Viimeisin neuvolakäyntisi

Soittelin neuvolaan, kun piti kysellä et mitenkäs nuo kilppari jutut, kun edellisessä oli lääkitys ja raskauden jälkeen en oo tarttenu sitä. Vielä en aikaa kuitenkaan varannu, täti soittelee mulle joko loppuviikosta tai ens viikon alussa ja varaillaan sit eka aika sekä tekee lähetteen verikokeisiin n. 6-8 viikoille samalla :)
 
Ja ekan neuvola olis noin viikolla 8 :)
 
Niin mäkin muistelen et viikolla 8 tai 9 ois eka neuvola ja viikolla 10 ois verikokeet.
 
Mie joudun menee jo tuolloin 6-8 viikolla ekan kerran kun kontrolloivat nuo kilppari arvot:)
 
Mulla otettiin sattumoisin labrat viime torstaina, mut niissä ei varmasti vielä näy lisäämäni Thyroxin-neljänneksen vaikutus kun taisi olla edellisenä päivänä lisäys. Mut hyvä kun saa tulokset heti alkuun. Muun asian takia lääkäriaika 8.10. ja 4.10. kaulan ja ylävatsan ultra, ultraiskohan ne samalla alavatsankin :D
 
Soitin neuvolaan jo pian plussan jälkeen, ja se ehdotti että tullaan ekalle kartoituskäynnille jo tällä viikolla. Eka neuvola oli siis jo 5+5. Ultraääni on 1.11., ja labrat ja eka lääkäriaika varattiin samalla loka-marraskuulle. Meidän neuvolantäti tykkää tehdä asiat hyvissä ajoin, ja neuvoi ilmoittamaan kun tärppää. Ollaan meidän neuvolassa kerätyn äiti-vauvaryhmän kanssa vertailtu, ja on huomattu, että osa toimii aina jälkijunassa ja osa (mm. meidän täti) on aina hyvissä ajoin. Meille se on ollut hyvä, kun on saatu tietoa aina ajoissa, kun osa kavereista sai esim. ohjelehtisiä vauvan kääntymään opettelusta silloin, kun se jo melkein konttaa...

Ei saatu tällä kertaa paperista äitiyskorttia, TAYSin iPana on nyt käytössä. Kätevää tietysti, että kaikki tieto on samassa paikassa, kun viimeksi neuvolalla oli oma järjestelmä ja paperinen kortti, ja sairaala taas käytti jo tuota sähköistä.
 
Jaa, pitäis kai sinne neuvolaankin jo soitella.. 6+5 :D Jos maanantaina sitten..
 
Kurja, että paperinen neuvolakortti katoaa... siinä on paljon hyvää tietoa, jota esim. ambulanssit eivät sitten sähköisenä näe... tosin osaahan odottaja varmasti kertoa :D
 
Soitin neuvolaan, sain ajan vasta lokakuulle kun on ilmeisesti hieman kiirettä siellä. Mulla silloin jo viikkoja 11 +.
 
Apua, toikin ois edessä...neuvolaan soitto :nailbiting: Okei, siis sähköinen muoto on nyt. Ois kyllä ollut kiva tutkia sitä korttia ihan omin kätösin.
 
Meillä eka neuvolakäynti 8.10 eli kaksi viikkoa pitäisi jaksaa vielä odotella. Odottavan aika on todella pitkä. Varsinkin kun se on vasta neuvolakäynti eikä ultra [emoji23] Pitää varmaan keskustella miehen kanssa mentäiskö käymään varhaisultrassa...
 
Ekassa neuvolassa käyty ja kaikki kunnossa! Tosin eivät ne vielä sielä sen kummemmin tutkineetkaan :grin Lähinnä juteltiin ja kyseltiin terveysasioista... Mukavaa oli!
 
Eka neuvola oli n. Kk sitten. Kätilö-hoitaja oli ystävällinen mutta puheessa kauhea kiire, kertoili ummet ja lammet eikä niinkään kysellyt ollaanko tietosia asioista vaiko eikö. Jäi käynnistä vähän olo ettei kuunnellut. Kuitenkin fiilis parani kun olen saanut hyvin yhteyden neovolaan tässä välissä ja paljon apuja kun tarvinut. Odottavin mielin mennään seuraavaan tapaamiseen :)
 
Takaisin
Top