Voimauttavat hetket vauvan kanssa

Eea

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Marrasmammat 2016
Kesäkuun äidit 2019
Olisi ihana päästä kurkistamaan teidän parhaisiin hetkiin vauvan kanssa :) ihan siellä arjen ja juhlan keskellä. Tulee niin paljon puhuttua ja jaettua vain tästä väsymyksestä ja haasteista joka päivä.

Millaisia kauniita hetkiä ootte vauvan kanssa kokeneet? Jaettaisiinko niitä? Mikä teitä tällä hetkellä voimauttava vauvan kans puuhaillessa? Millaisia ajatuksia teissä herää, kun katsotte sitä omaa pientä ihmettä? Onko vauva saanut sinut nauramaan?

Huomaan, että monelle tämä vauva-aika on todella kuluttavaa, joten ajattelin, että olisi ihana myös kuulla niitä vauvan tuoksuisia asioita ja muistoja. Positiivista kehiin, voimaudutaan yhdessä.
 
Muokattu viimeksi:
Mua on huvittanut se, kun vauva on pyytänyt maitoa toki tähänkin asti omilla merkeillään, mutta nyt sitten osaa jo äännähtää/Jokelaa vaativasti. :) jotenkin niin suloista!

Mua voimauttava ne hetket, kun näen vauvan jonkun toisen sylissä. Tulee ihana ja turvallinen olo. Koen silloin että en ole yksin vastuussa ja että ompas hän uskomattoman ihana ja niin tyytyväisen näköinen. Koen silloin onnistumista.
 
Musta on ihanaa kun vaikka luen esikoiselle iltasatua, niin molemmat lapset on sylissä yhtä aikaa. Siinä on mun perhe valmis. Syödessään vauva pitää tiukkaan kiinni sormesta tai mun paidanreunasta ja sydän meinaa pakahtua. Tää pieni ihminen luottaa minuun täysin. Ja minä rakastan näitä kahta enemmän kuin ikinä kuvittelin pystyväni jotain rakastaa.

piipaa ja poika 13vk 4pv
 
Minä olen nauttinut tästä vauva-ajasta vielä enemmän kuin kuvittelin.

Tämä aamu alkoi niin, että vauva heräsi tukkoisena. Mies nousi niistämään ja pienen itkun jälkeen alkoi kuulua jokellusta, johon mies vastaili. Kuuntelin ihastuneena, vaikka olisin voinut jatkaa unia.

Suihkusta tullessani nuo kaksi istuivat sohvalla, vauva vähän ähisi lievästi tyytymöttömänä. Kävin viereen istumaan ja vauva väläytti leveän hymyn. Jee, maito saapui!

Eilen vauva jaksoi leikkiä lattialla kauan. Jutteli välillä minulle, välillä leluille. Heilutteli innokkaana raajojaan ja opetteli pitämään helistimestä kiinni. Otin kuvan harjoituksesta, jotta siskotkin näkevät. Molemmilta tuli heti ihastelevia kommentteja. Myös mies kuuli leikkimme ja tuli työhuoneesta katsomaan, kun kuulosti, että meillä on hauskaa. Niin olikin!
 
Se kun vauva väläyttää oikein leveän hymyn ja jokeltelee saa sydämen pakahtumaan :Heartred Kun katon tyttöö ni hyvä ettei kyyneleet tuu silmistä ku oon nii onnellinen siitä pienestä ja rakastan häntä yli kaiken. Ja ku tyttö on sylissä ni hää katsoo niillä pienillä silmillä suoraan silmiin oikein keskittyneenä ja sit näyttää ku hää naurais äänetöntä naurua :Heartred
 
Mä olen aikaisemminkin kertonut, miten nautin meidän hitaista aamuista: köllitään peiton allaalla ja seurustellaan, monesti juon vielä samalla aamukahvitkin. Ei voi alkaa päivä huonosti, kun sen saa aloittaa tuon pienen hassuttelijan kanssa. :Heartpink

Pitkin päivää tulee myös sellaisia hetkiä (mm. vauvan katse imettäessä, iloinen juttelu ja intensiivinen tuijotus kesken "leikin", hymyt nähdessään herätessään mut), että ajattelen etten vaihtaisi päivääkään pois tai että on uskomatonta, miten joku yhtä ihana kuin meidän tyttö luottaa (mm. mahan päällä ruokaillessa oikein heittäytyy sivulle päin nojatakseen, kun tietää mun käden olevan aina tukena siellä, missä tarvitaan) rakastaa mua niin paljon. En myöskään voi uskoa todeksi, että ollaan saatu miehen kanssa jotain näin täydellistä aikaiseksi.

Saan myös voimaa siitä, kun kerron päivittäin tytölle, miten paljon me isin kanssa rakastetaan häntä eikä kullan koskaan tarvitse olla yksin - aiheuttaa tosin myös vetistelyä. :rolleyes:
 
Vauva saa mut nauramaan kun on välillä sellainen jekkuilija. Joskus kun kitisee tyytymättömänä ja otan hänet tissille, niin ei nappaakaan tissistä kiinni vaan alkaa siinä hymyilemään vekkulin näköisenä. :D Myös silloin nauroin kun hän nauroi ääneen ekan kerran minulle. :)

Olen ihastellut lumoutuneena vauvan jumppaamista, kun hän liikuttaa käsiään ja jalkojaan rytmikkäästi. Hän on tosi suloinen kun jumpatessaan ilmeensä on niin keskittynyt. Ihanaa nähdä myös se, että vauva on kiinnostunut sisaruksistaan ja tykkää seurailla siskonsa ja veljensä puuhia, ja se kun hymyilee ja juttelee heille. :Heartred Tai kun oli äitini sylissä ja hymyili hänelle kovasti ja jokelteli. Aamuisin on parasta se, kun vauva aina nukkuu pisimpään ja kun herää, alkaa huutelemaan tyytymättömänä, mutta kun menemme makkariin ja vauva näkee meidät, alkaakin hymyilemään onnellisena.

