Viimeisin neuvolakäyntisi

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Miten viimeisin neuvolakäyntisi meni? Oliko kaikki kunnossa?

Jos edessä on ensimmäinen neuvolakäyntisi, voit lukea ensimmäisen käynnin sisällöstä artikkelistamme.
 
Varasin itselleni neuvola-ajan, se on samalla kertaa esikoisen neuvolan kanssa. Viikkoja on sillon 9+5. Siihen ja noihin viikkoihin on vielä ikuisuus.. Vaikka eipä siellä ekalla neuvolakäynnillä ihmeitä tapahdu kun jutellaan vaan. Mulla on tässä raskaudessa tarkempi seuranta viime raskauden takia, mutta en sitten tullut kysyneeksi millä tavalla. Tiheämmät käynnit varmaan jossain vaiheessa.
 
Mä kävin jo neuvolassa ekalla käynnillä viime viikolla. Eipä tuossa kummempia tapahtunut. Äitiyskortin sain ja kasan monisteita joihin en oo vielä jaksanut paneutua :D Jotenkin huomaa et esikoisen kanssa sitä oli enemmän täpinöissään mut tää toinen menee vähän "vasemmalla kädellä" :D Seuraavaksi on rv 10+ lääkärineuvola ja sit joskus heinäkuussa vasta seuraava neuvolakäynti terveydenhoitajalle.
 
Mä kävin jo neuvolassa ekalla käynnillä viime viikolla. Eipä tuossa kummempia tapahtunut. Äitiyskortin sain ja kasan monisteita joihin en oo vielä jaksanut paneutua :D Jotenkin huomaa et esikoisen kanssa sitä oli enemmän täpinöissään mut tää toinen menee vähän "vasemmalla kädellä" :D Seuraavaksi on rv 10+ lääkärineuvola ja sit joskus heinäkuussa vasta seuraava neuvolakäynti terveydenhoitajalle.

Ai sä sait vielä neuvolakortin :eek: mä en saanut.. ärsyttävää, mun mielestä se oli just kiva juttu raskauksissa ja niistä ollu kiva verrata raskauksia toisiinsa. Ompa aikasin sulla jo lääkärineuvola, meillä vasta joskus oisko ollu 16+ viikolla.

Mulla oli eka neuvola kans viikko sitten ja oli kyl niin turha ja pitkä käynti. Sit mulla oli lapset mukana ja ne oli ihan hämillään tilanteesta et ollaan neuvolassa eikä kumpaakaan heistä mitattu. :D heinäkuulle varattiin laaja terveystarkastus (?) Ja lääkärineuvola.
 
Meillä on yks ja ainut lääkärineuvola ja se on vasta 25+ paikkeilla.
 
Ai sä sait vielä neuvolakortin :eek: mä en saanut.. ärsyttävää, mun mielestä se oli just kiva juttu raskauksissa ja niistä ollu kiva verrata raskauksia toisiinsa. Ompa aikasin sulla jo lääkärineuvola, meillä vasta joskus oisko ollu 16+ viikolla.

Mulla oli eka neuvola kans viikko sitten ja oli kyl niin turha ja pitkä käynti. Sit mulla oli lapset mukana ja ne oli ihan hämillään tilanteesta et ollaan neuvolassa eikä kumpaakaan heistä mitattu. :D heinäkuulle varattiin laaja terveystarkastus (?) Ja lääkärineuvola.

Mä en tiiä onko tuo nyt joku alkuraskauden ultra mut on musta siihen nähden aika myöhään. Mähän siis syön Primaspania eli ASA-lääkettä ennalta ehkäisevästi ettei tulis taas napanuorablokkia ja se kait ehkäisee keskenmenoa sekä raskausmyrkytystä. Ehkä mulla siks jo eka lääkäri tuolloin kun en oo lääkäriä vielä nähny vaik se tuon Primaspanin määräsi.
 
