Vitamiinit

saini

Asioista perillä oleva
Joulukuunmammat 2015
Syysmammat 2017
Heinäkuun äidit 2019
Aloin ny kyselee mitä mammavitamiineja teill o käytössä? Tai mitkä meinaatte hankkia? Ja mitä muuta lisänä?

Vaikka kaksi lasta jo on nii taas huomaan pohtivani tätä :D
 
Mulla on Minisunin multivitamin mama:t ollut käytössä jo pitkään ennen plussaa. Terkkarin mukaan muuta ei tarvis, kun fooliakin pitäs riittävästi nuissa olla.
 
Viimeksi mulla oli femibion käytössä jossa rv12 jälkeen tuli myös omegoita mukana. Harvemmin kalaa kyll syödään. Minisunit tais olla ekan kanssa käytössä
 
Itse käytän aina kalsiumia ja d-vitamiinia. Nyt on pari kolme kuukautta ollut foolihappo käytössä jo ennen plussaa. Monivitamiinia en aio aloittaa, koitan turvata vitamiinit hedelmiä ja marjoja syömällä, smoothiet on mun suosikkeja kun ne on niin helppoja. Mun pitää lapsillekin joka päivä syöttää hedelmiä ja kasviksia niin samalla niitä tulee itsellekin. Monivitamiineissa saattaa olla jotain "turhaakin" mun mielestä mukana, ja itse en pystynyt nielemäänkään nuita vitamiineja, ja jouduin ottaa poretabletteja sitten ekassa raskaudessa kun muu ei mennyt alas. Mut varmaan jos olisin parempi nielemään niin ottaisin itsekkin jonkun raskausmonivitamiinin käyttöön :happy:
 
Minulla on ollut Multivitan raskaus ja imetys käytössä 2014 lähtien. Lisäksi reseptillä kalsium+d ja varmaan lisäfoolihappo aloitetaan myös pitkäaikaissairauden lääkityksen vuoksi. :) Omegaa söin viime raskaudessa keskiraskauden aikaan ja varmaan nytkin pitäisi sitä syödä. Loppuraskaudessa ei käsittääkseni enää suositella käytettäväksi, kun voi lisätä verenvuotoa synnytyksessä.
 
Nyt aloinki miettii ku söin sitä omegaa loppuun asti nii jälkivuodotki kesti 12viikkoa... jännä ku ohjeistukset vaihtelee
 
Mä käytän multivita mamaa ja lisäksi gelee royal-kapselit joita aloin viimeiseksi jääneessä kierrossa syömään. Kapseleissa on myös vehnänalkioöljyä eli tulee omegat samalla :)
 
Mulla vaan foolihappo ja d-vitamiini, niitä oonkin jo vuosia popsinut. Syön tällä hetkellä paljon hedelmiä, niin eiköhän niistä saa vitamiineja lisää :)
 
Mä syön vain foolihappoa ja D-vitamiinia. Saan aina monivitamiineista hiivan... :grumpy: Sen tekee joku B-vitamiineista, siksi välttelen niitä. Eilen aloitin lisäksi magnesiumin, ja C-vitamiini tarttis myös ottaa mukaan ennaltaehkäisemään virtsatietulehduksia.
 
Solgarin prenatal nutrients aloitettu nyt raskauden paljastuttua. Muuten myös hevosten c-vitamiini, ja ulkoisesti magnesiumöljyä selkään ja pohkeisiin
 
Äh, mua harmittaa kun en muistanut tuota foolia aloittaa jo etukäteen. Tällä kertaa oisin sentään tiennytkin sen olemassa olosta.
Mutta juu, Multivita R&I käytössä taas. Viimeksi söin alkuun noita Fembioneita yhden paketin.
 
Oon syönyt puolisen vuotta jotan monivitamiinia, jossa foolihappoa mutta ei A-vitamiinia. Joksin vain aika epäsäännöllisesti. Nyt sain lääkäriltä Omega3:sta, foolihappoa, D-vitamiinia ja magnesiumia, lisäksi syön maitohappobakteereja. En tiedä pitäisikö kalsiumia syödä myös, mutta koitan syödä jugurttia ja maitoa nyt alkuun ainakin.
 
Mulla on Multivitan mamat käytössä ja niillä mennään nyt toistaseks. Foolihapon alotin, kun raskauden yritys alkoi syyskuussa, mut nyt otan vain noita mamoja. Magnesium odottaa kaapissa, jos alkaa tulla suonen vetoja jossain vaiheessa.

Keskiviikkona esikon neuvolassa jattelin kysästä, pitäiskö ottaa jotain muuta vielä esim lisää d-vitamiinia tai kalsiumia.
 
Mulla kalsium, omegat ja multivitan r&i.

Salo multivitassa on suositusten mukainen määrä D-vitamiinia, mutta tuskin pienestä lisästä haittaakaan olisi. D-vitamiinipitoisuudet elimistössä on tosi yksilöllisiä; toiset eivät tarvitse lisää juuri ollenkaan ja toiset hevosen annoksen. Asia selviää vain labrakokeilla. Kalsiumin tarve riippuu puhtaasti siitä, paljonko saat ravinnosta. Itse otan varmuuden vuoksi lisää, koska maidon/juuston/jugurtin syönti mulla on aika toisaikaista.
 
Kävin ostaa Femibionit. Lisäksi otan d-vitamiinia sekä magnesiumia ja kalsiumia. Magnesium lisänä pakollinen ku muuten meen ihan jumiin.
 
Tänään pojan neuvolassa juteltiin tästä raskaudesta ja alan ottaa myös kalsiumia :) Neuvolatäti sanoi, että tarve olisi 7-8dl maitoa päivässä ja mun juuston ja jugurtin syönnillä ei kyllä pääse lähellekään noita lukemia
 
Saako nuita kalaöljykapseleita, eli omega-3, syödä raskauden aikana? Mitenkäs sinkkitabletit ja kollageeni&biotiini? :bag:
 
Takaisin
Top