Viimeisin neuvolakäyntisi

Minä en ole saanut neuvola-aikaa varattu vielä kun jotenkin tekisi mieli odottaa varhaisultraan että näkis onko siellä ees ketään ennen kun varaa neuvola-aikaa :bored: jotnekin on sen verran pelkoa tuulimunasta/keskenmenosta...
 
Mulla on eka neuvolakäynti vasta 23.4 ja silloin on jo 12+1. En halunnut aikaisemmin
 
Mulla on myös neuvola vasta 23.4, labra 24.4. Silloin 10+0. Olimme syksyllä ekassa neuvolassa paria vkoa aiemmin, nyt tuskin käydään niin perusteellisesti samoja asioita läpi uudestaan. Mutta meillä on käytävä neuvolassa ennen seulontaverikoetta niin siksi käytävä neuvolassa että saa lähetteen.
 
Mulla oli eka neuvola 8+0, seulontaverikokeet otetaan 11+0 ja ultra on 12+4 :Heartred
Lääkärineuvola on sit 15+0, mikäli nt-ultrassa on kaikki ok eikä la muutu.
 
Ite kävin ekan neuvolan 7+5 :) ja sit varasin sen seulontaverikokeet 11+5 ja silloin ois kans samalla ultra :Heartred
Sitten ens kuun puolivälissä on terveydenhoitaja aika ja sillo on 13+5.:) ja kuulemma sitten varataan lääkäri aika ku ei pystynyt niin pitkälle varaamaan aikaa:grin
 
Ainakin Vantaalla on aina tullut kirjeenä aika. Kerran tuli ruhtinaalliset 2 päivää ennen ultraa, soittivat kyllä sieltä että sopiiko tää aika että ei oo ihan varma kerkeekö kirje perille ennen aikaa, laittoivat pikana niin kerkesi. :D yleensä kyllä tullut pari kolme viikkoa ennen ultraa.

Mulla Vantaalla pitää varata aika itse ultraan. Ja se varataan sähköisesti ja tehdään Bulevardilla Helsingissä. Ja paino ja verenpaine siis myös itse. Kivistössä käyn neuvolassa. :)
 
Mulla Vantaalla pitää varata aika itse ultraan. Ja se varataan sähköisesti ja tehdään Bulevardilla Helsingissä. Ja paino ja verenpaine siis myös itse. Kivistössä käyn neuvolassa. :)

Ompa jännä! Itse käyn Hakunilan neuvolassa ja valittu synnytyssairaala ultraa.:happy:
 
Ompa jännä! Itse käyn Hakunilan neuvolassa ja valittu synnytyssairaala ultraa.:happy:
Mikähän tässä mahtaa olla idea? Mun sairaalavaihtikset oli Jorvi tai Naistenklinikka. Olisikohan tällä vaikutusta? Siksi Huslabin kanssa asioidaan ja ultrat siellä Bulevardilla. Vähän vielä kummastuttaa nämä Vantaan systeemit muutenkin, kun olen vasta marraskuussa tänne Helsingistä muuttanut. Moni asia tuntuu hieman monimutkaiselta, mutta kai se tästä selkiintyy ajan kanssa
 
Mikähän tässä mahtaa olla idea? Mun sairaalavaihtikset oli Jorvi tai Naistenklinikka. Olisikohan tällä vaikutusta? Siksi Huslabin kanssa asioidaan ja ultrat siellä Bulevardilla. Vähän vielä kummastuttaa nämä Vantaan systeemit muutenkin, kun olen vasta marraskuussa tänne Helsingistä muuttanut. Moni asia tuntuu hieman monimutkaiselta, mutta kai se tästä selkiintyy ajan kanssa
Mulla oli ihan samat vaihtoehdot, Jorvi tai NKL. Aikaisemmista ultrat oli kättärillä. Onkohan ne sitten niin tukossa että on osa laitettu yksityiselle, tiedä häntä o_O
 
Mä jouduin käymään jo 5+4 kun tarvittiin lähete ultraan. Ja kilpirauhaskokeet piti ottaa kun on vajaatoiminta.
Oli ihan jees käynti. Mies oli mukana ja sai myös täyteltävää.
Lähete sokerirasitukseen viikolle 12 kun ylipaino ja ikä.
Oli eri terkka kuin oma ja nyt jännittää onko seuraava yhtä mukava.
 
