Voinkohan olla raskaana?

mimic

Vasta-alkaja
Heippa! Voisikohan olla mahdollista että olisin raskaana?

Olemme mieheni kanssa käyttäneet ehkäisynä keskeytettyä yhdyntää, ja on toiminut meillä hyvin. Ovulaatio oli tossa 11.3, jonka jälkeen 20. pvä illalla tuli vaaleanpunaista vuotoa vessapaperiin.

Ihmettelin vähän että menkat alkoivat aiemmin kun pitäisi, ja vielä outoon aikaan, sillä ne alkaa minulla aina aamulla (kuukautisten pitäisi alkaa tänään 25. pvä) ja laitoin sitten yöksi tampoonin. Aamuyöllä menin vaihtamaan sen, mutta se oli täysin valkoinen, ei yhtään punertava tai ruskea?? Sen jälkeen ei ole tullut muuta kuin kauheasti värintöntä limaa, pitää käyttää ihan pikkuhousunsuojia.

Väsymystä on ollut reilun viikon aivan kauheasti, vaikka olen nukkunut aivan normaalisti 7-8h yössä, kuten aina. Olen tullut tälle samaiselle miehelle raskaaksi kolme vuotta sitten, pillerit pettivät. Raskaus meni kesken. Sen jälkeen olemme käyttäneet vain tätä keskeytettyä yhdyntää.

Välillä on vatsaa vähän nipistellyt, mutta ei muuten ole ollut särkyä. Rinnat hyvin arat (sattuu kävellessä), lämpö on koholla, ja kauhea nälkä koko ajan, mutta olo ei ole muuten samanlainen kuin ollessani raskaana. Ei siis ole sellaista oloa että kehossa olisi jotain ylimääräistä. Viime raskaudessa tajusin olevani raskaana vasta rv 12, sillä en ottanut oireita kauhean "tosissani", odottelin vain että missä kuukautiset viipyvät.

Voihan se olla että menkat alkavat kohta, mutta olen vain tottunut siihen että aamulla ne aina alkavat, ja aina oikeana päivänä. Vasta tänään oikeastaan havahduin siihen että raskauden mahdollisuus on olemassa, eli mahdollisen stressin takia eivät voi olla "myöhässä", sillä stessannut en ole ollut lainkaan.

Tänään oli vapaapäivä, ja herättyäni huomasin nukkuneeni melkein 13 tuntia. Ei minulla muutenkaan tällaisia "oireita" ole ikinä kuukautisten aikaan, vaan olen silloin jatkuvasti pahalla päällä ja vatsa todella kipeä, rinnatkin ovat arat joo, mutta ei käveleminen niihin satu, vaan sattuu vain silloin jos niihin koskee. Nämä eivät päde tällä hetkellä, olo on vaan hyvin hyvin väsynyt. Ja nälättää, napsin jatkuvasti jotain pientä mitä kaapista löytyy.

Emme ole yrittäneet saada lasta (elämäntilanne sellainen että opinnot minulla vielä kesken), mutta jos se nyt on tullakseen, niin tottakai pidämme sen. Ja jos nyt sitten onkin niin että en ole raskaana, niin mitä tuo vuoto sitten oli?? Mitään tuollaista ei ole ennen tapahtunut...

En ole ennen kirjoittanut tälle palstalle, joten en tiedä menikö edes oikeaan osioon.
 
Jos ei kuukautiset ala, niin testin tekoon vaan. :) Sillähän se todennäköisimmin selviää. Onhan se raskaus ihan mahdollinen kuitenkin. Eikä oireiden erilaisuuskaan välttämättä merkitse mitään, kyllähän saman odottajan raskaudet voivat olla hyvinkin erilaisia. Monilla varmasti on kuvailemasi kaltaisia raskausoireita, ja toisilla taas tuollaisia oireita, vaikkei raskaus alakaan. Tai ainakaan etene.

Jos ei kuukautiset ala ja testi näyttää positiivista, niin tsemppiä jatkoon! Usein asiat järjestyvät, vaikka raskauden ajankohta ei olisikaan suunniteltu.
 
Takaisin
Top