Viimeisin neuvolakäyntisi

Soitin itsekin nyt neuvolaan, kun kuulin, että saattaa olla jonoa. Ajan sain vappuaatoksi 30.4 rv 8+0. Edellisenä päivänä olen menossa myös varhaisultraan perhe arteen, kun kuullut siitä hyvää, enkä nyt maltakaan enää odottaa sitä np ultraa :shy:
 
Soitin itsekin nyt neuvolaan, kun kuulin, että saattaa olla jonoa. Ajan sain vappuaatoksi 30.4 rv 8+0. Edellisenä päivänä olen menossa myös varhaisultraan perhe arteen, kun kuullut siitä hyvää, enkä nyt maltakaan enää odottaa sitä np ultraa :shy:

Täällä ollaan myös menossa Perhe arteen. :p
 
Mulla on ensimmäinen neuvola 24.4. rv 7+6 ja sitten varhaisultra 2.5. rv 9+1. Sain ultran kunnalliselta puolelta epäsäännöllisen kierron ja alun verenvuodon vuoksi. Kävin ultrassa vuodon takia jo rv 5+0. Silloin näkyi, että jotain on oikeassa paikassa, mutta ei vielä muuta. Seuraava ultra menee harmittavan kauas. Ollaan itse reissussa ens viikko ja lääkäri sitten sitä seuraavan. Mutta onneksi on mukavaa tekemistä luvassa, niin jospa se aika kuluisi joutuisasti [emoji4]
 
Mulla on neuvola nyt maanantaina 15. päivä. Tuolloin rv 6+1, neuvolan mukaan 10+0. Hieman turhauttaa mennä höpöttämään sinne ennen kuin on ehtinyt varhaisultraan, mutta toisaalta ajattelin puhua siellä ääneen näistä mun keskenmeno- ja kohdunulkoisen peloista. Varhaisultra on varattu myös ensi viikolle 6+3. Toivon kovasti, että sykekin näkyisi jo ja tietenkin, että kaikki on hyvin. Halusin ultraan ennen pääsiäistä, että voin viettää sen rennommin stressaamatta. Kestän jopa mieluummin senkin, että vauvaa ei olekaan tulossa kuin että ahdistuneena miettisin kaikkia vaihtoehtoja lävitse koko pääsiäisloman. Epätietoisuus on mun mielelle pahin painajainen, ei edes välttämättä huonot uutiset.
 
Mulla varhaisultra 26.3. jolloin menossa 7+0. Neuvolan halusin melko myöhään, toiveena josko siellä kuuluisi sydänäänet dopplerilla. Aika sinne 13.5. jolloin menossa 9+3. NT-ultraankin varattiin jo aika ja se on 27.5. jolloin menossa 11+3.

Voi olla, että käyn vielä yksityisellä ultrassa tuon varhaisultran ja nt-ultran välissä, jos pelko alkaa hiipiä ja dopplerilla ei ole kuulunut. Viimeksi siinä välissä kävi huonosti, kun tuli kkm ja sain tietää siitä vasta kolme viikkoa kehityksen loppumisen jälkeen. Mielummin haluan huonot uutiset heti, kuin elän viikkoja siinä uskossa, että kaikki on hyvin.
 
Mulla on varhaisultra menneisyyden takia rv 7+4, eka neuvola rv8+0, sydänäänien kuuntelu rv10 ja varsinaista ultraa en vielä tiedä. Odotellaan ekana tonne ens kuuhun missä nuo olis...
 
Soitin itsekin nyt neuvolaan, kun kuulin, että saattaa olla jonoa. Ajan sain vappuaatoksi 30.4 rv 8+0. Edellisenä päivänä olen menossa myös varhaisultraan perhe arteen, kun kuullut siitä hyvää, enkä nyt maltakaan enää odottaa sitä np ultraa :shy:
Mäkin meen tonne perhe arteen, edullisin mitä löytyi
 
Riippuu myös vähän neuvolasta, laitteesta ja terveydenhoitajasta/kätilöstä milloin aletaan kuunnella dopplerilla :) Mutta yleensä just viimeistään siellä h12-14 aletaan kokeilla. Ja jatkossa sitten tosiaan kuunnellaan joka kerta.
 
Mä varmaan kysyn neuvola-aikaa esikoisten 1,5v neuvolassa ens viikolla. Ar-ultra olis myös kiva mut jos en pääse lapsettomuuspolin kautta enää niin en varmaan yksityiselle mene. Ehkä...

Muoks. Sainpa kuitenkin ar-ultran kunnalliselta 7+0 :)
 
Muokattu viimeksi:
Mäki soittelin eilen neuvolaan. Sain ajan 9.5, ja sillon ois rv 9+0. Pitäs varata tunti siihen, mut pakko yrittää puristaa puoleen se, että ehin töihin, eikä tarvis sinne vielä mitään ilmotella.
 
Riippuu myös vähän neuvolasta, laitteesta ja terveydenhoitajasta/kätilöstä milloin aletaan kuunnella dopplerilla :) Mutta yleensä just viimeistään siellä h12-14 aletaan kokeilla. Ja jatkossa sitten tosiaan kuunnellaan joka kerta.

Multa muistaakseni alettiin viimeks kuunnella vasta rv15 alkaen. Pitiki ihan tarkistaa että oliko niin myöhään, niin 15+6 on ekat merkinnät. :D
 
Multa muistaakseni alettiin viimeks kuunnella vasta rv15 alkaen. Pitiki ihan tarkistaa että oliko niin myöhään, niin 15+6 on ekat merkinnät. :D

Joo, nimenomaan riippuu paljon paikasta jne :)
 
Täytyy ens viikolla koittaa muistaa soitella neuvolaan, kun viikkojakin on jo 6+3.. Varhaisultraan me ei mennä, koska ei olla aikaisemmistakaan käyty..
 
Ihan mielenkiinnolla odotan ekaa ultraa. Mietin ovulaation todellista ajankohtaa, sillä minulla on ollut tapana ovuloida kp 21 tienoolla yleensä. Toki mahdollisuuksia on ollut ihan kp14 tienoollakin, tiedä sitten. Testeissä kun hailakka viiva näkyi kp 30 aikaan. Ajan siis takaa että raskauteni voi olla viikon nuorempi kuin miksi laskuri sen ilmoittaa. Mutta sen näkee sitten. :eek:
 
Ihan mielenkiinnolla odotan ekaa ultraa. Mietin ovulaation todellista ajankohtaa, sillä minulla on ollut tapana ovuloida kp 21 tienoolla yleensä. Toki mahdollisuuksia on ollut ihan kp14 tienoollakin, tiedä sitten. Testeissä kun hailakka viiva näkyi kp 30 aikaan. Ajan siis takaa että raskauteni voi olla viikon nuorempi kuin miksi laskuri sen ilmoittaa. Mutta sen näkee sitten. :eek:

Minä myös odotan mielenkiinnolla ultraa, kun plussasin selkeän plussan jo rv 3+2. o_O
 
Takaisin
Top