Viimeisin neuvolakäyntisi

Luksu, meillä kätilö oli 5min myöhässä, ja ultraan meni n.15-20min kaikkineen (laskeskeli la:n uusiksi, varaili rakenneultraan ajan yms). Ohjeissa sanottiin, että varaudu puoleen tuntiin.

Toki jos siellä jotain erityistä on, voisi kuvitella, että menee pidempäänkin. Mutta en mä pahimman varalle lähtisi varautumaan, kun todennäköisimmin kaikki on ihan hyvin. :)
Esikoista odottaessa ultraaja joutui hakemaan toisen kätilön varmistamaan mittoja kun muksu ei ollut kovin kuvauksellisella tuulella, mutta ei siinäkään lopulta ihan juuri tuon pidempään mennyt.
 
Muokattu viimeksi:
Meil oli kätilö myöhässä 45min.. ja itse ultra kesti varmaan joku 30 min tai vähän yli, kun kävin välissä pissalla ja pieni ei meinannut näyttää millään niskaansa, niin saatiin vähän heilutella hetki :grin
 
Mulla esikon nt-ultra kesti n. 45 min. Nyt meni reilu tunti, mut otettiinkin kahdesta mitat.
 
Sanoisin, että 30-90 min riippuen mitä sieltä löytyy. Jos kaikki on kunnossa, voi päästä ulos puolessa tunnissa, jos taas ei ole, menee pidempään. Ja jos edellisellä asiakkaalla on mennyt pidempään, voi oma vastaanottoaika myöhästyä sekin vaikkapa puolella tunnilla.
 
Tai sitten jos on harjottelija ja innokas ultraaja niinku meillä joka otteli kuvia ja liikkuvaa 4d kuvaa ties miten pitkään :grin no ei siel menny ku 45min....mut olis ollu nopeemminkin ohi jos ei olis ollut niin ihasteleva ja innokas ultraaja:woot:
 
Kiitos vastauksesta Hope82! Näin sitä reilu kolmekymppisenä saa tietää, että on aina luullut veriryhmänsä väärin :D tainnut äiti sekottaa toiseen sisarukseen nuorena... :wink Ajattelinkin, että tuo sitä tarkoittaisi, kun ei missään netissä lukenut, että olisi sikiön veriryhmä. Tuleeko se sikiön veriryhmä myös omakantaan joskus, vai ilmoitetaanko se neuvolassa?
Mä taisin nlassa kysyä tota lapsen veriryhmän selvitystä nii sanottii et ei sitä selvitetä jos ei oo joku pakottava tarve.
 
Tänään oli neuvolalääkäri. Mitattiin verenpaine (128/75 eli hyvä), paino (1kg tullut alkupainoon lisää) ja hemoglobiini (tippunut 136 --> 113, lisäraudalle tieni vie). Lääkäri teki sisätutkimuksen (kaikki ok), tunnusteli kohdun mahan päältä ja kuunteli sydänäänet. Sykkeet oli molemmilla vauvoilla 150 molemmin puolin.

Jutustelua oli vähän, kun ei mulla ole oireita eikä vaivoja. Ja varattiin seuraava neuvola, joka on Kela-neuvola, 1.4. viikoille rv22+2.

Kaikki oli siis hyvin! :)
 
peruna86, aika hyvä tuo 1kg painonnousu! Varsinkin kun odotat kaksosia :)
 
Mulla oli myös eilen neuvola. Sydänäänet 140. Painoa oli lähtenyt ekaan neuvolapunnitukseen nähden vajaan kilon verran. Sama juttu kuin viime raskaudessa, eli alkuun oli turvotusta, joka on nyt tasaantunut. Hemppa oli laskenut 128:n, ihan ok vielä.
 
Mulla oli myös eilen neuvola. Pahoinvoinnin takia paino hieman laskenu, mut nyt alkaa pahoinvointi sen verran helpottaa, että enköhän mää saa sen taas nousemaan, kun nukun hyvin ja syön säännöllisesti (rv13). Parin keskenmenon takia helpotus oli niin suuri, kun kuulin sikiön sydänäänet (145), et sain nukuttuakin huomattavasti paremmin. Huomenna on sit alkuraskauden ultra. On niin kiva nähdä, et miten pikkuinen on kasvanut. Varhaisultrassa oli koossa viikon jäljessä.
 
peruna86, aika hyvä tuo 1kg painonnousu! Varsinkin kun odotat kaksosia :)

Niimpä! Oon itekkin ihan ihmeissäni, ettei oo tullut enempää, varsinkin kun syön kuin hevonen koko ajan! :eek:

Nää vauvat varmaan syö mua sisältäpäin tai jotain! :laughing021
 
Käytiin viime to nt-ultrassa ja se puolisen tuntia taisi mennä. Piti olla paikalla 20 min ennen varattua aikaa ja päästiin etuajassa sisään, kun ei ollu muita tutkimuksissa. Pikkuisemme oli oikein kuvauksellinen ja saimme neljä kuvaa muistoksi :Heartred
RV:stakin lähti viikko heilahtamalla pois sikiön koon takia, nyt rv 14+3. Rakenneultraan saatiin aika huhtikuun alkuun ja ensi viikon lopulla sokerirasitustestiin, kun mummolla on diapetes.
 
Eilen neuvola. Kaikki oli hyvin. Painoa tullut n. 1kg, verenpaineet hyvät, sykkeet n.150. Neuvolantäti käski rakenneultrassa kysyä tarkennusta laskettuaikaan. Koska se merkattu omakantaa 5pv edellä olevaksi ja täällä tuo on juuri raja että muutetaan. Ihmetteli itsekin sitä. Joten sää nähdä sitten ens kuussa muuttuuko laskettuaika. Nyt tänää tasan 16+0(tai 16+5) Seuraava neuvola on kelaneuvola. Nopeasti tuo aika tuntuu menevän.
 
Tänään aamulla neuvola. Oli aika nopea käynti koska mulla ei ollut mitään kysyttävää ja kaikki oli hyvin. Kuunneltiin sydänäänet, nekin kuulosti olevan kunnossa. Rakenneultra on vasta 2.4., en malta odottaa:rolleyes:
 
Tänään (tai no eilen klo0.02) oli neuvola, perusmittaukset ja sydänäänet kuulu, kaikki läpät ja kaikki. Kaikki oli oikein hyvin. Painokaan ei ollut enää tippunu, vaikkei nyt ollu vielä noussukkaan, mut toivoa on.
 
Onko kukaan muuten menossa siihen perhetuki tapaamiseen. Sellanen siis järjestetään helsingissä, jossa neuvolahoitaja kertoo synnyttämisestä ja vauvan hoidosta ensisynnyttäjille.
Mies ei haluais mennä ja ei varmaan pääsekkään töitten takia. En haluais mennä yksinkään..
 
Mä kävin esikoista odottaessa. Mies ei halunnu mukaan kun ei ole oikein semmonen väkijoukon ystävä. Mut oli tosi kiva käydä ihan yksinkin vaikka jännittiki ekalla kerralla todella paljon! Rohkeesti vaan sinne! Saatat löytää vaikka samassa tilanteessa olevia kavereita :wink
 
Oli siellä pari. Suurin osa oli miestensä kanssa, mutta ei se mua ainakaan haitannut :)
 
Takaisin
Top