Voihan hammas!

Vellamo12

Kommentoinnin ninja
Joulukuun äidit 2019
Tammikuiset 2024
Onko teidän pikkuisille alkanut ilmetä hampaiden tuloa?

Meillä pari viikkoa sitten alkoi noi alaikenet pullistelemaan ja niissä näkyi etuhampaiden muodot. Ja viimeiset kaksi viikkoa on pojan ikenet kutissu hirveesti. Kielellään koko ajan lupsuttelee niitä ja tottakai puruleluilla. Nyt viimeisen viikon aikana on ollu poika tosi kiukkuinen ja itkuinen. Pari kertaa jouduttu antaa suppoa et nukahtaisi yöunille, muuten kitissyt koko yön ja äiti ihan väsynyt.
Nyt toiseen etuhampaan kohtaan ilmestynyt valkoista (eli siis kuultaa läpi). Koskakohan se nyt sitten puhkeaa sieltä. Harmittaa niin kun toista ärsyttää koko hampaiden tulo :(
Toivottavasti ei nyt joudu kuukausia odottamaan et hammas tulis :/
 
Tänään se alahammas oli puhjennut :) Nyt sitten odottamaan toista hammasta.
 
Voi että, meidän vaavit kasvaa :) <3 Meillä just 4kk lääkärineuvolassa sanoi ettei vielä näy hampaita. HUH :D Minkä kokoisia ne hampaat on? Puhkeaako ne minikokosina ja kasvaa sitten isommiksi siel suussa, kun ne kumminki puhkeaa vauvana ja on siellä vielä muutaman vuoden...?
 
Mä oisin kyllä vielä pitänyt ihan hampaattomana tota poikaa, mun pikku vauvaa <3

Tässä on kuva et minkä näköiset on ekat hampaat:
http://www.lapsenhampaat.fi/?id=2792&ryhma=629&mode=alasivu

Ja ne hampaat ei kasva siitä ollenkaan kun ovat kokonaan ulos tulleet.
Tosi kiva kun poika tykkää jyrsiä mun peukaloa niin se hammas tuntuu sellaisena terävänä pikku viiltoina. Ja nyt näkyy jo kokonaan se hampaan yläosa.
Niin ne vaan kasvaa vaikka pitäisin hänet vielä ihan sylivauvana.
 
Tänään sitten putkahti toinen hammas. Eilinen oli ihan hirvee päivä. Poika huusi tajuttoman kovaa kun ikeneen sattui. Purulelua pureskeli vähän aikaa ja heti kun osui siihen kipeeseen kohtaan alkoi tajuton itku :(
Mut huh! Nyt ne ekat kaksi hammasta on sitten tehty. Toivottavasti toisten tulo nyt sitten kestäisi.
Imetyksen kannalta ei oo myöskään kivaa kun pienenä kipuna jo tuntuu.
 
Voi pientä, toivottavasti nyt ois taukoa seuraavien pikku hampaiden puhkeamiseen. :(

Mä en oikeen osaa sanoa onko meidän tytölle tulossa hampaita, yleensä ainakin jyrsii ihan täysillä kaikkea mikä suuhun sattuu kuten leluja, äidin olkapäätä tai leikkimattoa :D Ikenet on kyllä jotenkin turvoksissa ja hiukan kuultaa ne hampaat läpikin mutta mun mielestä niin on ollut jo hetken aikaa. Voi olla että vaan kutisee vasta ne ikenet :)
 
Meillä on kans nyt putkahtaneet alas kaksi pientä helmeä! :) En ite huomannu mitään isompaa itkuisuutta mutta kädet olis koko ajan järsittävänä ja siksi yritän purulelua tyrkyttää pojalle, tuttia hän ei syökään. Lisäksi kuolaa tulee.. ja paljon!!! Rinnalla ollessa oon myös huomannu vähän reilumpaa puraisua ku ikenien jyystämistä :D 
 
Alkaa niitä hampaita tulemaan kaikille :)
Mun kaverikin sanoi ettei huomannut mitään omassa pojassaan kun teki hampaita, ne vaan "putkahti". Samanlailla olis saanu meillekin tulla.

Ja nyt meillä on opittu sitten puremaan ja tosi kivuliaasti. Joskus ihan karjasen kun poika puree. Hän kun ei sitä varmaan tajua että satuttaa äitiään :D
 
Takaisin
Top