Voiko nämä olla alkuraskauden oireita?

hanna80

Silmät suurina ihmettelijä
Suunnilleen vuosi ollaan nyt yritetty tulla raskaaksi.Kuukautiset pitäisi alkaa Lauantaina (12.9). Mulla on ollu seuraavanlaisia oireita:
-Ovulaation jälk. tuli useita finnejä
-Hiukset rasvoittuu päivässä
-Alaselkä oli pari päivää kipeä,tässä kohti laskujen mukaan munasolu olisi kulkeutunut kohtuun
-Tänä aamuna ihan yks kaks tuli kylmä hiki ja huimasi
-Koko ajan on semmoinen kuumeinen olo ja kasvot rasvottuu helposti
-Olen ollut tuntevinani viime päivinä pienen pientä vihlaisu kipua vatsassa,mutta aina sitten mietin onko se vain kuvittelua..
 
-Aamulämpö on ollut ovulaation jälkeen 36.5-37.0  Viime aamuina tosin alle 37.0.  Yleensä minulla ei ole ovulaation jälkeen lämpö noussut yli 36.7
Päivisinkin olen mittaillut ja lämpö on ollut 36.8-37.0 Voiko päivä lämmöstä päätellä mitään?
 
-Rinnat ei ole juuri ollenkaan kipeät,onko se normaalia vaikka olisikin raskautunut?
-Kohdunnapukka on suht kova,mikäli osaan sitä oikein tulkita. Välillä korkeammalla ja välillä sitten alempana.
 
Ei tiedä uskaltaako tässä toivoa että nyt olisi onnistunut kun on niin monesti jo joutunut pettymään.Tein tänään testinkin joka näytti negaa,ja joo liian aikaista tehdä mutta ei malttanu olla tekemättäkään.
Voiko teidän mielestänne näistä oireista päätellä suuntaan tai toiseen...hitsi,että jännittää ja kuitenkin takaraivossa koko ajan miettii että kyllä ne menkat sieltä tulee että pääsee taas loppukuusta yrittämään uudestaa..
 
Sen verran kommentoin kysymykseesi, että minulla ei ole ollut vielä tippaakaan arat rinnat missään välissä ja olen nyt 12 viikolla. Ettei sitä oiretta varmaan kannata liikaa tuijotella.. Eikä oireita muutenkaan. Rentoudut ja teet testin, kun on sopiva aika [:)] Toivotaan plussaa!
 
Hei Hanna!
Minulla oli alkuraskauden oireina mm. alavatsatuntemukset ja se sellainen kuumeinen olo jonka mainitsit.
Luulin että tulen kipeäksi kun poskia poltti ja sitten välillä paleli sekä väsytti kamalasti.
Nämä oireet ilmaantuivat noin viikkoa ennen plussaamista. Rinnat eivät ole välttämättä kipeät kaikilla.
Se kohdunnapukka kannattaa jättää rauhaan. Hyvästä hygieniasta huolimatta infektion riski on olemassa. Raskaustesti kertoo kyllä sinulle tuloksen kun teet sen vähän myöhemmin...
Sen istukan gonadotropiinin (hCG) erittyminen on yksilöllistä joten toisilla raskaustesti näyttää
positiivisen tuloksen ennemmin, toisilla myöhemmin.Kaikilla se plussa ei näy vielä silloinkaan kun sen jo pitäisi raskaustestin lupauksen mukaan näkyä.

Toivon sydämeni pohjasta että plussa pärähtää ++++++
Toivottavasti tulet kertomaan ilouutiset tänne meille muillekin [:D]
 
Hei,täällä jännitetään nyt jo ihan tosissaan. Eilen illalla alkoi vatsassa kipristellä siihen malliin kuin yleensä ennen menkkoja ruukaa tehä..menkat pitäs alkaa vasta lauantaina ja yleensä minulle nämä kivut tulevat aikaisintaan päivää ennen menkkoja,tai päivänä jona ne alkaa. Aamulämpö oli tänä aamuna alhainen ja nyt sitten odotettelen menkkoja alkavaksi etuajassa,vaikkakin lohduttaudun nyt siihen että päivälämpö on kuitenkin ollut 36.7 eli suht korkea kohdallani. Paleltanut on edelleen (mutta ulkona on kylmä syksyinen ilma..:) Aamulla kokeilin kohdunnapukkaa (nyt jätän sen rauhaan) ja sieltä sitten tuli paperiin kun pyhkäisin niin sellaista ruskehtavaa "valkovuotoa" aika kuivaa on ollu pari viime päivää.Meinaakohan se että menkat sieltä tulee,kun ei tuota valkovuotoa ole paljoa? Voiskohan tää olla nyt sitä kiinnitysvuotoa vai onko sen ajankohta jo mennyt ohi.Kauheesti pyörii kysymyksiä päässä ja mieliala vaihtelee..millään ei halua olla uskomatta että etteikö se vaavi sieltä nyt olisi tulossa. Yritän varautua siihen pettymykseen että menkat tulee (itki aamulla jo silmät päästä)
Toivo elää kuitenkin niin kauan että vuoto alkaa..ilmoittelen sitten miten tilanne etenee.
Kiitos vastauksesta Ilona3 <3
 
