Viisaampien neuvoja tarvitaan!

demonsprinces

Silmät suurina ihmettelijä
Hei, olen 19vuotias nuori, ja tarvitsisin hieman vastauksia.

Voisiko olla mahdollista, että olen raskaana vaikka syön pillereitä?
Minulle ilmaantui nimittäin n.viikko sitten kovasti raskausoireita, oli pahoinvointia jokaisena iltana, joskus myös aamuisin, pahoja mielialanvaihteluita USEITA kertoja päivässä, normaalia enemmän vessassa käymistä, vihlontaa/kirpaisuja välillä alamahassa, tuntuu että maha olisi turvonnut, kova nälkä jatkuvasti? Ja tunnetta vielä lisäsi se, että kun otin aivan pienen hörpyn kahvista, sain siitä useammaksi tunniksi aivan kamalan kuvottavan olon.

Testiä en ole tehnyt, koska kun oireet ilmaantuivat, kuukautisten alkamiseen oli vain n. tuon viikon verran. Kuukautiset alkoivat melkein ajallaan, päivää aikaisemmin kuin yleensä, (en ajatellut sen olevan mitään, koska niin käy minulle välillä), mutta vuoto on ollut minusta omituista. Ensin ei täsmännyt vuotomäärä, sitten yhtäkkiä tuntui tulevan aivan liikaa, sen jälkeen on ollut väärän väristä.

Eniten nyt alkoi mietityttämään se, että ne loppuivat jo? Kestivät vain kaksi päivää, yleensä kestävät minulla sen 6-8päivää.

Eli voiko olla mahdollista? Minusta kyllä. Mutta koska nyt sitten se testi kannattaisi tehdä?

Kiitos kovasti jos jaksoit lukea ja antaa neuvoja! Ovat todella tarpeen!
 
Kyllähän pillereistä huolimatta voi tulla raskaaksi. Ilmeisesti ne ei tehoa kaikilla eikä muutenkaan ole 100% varma ehkäisykeino. Voi olla että sulla oli valekuukautiset, kun kestikin noin vähän aikaa. Eli tee vaan testi vaikka samantien. Tosin kannattaa tehdä se aamupissasta niin saa varmimman tuloksen.
 
Kannattaa tehdä testi heti, jos epäilet olevasi raskaana. Pillereillä varsinkin voi tosiaan vuoto tulla, vaikka raskaana olisikin. Oireet voivat myös muuten olla hormonitasojen heittelyä tai jotain ihan muuta fysiologista vikaa, ja silloinkin raskaus olisi syytä poissulkea ennen muita tutkimuksia.
 
Kiitos vastauksista! Teen testin heti kun saan haettua testin, varmaankin siis tiistaina. Vastaukset selvensivät mietteitäni, kiitos! :)
 
Testi on tehty ja negaa näytti. Mistäs nyt sitten mahtaa johtua kaikki nämä oireet ja nuo parin päivän kuukautiset?

Jäi jotenkin kovin tyhjä olo, olin itse asiassa aika pettynyt. Raskaus ei kuitenkaan olisi ollut suunniteltu, mutta minulle se olisi tullut kyllä iloisena yllätyksenä. Mies haluaisi myös lapsen, mutta hänestä ei oikein ota selkoa että koska. Murehtii kovasti miten lapsi saataisiin elätettyä, niin kuin minäkin.

Silti kuitenkin "salaa" toivoin että olisi tullut plussa, jäi kovasti harmittamaan. Mutta nyt en ole uskaltanut syödä pillereitäni kun olisi pitänyt aloittaa pari päivää sitten, kun en tosiaan tiennyt olenko raskaana, enkä haluaisi enää aloittaakaan. Mies on nyt hiukan jarrupalana kun ei tosiaankaan selvää ota, tosi paljon viime aikoina on puhuttu lapsesta, nimistä, katsottu jopa tarvikkeita ja on antanut mielipiteitään tavaroista jne.

Kuitenkin on sitä mieltä, että minun pitäisi jatkaa pillereitä, tai ainakin oli viime viikolla kun pohdein pitäisikö niitä alkaa syömään ennen testin tekoa jos plussa kuitenkin tulee. Ota nyt selkoa tuosta kun on kovin ristiriitaiset puheetkin.

Mutta todellakaan en sitä tee että salaa jättäisin pillerit pois, mutta kun ei vaan ota selkoa vaikka kyselee ja juttelee ja ehdottaa asioita :sad001
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top