Viimeisin neuvolakäyntisi

Mä synnytin ensimmäisen kättärillä ja toisen jorvissa vielä siinä vanhalla puolella. Näistä kahdesta ehdottomasti parempi olo Jorvi, ja nyt haluaisinkin päästä taas Jorviin sinne uudelle puolelle. :)
 
Ja sittenhän voi käydä niin että päätyy naikkarille ihan lääketieteellisistä syistä. Viimeeksi raskaus sujui mallikkaasti ihan viime metreille kunnes sitten keräsin noin viikkoa ennen laskettua aikaa raskaushepatoosit ja alkavat pre-eklampsiat ym ja ainakin käsitin ettei olisi ollutkaan muualle asiaa mennä synnyttämään siinä tilanteessa :hilarious:
 
Ja sittenhän voi käydä niin että päätyy naikkarille ihan lääketieteellisistä syistä. Viimeeksi raskaus sujui mallikkaasti ihan viime metreille kunnes sitten keräsin noin viikkoa ennen laskettua aikaa raskaushepatoosit ja alkavat pre-eklampsiat ym ja ainakin käsitin ettei olisi ollutkaan muualle asiaa mennä synnyttämään siinä tilanteessa :hilarious:

Naikkari on varmasti paras paikka. Mun kuopus vietiin jorvista synnyttyään lanssilla naikkarille teholle ja se oli kyl ihan huikee paikka, niin pätevää ja ihanaa henkilökuntaa ja ihan erityistä osaamista!
 
Joo, Jorvissa on pelkkiä perhehuoneita. :)

Googlailin asiaa ja tosiaan, Espoon sairaalassa on pelkkiä perhehuoneita. Jorvissa näin ei kai ole ollut vaikka sielläkin enemmän, joten on ilmeisesti edelleen mahdollista että jos Espoon sairaalan puoli on täynnä niin ohjaavat Jorviin jossa sitten 4 hengen huoneita. Noh, tätä nyt lienee turha liikaa etukäteen murehtia kun tosiaan sairaalat voi olla täynnä tai naikkari on ainut vaihtoehto lopulta.

Oli kyllä todella hienon näköistä tuolla Espoon sairaalassa. Mulle ympäristö on todella tärkeä ja haluaisin että synnytys on mahdollisimman rauhallisessa tilassa, niin visuaalisesti kuin tunnelmaltaan. Toivottavasti se olisi molempien kunnon puolesta mahdollista edetä rauhassa ja omaan tahtiin.

Saako HUS:in alueella jotain muuta synnytysvalmennusta kuin ne videot? Mietin että jollekin kurssille pitää varmasti ihan omalla rahalla mennä, en jaksa uskoa että neuvolan kautta saadaan riittävää tukea. Pitäisiköhän perustaa oma ketju synnytykseen liittyen, menee vähän aiheen vierestä...
 
Googlailin asiaa ja tosiaan, Espoon sairaalassa on pelkkiä perhehuoneita. Jorvissa näin ei kai ole ollut vaikka sielläkin enemmän, joten on ilmeisesti edelleen mahdollista että jos Espoon sairaalan puoli on täynnä niin ohjaavat Jorviin jossa sitten 4 hengen huoneita. Noh, tätä nyt lienee turha liikaa etukäteen murehtia kun tosiaan sairaalat voi olla täynnä tai naikkari on ainut vaihtoehto lopulta.

Joo opin itse asiassa ihan vasta, et vaik joka paikassa puhutaan edelleen Jorvista, niin nykyään se tarkottaa tosiaan Espoon sairaalaa, johon synnytykset siirtyneet. Ja siellä siis tosiaan ne perhehuoneet. :angelic:
 
Mulla neuvola keskiviikkona. Malttamattomana ootan. Jotenki konkreettisempaa tää raskaus kun on nää jutut. Vaikka kävinhän mie jo kahesti sairaalassa tiputuksessa kun kuivuin just tän raskauden takia. :oops: no mutta neuvola on positiivinen käynti! Ja sen jälkeen jos sais ajan sinne ultraan kohta. 9+0 tänään eli varmaan reilun 3 viikon päästä. Toivottavasti ennen muuttoa kerkeäis.
 
Mulla on viimein huomenna eka neuvola, viikkoja 12+1. Odotan kovasti sydänäänien kuulemista, viimeks kuului viime ke.
 
Meillä oli eka neuvola tänään ja selvisi että saadaan se nipt- testi! Sydänääniä ei vielä kuunneltu kun oltiin vko sit ultrassa jossa ne kuultiin ja pian on sitten nt-ultra, neuvolatäti meinasi ettei tule turhia huolia josko ei sydänääniä heidän laitteillaan kuuluisikaan.
 
Meillä oli eka neuvola tänään ja selvisi että saadaan se nipt- testi! Sydänääniä ei vielä kuunneltu kun oltiin vko sit ultrassa jossa ne kuultiin ja pian on sitten nt-ultra, neuvolatäti meinasi ettei tule turhia huolia josko ei sydänääniä heidän laitteillaan kuuluisikaan.

Asutteko sellaisessa kunnassa että saatte sen vai hälyttikö seula?
 
Minulla eilen eka neuvola. Hauskasti paino oli tarkalleen sama kuin esikoisen ekalla neuvolakäynnillä vaikka olen lihonut ja laihtunut ja uudelleen taas vähän lihonut tässä välissä. Minulla on vähän ylipainoa ja edellisessä raskaudessa raskausdiabetes-diagnoosi ja varmasti tulee nytkin. Nythän joudunkin sitten sokerirasitukseen jo tässä ihan kohta. Olen tässä alkuraskaudessa herkutellut kun se helpottaa raskauspahoinvointia, mutta tavoite on pahoinvoinnin loppumisen jälkeen tiukentaa ruokavalio ja katsoa ettei paino nousisi raskauden aikana kuin korkeintaan muutaman kilon. Viimeeksi nousi ekasta neuvolakerrasta 5kg mutta se kaikki ennen raskausdiabetes-diagnoosia ja sen jälkeen paino pysyi viimeiset kuukaudet ihan samana. Sokeriarvot pysyivätkin kurissa ja vauvakin painoi alle 4kg.
 
Milloinkohan sydänääniä kuunnellaan neuvolassa? Viime kerralla ei kuunneltu kun silloin oli viikkoja vasta 9+. Seuraavaan käyntiin on pari viikkoa aikaa, silloin pitäis olla 14+, toivottavasti silloin jo saadaan kuunneltua vaikka taaksepäin kallistunut kohtu ja istukka edessä...
 
Milloinkohan sydänääniä kuunnellaan neuvolassa? Viime kerralla ei kuunneltu kun silloin oli viikkoja vasta 9+. Seuraavaan käyntiin on pari viikkoa aikaa, silloin pitäis olla 14+, toivottavasti silloin jo saadaan kuunneltua vaikka taaksepäin kallistunut kohtu ja istukka edessä...

Mulle sanottiin neuvolassa (8+ jotain) että se heidän laite toimii vasta 12+ eli olettaisin että sillon kuunnellaan jo täällä ainakin. Kannattaa kysyä kuitenkin :)
 
Mulla kuunneltiin nyt rv 12+jotain neuvolassa. Neuvolalääkäri yritti aiemmin jo kuunnella viikon 9-10 aikoihin kun olin ylimääräisellä käynnillä, mutta ei vielä kuulunut.
 
Mulla kuunneltiin 10+3 ja sai kuulumaan. :) riippuu ihan neuvolatädistä rupeeko ees yrittää kuunnella ja sano kyllä, että ei välttämättä vielä heidän laitteella kuulu.
 
Takaisin
Top