Voiko istukkahormonia erittyä lisää vielä keskenmenon jälkeen?

Hapsu

Vasta-alkaja
Olen hieman ymmällään ja kaipaisin kokemuksia muilta.

Tein viikko sitten positiivisen, joskin tosi haalean, raskaustestin. Samana päivänä alkoi vuoto, Dpo12. Vuoto kesti runsaana ja kirkkaana kaksi päivää, sitten välipäivä ja vielä päivä pienempää, tummempaa vuotoa. Kemiallinen raskaus ei ole minulle uusi juttu, joten testasin kahden päivän kuluttua vuodon alkamisesta uudestaan nähdäkseni, joko viiva olisi kadonnut, mutta se olikin hieman tummunut. Nyt on dpo 19 ja viiva on hiljalleen vahvistunut, kun olen testaillut joka toinen päivä. Testiviiva ei edelleenkään ole kontrolliviivan värinen, mutta selkeä plussa kuitenkin.

Soitin tänään neuvolaan, ja terveydenhoitajan mukaan kyseessä on keskenmeno ja hormoni vain vielä näkyy testissä. En itse kuitenkaan ymmärrä, miten se voi näkyä nyt paremmin kuin vuodon alkaessa. Eiväthän raskaustestit toki ole suunniteltu hormonimäärien mittaamiseen, mutta jotain suuntaa sen olettaisin kuitenkin antavan. Aiemmissa raskauksissa viiva vahvistui mielestäni paljon nopeammin, joten nyt mietityttää mahdollinen kohdunulkoinen raskaus. Hoitaja oli konsultoinut lääkäriä, joka oli sitä mieltä, että jos testi vielä ensi viikolla on positiivinen, varaan ajan. Kohdunulkoista kun ei voi vielä tässä vaiheessa havaita, ja hänkin oli keskenmenon kannalla. Veritestiin en pääse.

Yritän olla ajattelematta asiaa, sillä eihän tälle mitään voi, mutta ajattelen silti. Onko teistä kellään kokemusta tällaisesta?
 
Mulle kävin kesäkuussa niin että 11.6 alkoi viikon myöhässä menkat, pari päivää normaalina ja sen jälkeen tuhrua vielä 9 päivää. Vuodon viimeisimpinä päivinä rinnat alkoi kipeytyä ja alkoi yököttää. Tein testin kolmena peräkkäisenä päivänä ja kaikki näytti haamua selkeämpää plussaa. Soitin neuvolaan ja varattiin jo ensimmäinen käynti. Sitten oireet loppuivat ja pääsin käymään ultrassa jossa todettiin kohdun olevan tyhjä. Istukkahormonia erittyi niin kauan kunnes kaikki raskausaines oli tullut pois ja vasta sitten väheni oireetkin. Eli aika hämmentäviä juttuja noi voi olla :/ tsemppiä ja plussatuulia Hapsu ♥
 
Mulla oli ollut sikiö kuolleena noin viikon ennen tyhjennystä. Ultrassa sanoivat että istukka toimii edelleen ja kohtukin oli kasvanut. Sen takia mulla oli raskausoireitakin, vaikka sikiö oli kuollut. R-testit näytti vahvaa plussaa.

Miks et pääse verikokeeseen mittaamaan hcg??

Tsemppiä sinne :)
 
Hei!! Tarvitsisin myös pika-apua tähän aiheeseen liittyen! :)

Ehkäisemätön yhdyntä tapahtui 3.12, ja 13.12 mulla alkoi runsas menkkamainen vuoto. Luulinkin menkkojen olevan kyseessä enkä osannut epäillä normaalia tummempaa väriä ja runsautta. Vuoto kesti 4 päivää.
En ajatellut raskauden mahdollisuutta sen koommin, ennen kuin viime sunnuntaina eli 3.1 jolloin aloin saamaan voimakkaita raskausoireita. rinnat alkoi turpoamaan ja muuttuivat aroiksi, outoja vatsanipistyksiä ilmeni, väsymystä ja outoja mielitekoja myös. tänään, 7.1 tein raskaustestin joka oli positiivinen. Sain ajan terveyskeskukseen vasta viikon päähän.

Kysyisinkin siis,että olikohan vuoto sitä normaalia vuotoa jota voi alkuraskaudessa tulla, VAI onko mahdollista että kyseessä olisi ollut keskenmeno, koska vuoto siis tosiaan oli runsasta eikä mitään niukkaa. Jos kyseessä olisi ollut keskenmeno, niin olisiko testi näyttänyt näin myöhään enää plussaa ja olisiko nämä raskausoireet edes mahddollisia?

Kiitos jos joku tietäisi enemmän ja voisi vastata. :)
 
Takaisin
Top