Vitamiinit

Inkiväärijauheen, spirulinan ja msm-jauheen jätin jo pois, kun tuli jostain luettua että ei raskaana niitä :bored:
 
Kalaöljykapseleita saa ja on suotavaakin syödä raskauden aikana, jos ei kalaa tule riittävästi syötyä (harvalla tulee suositusten mukaisia määriä). Jotku suosittaa jättämään sen hiukan ennen synnytystä pois verta ohentavan vaikutuksen takia. Sinkkiä saa käyttää, mutta sitä yleensä saa ravinnostakin tarpeeksi. Jos biotiinia käytät hiusten/kynsien takia, niin raskauden aikana et varmasti niitä tarvitse. :) Kollageeni taitaa mennä kategoriaan "liian vähän tutkitut", itte en käyttäis.
 
Kalaöljykapseleita muistaakseni saa. Kalanmaksaöljy taas sisältää A-vitamiinia niin sitä ei. Tää muistikuva siis. Kannattaa myös tarkistaa ettei siin kalaöljyssä oo lisätty A-vitamiinia. Loppuraskaudessa ei kuuleman mukaan kannata omegoita ottaa kun saattaa lisätä vuotoriskiä eli ei tyrehdy nii hyvin.
Mammavitamiinithan sisältää biotiinia nii tuskin siinä ongelmaa.
 
Kiitos teille vastanneille:angel8 Pitääpäs jatkaa omegojen syömistä! Ja pitää tutustua mitä ne on ne mammavitamiinit?:smiley-bounce016
 
Hane, eikös raskaanaoleville suositella sinkkiä ja biotiiniä ettei tule puutostiloja? Ainakin biotiinin puutos voi aiheuttaa sikiövaurioita. Eri asia onkin saatko tarpeeksi niitä ravinnosta vai tartteetko välttämättä lisäannoksia. :happy:Kollageenista tuskin haittaa, ainakin kerrottu vähentävän raskausarpia. Kaikista lääke-, lisäravinne- tai vitamiinihuolista kannattaa kysyä neuvolasta tai teratologisesta tietopalvelusta.
Kalanmaksakapseleita voi ja kannattaakin syödä, mut synnytyksen lähestyessä kannattaa keventää annosta tai jättää kokonaan pois, koska ne lisää verenvuotoa.

Muoks. Mammavitskut on raskaana oleville ja imettäville suunniteltuja monivitamiiniyhdistelmiä :grin
 
hannn, Kiitos vastauksista :joyful: oon niin lapsen kengissä tässä, ihan uus juttu niin kaikki järkevät neuvot ja elämänviisaudet tervetulleita :jimlad::nailbiting::nailbiting::rolleyes::)
 
Pitäis alkaa kalsiumia syömään piakkoin, en juo ollenkaan maitoa, enkä pahemmin mitään muitakaan maitotuotteita. Juustoa syön ja joskus maitorahkaa/maustamatonta jugurttia. Voin lasillisen juoda maitoa päivässä, mutta eihän se riitä mitenkään.
 
Ja eikun mammavitskuja ostamaan! :dummy1::joyful: Apteekista taitaa löytyä, löytyyköhän ihan isojen kauppojen hyllyiltä? Cm, prisma?
 
Aloitin tammikuun alussa syömään Minisunin mammavitskua (tätä: http://minisun.fi/product/minisun-multivitamin-mama/ löytyy ihan apteekista). Lisäksi oon jo vuosikaudet syönyt D-vitamiinia ja foolihapon syönnin aloitin lokakuussa. Tuo Minisun sisältää foolihappoa, joten sitä en syö enää erikseen. D-vitamiinia syön vielä Minisunin lisäksi, sillä en usko että Minisunin sisältämä (Suomen suositusten mukainen) 10 mikroa riittää yhtään mihinkään... Esim. Kanadassa päivittäinen D-vitamiinin suositusmäärä on 50 mikrogrammaa, joten sillä mennään :)
 
Minisunit mamat täälläkin käytössä, aloitin ne pari kuukautta ennen raskautta. Pari kertaa viikossa napsaisen myös lisäksi D-vitamiinia.
 
Minä olen syönyt Möller tupla -kapseleita ja nyt katsoin, että niissä on myös A-vitamiinia Alkoi mietityttää kannattaako niitä syödä?! Netistä vähän luin, että pitoisuus saa olla aika suuri että vahingoittaa sikiötä, mutta nyt vaihdan kyllä toiseen valmisteeseen!
 
Multivitan raskaus&imetys käytössä, aloin syömään noita kun annettiin toiselle lapselle lupa tulla :)
 
Multivitan raskaus&imetys käytössä, aloin syömään noita kun annettiin toiselle lapselle lupa tulla :)
Minä söin tätä plussaan asti, sitten vaihdoin Femibioniin kun apteekkari sai sen minulle myytyä, enemmän foolihappoa ja paremmin kehon hyödynnettävässä muodossa tms.
 
Minä olen syönyt Möller tupla -kapseleita ja nyt katsoin, että niissä on myös A-vitamiinia Alkoi mietityttää kannattaako niitä syödä?! Netistä vähän luin, että pitoisuus saa olla aika suuri että vahingoittaa sikiötä, mutta nyt vaihdan kyllä toiseen valmisteeseen!

Jätä ne pois. Voit ostaa ne raskaana oleville sopivat kalaöljykapselit. Olikohan multitabs:lla sellaiset omat.. Itselläni on jotain LYSI:n valmistamaa jossa ei ole lisättyä A-vitamiinia.
 
*Anniina* , hyvä tietää, tutustunpa noihin. Alkaa sopivasti multivitan purkki olla lopuillaan enkä vielä ole uutta ostanut :)
 
Jätä ne pois. Voit ostaa ne raskaana oleville sopivat kalaöljykapselit. Olikohan multitabs:lla sellaiset omat.. Itselläni on jotain LYSI:n valmistamaa jossa ei ole lisättyä A-vitamiinia.
Tänään hain Multivita omegalive raskaus kalaöljykapselit ☺
 
Muokattu viimeksi:
Multitabsin vitamiinit on mulla käytössä. Minisun ei sovi mulle, aikaisemmissa raskauksissa ne aiheutti pahoinvointia.
 
Multivitan raskaus&imetys käytössä. Rupesin käyttää pari päivää plussauksen jälkeen. Välillä otan kalcipos-D:tä ja maitohappobakteeria. lisäksi karpalokapseleita myös välillä ehkäisemään pissatulehduksia.
 
Takaisin
Top