Niinhän siinä sitten kävi että menkat alkoi tänä aamuna [:(] Ei millään jaksaisi miettiä enää mitään,uusi yritys taas kahden viikon päästä. Tuntuu nin toivottomalta. Sovittiin puolison kanssa että aletaan miettimään tutkimuksia,että löytyykö vikaa miksi vauvaa ei kuulu.
Mitenkähän yleisesti toimitaan otetaanko yhteyttä neuvolaan vai suoraan lääkärille? Osaako kukaan neuvoa?
 
Hei Hanna!
Pahoitten kovasti että kovasti toivomasi vauveli ei vielä aloittanut elämäänsä.
Kaikki on niin pienestä kiinni ja raskautuminen on monimutkainen prosessi joka vaatii joskus odottamista. Kummassakaan teissä ei ole välttämättä mitään vikaa mutta jos sattuisi olemaan niin
apua ja ratkaisuja varmasti löytyy!
Useilla ainakin isoilla paikkakunnilla on lapsettomuus tutkimuksiin erikoistuneita klinikoita mutta voisihan sitä
kysäistä ensin vaikka neuvolasta. Uskoisin että siellä ainakin osataan opastaa mitä kannattaa tehdä.
Vaikka sinua nyt surettaa niin katso positiivisesti tulevaisuuteen. Mitään ei olla vielä menetetty vaan
kaikki on mahdollista! Lähetän sinulle tämän viestin mukana halauksia ja voimia...
 
Heippa kaikille![:)]

Minulla keskeytettiin raskaus viikolla 11+5 lääkkeitse, koska sikiön sydänääniä ei kuulunut. Olemmekin yrittäneet kihlattuni kanssa lasta siitä lähtien kun ensimmäiset kuukautiset tulivat. Takana on kuitenkin jo 3 kiertoa, eikä vieläkään ole tärpännyt. Jälkitarkastuksessa lääkäri totesi että kehoni on palautunut ja kohtuni on valmis vastaanottamaan uuden asukin. [:)] ... No nytten sitten minulla on ollu todella kovat vatsakivut, välillä oikealla puolella alavatsaa, välillä vasemmalla puolella alavatsaa ja keskellä alavatsaa eli toisin sanoin keskellä kohtua. Nämä kivut myös säteilevät alaselkään. Tämän lisäksi minua on huimannut viime viikon torstaista välillä vähän enemmän ja välillä vähän vähemmän. Viime yönä tuli huonosti nukuttua (yleensä nukun vatsallani) kun vatsaan särki, siis alavatsaan, niin paljon että oli pakko yrittää nukahtaa selällään. Ovulaatio laskujeni ja tuntemuksieni mukaan on jo ohi tältä kuulta ja kuukautisten kuuluisi alkaa vasta 8 tai 9 lokakuuta eli noin 18 päivän päästä. Kierto minulla on 30-33 päivän pituinen. Kysymys kuuluukin että onko nämä raskausoireita vai ei??

Kiitos niille jotka vaivautuvat vastaamaan [:)]
 
Ettei kuitenkin olisi kyseessä ovulaatio? Jos laskujesi mukaan kuukautisiin on vielä se 18-19 päivää. Eikös kuitenkin ovulaatio ole useimmiten juurikin 14vrk ennen kuukautisia.. Toki varmasti tuossakin yksilöllistä vaihtelua on, mutta olisiko kuitenkaan noin paljoa.
Tämä nyt oli tällaista arvailua vaan ihmiseltä, joka yrittää ottaa selvää omasta kierrostaan :)
 
Kiitos vastauksesta Aphrael [:)]

Itsekin aluksi luulin mutta tänään tein ovulaatiotestin ja se näytti negatiivista eli oleellinen asia tässä puuttuu [:)] Nämä oireet ovat kuitenkin ollu jo muutaman päivän ja päivä päivältä tuntuvat vahvemmilta. Ota nyt tosta selvää että ollaanko tässä raskaana vai potemassa aivan jotain muuta. Naisen elämä on sitten mysteeristä [;)]
 
Juu ei tämä naisena oleminen aina ole mitään ruusuilla tanssimista. Olisi varmasti paljon helpompaa moni muukin asia kun ensin tuntisi itsensäkin. Tuon asian opettelemisen takia ajattelin minäkin ottaa ovulaatiotestit käyttöön.
 
Toivotaan nyt, että sinun oireilusi viittaisivat siihen toivottuun asiaan ;)
 
Takaisin
Top