Vinkkejä: 4-v pojalle synttärilahja

Aiarana

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Vinkkejä kaipailen 4-v pojan synttärilahjaksi. Itselläni ei ole kokemusta nelivuotiaista, niin oma mielikuvitus ei veny mitä kaikkea nelivuotias osaa tehdä ja mikä kiinnostaa. Pojan äiti sanoo, että leluja voi ostaa, mutta isä ei halua enää lisää leluja.

Leluja hänellä on todella paljon, vaatetta annan muutenkin monta kertaa vuodessa, joten mielelläni antaisin jotain luovuttaa kehittävää tai muuta jännää. 3-v synttärilahjaksi poika sai kiikarit ja taskulampun ja ne ovat edelleen hänen suosikkejaan, voi kun voisin jotain yhtä kivaa antaa hänelle! Autot ovat lemppareita, mutta kaikenlaisia autoja hänellä on jo paljon.

Millaisia askartelujuttuja 4-v voisi tehdä? Onko hamahelmet sopivia, mitä ne aqua beads -jutut ovat?
 
Minullakaan ei ole kokemusta nelivuotiaista. Oma poikani ei ole vielä kolmeakaan. En siis osaa askartelujutuistakaan sanoa oikein mitään. Mutta tuli mieleen että jos tykkää lukea niin jokin kirja voisi olla kiva. Tai ehkä palapeli? Palapelin kohdalla kannattaa kyllä sitten kysyä vanhemmilta että tekeekö lapsi ylipäätään mielellään palapelejä ja jos tekee niin suuntaviivaa siihen, minkä kokonen olisi hyvä.
 
Entäs jotain muita pelejä? Tai suurennuslasi kaikenlaiseen tutkimiseen. Tykkääkö esim. ötököistä, jos niin sellanen Alga Bug safari vois olla loistava, tosin siinä ikäsuositus on 5 vuotta, mutta varmasti vanhempien avustuksella voi nuorempikin jo käyttää. Ton löytää ainakin Leikkien-sivulta myynnistä. Samasta paikasta löytyy myös kaikkea muuta opettavaista ja luovuutta kehittävää puuhaa :)
 
Suurennuslasi voisi olla mainio, nyt oli hyvä ehdotus kiitos! Minä tsekkaan tuon Leikkien-sivuston.

Pojalla on palapelejä jo paljon, kirjoista ei piittaa ollenkaan. Vanhemmat eivät lue hänelle paljon ja poika onkin aika meneväistä sorttia. Utelias ja innokas tutkimaan kaikenlaista, niin suurennuslasi taitaisi olla melko pop (:
 
Hoploppiin liput tai johonkin muuhun kivaan tekemiseen, oppi ja ilo tehtäväkirjat on kivoja, meillä tykätään myös sellaisista muovailuvahaseteistä missä on välineet, joiden avulla muovailuvahoista saa tehtyä erinäiköisiä juttuja kuten eläimiä, ruokaa jne. Hamahelmet ei kiinnosta kamalasti, mut helmimassa tai silkkimassa olivat sellaisia mistä tuo meidän pian 4-v poika tykkäsi askarrella.
 
Minkälaisia helmi- ja silkkimassat ovat? En ole kuullut näistä, mutta kiinnostaisi jos ne olisivat mieleisiä ja omakin poika tässä koko ajan kasvaa ja uudet touhut on edessä.

Hyviä vinkkejä olen saanut, kiitos kaikilta. Lisää saa vielä kertoa, muitakin voi kiinnostaa (:
 
Minä olen vienyt sukulaislapsia retkille. Joskus Hoploppiin, joskus kylpylään, joskus Lintsille, joskus Heurekaan, joskus eväsretkelle lentokentän kiitoradan päähän, joskus Suomenlinnaan, joskus uimahalliin, jne. Kaikki ovat tyytyväisiä tähän. Lastenhuoneen roinakasat eivät tästä kasva, ja lapset itse toivovat näitä retkiä mieluummin kuin yhtään lelua lisää.
 
Takaisin
Top