Voiko sukupuoleen vaikuttaa?

Kyfi5232930

Vasta-alkaja
Näitä keskusteluita on netissä paljon, joissa moni tuntuu "onnistuneensa" saamaan toivomansa sukupuolen tulevalle lapselleen. Suurimman suosion ovat saaneet yhdynnän ajoitukseen ovulaation ajankohtaan nähden liittyvät menetelmät. Kuitenkaan mitään tieteellistä tutkimusta asiasta ei löydy. Päinvastoin, uusimmat tutkimukset kumoavat sukupuolikromosomin vaikutuksen siittiön nopeuteen. Mitä mieltä olette, onko sukupuoli sattuman summaa vai voiko siihen oikeasti vaikuttaa?
 
Mie ehkä jokseenkin uskon että eri sukupuoliset siittiöt "pärjää" vähän eri tavoin, mutta siitä huolimatta lapsen sukupuoleen vaikuttamisen kannalta se ero on niin häviävän pieni ja monien asioiden summa, ettei vanhemmat itse siihen sukupuoleen voi vaikuttaa...
 
Kuulin sellaisen väitteen, että miespuoliselle kaksoselle tulisi enemmän tyttölapsia... Aika vakuuttava väite kun miehen kaksoisveli sai tytön ja nyt odotetaan omaa esikoista ja se on tyttö. Oma isäni on myös kaksonen ja ylläri...sai aikoinaan kaksi tyttöä :D
 
Mä väittäisin, että sukupuoli on sattumaa, vaikka siihen kuinka yrittäisi vaikuttaa ajankohdalla tms.
 
Mä luin jostain vauva-sivuilta että nainen alla tulee tyttö ja nainen päällä tulee poika :grin
Meillä on testissä, ekasta tuli näin tyttö ja nyt ois poitsu hakusessa:p Saadaan tietää 5vkon päästä toimiko systeemi :joyful:
 
Takaisin
Top