Oliko sulla freyja siis raskausmyrkytys aiemmassa raskaudessa? Mulla oli vaikea raskausmyrkytys helppin kuvalla ja tosiaan eka neuvola vasta 9+5 ja "tarkempi seuranta raskaudessa". Sen verran epämääräiseksi jäi, että taidan soittaa neuvolaan uudestaan ja kysellä että niin millä tavalla ja mistä lähtien.
 
Ei varsinaisesti ollu. Siis mulla oli verenpaineet koholla rv 27+ lähtien ja silloin ultrassa selvisi et napanuorassa oli jonkinlainen blokki eikä lapsi kasvanut tarpeeksi. Jouduin siitä saman tien yliopistolliseen sairaalaan, jossa makoilin pari viikkoa ennen kuin poika syntyi rv 30+6. Verenpaineet oli koko ajan koholla reilusti mut proteiinia ei ollu virtsassa joten ei kai tuo varsinaisesti myrkytys ollu.
 
Mulla on ensimmäinen neuvola 10.6, ja silloin on rv 9+1. Vielä joutuu vähän aikaa odottelemaan.
 
Mulla on eka neuvola keskiviikkona (rv 9+2). Onneksi vaihtuu terveydenhoitaja, edellisen kanssa ei ihan tultu juttuun. Toivotaan, että tämän uuden kanssa juttu luistaa :)
 
Uudella paikkakunnalla positiivinen yllätys; varhaisultra! Sitä ennen käynti terveydenhoitajalla. Tuo ultra ajoittuu kun olen viikolla n. +8.
 
Tänään oli eka neuvola, ja vähän harmittaa kun jäi fiilis, ettei oltu ihan samalla aaltopituudella terveydenhoitajan kanssa. Toki saatiin käytyä kaikki läpi, ja tiesinkin varhaisultran perusteella, että kaikki on kunnossa. Mutta silti jäin miettimään, kehtaisinko pyytää toista terveydenhoitajaa seuraavalle käynnille. Viikkoja nyt tasan 10, huomenna neuvolalääkäri univaikeuksien ja voimakkaan pahoinvoinnin vuoksi, ja seuraava th-aika heinäkuun alkupuolella.
 
Eka neuvola siirtyikin ensi viikkoon neuvolan omasta pyynnöstä, eli vasta rv 8+6 on aika :meh:
 
Mulla eka aika vasta 10+0 ja se tuntuu kyllä myöhäiseltä.
 
Mulla oli eilen eka neuvola. Ei mitään ihmeempiä siellä käyty läpi. Vaikutti onneksi ihan kivalta terveydenhoitajalta. Varattiin seuraava neuvola ja neuvolalääkäriaika. Sain tänään varattua itse np-ultran rv 12+2 :lle ja maanantaina olisi tarkoitus käydä verikokeissa (rv 10+0). Aika kuluu nopeasti, kun on odotettevaa:)
 
Eka neuvolakäynti oli jo jonkin aikaa sitten. Vaikutti tosi mukavalta terkkarilta :) Mun suvusta löytyy jos minkälaista sairautta, joten otetaan varmuuden vuoksi jokunen verikoe. Tuntuu taas että saa oppia omasta terveydestään tosi paljon. Seuraavaan aikaan onkin sitten reippaasti yli kuukausi aikaa.
 
Eipä tuo mun aika 8+6 mitenkään myöhäinen ole, mutta alun perin piti mennä jo tällä viikolla niin siihen nähden myöhäistyi :)
 
Mua pikkasen jännittää kenet terkan saan. Edellisen raskaudenaikaan kerkesin käydä vaan ekassa neuvolassa toteaa et kesken meni.
Olis ollu mun entinen työkaveri terkkana niin olis ollu kiva, mun edellinen terkka oli eläkkeelle jäävä ihan kauhee ämmä, sitä kiinnostanut enää yhtään mikään.
Ja esikoisen kans meillä on ollu 6 eri terkkaa niin on ihan perseestä, kukaan tiedä mitään yms..
 
Tuntu ekan raskauden aikaan et käyn vaan pakolliset mitat siellä ottaa ja jotain juttelee muijalle joka ei edes kuuntele. Ite sai netistä ettii kaiken tiedon asioihin.
 
Takaisin
Top