Viimeisin neuvolakäyntisi

Eka reissu neuvolaan selvitetty. Mies tuli mukaan, mutta oli kuulemma kauheesti outoja sanoja.. meinas, että tältä varmaan naisista tuntuu keskimäärin autokaupoilla.

Reissulla selkis myös, että Päijät-Hämeessä ekan lääkärikäynnin yhteydessä (rv 8-10) on alkuraskauden ultra, nt sitten myöhemmillä viikoilla. Eli 9.5. ehkä vähän konkretisoituu tää tila, nyt oon edelleenki aikalailla että wtf.
Täällä se lääkärikäynti on paljon myöhemmin. Onko sulla jokin erityistapaus? Miten voi vaihdella näin paljon, täällä pitää olla tosi hyvä syy että pääsee varhaisultraan, niillä ei kuulemma edes ole aikoja jakaa vaikka olis tarvekin. Eli parhaimmillaan täälläpäin voi olla mukamas kolmannella kuulla raskaana ja sit gyne toteaa rv13 et kohtu onkin tyhjä.
 
Saako neuvolaan ottaa lapsia mukaan?
Muistaakseni jonnekin ei saanut, siellä oli kyltti, mutta en muista minne.

Tottakai saa ottaa mukaan :) Ultrat usein tehdään ilman isompia lapsia, mutta silloinkin voivat odottaa oven ulkopuolella jonkun muun aikuisen kanssa.
 
Täällä se lääkärikäynti on paljon myöhemmin. Onko sulla jokin erityistapaus? Miten voi vaihdella näin paljon, täällä pitää olla tosi hyvä syy että pääsee varhaisultraan, niillä ei kuulemma edes ole aikoja jakaa vaikka olis tarvekin. Eli parhaimmillaan täälläpäin voi olla mukamas kolmannella kuulla raskaana ja sit gyne toteaa rv13 et kohtu onkin tyhjä.

Tulet vielä yllättymään, että neuvoloissa on valtavat erot :D joissain neuvoloissa on ultralaitteet käytössä ja niitä on helppo käyttää "ohimennen", mut toisissa niitä laitteita käyttää vain joku tietty lääkäri. Harvemmin neuvolan/kunnallisen kautta pääsee varhaisultraan ja ihmiset käykin omakustanteisesti yksityisellä.
 
Täällä se lääkärikäynti on paljon myöhemmin. Onko sulla jokin erityistapaus? Miten voi vaihdella näin paljon, täällä pitää olla tosi hyvä syy että pääsee varhaisultraan, niillä ei kuulemma edes ole aikoja jakaa vaikka olis tarvekin. Eli parhaimmillaan täälläpäin voi olla mukamas kolmannella kuulla raskaana ja sit gyne toteaa rv13 et kohtu onkin tyhjä.

Ei oo erityistapaus, voihan se olla, et ymmärsin väärin. Mut sit sen näkee. Toi kätilö/lääkärivisiitti on kaupungin keskitetyssä neuvolassa, joten siellä on kaikki tarvittava, ymmärsin kumminki, et sikiöseulonnat vielä erikseen niitä toivoville ja mun kohdalla ei vielä viikotkaan riittäis.
 
Eka neuvolakäynti oli tänään. Sain ajan nt-ultraan ja ekalle neuvolalääkärikäynnille. Oon mä kyllä tiennyt, että käyntejä on vähennetty, mutta nyt se vasta konkretisoitui. Eipä tuo itseä niin haittaa aiemman ammatin ja kokemuksen ansiosta, mutta etenkin ensisynnyttäjillä käyntejä on mun mielestä liian vähän. Seuraava käynti terveydenhoitajalle on vasta joskus rakenneultran jälkeen...
 
Saas nähdä tuleeko meille sittenkään joulukuista. Eilen oli eka neuvola ja sielä myös ultrattiin.. Kohtu on suurentunut, lapsivettä on ja joku pussi löytyi, mutta ei alkiota.. Luulisi jotain löytyvän, kun nyt on kuitenkin jo 9+1.. Noh ei auta kun odotella soittoa tyksistä, että koska sinne pääsee varmistamaan miten asia on.
 
Saas nähdä tuleeko meille sittenkään joulukuista. Eilen oli eka neuvola ja sielä myös ultrattiin.. Kohtu on suurentunut, lapsivettä on ja joku pussi löytyi, mutta ei alkiota.. Luulisi jotain löytyvän, kun nyt on kuitenkin jo 9+1.. Noh ei auta kun odotella soittoa tyksistä, että koska sinne pääsee varmistamaan miten asia on.


Tsemppiä :Heartred
 
Saas nähdä tuleeko meille sittenkään joulukuista. Eilen oli eka neuvola ja sielä myös ultrattiin.. Kohtu on suurentunut, lapsivettä on ja joku pussi löytyi, mutta ei alkiota.. Luulisi jotain löytyvän, kun nyt on kuitenkin jo 9+1.. Noh ei auta kun odotella soittoa tyksistä, että koska sinne pääsee varmistamaan miten asia on.

Voimia :Heartred
 
Ihanaa, onnea! Mutta miten on mahdollista, että aiemmin ei näkynyt? Selittikö ne sitä mitenkään?

Syynä on todennäköisesti taaksepäin kallistunut kohtu ja mahdollisesti istukka etuseinässä (mulle ei siitä ole mainittu mitään, kun tyksissäkin vaan todettiin, että viikkoja vastaava kaveri on kyydissä ja kiitos hei) Neuvolassa pystytään ultraamaan vaan mahan päältä, niin näkyvyys ei ilmeisesti ollut tarpeeksi hyvä..

Esikoisesta pystyttiin nt-ultra tekemään vaan sisäkautta juurikin taaksepäin kallistuneen kohdun ja etuistukan takia.
 
Ensimmäinen neuvola varattu ja se on rv 9+ jotain. Rehellisesti sanottuna en ole kovin innossani.
 
Ensimmäinen neuvolakäynti takana. Tuttu paikka ja täti esikoisen ajalta, mutta ei se hänen ymmärrys tästä hyperemeeistä ole kauhesti kasvanut. No onhan tämä harvinainen vaiva. Katseltiin mm youtube videota aiheesta. :rolleyes: Noh. Hyvää hän tarkoittaa ja on kyllä ystävällinen. Itseä vaan turhauttaa. Taas kesä edessä ja vaihtuvia sijaisia joille kaikille täytyy asiaa selventää ja kestää ihmettelyitä. Vinkkejä ja varmoja apuja, vaikkakin hyvää tarkoittavia, en vaan nyt jaksa.

Mukava kuulla Tintuska että kaikki on hyvin.

Miksi hippiäinen et ole innoissasi neuvolasta? Onko huonoja kokemuksia?
 
Täälläkin ensimmäinen neuvola. Mukavaa oli saada tietää paino (vaikka olikin taas uudet ennätyslukemat tiskissä :grin), hemoglobiini (116, mulle ihan hyvä) ja verenpaine (hyvä). Sitten sain lähetteet ja ohjeet jatkoon, kohta varaan nt-ultran. Mukavasti höpötellen meni aika neuvolassa, terveydenhoitaja oli kiva. Uusi paikkakunta edellisiin raskauksiin nähden, niin siitä mukavaa, että tultiin toimeen.

Mimosalle ja muille hirmupahoinvoinnista kärsiville paljon sisua ja jaksamista.
 
Takaisin
Top