa. Nyt tuntuu, että olis paljon pienempikin tässä vaiheessa. Nyt siis rv 27 menos :)
 
Päivitelläänpä tännekin kuulumisia...meille syntyi pikkusisko lauantaina 12.9., viikoilla 40+5. Loppuvaiheessa raskautta seurattiin äitipolilla ja kokoa ultrattiin tarkemmin. Vielä varhaistetussa yliaikaiskontrollissa viime perjantaina sanoivat, että ei oo yli 3,5 kg, ehkä sellanen 3,6 kiloa korkeintaan. Jäin siitä sitten käynnistykseen ja lauantai-iltana synnytin 49 cm pituisen ja....4145 g painoisen tytön :D Että se niistä kokoarvioista :D Päästiin tänään kotiin ja kokemuksena synnytys oli käynnistyksestä (jälleen Cytotec ja tällä kertaa myös kalvojen puhkaisu ja oksitosiinitippa...) huolimatta hyvä kokemus. Aiemmista pahoista repeämistä huolimatta halusin synnyttää alateitse ja sen onneksi myös pystyin tekemään. Tällä kertaa ponnistus oli vain 8 minuuttia ja repeämiä ei epparin lisäksi tullut. Ja eppari on kyllä pikkunaarmu viimekertaisiin verrattuna :D Nyt ollaan kotona ja isoveikka ensimmäisenä tuli silittelemään, laski siskon sormet ja sitten antoi pusun ja halin.

Mukavaa syksyä kaikille :)
 
Takaisin
Top