Mulla vasta eka neuvola 29.4, niin saa tovin odotella ja sieltä vasta lähete ultraan. Alkaa varhaisultra kummasti käymään mielessä. :)
 
Muistaako joku paljonko aikaa sokerirasitukseen piti varata? Tajusin että mulla on rv 12 jo ensi viikolla enkä oo vieläkään varannut sokerirasitusta, kun oon odotellut että pahoinvointi hellittäisi. Mun siis täytyy mennä jo alkuraskaudesta. Ei vaan näissä olotiloissa yhtään houkuttele.
 
Mulla oli ihan samat vaihtoehdot, Jorvi tai NKL. Aikaisemmista ultrat oli kättärillä. Onkohan ne sitten niin tukossa että on osa laitettu yksityiselle, tiedä häntä o_O

Mä olen siinä käsityksessä että tuo Bulevardin yksikkö on HUS:n ja siis ihan julkinen pumppu. Ne vaan on keskittäneet ultrat sinne.

Mulla ei ekassa neuvolassa vielä tarvinnut valita sairaalaa ja olen kyllä kovin kahden vaiheilla kumman valitsee. Ja sittenhän sen vasta tietää kun aika on käsillä kumpaan mahtuu. Naistenklinikalla on tietysti maan paras apu lähellä ja se hotellimajoitusvaihtoehto kiinnostaa jos sairaalassa pitää olla monta päivää synnytyksen jälkeen.
 
Mulla ei ekassa neuvolassa vielä tarvinnut valita sairaalaa ja olen kyllä kovin kahden vaiheilla kumman valitsee. Ja sittenhän sen vasta tietää kun aika on käsillä kumpaan mahtuu. Naistenklinikalla on tietysti maan paras apu lähellä ja se hotellimajoitusvaihtoehto kiinnostaa jos sairaalassa pitää olla monta päivää synnytyksen jälkeen.

Jos Kättäri olisi vielä ollut toiminnassa ja ei mitään sisäilmaongelmia olisi ollut, olisin ehdottomasti halunnuut sinne nostalgian takia. Olen käynyt itse siellä syntymässä. :Heartpink Lähinnä tästä samasta syystä, ja siitä, että olen niin suuren osan elämästä asunut Helsingissä, tuntui Naistenklinikka parhaalta vaihtoehdolta. Tai siis oikealta vaihtoehdolta. Toivottavasti sinne sitten mahtuu..
 
Muistaako joku paljonko aikaa sokerirasitukseen piti varata? Tajusin että mulla on rv 12 jo ensi viikolla enkä oo vieläkään varannut sokerirasitusta, kun oon odotellut että pahoinvointi hellittäisi. Mun siis täytyy mennä jo alkuraskaudesta. Ei vaan näissä olotiloissa yhtään houkuttele.

Kaksituntia sanottiin mulle. Mäkin meen viikolla 12 ekan kerran.
 
Muistaako joku paljonko aikaa sokerirasitukseen piti varata? Tajusin että mulla on rv 12 jo ensi viikolla enkä oo vieläkään varannut sokerirasitusta, kun oon odotellut että pahoinvointi hellittäisi. Mun siis täytyy mennä jo alkuraskaudesta. Ei vaan näissä olotiloissa yhtään houkuttele.

Varaisin vähintään sen 2tuntia. Siinähän otetaan ensin se paastonäyte, jonka jälkeen juodaan sokerilitku, ja 2 tunnin kuluttua otetaan uusi näyte, josta sitten tutkitaan miten paljon sokeria on jäänyt vereen.
 
Varaisin vähintään sen 2tuntia. Siinähän otetaan ensin se paastonäyte, jonka jälkeen juodaan sokerilitku, ja 2 tunnin kuluttua otetaan uusi näyte, josta sitten tutkitaan miten paljon sokeria on jäänyt vereen.[/QUOT

Oliko se kolmas näyte sit tossa välissä, tunti litkusta?
 
Ai niin hyi että sokerirasitus. Mun pitää varmaan kans mennä jo viikolla 12. Huomenna eka neuvola! :wideyed:
 
Vieläkö teitä ohjeistettiin että ei saa käydä pissalla ennen ultraa? Täällä on ilmeisesti niin vanhat laitteet että tuo tukala sääntö on vieläkin voimassa, ilmeisesti joka paikassa ei enää ole.

Mä sain viime raskauden nt-ultrassa noottia siitä, että rakossa oli pissaa. Olin kyllä käyny just ennen vessassa, mutta varmaan jännitti niin paljon, että aineenvaihdunta oli kierroksilla. Ultraaja sanoi, että ensi kerralla käy sitten pissalla ennen ultraa. :meh:
 
Takaisin
Top