Vitamiinit

Raskaus multitabs+ omega ja kalsium-lisä on kans :)
 
Muokattu viimeksi:
Mulla käytössä Femibion ja E-EPA Omega3. Magnesiumlisää oon kans ottanut.

Raskaaksi tultua jätin pois esim. karnosiini, q10 ja pakuri. En oikein löytänyt kunnolla tietoa, et voiko käyttää vai ei. Tietääkö joku? Itsellä kyseiset auttaneet jatkuviin tulehduksiin/sairasteluun. Mites maitohappobakteerit: pitääkö olla apteekin?
 
Mie oon syönyt jo pidemmän aikaa foolihappoa. Aloin syömään pari kuukautta sitten raskausajan vitskuja ja lisänä vielä rauta+c-vitamiini valmistetta. Jätän tuon raudan varmaan nyt pois, kun sitä söin hoitojen aikana, kun monella rauta-arvojen nostamisesta ollut hyötyä. Pitää nyt ottaa selvää mitä kantsii plussan jälkeen syödä.

Nuppu3 Foolihappoa suositellaan syötäväksi ainakin 400µg/vrk ja kaikissa raskausajan monivitamiineissa ei tätä ole tarpeeksi paljon :)
 
Minulle neuvolasta suosittelivat juuri foolihappoa ja d-vitamiinia. Joten ajattelin että niillä pärjää. Muuten sitten vaan mahdollisimman monipuolinen ruokavalio.

Vauvahan kyllä imee kaikki ravinteet mitä tarvitsee, se on lähinnä äidin jaksaminen joka pitää turvata. :Heartred
 
Ite tällä hetkellä syön vasta vaan mama foolihappoa missä on myös rautaa ja tänään menossa ostamaan raskaus ja imetys D-vitamiiniä itelle ku neuvolatäti suositteli tänään puhelimessa.
 
Mulla siis käytössä vain femibion raskaus1, sillä pitäisi pärjätä rv 12 saakka ja sitten vaihtaa raskaus2. Toivon pärjääväni tällä (: tottakai sitten rautalisää jos on tarvis.
 
Mulla on Terra novan prenatal, möllerin omega3+foolihappo ja floradixin rautamehu :) kaveri suositteli ja luontaistuotekaupan fytonomi :)
 
Luin jostain että MSM olisi hyväksi kun nivelet on kovalla rasituksella raskauden aikana. Ite kans mietin et uskaltaako sitä käyttää. Jos joku tietää tarkemmin niin haluaisin myös kuulla :)

Mie syön jotain vitamiiniä missä on kaikki tarpeellinen.. nyt en vain muista nimeä :D
 
Minulla käytössä Multivita raskaus ja imetys. Maitohappobakteerit haen varmaan jossain vaiheessa myös.

Tuosta Omega3:sta meidän terkkari sanoi, etteivät voi suositella, koska ei ole tarpeeksi tutkittu onko turvallista raskaana syödä kapselimuodossa. Ennemmin ottaa ruokalusikallinen rypsiöljyä päivittäin.
 
Onko kukaan teistä kuullut omega 3 ja verenvuototaipumuksesta? Mietin kun mulla on nyt yli viikon kestäny tää vuoto ja syytä ei löydy että voisko yhteys olla tämä.
 
Rypsiöljyn omega 3 (ALA) ei kyllä ole yhtään sama asia kuin kalaöljyn omega 3 (DHA ja EPA). Mutta kalaöljyäkin löytyy onneksi ihan nestemäisessä muodossa ilman kapselia. :)

Ainakin kalaöljyn omegat reippaasti otettuna vaikuttaa mun käsittääkseni verenvuototaipumusta lisäävästi. Sen vuoksi sitä ei suositella otettavan jonkin aikaa ennen ja jälkeen leikkauksia tai synnytystä. Mä en välttämättä ottaisi sitä jos olis jonkinlaista verenvuotoa.
 
Ja siis Diann vaikken mikään asiantuntija ole niin itte en kyllä siihen kuitenkaan jaksa uskoa että nuo omegat aiheuttaisi sulla sen vuodon. Mutta eri asia sitten että voiko ne esim lisätä sitä vuotelua jos jo muutenkin vuotaa ja jos reippaasti otat omegaa?

Vuoteluthan on raskausaikana yleisiä, oliko niitä peräti joka neljännellä ainaki jonkin lähteen mukaan? Mutta jos omegat aiheuttais moisia niin uskon että niiden syömiseen olis raskausaikana kielto.
 
Niin en mäkään usko että yksinään vuotas niiden takia. Kuitenkin oon aina ollu aika vuotoherkkä tai vuodellut milloin sattuu.. ja kun ei syytä löydy niin alkaa kaikkee epäileen. Ehkä kokeeksi jätän nyt käyttämättä.
 
Aivan joo. Niin minäkin tekisin.
 
Muokattu viimeksi:
Oon nyt ollu pari pv käyttämättä omegaa. Eilen vielä tuli vähän (huomattavasti vähemmän kuin muina päivinä) ruskeaa, mutta tänään ihan normi valkkaria. Jee oisko se nyt ohi. Toki voi olla sattumaakin, mutta en taida aloittaa uusiksi..
 
Mulla on nyt käytössä multivitan raskaus ja imetys vitamiinit. Mut tuntuu et niitä ei saa millään nieltyä ja kaikenlisäks ne maistuu ihan hirveelle
 
Takaisin
Top