Viimeisin neuvolakäyntisi

Mä soittelin tänään seuraavaa neuvola-aikaa, kun käskettiin ultran jälkeen varailla. Sain ajan vasta 17.12. Jotenkin muistelen, että olisin aiemmista käynyt neuvolassa useammin, tai sitten vaan tuntuu siltä. Nytkin multa kysyttiin, että haluanko tulla ennen rakenneultraa (joka on 21.1) vai vasta sen jälkeen? No ennen tietysti! Mikä järki olisi ettei ekan ultran ja rakenneultran välissä muka olisi neuvolakäyntiä? :wideyed:
 
Mä soittelin tänään seuraavaa neuvola-aikaa, kun käskettiin ultran jälkeen varailla. Sain ajan vasta 17.12. Jotenkin muistelen, että olisin aiemmista käynyt neuvolassa useammin, tai sitten vaan tuntuu siltä. Nytkin multa kysyttiin, että haluanko tulla ennen rakenneultraa (joka on 21.1) vai vasta sen jälkeen? No ennen tietysti! Mikä järki olisi ettei ekan ultran ja rakenneultran välissä muka olisi neuvolakäyntiä? :wideyed:
On kyllä pitkä väli! Mulla on ultra ensi viikolla ja toinen neuvolakäynti 18.12. Terkan puheista ymmärsin, että ennen rakenneultraa ei välttämättä olis muuta kuin tuo joulukuun käynti.
 
Tänään oli eka neuvola ja pää ihan sekaisin kaikesta.Sikiöseulantaan ei osallistuta ja varasin ekaan sokerirasitukseen ajan 14.12.Toinen neuvola on 19.12.Np-ultra aikaa en pysty itse varamaan netistä kun edellisessä raskaudessa oli kromosomipoikkeavuus niin kirje tulee ajasta kotiin. Sikiölääketieteliseen keskukseen Naistenklinikkalle piti ottaa yhteyttä että on alkanut uusi raskaus ja mitä heillä tarjota meille.Tarjolla oli Nipit testi,istukka/lapsivesinäyte ja ultra heille päätettiin ettei oteta heidän tarjoamia juttuja vastaan mennään näillä perus normi jutuilla.Nyt vain kasvatellaan masua :)
 
Huomenna taas paniikki neuvola, kun en vaan uskalla luottaa ja pelkään. Onneks se täti on tosi ymmärtäväinen ja sain heti ajan, varmaan se taas ultraa sitte. Mun stressillä varaan varmaan ajan joka viikolle kunnes alan liikkeet tuntea.
 
Tosi ikävää BellaMama että nuo huolet ovat niin kovasti mielen päällä. Kiva kuitenkin että pääset tekemään ylimääräisiä tsekkauksia neuvolassa. :) onko aiemmissa raskauksissa mieli keventynyt nt-ultran jälkeen loppuraskauden ajaksi?
 
Oikeastaan siinä vaiheessa kun liikkeet ovat alkaneet tuntua. Olen käynyt pelkopolilla sekä psykologilla puhumassa peloista aiemmin, liikkeitäkin tunnustelen koko ajan. Välillä on parempia ja välillä huonompia hetkiä.
 
Se on kyllä totta. Itsekin lopetin viime raskaudessa sydänäänten kuuntelut sitten kun liikkeet alkoivat tuntumaan. Nämä ovat toki sellaisia asioita että pitää koittaa vaan olla liikoja murehtimatta, koska hyvin vähän voi itse asialle tehdä mitään, jos jokin olisikin pielessä. Mutta heti se huoli ja pienestä huolehtiminen alkavat, kun raskaaksi tulee, sille ei voi mitään :)
 
Näimpä, ehkä sen nt-ultran jälkeen on silti levollisempi mieli kun katsotaan kaikki rakenteet yms :) esikoisen aikaan jo totesin että hullun hommaa tämä kun jatkuva stressi koko ajan, ensi raskautumisesta, sitte onko elämää, jatkuuko elämä, onko kaikki hyvin, meneekö synnytys hyvin, tuleeko terve lapsi, osaako sen kasvattaa yms :D
 
Näimpä, ehkä sen nt-ultran jälkeen on silti levollisempi mieli kun katsotaan kaikki rakenteet yms :) esikoisen aikaan jo totesin että hullun hommaa tämä kun jatkuva stressi koko ajan, ensi raskautumisesta, sitte onko elämää, jatkuuko elämä, onko kaikki hyvin, meneekö synnytys hyvin, tuleeko terve lapsi, osaako sen kasvattaa yms :D

Joo, tämä :D:D:cool:
 
Eka neuvola takana, sykkeet kuultu. Seuraavan kerran vasta tammikuussa. Nt ultraan tulee aika, verikokeisiin pitää itse varata aika.

Ny ei juurikaan vauvan vointi ressaa vaan omat ajatukset.
 
Onko teillä muilla kuulunut sykkeet 9+? Meillä eilen neuvolassa kokeiltiin muttei saatu kuulumaan :sad001 neuvolatäti sanoi että kaikki varmasti kuitenkin hyvin ku raskausoireita on. Silti pelottaa ettei ookkaan kaikki hyvin.
 
Onko teillä muilla kuulunut sykkeet 9+? Meillä eilen neuvolassa kokeiltiin muttei saatu kuulumaan :sad001 neuvolatäti sanoi että kaikki varmasti kuitenkin hyvin ku raskausoireita on. Silti pelottaa ettei ookkaan kaikki hyvin.
Aina välillä sain kuuluumaan 9+, mutta en ihan joka kerta kun kuuntelin, ehkä kolmella kerralla viidestä kuului ja välillä sai puolikin tuntia hakea ennenkuin hetkeksi jumputus löytyi. Kotidopplerilla siis. Kaikki on varmasti hyvin, alkio on vielä niin pikkuruinen ja syvällä lantion suojassa näillä viikoilla :Heartred
 
Mä en saanu eilen kotona 10+6 kuulumaan, kerran kuulin kotona 9+0 mutta sen jälkeen en oo kuullu. Ahdistaa. Mulla ei oo. Näyttöä siinä doppleris niin pitää vain kuunnella.
 
Takaisin
Top