vitskut

Alotettiin vaavin yritys 10/2014 enkä oo viellä ottanu mitään,alussa greippimehua join, mutta sekin jäi. Nyt sit ajattelin alottaa ainakin sen foolihapon ja greippimehun. Mul olis kyl hyllyssä tollanen monivitamiini poretabletti, siinä olis d,e,c,b6,foolihappo ja b12-vitamiinit. Onkohan noi poretabletit kuinka "toimivia" jos vertaa apteekin monivitamiini tabletteihin?
 
Mulla on käytössä monivitamiini-hivenainevalmiste, maitohappobakteerit ja omega3. Nämä kaikki nestemäisinä (jauhe, joka sekoitetaan veteen). Ja mies käyttää näitä samoja.
Tähän kiertoon otin lisäksi mukaan vehnänalkioöljyn ja macan aamupuuroon sekoitettuna.

Eiköhän poretablettikin ole ihan toimiva. Nestemäisenä menee ainakin nopeammin ohutsuoleen, missä imeytyminen muutenkin tapahtuu, niin todennäköisesti vaikuttaa nopeammin kuin tabletti. Osa luontaistuotekauppojen ja markettien hyllyiltä löytyvistä vitamiineista löytyy myös apteekista. Minkä merkkiset poretabletit sulla on?
 
Toi on vitaplex.muta tossa ei oo niin paljoo foolihappoa kun suositus on. Ajattelin jos haen apteekista multivita tai multi-tabsin.joka on raskautta suunnitteleville.siin ainakin kaikki tarvittava.ei tarvi miettiä.ja jos sitten ottas sen greippimehun käyttöön
 
Miehelle ajattelin tuon monivitamiini poreen jättää, se kun niin huonosti ottaa mitään tabletteja :D
Kaksi keskenmenoa peräkkäin tullut, niin jos tuo foolihappo auttaisi jotain.
 
Miulla on ollu käytössä monivitamiini, foolihappo ja satunnaisesti d-vitamiini, sinkki, magnesium ja kalsium.

Meillähän on nyt taukokierto, mutta kun joudun kuitenkin laskemaan päivät, että saadaan vältettyä ne hedelmälliset, niin teen tässä nyt pientä kokeilua samalla. Viime kierrossa ovis oli vasta kp21, nyt testaan josko vehniksellä ja gelee royalella sais sitä aikastettua. Kun kuitenkaan ei oo tarkotus tästä kierrosta raskautua, niin ei haittaa niinkään jos nuo vähän sekottaa..

Kp9/30(?)
 
Äippä, kai poretablettikin on ihan ok :) Katso, että miehelle on siinä ainakin sinkki, foolihappo ja seleeni.


Meillä on käytössä siis nämä:

Monivitamiini (Sana-sol tabletit ihan ruokakaupasta sekä mulla että miehellä)
Sinkki (molemmilla)
Foolihappo 400 mg (mulla)
Vehnänalkioöljy (mulla)
Greippimehu kierron alussa (mulla)

Kokeiluna nyt vielä mulla ainakin tämän kierron disperiini ihan mini annostuksella 25-50 mg kierron alusta ovikseen.
 
Ihan miten parhaaksi näet :) Sinkki on miehelle se tärkein kivennäisaine ja naisellakin se on hyväksi yrityksen aikana. Noissa Sana-Sol monivitamiineissa foolihappoa tuo sama 200 mikrog. mutta aika liuta muitakin kivennäisaineita ja vitamiineja, sinkkiä 10 mg, seleeniä 55 mikrog. Eli käy hyvin lisänä perusterveellisen ruokavalion ohelle. Mutta jos raskautuu niin tämä täytyy vaihtaa mama-vitskuihin, sillä tässä on A-vitamiinia. Mutta halpa oli purkki (noin 8-9 €) ja tabuja tässä on 200!
 
Miulla on nyt toi perus multivita, siinä ei oo Aata.. Mut ostan kyl vähän miten sattuu noita purkkeja, ainut oikeestaan mitä oon kattonu on just tuo A-vitamiini. Saa sit raskaanakin syyä. Syön sit välillä muita lisäks. Söin aiemmin minisun mama vitamiinejä, mut niistä tuli huono olo jos söi tyhjään vatsaan..
 
Noista minisunin mamavitskuista olen lukenut monesta paikasta, että monelle on tullut huono olo! Tietääpähän sitten välttää niitä, jos joskus pääsee plussaamaan :wink
 
Heips! Meillä käytössä molemmilla tällä hetkellä seuraavat;
-Royal gelee 2kpl
-foolihappo 800(jotain yksikköä :D)
-sinkki 25mg
-Möllerit
-Multivita poretabletit (satunnaisesti)

Olipa hyvä muuten kun mainitsitte tuon minisunin mamavitskut, vaikka tuskinpa niitä ikinä tulee tarvis kokeillakaan tällä menolla :D mutta tietää "vahingon" sattuessa olla ostamatta niitä :wink

Seleeniäkin täytyisi kyllä varmaan käydä etsimässä miehelle, se kun niin hienosti kaikki pillerit muistaa ottaa :)

Tää oli kyllä muutenkin hyvä ketju lukea! :)
 
Aika monet oksut ehti tulla ennenkuin yhistin huonon olon niihin vitamiineihi :rolleyes:

Muuten oliko maca sellasta tavaraa et maha menee sekasin? Maistoin puhdistamon kaakaopirtelöä (vai mikä lie) ja ihmettelin kun maha meni sekasin. Ja siinähän oli näköjään macaa ja vähän kaikkea muutakin outoa..
 
Minulla on juuri ne minisunin mamma vitskut ja olen niitä nappaillut kohta pari vuotta enkä kyllä ole koskaan huomannut, että niistä olisi paha olo tullut. Otan ne aina aamulla samalla kun syön aamupalaa. Olen sitä miehelleni nauranutkin, että aamupalaksi kourallinen pillereitä niin jaksaa päivän. :grin Otan siis omegat (2 kapselia), mammavitskun (1pilleri) ja D-vitskun (joka myös on minisun). Samat meni kun esikoista yritin/odotin ja tässä välissä myös on samat mennyt.
 
mannikka, mulla ei kroppa kestä macaa. Jos otan teelusikallisen kärjellisen verran niiin maha menee totaalisen sekaisin ja on huono olo koko loppupäivän! Suuta ja kurkkua myös kutittaa ja tulee hengitysvaikeuksia. Olen monelle siitepölylle ja raa'alle kasvikselle allerginen, lueskelin että macallekin voi olla (etenkin jos on koivulle). Veikkaan, että saisin porkkanajauheesta samanlaisen reaktion :grin Eli maca jäi muutamaan kokeiluun ennen kuin luovutin.

nennaa, komppaan sua! Hyvä että saadaan koottua kaikki vitamiinit ja ehkä muutkin poppaskonstit samaan ketjuun :grin
 
Takaisin
Top