Viimeisin neuvolakäyntisi

Ite olen ajattelut hankkia dopplerin kun sitä en omista.Ajattelin hankkia sen nt-ultran jälkeen kun kaikkissa dopplereissa mitä olen selaillut netissa sanotaan että kuuluu 12-13rv jälkeen.Ei tulisi ainakaan paniikkia jos ei heti löydy tai ei saa kuulumaan :)
 
Keskiviikkona neuvola ja taas kurkataan ultralla pientä:Heartred samalla voimavarakeskustelut.
 
Ollaanko me niemja oltu ennenkin jossain saman ajan lasketun ryhmässä?
 
Oon bellamama, se nick meni lukkoon niin sain tämän vanhan toimimaan. Olin 11/15 ryhmäs ja sitten 2/17 ryhmäs, molemmat tuli kyllä edellisenä kuuna.
 
Tämän oli se laaja terkkarikäynti, olikin tosi laaja. Töissä sanoin, että kyllä mää tunnin päästä oon jo takas, mutta kaksi tuntia meni! Eka tunti ja ylikin vaan keskusteltiin ja sitten mittailtiin minut ja mies (verenpaine ja hemoglobiini), kuunneltiin sydänäänet :Heartred ja sain influenssapiikin. Hyvä startti oli päivään, kun terkkari vaan kovasti kehuu, kuinka fiksuja ja valveutuneita vanhempia ja puolisoita ollaan. :)

Ja sokerirasituksesta puhtaat paperit \o/
 
Tämän oli se laaja terkkarikäynti, olikin tosi laaja. Töissä sanoin, että kyllä mää tunnin päästä oon jo takas, mutta kaksi tuntia meni! Eka tunti ja ylikin vaan keskusteltiin ja sitten mittailtiin minut ja mies (verenpaine ja hemoglobiini), kuunneltiin sydänäänet :Heartred ja sain influenssapiikin. Hyvä startti oli päivään, kun terkkari vaan kovasti kehuu, kuinka fiksuja ja valveutuneita vanhempia ja puolisoita ollaan. :)

Ja sokerirasituksesta puhtaat paperit \o/

Missä näin hyvää neuvolapalvelua oli?? :eek:Musta tuntui, että mun eka neuvola oli jotain sellaista että "onhan teillä pyykinpesukone ja millainen koti teillä on"-tyyppistä. Tiedän että varmaan on ihmisiä, joilla ei ole kunnollisia puitteita vauvalle, mutta ensi viikon 2. neuvolakäynniltä odotan jo vähän enemmän:grin
 
Nii eikös neuvolasta saa koko perhe influenssapiikit jos haluaa? Ite nyt työn puolesta saan sen muutenkin haettua mutta mietin että raahaako sitä koko perheen neuvolaan rokotukselle. Ite en kyl voi sitä nyt ottaa ku on flunssaa pukkaamassa päälle :shifty: ja ei muutenka nappais koko rokotusta ottaa ku aina ku sen ottanut oon tullu vähän ajan päästä tosi kipeeks että menny pari viikkoa sängyn pohjalla:shifty:
 
Mä en ottanut rokotusta vaikka työantaja olisi maksanut. En halua mitään ylimääräistä mun kroppaan kun ei muutenkaan ole takeita että sen piikin avulla välttäisi influenssan!
 
Me otettiin ehdottomasti koko perhe ja otetaan jatkossakin. Influenssan vaarat kaikkinensa kuitenkin niin hyvin meillä tiedossa, että en uskaltaisi jättää ottamatta. Varsinkaan raskaana, pikkulasten vanhempana ja terveydenhuollon ammattilaisena.
 
  • Tykkään
Reaktiot: Eea
Mä oon taas terveydenhuollon ammattilaisena nähny vain rokotteen huonot puolet, pakon edestä jouduin työn takia ottamaan ja kuopuksen sairasteluiden takia otin lapsille. Uskon, jos rokottaa lapsesta asti, suoja on huomattavasti parempi kuin jos about 30v rokotuttaa ittensä ekan kerran.
 
Missä näin hyvää neuvolapalvelua oli?? :eek:Musta tuntui, että mun eka neuvola oli jotain sellaista että "onhan teillä pyykinpesukone ja millainen koti teillä on"-tyyppistä. Tiedän että varmaan on ihmisiä, joilla ei ole kunnollisia puitteita vauvalle, mutta ensi viikon 2. neuvolakäynniltä odotan jo vähän enemmän:grin

Tämä olikin se toinen. Mutta pikku kylän oma terveydenhoitaja. Ja on kyllä ihan täyttä kultaa!
 
Se on jännä, että keskustelu rokotteiden ympärillä on usein tosi kärjistynyttä, asetelma tosi hyvä juttu/ tosi paha juttu. Me luotetaan täysin tieteelliseen tutkittuun tietoon ja lähdekritiikki meillä todella tiukka, ainoastaan tieteellisesti validid ja kattavat tutkimukset.
 
Mulla oli neuvolalääkäri tänään. Oli jotenkin ihan outo ja valju juttu. Ensinnäkin siellä oli kolme ihmistä. En kuulut muiden esittelyjä kuin opiskelijan, joka olikin ystävällinen. Kai se toinen oli hommia opeteleva lääkäri ja toinen opasti, ei kysytty käykö eikä muutenkaan selvennetty asiaa. Samoin tää lääkäri oli jotenkin etäinen ja rutiinin omaisesti kyseli, ei mitään niitä näitä jutustelua tai vs. Jos ois eka raskaus niin ihan ulalla olisin ja vähän jäi ontto olo. Onko jatkossa kuka lääkäri etc. Toki sisätutkimus tehtiin, pissanäyte, paino, verenpaine ja sydän äänet kuunteli. Niistäkään ei mitään kommentoinut, paperista luin että 150 syke. Että semmoinen. Laitan kyl palautetta mennään, kuitenkin 2 käynti koko paikassa ja toivos vähän parempaa asennetta.
 
Miksi sulle tehtiin sisätutkimus? Meillä ei enää tehdä tai ei ole vuosiin tehty ekalla lääkärikäynnillä tehty sisätutkimusta, koska se on todettu turhaksi. Eri asia sitten, jos siihen on joku erillinen syy. Tokalla lääkärikäynnillä raskauden loppupuolella vasta sitten.
 
Täällä kans tehään ekalla lääkärikäynnillä ihan rutiinisiti sisätutkimus.
 
Meillä ei tehdä myöskään sisätutkimusta. Olen käynyt yksityisellä gynella kerran.
 
Muokattu viimeksi:
Enpä tiedä miksi tehtiin kyn ei selittänyt, mutta luulisin että rutiini juttu. Mutta juu, just sellainen turha käynti olo tuli.
 
Neuvolassa käyty ja kaikki hyvin. Hemoglobiinikin oli noussut viime käynnistä hyvälle tasolle. :happy: Sydänäänet kuului kyllä, mutta hän möyrysi ja potki, joten neuvolantäti ei meinannut saada oikein sykettä kunnolla laskettua. :grin Painoa oli tullut pari kiloa viime käynnistä. Ei siellä sitten mitään sen ihmeellisempää. Seuraava neuvola on sitten tammikuun lopussa.:)
 
Takaisin
Top