VIIMEISTÄ KOLMANNESTA VIEDÄÄN:-)

Ihanaa et anelse is back! Sä jotenki niiiin kuulut tänne[:)] Ja illilin mahtiläppää kaipaan kans[;)]

Mä en muutes oo muistanu onnitella tuoreimpia äitejä, eli SUURENMOISET ONNITTELUT essi, anelse ja illil sekä MII86 ja hellu sekä kaikki muut joita en nyt muista, en ilkeyttäni vaan lahopäisyyttäni!

Ja hurjasti tsemppiä viimeisille poksumisiin: Riida, jessic_aa ja kissuliini83!!

Mulla kans tunteet heitteli synnytyksen jälkeen loppuraskautta paljon enemmän. Onneks kaikki toitotti et se on NORMAALIA, vieläki tuntuu et on jotenki sekasin. Ja oma fyysinen vointi on suoraa verrannollinen omiin pääkopan tuntemuksiin, jos sattuu johonki, ni sit menee hermo niin helposti ja turhautuu et eikö tää vieläkää voi lähteä rullamaa...

Mäki taidan käydä lykkäämässä itteni fb:n huhtiksiin[;)]
 
Riida haleja ja tsemppiä hirmusesti loppurutistukseen!Pian on Mosse sylissä[:)]
Aika sitkeä jätkä onkin ollut[:D][:D]Niin ne kaikki vaan ajallaan tulee, taidetaan vaan me mammat olla hieman kärsimättömiä[:D]
 
Riida sitten lähti vuorostaan hakemaan nyyttiänsä,kiva ja tsemppiä! [:D]

Täälläkin kans alkaa pikku hiljaa ärsyttämään niin kun jessic_aa [:@]
Aamulla heräsin 4.00 aikaa kipeään supistukseen ja sen jälkeen vähän supisteli.Nyt koko päivänä ei ole supistuksista ollut juuri tietoakaan.Pientä menkkamaista kipua oon välillä äkkiseltään tuntenut mutta eipä oikeestaan juuri mitään suurempia.Kaverit ja perhe kyselee koko ajan joko,joko.Ei vielä ole nyytti päättänyt tulla,vaikka eiliset tuntumat oli sellasia,mutta siellä se kovasti valmistelee varmasti tuloansa,kun on kuitenkin oireet ollut sellasia.No,pitää nyt kattoa mitä ens yö tuo tullessaan ja huominen,toivottavasti jotain hyvää... [;)]
 
Ihana kuulla illil:n kuulumisia.. [:)] Harmi et alku on ollut siellä(kin) vaikea. [:(] Miulla kun baby-blues alkoi synnytyksestä, niin nyt eilistä edellisenä iltana oli ensimmäinen kerta kun säästyin surumielisyydeltä ja suoranaiselta ahdistukselta. Eli elämä kyllä voittaa, hitaasti mutta varmasti! [:D]

Tänään tehtiin hieman liian pitkä reissu.. Ensin käytiin miun mummolla, eli vauvan isoisoäidillä, sen jälkeen anoppi vei meidät autolla Prismaan ja lähettiin vielä lopuksi anopille syömään ja kahvittelemaan. Päivä oli liikaa vauvalle, vaikka tyttö oli TODELLA nätisti kaupassa ja muutenkin, niin nyt tässä illalla nukahtaminen on ollut todella vaikeaa. [>:] Ollaan yritetty nukuttaa puoli yhdeksästä asti, välillä on hetkeksi uinahtanut mutta viiden minuutin sisällä herännyt kitisemään. Nyt on sitten ollut viisitoista minuuttia hiljaa sängyssään, eli toivoa nukahtamisesta on, mutta saattaa olla että tuosta vielä herää kohta itkuisena. Ääh, vähän niin kuin veitsen terällä ollaan tässä oltu, mutta sitä se informaatiotulva teettää. Huomattiin, että päivä oli pikkuiselle liikaa, matkalla ei oireillut yhtään mutta nyt se sitten purkautui kiukutteluna ja vaikeana nukahtamisena. Voi toista, pitää muistaa ettei toiste rasita vauvaa tällaisella määrällä toimintaa per päivä. [&o]
 
Unohtui vielä sanoa, että Riidalle oikein paljon tsemppiä! Kohta saadaan taas uusia huhtivauva-uutisia! [:)]
 
Tulin ihan pikaisesti ilmoittelemaan, että eilen iltana klo.23:05 meille syntyi ihana "pieni" prinsessa!<3 Painoa oli 3800g ja pituutta 52cm.. :D Kirjoittelen tarkemmin synnytystarinaa, kunhan kotiudumme! :)
 
Oijoi illil, nyt vaan tyhjentelet kovasti tissejä, vauvalle suoraan suuhun suurin osa ja loput hyvään talteen tai sit vaikka niille naapurin lapsille! Kuulostaa pahaenteisesti rintatulehdukselta, kun kuumettakin on noin paljon! Koita jaksaa, mulla oli se tulehdus heti alkuun ja mieli oli niin maassa eikä itkua voinut välttää. Jos ei kuume laske ni soita neuvolaan ja pyydä antibiootin puhelinresepti lähimpään apteekkiin ni miehes voi sen sieltä hakea sun kelakortilla!
 
