Viimeisin neuvolakäyntisi

Maanantaina oli neuvola ja kaikki oli hyvin. Tutkimusten jälkeen neuvolan täti innostui taas painostamalla painostamaan meitä liittymään kaikkiin paikallisiin mamma- ja pappakerhoihin ja ilmoittautumaan ties mille kursseille :yuck:
Lisäksi sain noottia kun en edelleenkään harrasta muuta liikuntaa kuin reipasta kävelyä. Pitäisi kuulemma jumpata hiki hatussa ja uida kuin torpeedo ikään!
 
Siis mitä ihmettä, kun yleensä liikkuvia toppuutellaan siirtymään vaan siihen reippaaseen kävelyyn! Mulle ei oo ikinä sanottu liikkumisesta mitään, mitä vähän ihmettelen - syytä olis aktivoitua.

Mammakerhoja mä kannatan, mutta niitä on kyl tässä kohtaa turha miettii, varsinkin jos se tuntuu itelle vieraalta. Mulle ei olis esikoisen raskausaikana tullu mieleenkään mennä mihinkään sellaseen! Neuvolan perhevalmennuksessakin tuntui hölmöltä olla ringissä mahat pystyssä. :rolleyes:
 
Mulle on nyt terkka sanonu et ois syytä vähän liikkua enemmän mut silleen nätisti kyselemällä et mikä ois sellanen liikuntamuoto mistä tykkäisin ja mikä ois mieluisaa :rolleyes: Onneks tällä kertaa on just ihana terkka jolle pystyy puhumaan mistä vaan ja kertomaan rehellisesti asiat ilman pelkoa et se rupee saarnaamaan :shy:
 
Mulle neuvolatäti sanoi kun soittelin sille tuossa ja tuli liikkumisesta puhe että ei sais hengästyä kun liikkuu. Ihmettelin kyllä tuota kommenttia ja en oo ihan täysin noudattanutkaan. Hengästyn siis jos kävelen ylämäkeen. On kunto jotenkin huonontunut jo heti alkuvaiheessa raskautta eikä näytä paranevankaan.
 
Huomenna ois neuvola ja odotan kyllä kun on niin paljon kertynyt asiaa. Samalla ois lääkärintarkastus. Lisäksi saan sokerinmittausmittarin, kun pitää viikon ajan mittailla sokereja. Vähän kyllä huono viikko mitata kun tiedossa synttärit, vaatekutsut ja ravintolamiitti mammaporukan kanssa. En tosin tiedä tuleeko huomenna miten tarkat ruokavalio-ohjeet.
 
Mulle neuvolatäti sanoi kun soittelin sille tuossa ja tuli liikkumisesta puhe että ei sais hengästyä kun liikkuu. Ihmettelin kyllä tuota kommenttia ja en oo ihan täysin noudattanutkaan. Hengästyn siis jos kävelen ylämäkeen. On kunto jotenkin huonontunut jo heti alkuvaiheessa raskautta eikä näytä paranevankaan.
Ei se kunto varmastikkaan ole huonontunut vaan se hengästyminen johtuu lisääntyneestä verenmäärästä kehossa :) mulla se normaalia helpompi hengästyminen oli ihan raskauden ensi oireita mistä tiesin olevani raskaana:grin
Mulle on aina sanottu vaan että jokainen tuntee mikä on itselle sopivaa liikuntaa. Toiset käy ihan juoksemassa ja puntilla ja toiset ei kykene liikuntaa harrastamaan juuri ollenkaan...
 
Ei se kunto varmastikkaan ole huonontunut vaan se hengästyminen johtuu lisääntyneestä verenmäärästä kehossa :) mulla se normaalia helpompi hengästyminen oli ihan raskauden ensi oireita mistä tiesin olevani raskaana:grin
Mulle on aina sanottu vaan että jokainen tuntee mikä on itselle sopivaa liikuntaa. Toiset käy ihan juoksemassa ja puntilla ja toiset ei kykene liikuntaa harrastamaan juuri ollenkaan...

Oli kans ihan ensimmäisiä oireita se että ei jaksanut liikkua kuin ennen ja piti lyhentää lenkkejä.
 
Oli muuten mukava ja perusteellinen lääkäri. Tykkäsin! Tosin se vähän ärsytti kun tuntui kirjottavan kaikki koneelle mitä sanoin vaikka ei mun mielestä niin terveyteen liittynyt. Onko muilla ollut jo lääkärintarkastus?
 
Mulla oli myös lekuri 16+4, ja seuraava sitten joskus rv35-36.
 
Mulle neuvolatäti sanoi kun soittelin sille tuossa ja tuli liikkumisesta puhe että ei sais hengästyä kun liikkuu. Ihmettelin kyllä tuota kommenttia ja en oo ihan täysin noudattanutkaan. Hengästyn siis jos kävelen ylämäkeen. On kunto jotenkin huonontunut jo heti alkuvaiheessa raskautta eikä näytä paranevankaan.

Ei sais hengästyä?:confused:Olipa erikoinen neuvo... Mä käyn salilla pari kertaa viikossa ja totta helkkarissa hengästyn, nykyään hengästyn vielä helpommin kuin ennen.
 
Mä hengästyn jo ihan siitä, että kannan esikoista ulkona talvivaatteissa 10 metriä! :D
 
Tänään oli Kela-neuvola. Veren paine oli 113/72, hemoglobiini 129, pissa ok, paino noussut 4kg ja vauvojen sykkeet 145-150! :)
Sf-mitta oli 27cm, mikä vastaa yksösraskaudessa n. rv 30+! Mulla nyt menossa 22+2! :eek:

Sain raskaustodistuksen ja tein Kelan hakemukset. Nyt vaan ootellaan päätöksiä ja pakkauksia! :)
Vanhempainvapaa onkin sitten paaaaaljon pidempi, kun mitä luulin! "Normi" äitiys-/vanhempainvapaa on sen 263 arkipäivää, sitten saan kaksosten takia 60 arkipäivää lisää ja sitten vielä yh-lisää 72 arkipäivää! :eek: Eli "lomailen" ajalla 29.6.2019-14.10.2020! :grin

Seuraavaksi vuorossa sokerirasitustesti rv 26+5 ja seur. neuvola rv 27+2.
 
Mulla oli viimeisin neuvola 1.4 ja seuraava on 28.5 ja se on isyydentunnustus neuvola. Tarvittavat paperitkin on jo tulostettu, jotka sinne pitää viedä. Vaikka aikaa tässä on vielä ihan tarpeeksi...
 
Takaisin
Top