Iltaisin/öisin kun kaikki muut nukkuvat jo ja minä pidän vauvaa halauksessa rinnalla ihan kiinni minussa, niin se tuntuu tosi hyvältä ja voimauttavalta.
 
Pitää sanoa, että ihan kökön yön jälkimainingeissa itkin kun luin noita teidän tekstejä... Päässä pyöri vain yksi ajatus: miten kaikille muille on tullut noin ihanan iloisia lapsia ja minun poikani on vain tyytymätön koko ajan. Ja tästä itkukohtauksesta meni puolisen tuntia ja laitoin pojan sohvalle yksikseen tutti suussa rukoillen, että hän nukahtaisi eikä alkaisi raivoamaan, kuten yleensä. Ja näin se voimaannuttava hetki tuli: poika on nyt ollut sohvalla vieressä ilman tuttia hereillä puolisen tuntia. Naureskelee, tuijottelee mitä nyt näkeekään ja heiluu, pitää siis ihan omaa kivaa. Olen niin voimaantunut tästä hetkestä, etten enää muista viime yön kurjuutta! Ihanaa, tällä taas jaksaa :Heartred :Heartred

Kaisukkene ja Tiuhti 6w6d
 
Kaisukkene, huonona hetkenä minä ajattelen, että se menee ohi ja olen joka tapauksessa onnekas. Myös huutavana tuo vauva on aarre, ihme jonka saimme lainaksi. Käytän nyt nauttimiseen kaikki ne vuodet, mitä lapsi on lähellä. Isona menee sitten menojaan.
 
Hetket kun vauva hymyilee/nauraa mulle ja on rauhallisena ja tyytyväisenä mun sylissä❤️
Myös monesti mies sanoo että poika seurailee mua katseella kun istuu vaikka sitterissä ja mies sanoo että on kyllä selkeästi äitin poika niin tulee ihana olo että kun on noin pieni ihminen joka rakastaa mua jo nyt noin paljon❤️
Öisinkin kun istun imettämässä vauvaa sängyn reunalla ja vaikka väsyttää paljon niin katson poikaa ja ihastelen että millainen rakkaus ollaan saatu aikaiseksi❤️
 
Kiva aihe. :)

Minulla voimaannuttavia hetkiä on muun muassa aamuseurustelut kun tyttö iloisesti hymyilee ja jokeltaa. Sitten se hetki kun monen tunnin taistelun jälkeen tyttö nukahtaa syliin ja nukkuu alahuuli törröllä, se kaikenkattava hiljainen hetki. :D
Myös vauvan intensiivinen tuijotus ja lähellä olo on mukavaa.
 
Ollaan oltu kahdestaan vauvan kanssa pari päivää. Ihanaa huomata, että menee mukavasti näinkin. Illalla vauva selvästi kaipasi isäänsä. Ei nukahtanut millään syömiseen, vaan odotti, milloin iskä tulee kuvioihin. Yleensä isä siis sylittelee ennen kuin vauva nukkuu.
 
Eilen oli ihan mahtava päivä ja tuntui, että olen onnistunut äitinä. Pystyin ennalta arvioimaan syötöt ja unet siten että päästiin käymään postissa, sain syötyä itse ja vauvakin oli enimmäkseen tyytyväinen ja jopa hymyili. Tähän mennessä on ollut enimmäkseen sylipäiviä, jolloin jää hampaatkin pesemättä.
 
Tänä aamuna oli ihana mennä katsomaan herännyttä vauvaa :Heartred hän heräsi hyväntuulisena ja hymyili mulle heti :) Itsekin olin jo valmiiksi hyvällä tuulella huonosti nukutun yön jälkeen, kun olin saanut syötyä aamupalan ja luettua lehden kaikessa rauhassa ihan yksin!
 
Minusta on aivan ihana katsoa, miten meidän pieni neiti saa mörtsi-iskänkin aina nauramaan ja jokeltelemaan mukana :Heartpink

Minusta tuntuu hyvältä, kun tytön ottaa syliin hänen itkiessään, kuinka hetken päästä rauhottuu siinä. Tulee tunne, että osaa sitä omaa pientä lohduttaa ja hyvin hoitaa.:joyful:
 
Vauvan hymy :)

Ja se, kun ei oo kiire mihinkään. Nytkin vauva nukkuu kantoliinassa mun rinnalla. Ja minä juon kahvia ja selailen juttuja puhelimella.
Vähä unisten öiden jälkeen on aivan turha vaatia joka päivä itseään lenkille tms. Niinkun "entinen minä" tekis. Oon tän vauvan kanssa paljon rennompi kun ikinä ennen. Se on ollut ilo huomata.
Nyt kun imetyskin sujuu, hyvä mieli siitä. Meinasi jo tulla epätoivo sen suhteen.

Ja vauvan kylpyhetket, voi kun toinen niin nauttii :Heartred
 
Musta on jotenkin ihana huomata lähes joka yö, jos oon mennyt vähän kauemmas tytöstä nukkumaan, että hän on jotenkin möngertänyt itsensä poikittain kainalooni maidon tuoksun perässä. Kaikkeen noinkin pieni pystyy :Heartred
 
Takaisin
Top