Voisitko syödä sirkkoja?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Aina välillä kävelee vastaan Vau:n artikkeli sirkkojen (ja vähän muidenkin) syömisestä. Niinpä olen pohtinut että voisinko itse syödä niitä ja muita artikkelissa esiintyvän perheen herkkuja. Sirkkoja saattaisin ehkä maistaakin, sopivasti valmistettuna, jos jossain tulisi vastaan. Madot ja kotilot sen sijaan tuntuu ajatuksena sen verran limaiselta ja ällöttävältä että taitaisi jäädä kokeilematta, vaikka etanat taitaa olla vähän ns. normaalimpikin herkku täällä kotosuomessakin. Ainakin niitä joidenkin ravintoloiden ruokalistoilla näkyy. Taitaisi kylläkin jäädä sirkkojenkin suhteen pelkkään maistamiseen. En usko että niitä kotiin ruokapöytään olisin hankkimassa vaikka niitä ilmestyisi lähikauppaan.

Miltä teistä nämä eksoottisemmat "herkut" kuulostaa? Voisitteko ajatella syövänne?
 
Kaipa tota vaihtoehto proteiinia voisin maistaa, miks ei? Etanatkin on mun suurinta herkkua niin ötökkä kun ötökkä:p jos joku siis mulle valmistais öttiäis aterian niin voisin syödäkkin:wink
 
Ite oon ehdottomasti sitä mieltä että sirkat ja muut öttiäiset käyttöön vaan! :p Kun kerran niitä etanoita syön, niin miksi ei sitten kotipihasta löytyviä kotiloitakin? (Siksi että mies kielsi mua pistämästä mitään puhdistuskuurilla olevien kotiloiden farmia pystyyn keittiöön. :rolleyes:) Tuo Vargynjan mainitsema artikkeli on tullut luettua, ja mun mielestä kuulosti erittäin järkevältä ja jotenkin... Noh, mun jutulta tuollainen kokeellisuus ja ekologisuus. Jahka (kotimaista) sirkkajauhoa siis lähimmästä Prismasta saa niin rupean kyllä sen käyttöön perehtymään saman tien. Olen kumminkin sen verran aatteellinen, ja fakta nyt vaan on se että tää pallo ei oikein kestä tämänhetkistä lihatuotantoa. Siksipä itse lihaa en syökään.
 
Jos pakko olisi, niin kaipa niitä voisi syödä. Vapaaehtoisesti en todellakaan söisi, kuten en syö nilviäisiäkään.
 
Tuota juttua en oo kyllä lukenut. Mut siis en syö lihaa, niin ajatus että söisin ötököitä tuntuu kyllä vieraalta. Mutta ehdottomasti oon sitä mieltä et hyvä että näitä uusia proteiineja tulee markkinoille.
 
Olen E-Afrikassa syönytkin. Eipä sen kummoisempia. Ihan hotellin aamiaisella pääsi kokeilemaan :D Toisaalta joku tutkija kommentoi, että Suomessa fiksuinta olisi hyönteisten sijaan hyödyntää proteiinin lähteenä ensialkuun järvikalat.
 
Takaisin
Top