Vitamiini vinkkejä raskautumiseen.

Smuutsie

Silmät suurina ihmettelijä
Elikkä itselläni käytössä seuraavat:
Lifen oma D-100mg
Solgarin raskaus/imetys monivitamiini
Ezkimo kalaöljy kapselit
Solgarin Magnesium
Ja nyt lähden kauppaan ostsmaan greippimehua. :p

Mitä te käytätte? ja suositelkaa ihmeessä jos jokin valmiste on tuonut toivottua tulosta. :grin
 
Hei!:hello Mä käytin kaikkea mahdollista mitä näiltä palstoilta löytyy, mukaan lukien ubiqinon ja lesitiini...mutta vitamiinit ei tuoneet haluttua tulosta...

Plussakierrossa en käyttänyt oikein mitään, pidin "kesälomaa" vitamiineista ja söinkin vähän miten sattui mm. sipsejä ja karkkia tuli popsittua jne..,sekä tuli juotua punaviiniä.
Nyt käytän ihan vaan apteekin Multivitaa:smiley-angelic008
 
Heh, jos se punaviini oliki se avain tekijä tuossa. laughing6 Kyllä se varmaan niin on, että vaikka kuin söis vitskuja ja terveellisesti niin paras konsti on unohtaa koko homma ja olla ressaamatta niin yleensä sitte tärppää. :flower
 
Meillä auttoi, kun mies söi geleetä ja sinkkiä. :) Tosin todennäköisesti "vika" oli miehessä.
 
Otin tässä kierrossa käyttöön raskausmonivitamiinin lisäksi D-vitamiinin, venhänalkioöljyn, omega3, magnesiumin ja kalsiumin. Lisäksi kiinnitin tavallista enemmän huomiota siihen mitä suuhuni laitan. Myös mies oli vitamiinikuurilla. Mulla oli tukena luteaalivaiheessa myös lugesteron turhuttelun takia.
Vaikea sanoa mikä näistä oli suurin syy, mutta plussasin muutama päivä sitten :love7
Pakko lisätä vielä, että tässä kierrossa en laittanut hysteerisesti ylös kaiken maailman oireita ja muutenkin laitoin koko ajatuksen taka-alalle. Todellakin taitaa toimia se ettei stressaa liikaa :happy: se tärppää sitten kun oma kroppa on siihen valmis, näin uskon:smiley-angelic003
 
Muokattu viimeksi:
Täälläkin tuli hailakka plussa ja veikkaan myös että suurin tekijä oli että "unohdin" hieman koko homman. Ja olo ollu oireettomampi mitä normaalisti menkkojen alkaessa. Mutta tietty olokin on varmasti hyvä kun on vitskutkin kohdillaan. :hello2
 
Näitä vinkkejä kun on useita ja muutaman oonkin poiminut itselle talteen ja käyttöön, niin mitenkäs miehen vitamiinit ja muut? Kannattaako sillekkin alkaa syöttämään jotain vitamiineja tai muuta? Ruokavalio hällä melko ykspuolinen. Omega 3 syö ja poremonivitamiinia silloin tällöin.
 
Muokattu viimeksi:
Nostanpa tätä vanhaa ketjua :)
Itse otin tässä kierrossa käyttöön raskausvitamiinin, lisäksi otan vielä erikseen D- ja C-vitamiineja, omegakapseleita ja maitohappobakteeria. Aikaisemmin on välillä unohtunut vitamiinien ottaminen, niin olen nyt skarpannut siinä ja ottanut päivittäin, saa nähdä vaikuttaako :p
Kertokaa omia kokemuksia :happy:
 
Mä napsin kanssa (tai napsin ja napsin, poretablettina) vahvaa D-vitamiinia :hilarious: D-vitamiinin lisäksi söin maitohappobakteereita ja foolihappoa. Nyt loppui nämä, niin siirryin raskausvitamiiniin, missä pitäisi olla kaikki tarpeellinen samassa napissa.

Tosin ferritiinin mittauksen jälkeen otan vielä rinnalle rautalisän ainakin nyt muutamaksi kuukaudeksi ennenkö mittautan uudestaan ja katsotaan missä mennään.
 
Nosto :cheers

Mulla käytössä d-vitamiini, kalsium, jodi, b12, omega 3, foolihappo ja ajoittain rauta.

Lisäksi käytössä vielä berocca kun muutama pötkö löytyy vielä kaapista. Mietin kyllä onko järkeä sitä juoda kun näkyy olevan aika paljon makeutusaineita ja muutenkin oma vitamiiniarsenaali aika kattava ja mietitty :bookworm: onhan siinä toki sinkkiä joka kai vaikuttaa hedelmällisyyteen. D-vitamiinin varmaan tauotan kesäksi jos saa paljon aurinkoa. Jodi ja b12 kasvisruokavalion takia muutenkin käytössä. Rautaa ostin juuri vähän heräteostoksena, hemoglobiini ollut aina ainakin luovutusrajan yläpuolella, ferritiinistä ei tietoa. Kaikki menee vähintään 6 päivänä viikossa. :salut:thumright
 
Takaisin
Top