Riida aivan mahtava juttu[:)]Oikein paljon onnea pienestä prinsessasta koko perheelle!!!Mosse olikin siis tyttö vaikka illilin enneunet muuta väitti[:D]
 
Olipas kiva kuulla illillistä [:D] Sopivan kokonen pikkumieshän sieltä tuli [:)]

Anelse Kyllä toi teidän pikkumies on niin lutunen [:D]

Riidalle Onnea prinsessasta! [:)]

Täällä ei ole edistytty mihinkään,mutta ei kait se nyt auta kun odotella vaan.Suppareista ei mitään tietoa juurikaan,pientä jomotusta oli aamulla.Turvotus tuntuu vaan lisääntyvän koko ajan.Eilen illalla jouduin sormuksistakin luopumaan,kun huomasin että eihän niitä kohta saa sormestakaan pois.

Tää päivä ei nyt oikein kivasti ole mennyt.Poika sitten kiukutellessaan rikko 100€ kynttelikön ja lattia vahingoittui siinä samalla kun se paiskas sen siihen.Voi että kun on ottanut päähän [:@] Kyllä lapset on ihania![;)] Ei se kokonaan mennyt rikki,mutta kärsi pahasti.Muuten sitten on tässä kotona tullut oltua vaan,paitsi että käytiin kaupassa.Siellähän nyt sitten näin tuttuja vaikka kuinka ja kaikki kyseli sitten että eikö vieläkään vauveli ole syntynyt.Oli aika pitkä kauppareissu meillä sitten [;)] Pitihän sitä sitten ostaa huomiseksi vähän herkkuja,joten pysyis nyytti nyt sitten tuolla masussa vielä että kerkeen vappua vähän juhlia täällä kotona.No ei sentään,tervetuloa vaan vaikka sitten huomenna [:D]

Huomenna neuvola taas,enköhän mä sinne kerkeä vaikka luulin toisin.
 
mää jo luulin että olen ainut joka ei ole vielä poksahtanu [:D][:D] mutta olihan täällä ainakin yksi vielä mun lisäks [:D]
mulla ei kans kissuliini83 ole minkään näkösiä merkkejä ollut nyt sen tiistain jälkeen kun sieltä äitiyspoliklinikalta tulin.
Huomenna pitäis mennä sinne uudestaan ja tosiaan toivon että ne alkais tekeen asialle jo jotain, maanantaina tulee kuitenkin jo 2 viikkoo lasketusta ajasta.[:@]
alkaa vaan noi päivät meneen itkemisen puolelle kun on henkisesti ja fyysisesti jo niin väsynyt. no täytyy siellä sitten alkaa vollottamaan sille lääkärille jos se auttais jotain [;)]
 
Meilläkin alkoi vihdoin ja viimein tapahtua kun tarpeeksi täällä marmatti [:D] Äidin ja Isin pikku mies syntyi 28.4 klo 14.21 painoa miehellä oli kivat 3790g ja 51 cm pituutta.

Aamu viideltä alkoi supistukset, ensin 10 välein ja sitten alkoi tulla 3 min välein. Sairaalaan lähdettiin aamulla kahdeksalta ja olin 4 cm auki. Siitä vaan suoraan synnytyssaliin ja pian alkoikin tapahtua. Alakerta on tikkejä täys, lääkäri kursi sitä kokoon varmaan tunnin [&:] Ponnistusvaihe oli jotakin niin kamalaa, että nyt ainakin tuntuu ettei koskaan enää.. mut niinhän se taitaa kaikilla olla. Nyt ollaan osastolla enkä tiiä kuinka kauan.. pojalla on tulehdusarvot koholla ilmeisesti sen miun streptokokin takia. Menee varmaan pitkälti ens viikkoon ennen kun kotia päästään.. Oon vaan itkeny pillittäny täällä kun tuo synnytys on niin pinnalla ja ne ensihetket <3 Poikaakin on hirveä ikävä, on yläkerrassa lastenosastolla saamassa antibiottia.. enkä oikein kykene pikkuisen kans siellä olemaan kovinkaa paljoa kun tuo alakerta vaikeuttaa liikkumista. Mieskin on ollut niin iihana ja ja nyyhh[:)] Tunteet on niin pinnassa. On tää uskomatonta <3
 
Lumia83 Onneksi olkoon pikkumiehestä!Ajattelinkin sua tässä,että mihin oot kadonnut,mutta arvasin kyllä että minne[;)][:D]
 
Onnea paljon Lumialle, nyyh.. on se niin liikuttavaa[;)][:)] ja ihanaa, nauttikaahan...ja kaikki muutkin tuoreet äidit nauttikaa[;)].
 
Ihana prinsessa syntyi 26.4.[:)]
Kaikki ei mennyt ihan putkeen, mutta palkinto on mahtava! Supistukset alkoivat jo 24.4. iltapäivällä, säännöllisesti viiden minuutin välein muuttuivat 26.4. kahdelta yöllä, sisään ottivat aamulla sitten yökäynnin jälkeen. Ponnistamaan pääsin kuitenkin vasta kuuden jälkeen illalla. Sitten huomattiinkin, että tämä ei ole mahdollista, ja tuli hätäsektio. Kaksi synnytystapaa siis yhteen syssyyn. Tänään kotiuduimme, mutta täytyy sanoa, että olen edelleen puolikuollut, kun tässä tuli sitten vielä muitakin lisäjuttuja, mutta näistä sitten (ehkä) joskus.

Mutta tässä nyt tiivistettynä.
 
Onnea hirmuisesti kaikille vauvautuneille, kun en muista enää ketä olen jo onnitellut![:D]
Ja kivaa vappua! [:D]
 
Takaisin
Top